Notícies línia de La Pobla de Segur
Marketing absurd...
"Tòtem informatiu"? Mare meva, ja no saben què invertar-se per a que sembli "modern" una simple pantalla...
Re: Marketing absurd...
Sí, i el millor de tot es que està fora de la marquesina en comptes de dinsJavi M wrote:"Tòtem informatiu"? Mare meva, ja no saben què invertar-se per a que sembli "modern" una simple pantalla...
El metro de Barcelona amb motoristes!
Re: Notícies línia de La Pobla de Segur
No hi ha cap pantalla. És una placa metàl·lica on es penjaran els horaris en format paper o adhesiu. A sota a l'esquerra hi ha un intèrfon.Javi M wrote:"Tòtem informatiu"? Mare meva, ja no saben què invertar-se per a que sembli "modern" una simple pantalla...
Ho han posat a totes les estacions de la línia (excepte Lleida).
Re: Notícies línia de La Pobla de Segur
A la dreta de l'intèrfon hi ha una placa que sembla amagar un espai per a un altre giny. Potser allà ficaran els polsadors per a sol·licitar que el tren s'aturi a les parades facultatives.
- Adolescent barceloní
- N9
- Posts: 2377
- Joined: Saturday 25/02/2012 15:00
- Location: Entre el Barcelonès i Osona
- Contact:
Re: Notícies línia de La Pobla de Segur
El "tòtem" aquest sembla que estigui oxidat, no? Fixeu-vos al terra sota ell, hi ha taques d'òxid.
Juanjo Rubio. Software Engineer. Faig coses a ARCA, ACEMA, BusClàssicBCN i Jove de Barcelona. Aficionat al transport públic, a la fotografia i a les telecomunicacions. Diguéssim que el nom d'usuari fa (mooolt de) temps que se'm va quedar petit.
Re: Notícies línia de La Pobla de Segur
Diria que es pintura color òxid.Adolescent barceloní wrote:El "tòtem" aquest sembla que estigui oxidat, no? Fixeu-vos al terra sota ell, hi ha taques d'òxid.
Re: Notícies línia de La Pobla de Segur
Han repintat la senyal avançada d'entrada a la Pobla, que començava a estar una mica despintada (si bé sempre mostra un únic aspecte).
D'altra banda vaig veure instal·lats a la Pobla a l'andana, i just al costat de l'avançada de la Pobla, unes senyals (el rombe en un cas i circular en l'altre) tapades amb una bossa, corresponents a una limitació de velocitat. Serà una limitació de velocitat a l'entrada a la Pobla per quan entrin en servei les 331?
D'altra banda vaig veure instal·lats a la Pobla a l'andana, i just al costat de l'avançada de la Pobla, unes senyals (el rombe en un cas i circular en l'altre) tapades amb una bossa, corresponents a una limitació de velocitat. Serà una limitació de velocitat a l'entrada a la Pobla per quan entrin en servei les 331?
Salutacions,
Oriol
Oriol
- bigcoaster
- N8
- Posts: 953
- Joined: Sunday 12/04/2015 16:50
Re: Notícies línia de La Pobla de Segur
He vist les mateixes senyals que dius als voltants deTremp. El rombe estava tapat, la rodona es podia veure i era buida pintada de groc i rodejada de negre.oriolp13 wrote:Han repintat la senyal avançada d'entrada a la Pobla, que començava a estar una mica despintada (si bé sempre mostra un únic aspecte).
D'altra banda vaig veure instal·lats a la Pobla a l'andana, i just al costat de l'avançada de la Pobla, unes senyals (el rombe en un cas i circular en l'altre) tapades amb una bossa, corresponents a una limitació de velocitat. Serà una limitació de velocitat a l'entrada a la Pobla per quan entrin en servei les 331?
This is the Southern service to London Victoria. We're now approaching London Victoria. Change here for the Victoria, Circle and District lines, National Rail services and the Victoria Coach Station.
Re: Notícies línia de La Pobla de Segur
Les he vist avui jo també, mentre passava per la carretera. Limitacions de cara a l'implementació de les 331? No veig com pretenen baixar el temps de viatge, doncs, si comencen a aparèixer limitacions. És curiós però que estiguin instal·lades i que la que has vist destapada (suposo que accidentalment o per descuit) no tingui marcat cap límit de velocitatbigcoaster wrote:He vist les mateixes senyals que dius als voltants deTremp. El rombe estava tapat, la rodona es podia veure i era buida pintada de groc i rodejada de negre.oriolp13 wrote:Han repintat la senyal avançada d'entrada a la Pobla, que començava a estar una mica despintada (si bé sempre mostra un únic aspecte).
D'altra banda vaig veure instal·lats a la Pobla a l'andana, i just al costat de l'avançada de la Pobla, unes senyals (el rombe en un cas i circular en l'altre) tapades amb una bossa, corresponents a una limitació de velocitat. Serà una limitació de velocitat a l'entrada a la Pobla per quan entrin en servei les 331?
Salutacions,
Oriol
Oriol
- bigcoaster
- N8
- Posts: 953
- Joined: Sunday 12/04/2015 16:50
Re: Notícies línia de La Pobla de Segur
Jo també he pensat en limitacions, però no té gaire sentit. Podria ser que hagin augmentat la velocitat màxima de la línia per a les 331 i les limitacions siguin pel tren del llacs i resta de material mòbil? O que les limitacions són les velocitats per a les 331, més altes que a la resta de material mòbil?oriolp13 wrote:Les he vist avui jo també, mentre passava per la carretera. Limitacions de cara a l'implementació de les 331? No veig com pretenen baixar el temps de viatge, doncs, si comencen a aparèixer limitacions. És curiós però que estiguin instal·lades i que la que has vist destapada (suposo que accidentalment o per descuit) no tingui marcat cap límit de velocitatbigcoaster wrote:He vist les mateixes senyals que dius als voltants deTremp. El rombe estava tapat, la rodona es podia veure i era buida pintada de groc i rodejada de negre.oriolp13 wrote:Han repintat la senyal avançada d'entrada a la Pobla, que començava a estar una mica despintada (si bé sempre mostra un únic aspecte).
D'altra banda vaig veure instal·lats a la Pobla a l'andana, i just al costat de l'avançada de la Pobla, unes senyals (el rombe en un cas i circular en l'altre) tapades amb una bossa, corresponents a una limitació de velocitat. Serà una limitació de velocitat a l'entrada a la Pobla per quan entrin en servei les 331?
This is the Southern service to London Victoria. We're now approaching London Victoria. Change here for the Victoria, Circle and District lines, National Rail services and the Victoria Coach Station.
Re: Notícies línia de La Pobla de Segur
Jo també he pensat en limitacions, però no té gaire sentit. Podria ser que hagin augmentat la velocitat màxima de la línia per a les 331 i les limitacions siguin pel tren del llacs i resta de material mòbil? O que les limitacions són les velocitats per a les 331, més altes que a la resta de material mòbil?[/quote]bigcoaster wrote:Les he vist avui jo també, mentre passava per la carretera. Limitacions de cara a l'implementació de les 331? No veig com pretenen baixar el temps de viatge, doncs, si comencen a aparèixer limitacions. És curiós però que estiguin instal·lades i que la que has vist destapada (suposo que accidentalment o per descuit) no tingui marcat cap límit de velocitatoriolp13 wrote:[quote="bigcoaster"
He vist les mateixes senyals que dius als voltants deTremp. El rombe estava tapat, la rodona es podia veure i era buida pintada de groc i rodejada de negre.
Podria ser, però que podria provocar que una sèrie pogués circular a més velocitat que la resta de trens? M'inclino a pensar que han augmentat la velocitat màxima a tota la línia i això ha provocat que a determinats punts s'hagin hagut d'instal·lar limitacions de velocitat degut a corbes, desviaments, etc.
Salutacions,
Oriol
Oriol
Re: Notícies línia de La Pobla de Segur
Un anunci de licitació:
Subministrament d'un sistema de d'elevació de trens compost per un set de 8 columnes de 20 tones amb sistema de connexió estàndard per a l'equipament del taller del Pla de Vilanoveta de la línia Lleida - La Pobla dels FGC (Ref. PO15/16)
https://contractaciopublica.gencat.cat/ ... Cap=203649&
Subministrament d'un sistema de d'elevació de trens compost per un set de 8 columnes de 20 tones amb sistema de connexió estàndard per a l'equipament del taller del Pla de Vilanoveta de la línia Lleida - La Pobla dels FGC (Ref. PO15/16)
https://contractaciopublica.gencat.cat/ ... Cap=203649&
Re: Notícies línia de La Pobla de Segur
Fa falta un elevador havent-hi via amb fossat?
Re: Notícies línia de La Pobla de Segur
No sóc tècnic d'aquesta matèria, però tinc la sensació que l'elevador és més adient que el fossat segons la feina a fer. Als antics tallers de Sarrià d'FGC sempre hi havia hagut fossat, i varen posar a més un elevador. Potser hi ha punts d'actuació entre el bògie i la caixa que aconsellen apujar la caixa i deixar els bògies a terra, i això només ho fas amb un elevador.
Re: Notícies línia de La Pobla de Segur
Sempre s'aprèn alguna cosa. Fossat i elevador són complementaris.
M'estranya que no usin el d'ARMF. Mentre després no hi hagi problema per traslladar-lo als futurs tallers cap problema
M'estranya que no usin el d'ARMF. Mentre després no hi hagi problema per traslladar-lo als futurs tallers cap problema
Re: Notícies línia de La Pobla de Segur
El Tren dels Llacs entre Lleida i la Pobla de Segur interromp el servei per les altes temperatures
El Tren dels Llacs entre Lleida i la Pobla de Segur interromp el servei des d'aquest dissabte i durant cinc setmanes per evitar les altes temperatures, ja que el tren històric que fa el trajecte no disposa d'aire condicionat. Aquesta és una mesura que s'ha pres cada temporada però aquest estiu la suspensió s'hauria pogut evitar amb la posada amb marxa dels nous combois comprats per Ferrocarrils de la Generalitat (FGC) per a la línia de la Pobla.
Aquests trens, però, encara no tenen data d'estrena perquè no disposen per part de Foment de l'homologació tècnica necessària per poder circular pels 1,9 quilòmetres de la línia que discorren per la ciutat de Lleida. Inicialment la Generalitat va anunciar que es posarien en marxa el 30 d'abril.
Dissabte passat, 9 de juliol, va ser l'últim trajecte del tren històric entre Lleida i la Pobla de Segur. Si abans no es poden estrenar els nous combois, l'oferta turística del Tren dels Llacs no es reprendrà fins el 20 d'agost.
El retard en la posada en marxa dels nous trens està creant molt malestar i incertesa al territori, ja que s'esperaven abans de l'estiu per poder aprofitar l'oferta en l'època de màxima afluència de visitants. Així ho ha expressat aquest dissabte el president del Consell Comarcal del Pallars Jussà, Constantí Aranda, que considera l'endarreriment com un "important contratemps", sobretot per al sector turístic. A més, ha lamentat que el Govern no hagi atès la demanda d'estrenar els combois per a la ruta del Tren dels Llacs en el tram entre Balaguer i la Pobla, evitant d'aquesta manera el pas per la ciutat de Lleida, que és on falta l'homologació.
Petició formal a la subdelegació per accelerar el procés
"S'han de posar les piles tots", ha dit Aranda, començant per l'Agència Estatal de Seguretat Ferroviària, que és l'ens que ha d'autoritzar la circulació dels trens pels 1'9 quilòmetres de vies que formen part de la xarxa ferroviària d'interès general a la ciutat de Lleida. "No ha de ser tan complicat verificar uns vehicles nous que ja estan funcionant a altres llocs d'Europa, en països tan poc sospitosos de no fer les coses bé com Holanda o Bèlgica", ha afegit. És per això que, segons el president del Consell Comarcal del Pallars Jussà, "veig poca voluntat de fer les coses el més ràpid possible".
Davant d'aquesta situació, Aranda ha anunciat que el Consell adreçarà una carta formal a la subdelegada del Govern espanyol a Lleida en funcions, Inma Manso, perquè intercedeixi amb Foment i "tot plegat s'agilitzi el màxim possible". El Consell d'Alcaldes del Pallars Jussà ja va acordar la setmana passada sol·licitar a la Secretaria d'Insfraestructures i Mobilitat i al President de Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya l'entrada en funcionament immediata dels nous trens.
FGC va comprar els dos combois a la firma suïssa Stadler per 9,4 milions. Es van fabricar expressament adaptats a les característiques d'aquesta línia: d'ample ibèric i de tracció dièsel, ja que no està electrificada. El primer tren va arribar a Lleida a mitjans de gener i el segon un mes després.
www.lleidaalminut.com/noticies/view/id/10643
El Tren dels Llacs entre Lleida i la Pobla de Segur interromp el servei des d'aquest dissabte i durant cinc setmanes per evitar les altes temperatures, ja que el tren històric que fa el trajecte no disposa d'aire condicionat. Aquesta és una mesura que s'ha pres cada temporada però aquest estiu la suspensió s'hauria pogut evitar amb la posada amb marxa dels nous combois comprats per Ferrocarrils de la Generalitat (FGC) per a la línia de la Pobla.
Aquests trens, però, encara no tenen data d'estrena perquè no disposen per part de Foment de l'homologació tècnica necessària per poder circular pels 1,9 quilòmetres de la línia que discorren per la ciutat de Lleida. Inicialment la Generalitat va anunciar que es posarien en marxa el 30 d'abril.
Dissabte passat, 9 de juliol, va ser l'últim trajecte del tren històric entre Lleida i la Pobla de Segur. Si abans no es poden estrenar els nous combois, l'oferta turística del Tren dels Llacs no es reprendrà fins el 20 d'agost.
El retard en la posada en marxa dels nous trens està creant molt malestar i incertesa al territori, ja que s'esperaven abans de l'estiu per poder aprofitar l'oferta en l'època de màxima afluència de visitants. Així ho ha expressat aquest dissabte el president del Consell Comarcal del Pallars Jussà, Constantí Aranda, que considera l'endarreriment com un "important contratemps", sobretot per al sector turístic. A més, ha lamentat que el Govern no hagi atès la demanda d'estrenar els combois per a la ruta del Tren dels Llacs en el tram entre Balaguer i la Pobla, evitant d'aquesta manera el pas per la ciutat de Lleida, que és on falta l'homologació.
Petició formal a la subdelegació per accelerar el procés
"S'han de posar les piles tots", ha dit Aranda, començant per l'Agència Estatal de Seguretat Ferroviària, que és l'ens que ha d'autoritzar la circulació dels trens pels 1'9 quilòmetres de vies que formen part de la xarxa ferroviària d'interès general a la ciutat de Lleida. "No ha de ser tan complicat verificar uns vehicles nous que ja estan funcionant a altres llocs d'Europa, en països tan poc sospitosos de no fer les coses bé com Holanda o Bèlgica", ha afegit. És per això que, segons el president del Consell Comarcal del Pallars Jussà, "veig poca voluntat de fer les coses el més ràpid possible".
Davant d'aquesta situació, Aranda ha anunciat que el Consell adreçarà una carta formal a la subdelegada del Govern espanyol a Lleida en funcions, Inma Manso, perquè intercedeixi amb Foment i "tot plegat s'agilitzi el màxim possible". El Consell d'Alcaldes del Pallars Jussà ja va acordar la setmana passada sol·licitar a la Secretaria d'Insfraestructures i Mobilitat i al President de Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya l'entrada en funcionament immediata dels nous trens.
FGC va comprar els dos combois a la firma suïssa Stadler per 9,4 milions. Es van fabricar expressament adaptats a les característiques d'aquesta línia: d'ample ibèric i de tracció dièsel, ja que no està electrificada. El primer tren va arribar a Lleida a mitjans de gener i el segon un mes després.
www.lleidaalminut.com/noticies/view/id/10643
Re: Notícies línia de La Pobla de Segur
Ja estan publicats al web d'FGC els nous horaris de la línia de La Pobla a partir del dia 25. Mirant per sobre, concorda amb els que va publicar l'ajuntament de Tremp en el seu dia.
- Danilleida
- N7
- Posts: 578
- Joined: Friday 03/10/2008 2:16
- Location: 6 Mercat Bordeta - Arnau de vilanova... 7 costa Magraners - av.st. Pere / Seca.
Re: Notícies línia de La Pobla de Segur
Podrieu posar el enllaç dels nous horaris??