Page 12 of 19

Re: Tancament indefinit del Tren Groc de la Cerdanya?

Posted: Tuesday 14/09/2010 15:58
by liniadelRipollés
Estem en un moment en què és possible que algunes constructores de trens es dediquin a les rèpliques de material antic, però amb sistemes de seguretat actuals. Crec que és una idea de negoci que qui la sàpiga explotar bé (Alstom, CAF, Stadler) pot treure-li suc de forma molt interessant i de pas assegurar uns nous llocs de treball d'alta especialització i amb comandes arreu del món.

Per què.... quina raó no permet tenir un constructor de locomotores a vapor o de cocodrilos elèctrics dels anys 20, però amb ATP si cal...?


genissimon wrote:Els responsables d'aquesta situació, crec, els hem de buscar en un altre lloc.

Qui va redactar el plec de condicions que havien d'assegurar l'adaptació dels Stadler a la línia del tren groc?

Qui va declarar aquest material apte per al servei a la línia després de les proves pertinents?

Com pot ser que no es trobi material nou adequat a aquesta línia?

No es podria adoptar alguna solució tipus trens suïsssos (RhB)?

Realment fa falta ampliar el parc mòbil de la línia?

Salut !!

Cocodril actualitzat

Posted: Tuesday 14/09/2010 16:14
by Guigui
liniadelRipollés wrote:Per què.... quina raó no permet tenir un constructor de locomotores a vapor o de cocodrilos elèctrics dels anys 20, però amb ATP si cal...?
Una composició amb cocodril fent un Barcelona-Tolosa per Puigcerdà... ai, que m'està caient la bava...

Re: Tancament indefinit del Tren Groc de la Cerdanya?

Posted: Tuesday 14/09/2010 23:00
by liniadelRipollés
Van recuperant la normalitat, amb dos trens diaris suprimits fins dijous.

Re: Tancament indefinit del Tren Groc de la Cerdanya?

Posted: Wednesday 15/09/2010 9:28
by davida
Encara hi ha algun fabricant de locomotores de vapor.
El director del museu vasc del ferrocarril Juanjo Olaizola una vegada em va comentar que aquesta empresa, ara no recordo el nom, li va oferir locomotores noves de trinca pel museu. Pero no es va desestimar la oferta, ja que no s'ajustava als objectius del museu.
Es veu que hi ha alguna linia turistica que te locomotores de vapor del segle XXI.

Mes exemples:
The Times: Britain's first new steam engine for 50 years - La primera nova locomotora britanica en 50 anys

Re: Tancament indefinit del Tren Groc de la Cerdanya?

Posted: Wednesday 15/09/2010 13:09
by genissimon
liniadelRipollés wrote:Estem en un moment en què és possible que algunes constructores de trens es dediquin a les rèpliques de material antic, però amb sistemes de seguretat actuals. Crec que és una idea de negoci que qui la sàpiga explotar bé (Alstom, CAF, Stadler) pot treure-li suc de forma molt interessant i de pas assegurar uns nous llocs de treball d'alta especialització i amb comandes arreu del món.

Per què.... quina raó no permet tenir un constructor de locomotores a vapor o de cocodrilos elèctrics dels anys 20, però amb ATP si cal...?
Quan la SLM era la SLM (abans que fos absorbida per Stadler), entre el 1992 i el 1996 va construir quatre locomotores de vapor noves de trinca per al BRB Brienz-Rothorn-Bahn, numerades 12, 14, 15 i 16.

Placa de construcció de la 15: Image

Vista lateral de la 16: Image

Panoràmica de la 12: Image

Detall bielatge de la 12: Image

Fotos de railfaneurope.

Per cert, la divisió de vapor de la SLM ara és la DLM, Dampflokomotiv- und Maschinenfabrik DLM AG. No va participar de la fusió amb Stadler.

Salut !!

Re: Tancament indefinit del Tren Groc de la Cerdanya?

Posted: Thursday 16/09/2010 9:27
by wefer
liniadelRipollés wrote:Per què.... quina raó no permet tenir un constructor de locomotores a vapor o de cocodrilos elèctrics dels anys 20, però amb ATP si cal...?
La mateixa per la qual ningú avui dia construeix un temple romà, un edifici gòtic o un vaixell a vapor: CAP.

Cal recuperar maneres de fer antigues, actualitzar-les, i donar-los un sentit. Com he dit, no entenc per què avui dia no es pot utilitzar l'estil gòtic per a una construcció actual. No es tracta de falsejar res com diuen alguns, simplement es tracta d'agafar un estil que ha existit (i que es va deixar d'utilitzar només perquè va passar de moda), i aplicar-lo.

Amb les locomotores de vapor igual. És a dir, ni tan sols es tracta de fer rèpliques de models que hagin existit, sinó d'aplicar els coneixements d'aquest sistema per fer-ne de noves. Evidentment, si són per a ús turístic, cal conservar-ne l'estètica ja que la tècnica no ho és tot. I és que l'aparença ha de formar part del caràcter de les coses, en aquest cas de les locomotores d'una companyia concreta, no únicament basar-se en aspectes purament pràctics.

Vivim en un món on falsament se'ns diu que tot ha de ser pràctic, i el que no ho és cal eliminar-lo. Això és mentida. Si el món es basés només en coses pràctiques tots portaríem la mateixa roba, no existiria la joieria, ni l'art, ni la literatura, ni el teatre, ni la música, ni la cuina. De fet, no existiria ni Apple. És aquest el món que volem? Si la resposta és sí, doncs omplim el tren groc d'Stadtler. Si la resposta és no, conservem l'estètica dels cotxes antics.

El problema és que el reconeixement de les arts és un fet distintiu de la gent culta, i els gestors que tenim no s'acostumen a caracteritzar per tenir un perfil cultural gaire alt. Sabran molt de números, molta tècnica, però no aconsegueixen veure-hi més enllà del seu nas.

Re: Tancament indefinit del Tren Groc de la Cerdanya?

Posted: Thursday 16/09/2010 23:15
by liniadelRipollés
"Singulièrement, les anomalies ont été constatées sur les motrices de 2005."


http://sud.france3.fr/info/languedoc-ro ... 83407.html

Re: Tancament indefinit del Tren Groc de la Cerdanya?

Posted: Tuesday 12/10/2010 19:52
by viscaelcat
Han tornat a obrir ja la línia??

Re: Tancament indefinit del Tren Groc de la Cerdanya?

Posted: Tuesday 12/10/2010 20:03
by liniadelRipollés
No. Crec que poden estar definint un nou model d'explotació de la línia en un entorn de vagues generals i aprofitant el període de "dubte" per fer una revisió del material i via.

En definitiva, un "qué tenemos" i "dónde queremos ir".

Us avanço el meu plantejament de futur de línia:

-Servei públic realitzat tot l'any en bus amb tarificació simple SNCF, excepte en període de neu on el tren farà efectiva "son mission de service public", també amb tarificació simple.
-Servei turístic en tren antic des de mitjans juny fins a mitjans setembre, setmana blanca i nadal, amb tarificació doble.
-Servei de trens a la demanda la resta de l'any d'acord amb els operadors privats del territori. Tarificació a discutir.
-Supressió dels STADLER. No és discutible, els enviarem a la línia Le Fayet - Le Chatelard. No poden circular pel tram suís de la línia, en no tenir pantògraf.

-Durant els períodes d'aturada manteniment trens, via i instal.lacions.

Tot i això, com a aficionat m'agradaria poder veure circular el tren groc tot l'any.

A veure si encerto.

Unes visions interessants de la part suïssa de línia del Montblanc_express, en el seu tram francès és on podrien anar els STADLER:

http://www.dailymotion.com/video/xax11n ... rt2_webcam


viscaelcat wrote:Han tornat a obrir ja la línia??

Re: Tancament indefinit del Tren Groc de la Cerdanya?

Posted: Wednesday 13/10/2010 14:31
by alkolo89
Per el que he pogut veure, s'estan fent tasques de manteniment tals com canviar carrils en mal estat, així com proves amb eixos nous, a l'espera per part d'un servidor que re-obrin el trànsit de material rodant.

Re: Centenari tren groc

Posted: Monday 15/11/2010 0:50
by liniadelRipollés
A partir d'avui dilluns tren groc en bus per renovació de via.

A final de mes retornen al tren.

Qui serà el primer en treure un La Tor de Querol -Figueres Alt Empordà via tren groc?

Re: Centenari tren groc

Posted: Thursday 18/11/2010 20:43
by liniadelRipollés
Els francesos acaben de redenominar Figueres Alt Empordà com a Figueres Vilafant, tot i que els cartells de l'estació són ALT EMPORDA.
liniadelRipollés wrote:A partir d'avui dilluns tren groc en bus per renovació de via.

A final de mes retornen al tren.

Qui serà el primer en treure un La Tor de Querol -Figueres Alt Empordà via tren groc?

Altre tema

Posted: Thursday 18/11/2010 20:49
by Guigui
Concretament, "Figueras" Vilafant (es veu que s'han quedat clavats mig segle enrere). Això és tema d'aquest altre fil: http://www.transport.cat/viewtopic.php?f=3&t=7395

Re: Altre tema

Posted: Thursday 18/11/2010 23:45
by liniadelRipollés
Sí, l'he posat en aquest fil pel meu comentari de que ben aviat serà possible treure un bitllet de Figueres Vilafant a les estacions del tren groc.

En tot cas, acabo de comprovar el nom i posa Figueres-Vilafant. Fins fa res, posava Figueras.
Guigui wrote:Concretament, "Figueras" Vilafant (es veu que s'han quedat clavats mig segle enrere). Això és tema d'aquest altre fil: http://www.transport.cat/viewtopic.php?f=3&t=7395

Re: Tancament indefinit del Tren Groc de la Cerdanya?

Posted: Monday 04/04/2011 11:58
by Platanito
Sembla que el Tren Groc segueix fora de servei, ja que el cercador d'horaris de la SNCF indica que tots els trajectes entre Latour-de-Carol i Villefranche Vernet les Bains es fan amb autobús.

Re: Tancament indefinit del Tren Groc de la Cerdanya?

Posted: Monday 04/04/2011 13:07
by Peter
Platanito wrote:Sembla que el Tren Groc segueix fora de servei, ja que el cercador d'horaris de la SNCF indica que tots els trajectes entre Latour-de-Carol i Villefranche Vernet les Bains es fan amb autobús.
Fa 2 setmanes funcionava, el vaig veure passar per l'estació de la Perche i també a Sallagossa. Em sembla que hi ha 3 trajectes per dia i sentit.

Re: Tancament indefinit del Tren Groc de la Cerdanya?

Posted: Monday 04/04/2011 13:37
by Platanito
Peter wrote:
Platanito wrote:Sembla que el Tren Groc segueix fora de servei, ja que el cercador d'horaris de la SNCF indica que tots els trajectes entre Latour-de-Carol i Villefranche Vernet les Bains es fan amb autobús.
Fa 2 setmanes funcionava, el vaig veure passar per l'estació de la Perche i també a Sallagossa. Em sembla que hi ha 3 trajectes per dia i sentit.
Merci! Per cert, cal fer reserva per agafar-lo?

Re: Tancament indefinit del Tren Groc de la Cerdanya?

Posted: Monday 04/04/2011 13:52
by wefer
Al tren Groc no és obligatòria la reserva. Compres el bitllet abans de pujar-hi si hi ha taquilla a l'estació on l'agafis, o al revisor si l'agafes en una estació tancada.

Em sona que en èpoques de molta demanada, si no tens reserva no t'asseguren que hi puguis pujar. De tota manera, no m'he trobat mai en aquest cas, i això que hi he viatjat en temporada alta i dies de molta afluència.

Re: Tancament indefinit del Tren Groc de la Cerdanya?

Posted: Monday 04/04/2011 14:10
by Pere
Des de la setmana pasada s'estan fent treballs de renovació de via i el servei es fa amb autobús.

Coordinació horària pèssima

Posted: Monday 11/07/2011 18:12
by Guigui
La coordinació del Tren Groc amb Rodalies de Catalunya, però també amb els Ter a Foix i Tolosa és pèssima. Per exemple, n'arriba un a La Tor a les 13.53, cinc minuts després de sortir-ne un a Barcelona.