Page 111 of 147

Bateries

Posted: Tuesday 24/09/2013 13:29
by Javi M
Jo tampoc ho vaig entendre, però és literalment el que em va dir una treballadora de TMB.

Les bateries només s'utilitzen quan tots els pantògrafs estan baixats per a alimentar les llums, obrir i tancar portes i poder tornar a pujar els pantògrafs, o com a mínim és el que tinc entès.

Re: Bateries

Posted: Tuesday 24/09/2013 14:04
by genissimon
En un automòbil convencional, si tens una avaria a l'alternador i no te n'adones, la bateria es descarrega, et quedes sense corrent i el cotxe, al final, es para.

Suposo que si en un tren hi ha una avaria alsistema d'alimentació de les bateries, deu passar una cosa semblant.

Salut !!

Cotxe i tren

Posted: Tuesday 24/09/2013 14:47
by Javi M
genissimon wrote:En un automòbil convencional, si tens una avaria a l'alternador i no te n'adones, la bateria es descarrega, et quedes sense corrent i el cotxe, al final, es para.

Suposo que si en un tren hi ha una avaria al sistema d'alimentació de les bateries, deu passar una cosa semblant.
Si et quedes sense bateria a un cotxe, aquest no s'atura, sinó que la pròxima vegada que el vulguis engegar, aquest no arrancarà.
A més a més, els trens no porten alternador.

Re: Cotxe i tren

Posted: Wednesday 25/09/2013 9:19
by genissimon
Javi M wrote:Si et quedes sense bateria a un cotxe, aquest no s'atura, sinó que la pròxima vegada que el vulguis engegar, aquest no arrancarà.
A més a més, els trens no porten alternador.
No continuaré amb el fora de tema, però et puc assegurar per experiència pròpia que en un cotxe de benzina si et quedes sense corrent elèctric a la bateria, el motor es para. I actualment, amb el conjunt de dispositius electrònics que porten, a un motor dièsel li passa el mateix.

El que volia posar de manifest és que es poden donar avaries que afectin el sistema de càrrega de les bateries (a cotxes i trens) deixant-los no aptes per al servei.

Salut !!

Re: Retards, avaries i deficiències a TMB

Posted: Wednesday 25/09/2013 10:39
by eolosbcn
Si s'en va la electricitat hi han un conjunt de sistemes de seguretat (p.ex. frenada) que han de poguer actuar, es el motiu principal per el cual hi ha batería. Si la batería no funciona no ho poden fer-ho i per seguretat sería recomanable que en aquestes condicions el propi tren es convertís en inútil. M'imagino que es això el que ha passat.

Separem?

Posted: Wednesday 25/09/2013 14:30
by Renfe445
Què us sembla parlar del problema de les bateries en fils separats?

Avaria no tan urgent

Posted: Wednesday 25/09/2013 20:56
by Javi M
eolosbcn wrote:Si s'en va la electricitat hi han un conjunt de sistemes de seguretat (p.ex. frenada) que han de poguer actuar, es el motiu principal per el cual hi ha batería. Si la batería no funciona no ho poden fer-ho i per seguretat sería recomanable que en aquestes condicions el propi tren es convertís en inútil. M'imagino que es això el que ha passat.
En aquest cas, haurien continuat fins a l'estació per a no haver d'evacuar el passatge pel túnel. Imagino que l'avaria deu haver estat prou greu com per a què el tren no pogués moure's.

Re: Retards, avaries i deficiències a TMB

Posted: Wednesday 25/09/2013 22:25
by Miquel
I si la treballadora et va dir el primer que se li hagués passat pel cap?
O sigui, potser l'avaria era difícil d'explicar i et va dir això (per que pensava que no en sabries res) o senzillament l'avaria era un tema elèctric que no o no només involucra les bateries.

Re: Retards, avaries i deficiències a TMB

Posted: Wednesday 25/09/2013 22:29
by raulitinbcn
Segons un manual de la sèrie 9000, que tinc a les meves mans, posa que l'ultim que s'ha de desconectar són les bateries. A part d'axió, sito textualment el que diu el manual:
BATERIA
Estos dos pulsadores conectan o desconectan las baterías del tren, las cuales suministran la energia auxiliar cuando no tiene entrada de alta tensión.
- Connexió bateries: Pulsador de color verde. Conectara las baterías a los equipos necesarios para la preparación del tren que nos permitirán realizar la puesta en marcha del mismo y tomar energia exterior elevando los pantógrafos.
- Desconnexió bateries: Pulsador rojo protejido por una tapa perforada, para evitar pulsarlo por equivocación. Desconecta las baterias de los equipos del tren despues de la desconexión del mismo para poder dejar el tren fuera de servicio.
Espero que serveixi.

Doble suïcidi a l'L3

Posted: Tuesday 01/10/2013 9:23
by Guigui
Acaba de suïcidar-se una parella a l'estació de Penitents. L'L3 està tallada entre Lesseps i Vall d'Hebron (?).

Re: Doble suïcidi a l'L3

Posted: Tuesday 01/10/2013 9:33
by albert28
Guigui wrote:Acaba de suïcidar-se una parella a l'estació de Penitents. L'L3 està tallada entre Lesseps i Vall d'Hebron (?).
Segons Twitter:

09.19 TMBInfo: Una incidència a Vall d’Hebron afecta la L3 #metrobcn, i un accident al carrer provoca alteracions en les línies #busbcn. (en referència al servei de bus alternatiu.

09.31 L3 #metrobcn: servei restablert. Durant una estona, l'interval entre trens pot ser superior a l'habitual.

Re: Doble suïcidi a l'L3

Posted: Tuesday 01/10/2013 10:47
by metring
Guigui wrote:Acaba de suïcidar-se una parella a l'estació de Penitents. L'L3 està tallada entre Lesseps i Vall d'Hebron (?).
Joé, no tinc paraules :?

Re: Doble suïcidi a l'L3

Posted: Tuesday 01/10/2013 15:00
by Adolescent barceloní
Guigui wrote:Acaba de suïcidar-se una parella a l'estació de Penitents. L'L3 està tallada entre Lesseps i Vall d'Hebron (?).
Caram... Estar a l'estaicó i veure això no deu ser massa agradable, la veritat... :|

Testimoni indirecte

Posted: Tuesday 01/10/2013 17:33
by Guigui
No ho he presenciat personalment, però la meva dona hi anava a entrar i sí que ha arribat a parlar amb alguna persona que ho ha vist.

Re: Retards, avaries i deficiències a TMB

Posted: Tuesday 01/10/2013 22:25
by El LLOP
Em sembla preocupant la manera com últimament al fòrum es dona molta importància i es comenten com a certs fets que ni tant sols s'han contrastat. Avui no hi ha hagut cap suïcidi a Penitents, com s'ha dit aquí, ni l'altre dia cap 9000 va quedar-se sense bateries. Això de donar com a bones informacions de persones i dir-les alegrement sense ni tan sols un"presumptament" o un "m'ha arribat" em sembla molt del Salvame. S' hauria de posar aquest tipus d'informació a la nevera i si el que es vol es debatre, deixar molt clar que la informació podria ser errònia o directament falsa. Això si volem ser seriosos, es clar.

Què ha passat, doncs?

Posted: Tuesday 01/10/2013 22:29
by Guigui
Aleshores, què ha passat exactament? Perquè a mi, la font m'ha semblat prou fiable perquè ho digués sense posar-ho en quarentena.

Re: Retards, avaries i deficiències a TMB

Posted: Wednesday 02/10/2013 0:45
by gatvell
Si son informacions falses, esborrem tots els articles degut a un contingut fals?

Re: Retards, avaries i deficiències a TMB

Posted: Wednesday 02/10/2013 1:10
by El LLOP
Amb els que ja estan no faria res. Però hi ha temes prou importants com per anar debatent temes falsos. Només demano que es contrastin lss informacions abans d'esbombar-les als quatre vents, perque sinó això acabarà semblant el programa del'Iker Jiménez. En cas de no poder-se contrastar, no costa res avisar de que la informació no es fiable, es de segones fonts, o d'origen desconegut i que es per debatre com a supòsit hipotètic.

No era suïcidi: què era?

Posted: Wednesday 02/10/2013 7:32
by Guigui
Doncs no ha sigut un doble suïcidi, me'n desdic i demano disculpes per no haver contrastat la informació d'una font que em semblava prou fiable. Però aleshores, què ha passat, perquè no se m'acut res més inconfessable que una desgràcia personal com un suïcidi o una temptativa de suïcidi.

Re: Retards, avaries i deficiències a TMB

Posted: Wednesday 02/10/2013 9:21
by El LLOP
Ha estat una cosa tan simple i complicada alhora, com la caiguda d'un enclavament.