Retards, avaries i deficiències en el servei de RENFE
- UT440_132M
- N10
- Posts: 3951
- Joined: Monday 03/03/2008 17:18
- Facebook: https://www.facebook.com/RoadN152
- Location: Tona. C-17 s. 49/51 N152A KM. 59
- Contact:
Re: Retards, avaries i deficiències en el servei de RENFE
Això si que no ho he vist mai, arrancar amb les portes obertes... Si que he vist algun llest que va tard i se li tanquen les portes quan tot just puja al tren, pero marxar amb les portes obertes?
Visiteu: http://www.youtube.es/rodaliesvicc3 - http://www.flickr.com/photos/ut440_132m
PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial", Soci núm. 3
https://www.youtube.com/c/N152a
PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial", Soci núm. 3
https://www.youtube.com/c/N152a
Re: Retards, avaries i deficiències en el servei de RENFE
en les 440 crec que sí que es possible pero segons tenía entès una 447 no pot arrencar amb les portes obertes, jo fa uns anys s'em va quedar atrapada una cama en les portes d'una 447 quan hi intentava entrar i fins que no vaig poder treure la cama (per por) no va surtir, que a sobre va marxar sense obrirme!metring wrote:Una pregunta: quan un tren arrenca amb una porta oberta, significa que els sistemes de seguretat no funcionaven?
Àlex Naranjo.
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
"Irrupció"
Definició d'irrupción segons la Real Academia:[...] por la irrupción de la nueva línea de alta velocidad [...]
1. f. Acometimiento impetuoso y repentino.
2. Entrada impetuosa en un lugar, invasión.
Quina raó tenen, per una vegada, els del Periódico!
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
Re: Retards, avaries i deficiències en el servei de RENFE
Segons he llegit en aquest fil de Tranvia.org, el cap de setmana del 5 i 6 de Juliol tallaran la línia BCN - Maçanet (entre les 12h del dissabte i les 5h del diumenge), essent tots els trens de Media Distancia i Larga Distancia desviats per la costa. Oportunitat excel·lent de caçar el Talgo MareNostrum, i potser amb una mica de sort, el Catalan Talgo i el Costa Brava (si encara circula) amb els preciosos paratges de la zona.
Per anar a caçar autobusos, agafem la Renfe...
Per anar a caçar trens, agafem la TMG...
-
- N10
- Posts: 4267
- Joined: Saturday 14/05/2005 11:32
- Location: Horta
Re: Retards, avaries i deficiències en el servei de RENFE
Renfe wrote:Construcció de tres passos inferiors per a vianants entre Canet i Sant Pol. Servei alternatiu per carretera pels primers trens de la línia 1 de Rodalies
A causa de les obres de construcció de tres passos inferiors per a vianants que realitza el Ministeri de Medi Ambient, Renfe modificarà el servei ferroviari habitual de la línia 1 de Rodalies en el trajecte Arenys-Canet-Sant Pol dels primers trens els dies 17, 18 i 24 de maig.
Per a facilitar la mobilitat dels viatgers, Renfe ha programat el desplegament de 14 autocars amb objecte d’establir el següent servei alternatiu de transport:
Dissabte 17 de maig:
• Servei alternatiu per carretera entre Canet i Arenys de Mar fins les 9.15 hores
• Els trens circularan amb normalitat en els trajectes L’Hospitalet – Arenys de Mar i Canet – Maçanet, excepte tren Calella (06.06) – L’Hospitalet, que iniciarà el seu recorregut a Arenys de Mar a les 6.20 hores
Diumenge 18 de maig:
• Servei alternatiu per carretera entre Canet i Arenys de Mar fins les 7.10 hores
• Els trens circularan amb normalitat en els trajectes L’Hospitalet – Arenys de Mar i Canet – Maçanet, excepte tren Calella (06.06) – L’Hospitalet, que iniciarà el seu recorregut a Arenys de Mar a les 6.20 hores
Dissabte 24 de maig:
• Servei alternatiu per carretera entre Arenys de Mar i Pineda fins les 09.15 hores
• Els trens circularan amb normalitat en els trajectes L’Hospitalet – Canet i Sant Pol – Maçanet, excepte el tren Calella (06.06) – L’Hospitalet, que iniciarà el seu recorregut a Arenys de Mar a les 6.20 hores, mientre que el tren que surt de Blanes a les 06.59 no prestarà servei
Per a informar d’aquestes modificacions, es reforçarà amb deu persones d’atenció i informació al client a les estacions afectades. A més, es comunicarà l’afectació al servei mitjançant cartelleria i megafonia a trens i estacions, pantalles informatives a màquines autovenda, així com a través de Transmet, servei d’informació a través de SMS, a la secció Última Hora del web http://www.renfe.com i al telèfon 902 24 02 02.
- EUKibo
- N9
- Posts: 1321
- Joined: Sunday 07/01/2007 16:54
- Location: Badalona SantaColomaG Barcelona Castelldefels
Re: Retards, avaries i deficiències en el servei de RENFE
Rectifico els missatges que he publicat abans. Es tracta del resum d'incidènciEs, avaries, retards i supressió de trens que un usuari habitual de Rodalies Renfe pateix (en aquest cas jo). No els he anat escribint al moment perquè he estat molt enfeinat i ara els volia publicar tots. Perdó si a algú li ha molestat que els hagi publicat separats. Ara els poso junts. vagi bé.
DEFICIÈNCIA DE LA INFRASTRUCTURA - BAIXA VELOCITAT DELS CONVOIS
Curiositat: perquè a França pels canvis d'agulla de vies noves poden passar trens a 535Kmh i a El Prat s'ha d'anar a 30Kmh?
Estic d'acord que a França aquesta velocitat a canvis d'agulla s'ha fet en una línia recta i preparada per a alta velocitat... Però igualment no entenc perquè a RENFE s'ha de reduir tant la velocitat, no demano canvis d'agulla que resisteixin 500Kmh, pero 200Kmh... Si que està podrida RENFE... També entenc que a Sant Andreu vagin a 30Kmh perquè abans sempre estaven descarrilant trens, pero a infrastructura nova a El Prat...
DEFICIÈNCIA DE LA INFRASTRUCTURA - MANCA DE BARRERES PER A EVITAR INCIDÈNCIES
Renfe maltracta els animals per negligències.
Ja va dos dies seguits que veig barbàries que han patit animals a la Renfe.
1- A l'estació de Sant Andreu (que per cert fa mesos que les validadores estan espatllades i amb cordes lligades perquè no hi passis) estava esperant (vaig estar-me 30min) un tren que passés per Castelldefels quan tota una manada de coloms va impactar contra l'interior de l'estació fent un gran "estruendo" de vidres trencats i caient molts a terra. L'escena després del gran soroll a vidres que espanta obviament era de coloms caient a terra ferits. Els de seguretat van agafar-los i els van tirar al carrer.
2- Des d'un tren sentit Sant Andreu provinent de St. Vicenç de Calders vaig veure a les vies de la R1 a Sagrera un gos gran mort. És lamentable com de penetrables són les vies a la ciutat. No només pel perill d'homicidi per negligència que això comporta sinó pel mal que es fa als animals i l'estat lamentable dels trens pels graffitis.
RETARDS A LA R2. (Retatds superiors a 30min que fan suspendre trens)
Supressions massives de trens a la R2. La supressió del tren de Sant Vicenç de Calders ja és un fet habitual a la línia 2 de Rodalies. Avui esperant un tren a Mataró a Sants he vist com ha vingut a l'altra via el tren de Vilanova sense haver passat el de Sant Vicenç de Calders. També fa dos dies, després d'esperar de peu a l'estació de Sant Andreu que indiquessin la via del tren de Sant Vicenç (el tren de Castelldefels de 10min més tard ja estava amb via indicada i marcat com a sortida inminent). Amb 10min de retard va arribar el tren de Vilanova. A l'estació no es va informar a cap passatger que el tren de Sant Vicenç se suprimeix i que el tren de Vilanova sortiria abans degut a aquesta suspensió. Nota: A l'arribar a Castelldefels vaig ser l'únic a demanar devolució xpress per haver arribat 20min més tard del que hagués arribat amb el tren de St. Vicenç.
DEFICIÈNCIES A LA INFRASTRUCTURA - ANDANES INACCESSIBLES
Una senyora gran que va intentar pujar a un tren a Sant Andreu va estar a punt de caure quan va intentar pujar l'esglaó d'aproximadament un metre que hi ha entre el tren i l'andana inexistent a la via més a prop de l'estació. Per sort havíem més persones pujant al tren i vam poder agafar-la pera que no caigués. Ja fa crec unes quantes dècades que aquesta estació està construida i no entenc com pot ser que encara no hagin construit una andana de veritat.
DEFICIÈNCIES DELS TRENS - BRUTÍCIA I PUDOR
A bord dels trens de dos pisos que injecten aire fred als ulls si t'asseus al costat de la finestra i te'ls irriten, en el tram Passeig de Gràcia - Sants sempre fan molta ferum que s'ajunta a la pudor que va el propi forat de ventilació per la quantitat de pipes, chiclets podrits que hi ha
DEFICIÈNCIA DE LA INFRASTRUCTURA - BAIXA VELOCITAT DELS CONVOIS
Curiositat: perquè a França pels canvis d'agulla de vies noves poden passar trens a 535Kmh i a El Prat s'ha d'anar a 30Kmh?
Estic d'acord que a França aquesta velocitat a canvis d'agulla s'ha fet en una línia recta i preparada per a alta velocitat... Però igualment no entenc perquè a RENFE s'ha de reduir tant la velocitat, no demano canvis d'agulla que resisteixin 500Kmh, pero 200Kmh... Si que està podrida RENFE... També entenc que a Sant Andreu vagin a 30Kmh perquè abans sempre estaven descarrilant trens, pero a infrastructura nova a El Prat...
DEFICIÈNCIA DE LA INFRASTRUCTURA - MANCA DE BARRERES PER A EVITAR INCIDÈNCIES
Renfe maltracta els animals per negligències.
Ja va dos dies seguits que veig barbàries que han patit animals a la Renfe.
1- A l'estació de Sant Andreu (que per cert fa mesos que les validadores estan espatllades i amb cordes lligades perquè no hi passis) estava esperant (vaig estar-me 30min) un tren que passés per Castelldefels quan tota una manada de coloms va impactar contra l'interior de l'estació fent un gran "estruendo" de vidres trencats i caient molts a terra. L'escena després del gran soroll a vidres que espanta obviament era de coloms caient a terra ferits. Els de seguretat van agafar-los i els van tirar al carrer.
2- Des d'un tren sentit Sant Andreu provinent de St. Vicenç de Calders vaig veure a les vies de la R1 a Sagrera un gos gran mort. És lamentable com de penetrables són les vies a la ciutat. No només pel perill d'homicidi per negligència que això comporta sinó pel mal que es fa als animals i l'estat lamentable dels trens pels graffitis.
RETARDS A LA R2. (Retatds superiors a 30min que fan suspendre trens)
Supressions massives de trens a la R2. La supressió del tren de Sant Vicenç de Calders ja és un fet habitual a la línia 2 de Rodalies. Avui esperant un tren a Mataró a Sants he vist com ha vingut a l'altra via el tren de Vilanova sense haver passat el de Sant Vicenç de Calders. També fa dos dies, després d'esperar de peu a l'estació de Sant Andreu que indiquessin la via del tren de Sant Vicenç (el tren de Castelldefels de 10min més tard ja estava amb via indicada i marcat com a sortida inminent). Amb 10min de retard va arribar el tren de Vilanova. A l'estació no es va informar a cap passatger que el tren de Sant Vicenç se suprimeix i que el tren de Vilanova sortiria abans degut a aquesta suspensió. Nota: A l'arribar a Castelldefels vaig ser l'únic a demanar devolució xpress per haver arribat 20min més tard del que hagués arribat amb el tren de St. Vicenç.
DEFICIÈNCIES A LA INFRASTRUCTURA - ANDANES INACCESSIBLES
Una senyora gran que va intentar pujar a un tren a Sant Andreu va estar a punt de caure quan va intentar pujar l'esglaó d'aproximadament un metre que hi ha entre el tren i l'andana inexistent a la via més a prop de l'estació. Per sort havíem més persones pujant al tren i vam poder agafar-la pera que no caigués. Ja fa crec unes quantes dècades que aquesta estació està construida i no entenc com pot ser que encara no hagin construit una andana de veritat.
DEFICIÈNCIES DELS TRENS - BRUTÍCIA I PUDOR
A bord dels trens de dos pisos que injecten aire fred als ulls si t'asseus al costat de la finestra i te'ls irriten, en el tram Passeig de Gràcia - Sants sempre fan molta ferum que s'ajunta a la pudor que va el propi forat de ventilació per la quantitat de pipes, chiclets podrits que hi ha
Last edited by EUKibo on Friday 23/05/2008 20:08, edited 2 times in total.
Re: Retards, avaries i deficiències en el servei de RENFE
Auqesta tarda cap a les 20:30 s'ha produït un atropellament a l'estació de Premià de Mar, a conseqüència d'això i de les mes de 2'30 d'espera d'un Jutje ens hem fotut centenars de persones perque el servei no s'ha normalitzat pràcticament fins la finalització del servei.
Demano que el Ministerio de Justicia, hagi d'indemnitzar amb 50€ a cada usuari afectat per la falta de mitjans i un suplement d1,3€ per parar en estacions on els trens de Blanes i Maçanet no hi ténen parada.
Sal·lutacions.-
Demano que el Ministerio de Justicia, hagi d'indemnitzar amb 50€ a cada usuari afectat per la falta de mitjans i un suplement d1,3€ per parar en estacions on els trens de Blanes i Maçanet no hi ténen parada.
Sal·lutacions.-
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
Que pagui el causant
I que els costos de tot plegat vagin a càrrec de l'herència que deixa l'irresponsable que ha causat tot aquest enrenou.Jordilar wrote:Demano que el Ministerio de Justicia, hagi d'indemnitzar amb 50€ a cada usuari afectat per la falta de mitjans i un suplement d1,3€ per parar en estacions on els trens de Blanes i Maçanet no hi ténen parada.
Faltaria més que la incultura de l'incompliment sistemàtic de la llei quedi impune.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
Avaria a la R4
Notícia de La Vanguardia:
-------------------------------
Retrasos de 20 minutos en la C-4 norte al averiarse un tren en Barberà del Vallès
La incidencia se solucionó a las 8.25 con el traslado del convoy afectado a otra estación
26/05/2008 | Actualizada a las 09:19h
Barcelona. (EUROPA PRESS).- La Línea C-4 norte de Cercanías de Renfe, que circula entre L'Hospitalet de Llobregat y Manresa, registró esta mañana retrasos de unos 20 minutos al averiarse un tren en la estación de Barberà del Vallès.
Según informó la compañía ferroviaria, la avería, que se produjo a las 8.10 horas en un tren que iba desde Terrassa a L'Hospitalet, obligó a circular en vía única entre Sabadell y Cerdanyola del Vallès .
A las 8.25 horas se recuperó la normalidad, después de que Renfe trasladara el convoy averiado hasta la estación de Montcada-Bifurcació, donde fue apartado.
-------------------------------
Retrasos de 20 minutos en la C-4 norte al averiarse un tren en Barberà del Vallès
La incidencia se solucionó a las 8.25 con el traslado del convoy afectado a otra estación
26/05/2008 | Actualizada a las 09:19h
Barcelona. (EUROPA PRESS).- La Línea C-4 norte de Cercanías de Renfe, que circula entre L'Hospitalet de Llobregat y Manresa, registró esta mañana retrasos de unos 20 minutos al averiarse un tren en la estación de Barberà del Vallès.
Según informó la compañía ferroviaria, la avería, que se produjo a las 8.10 horas en un tren que iba desde Terrassa a L'Hospitalet, obligó a circular en vía única entre Sabadell y Cerdanyola del Vallès .
A las 8.25 horas se recuperó la normalidad, después de que Renfe trasladara el convoy averiado hasta la estación de Montcada-Bifurcació, donde fue apartado.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
Re: Retards, avaries i deficiències en el servei de RENFE
S'ha produït una caiguda de tensió en els túnels de Barcelona i sembla ser que hi ha algun tren afectat a dins del túen des de fa uns 40 min.
Salut,
Salut,
Re: Retards, avaries i deficiències en el servei de RENFE
Del 20 minutos:
Una caída de tensión provoca retrasos de 40 minutos en cuatro líneas de Cercanías
20MINUTOS.ES. 26.05.2008
* Las líneas afectados son la C-1, C-3, C-4 y C-7.
* Dos trenes han quedado parados y a oscuras durante unos minutos en el interior de los túneles de acceso a la Plaça Catalunya.
* Dos trenes averiados en Barberà del Vallès y Caldes de Malavella han provocado más incidencias en las líneas de Renfe.
Las líneas 1,3,4 y 7 de Cercanías están sufriendo retrasos de entre 20 y 40 minutos debido a una caída de tensión que ha provocado que dos trenes se quedaran totalmente parados en Placa Catalunya y algunos más en túneles.
Dos trenes se han quedado parados en Plaça Catalunya y algunos más dentro de túneles
Esta importante avería ha dejado a oscuras durante unos minutos en el interior de los túneles a centenares de pasajeros que no sabían que era lo que estaba pasando.
Hacia las 11 de la mañana los trenes han vuelto a circular pero se mantienen los importantes retrasos en su paso por las estaciones.
--------
Veieu ara la necessitat de fer el recorregt de la Renfe, entre Marina i Universitat, amb 4 vies? així, no quedarien 4 línies de Rodalies aturades, com està passant ara
Una caída de tensión provoca retrasos de 40 minutos en cuatro líneas de Cercanías
20MINUTOS.ES. 26.05.2008
* Las líneas afectados son la C-1, C-3, C-4 y C-7.
* Dos trenes han quedado parados y a oscuras durante unos minutos en el interior de los túneles de acceso a la Plaça Catalunya.
* Dos trenes averiados en Barberà del Vallès y Caldes de Malavella han provocado más incidencias en las líneas de Renfe.
Las líneas 1,3,4 y 7 de Cercanías están sufriendo retrasos de entre 20 y 40 minutos debido a una caída de tensión que ha provocado que dos trenes se quedaran totalmente parados en Placa Catalunya y algunos más en túneles.
Dos trenes se han quedado parados en Plaça Catalunya y algunos más dentro de túneles
Esta importante avería ha dejado a oscuras durante unos minutos en el interior de los túneles a centenares de pasajeros que no sabían que era lo que estaba pasando.
Hacia las 11 de la mañana los trenes han vuelto a circular pero se mantienen los importantes retrasos en su paso por las estaciones.
--------
Veieu ara la necessitat de fer el recorregt de la Renfe, entre Marina i Universitat, amb 4 vies? així, no quedarien 4 línies de Rodalies aturades, com està passant ara
Re: Retards, avaries i deficiències en el servei de RENFE
Pues yo he sido uno de los agraciados con el festival del humor de RENFE de esta mañana. Iba hacia l'Hospitalet cogiendo un CIVIA a las 09.53 en Plaça Catalunya, llegando a mi destino a L'Hospitalet a las 10.46.
Reseñar que ya al entrar en Catalunya sabíamos que algo iba mal porque justo delante del CIVIA (hacia universitat) y pasado el semáforo de salida estaba una 447 parada por lo que mi CIVIA tenia mi semáforo en rojo.
Pasados 10 min arrancamos a paso de tortuga y con las luces interiores a medias y unos 500m más adelante paramos otros 10 min, pasado ese rato la maquinista avisa por megafonía que va a tener que desconectar el tren por un problema de tensión entre Catalunya y Sants. Acto seguido todo se apaga y cuando digo todo digo todo, sin luces de emergencia y estamos unos 10min sólo con la luz de los teléfonos móviles los que teníamos. Al rato vuelve a enchufarse las luces y se resetean los monitores del CIVIA (Windows XP) y arrancamos a paso lentísimo
Llegamos a Sants donde el festival era de los gordos en las vías 7 y 8 y al llegar a L'h , voy a por el justificante de retraso y me dan una DEVOLUCION EXPRESS de 6 Zonas ¡¡¡
Reseñar que ya al entrar en Catalunya sabíamos que algo iba mal porque justo delante del CIVIA (hacia universitat) y pasado el semáforo de salida estaba una 447 parada por lo que mi CIVIA tenia mi semáforo en rojo.
Pasados 10 min arrancamos a paso de tortuga y con las luces interiores a medias y unos 500m más adelante paramos otros 10 min, pasado ese rato la maquinista avisa por megafonía que va a tener que desconectar el tren por un problema de tensión entre Catalunya y Sants. Acto seguido todo se apaga y cuando digo todo digo todo, sin luces de emergencia y estamos unos 10min sólo con la luz de los teléfonos móviles los que teníamos. Al rato vuelve a enchufarse las luces y se resetean los monitores del CIVIA (Windows XP) y arrancamos a paso lentísimo
Llegamos a Sants donde el festival era de los gordos en las vías 7 y 8 y al llegar a L'h , voy a por el justificante de retraso y me dan una DEVOLUCION EXPRESS de 6 Zonas ¡¡¡
Re: Retards, avaries i deficiències en el servei de RENFE
Aquest matí per la C2 nord retards de mitja hora al tren que havia d'arribar a Sants a les 08:36 direcció St. Vicenç de Calders ha arribat a les 9 i 5 i ens ha dit el maqui de la 440R (177M) per megafonia que una porta havia tancat i que anessim amb compte... vaja...
Sergio
Sergio
Re: Retards, avaries i deficiències en el servei de RENFE
Disculpa'm, però no entenc lo de que una porta havia tancat, vols dir que tancava portes?
Re: Retards, avaries i deficiències en el servei de RENFE
perdona, m'he equivocat al corregir, volia dir que NO havia tancat la porta
Re: Retards, avaries i deficiències en el servei de RENFE
De LaMalla:
En 24 hores Renfe tindrà un informe complet que expliqui per què ha fallat el sistema de reactivació d'un dels trens
Els retards en cadena de Rodalies han afectat més de 9.000 viatgers i 30 trens
ANNA MASSA
Els dos talls elèctrics que han desencadenat aquest matí un col·lapse de la xarxa de Rodalies de Renfe han afectat 9.350 persones i 30 trens. El director de Rodalies de Barcelona, Miguel Ángel Remacha, ha comparegut aquesta tarda davant la premsa per donar explicacions de tot el que ha passat. Remacha ha explicat que el caos s'ha produït arran de dues petites desconnexions elèctriques que han generat retards en cadena. Un dels trens ha pogut reanudar la marxa mentre que al segon li ha fallat el sistema de reactivació i s'ha quedat bloquejat en el túnel entre les estacions d'Arc de Triomf i Plaça Catalunya durant 40 minuts. Davant això, Renfe estudiarà per què ha fallat el sistema de rearmament d'aquest tren, que era de nova generació i que, de moment, ha quedat fora de circulació.
Ara, amb la circulació ja restablerta, l'objectiu principal de Renfe és saber els motius pels quals no ha funcionat el sistema informàtic que permet als trens reactivar-se quan hi ha un tall elèctric. A més, es dóna el cas que el tren avariat era de nova generació, cosa que fa encara més incomprensible aquesta avaria.
El comboi, que era doble, s'ha quedat aturat entre les estacions d'Arc de Triomf i Plaça Catalunya a causa d'una desconnexió elèctrica de pocs minuts. Finalment, i després de passar 40 minuts aturat al túnel, el tren ha activat el sistema previst en casos d'emergència i ha pogut reanudar la marxa fins arribar a l'estació de Plaça Catalunya, on els viatgers han pogut baixar.
Aquests 40 minuts s'han convertit en una agonia per alguns dels viatgers, que s'han vist atrapats en el túnel. Tot i que, segons ha explicat Remacha, s'ha intentat que la resta de trens que s'han hagut d'aturar per aquesta avaria paressin a una estació. En el tren avariat els viatgers han fet sonar fins a tres cops l'alarma, un d'ells per atendre una senyora a qui li ha donat un atac d'angoixa, tal i com ha explicat Remacha.
En total, l'avaria ha causat uns 40 minuts de retard de mitjana a tota la xarxa de Rodalies de Barcelona. Però en el pitjor dels casos, alguns combois han estat aturats fins a 80 minuts.
En 24 hores Renfe tindrà un informe complet que expliqui per què ha fallat el sistema de reactivació d'un dels trens
Els retards en cadena de Rodalies han afectat més de 9.000 viatgers i 30 trens
ANNA MASSA
Els dos talls elèctrics que han desencadenat aquest matí un col·lapse de la xarxa de Rodalies de Renfe han afectat 9.350 persones i 30 trens. El director de Rodalies de Barcelona, Miguel Ángel Remacha, ha comparegut aquesta tarda davant la premsa per donar explicacions de tot el que ha passat. Remacha ha explicat que el caos s'ha produït arran de dues petites desconnexions elèctriques que han generat retards en cadena. Un dels trens ha pogut reanudar la marxa mentre que al segon li ha fallat el sistema de reactivació i s'ha quedat bloquejat en el túnel entre les estacions d'Arc de Triomf i Plaça Catalunya durant 40 minuts. Davant això, Renfe estudiarà per què ha fallat el sistema de rearmament d'aquest tren, que era de nova generació i que, de moment, ha quedat fora de circulació.
Ara, amb la circulació ja restablerta, l'objectiu principal de Renfe és saber els motius pels quals no ha funcionat el sistema informàtic que permet als trens reactivar-se quan hi ha un tall elèctric. A més, es dóna el cas que el tren avariat era de nova generació, cosa que fa encara més incomprensible aquesta avaria.
El comboi, que era doble, s'ha quedat aturat entre les estacions d'Arc de Triomf i Plaça Catalunya a causa d'una desconnexió elèctrica de pocs minuts. Finalment, i després de passar 40 minuts aturat al túnel, el tren ha activat el sistema previst en casos d'emergència i ha pogut reanudar la marxa fins arribar a l'estació de Plaça Catalunya, on els viatgers han pogut baixar.
Aquests 40 minuts s'han convertit en una agonia per alguns dels viatgers, que s'han vist atrapats en el túnel. Tot i que, segons ha explicat Remacha, s'ha intentat que la resta de trens que s'han hagut d'aturar per aquesta avaria paressin a una estació. En el tren avariat els viatgers han fet sonar fins a tres cops l'alarma, un d'ells per atendre una senyora a qui li ha donat un atac d'angoixa, tal i com ha explicat Remacha.
En total, l'avaria ha causat uns 40 minuts de retard de mitjana a tota la xarxa de Rodalies de Barcelona. Però en el pitjor dels casos, alguns combois han estat aturats fins a 80 minuts.
- UT440_132M
- N10
- Posts: 3951
- Joined: Monday 03/03/2008 17:18
- Facebook: https://www.facebook.com/RoadN152
- Location: Tona. C-17 s. 49/51 N152A KM. 59
- Contact:
Re: Retards, avaries i deficiències en el servei de RENFE
Es que s'ha penjat el windows . Fora bromes, és vergonyós!!!!!!!!!!! Sembla que tinguem trens tercermundistes.
Visiteu: http://www.youtube.es/rodaliesvicc3 - http://www.flickr.com/photos/ut440_132m
PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial", Soci núm. 3
https://www.youtube.com/c/N152a
PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial", Soci núm. 3
https://www.youtube.com/c/N152a
Re: Retards, avaries i deficiències en el servei de RENFE
Doncs apa que com titulen la notícia a l'Avui...
http://www.avui.cat/article/tec_ciencia ... /mati.html
El cap de Rodalies culpa els passatgers d'allargar l'aturada d'aquest matí
Miguel Angel Remacha ha explicat que "en un dels trens, que ha quedat aturat en un túnel, els usuaris han activat l'alarma fins a tres cops i ha estat 44 minuts parats per reiniciar el sistema informàtic". L'avaria ha afectat a 9.300 usuaris
http://www.avui.cat/article/tec_ciencia ... /mati.html
El cap de Rodalies culpa els passatgers d'allargar l'aturada d'aquest matí
Miguel Angel Remacha ha explicat que "en un dels trens, que ha quedat aturat en un túnel, els usuaris han activat l'alarma fins a tres cops i ha estat 44 minuts parats per reiniciar el sistema informàtic". L'avaria ha afectat a 9.300 usuaris
- UT440_132M
- N10
- Posts: 3951
- Joined: Monday 03/03/2008 17:18
- Facebook: https://www.facebook.com/RoadN152
- Location: Tona. C-17 s. 49/51 N152A KM. 59
- Contact:
Re: Retards, avaries i deficiències en el servei de RENFE
Si això és veritat, n'hi ha per penjar-lo d'on se jo al pantògraf d'una 440.
Visiteu: http://www.youtube.es/rodaliesvicc3 - http://www.flickr.com/photos/ut440_132m
PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial", Soci núm. 3
https://www.youtube.com/c/N152a
PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial", Soci núm. 3
https://www.youtube.com/c/N152a
Re: Retards, avaries i deficiències en el servei de RENFE
http://www.elperiodico.com
Renfe aún desconoce la causa del caos de Cercanías de esta mañana, que ha afectado a 10.000 viajeros
El servicio de Cercanías empieza a normalizarse tras una mañana de retrasos generalizados
EFE
BARCELONA
Un total de 1.500 usuarios de cuatro trenes distintos de Cercanías han quedado atrapados esta mañana debido a una interrupción da en el suministro eléctrico, cuyo origen continúa siendo un misterio, y que ha provocado que casi 10.000 viajeros sufrieran retrasos de 40 minutos de media durante toda la mañana.
Así lo ha señalado en rueda de prensa el director de Cercanías en Barcelona, Miguel Ángel Remacha, que junto con el gerente de mantenimiento de Infraestructura de Adif en Barcelona, César Fanjul, han sido incapaces de determinar el origen de las dos desconexiones eléctricas que han sumido el servicio ferroviario en un caos.
En total, cuatro trenes se han visto atrapados en los túneles que hay entre las estaciones de Arc del Triomf, Plaça Catalunya y Sants, lo que ha provocado escenas de ansiedad en algunos de los usuarios, ya que durante el encierro se han producido cortes de luz y del aire acondicionado de los convoyes.
"Inadmisible"
Remacha, que ha pedido disculpas a los usuarios afectados, ha admitido a preguntas de los periodistas que lo que ha ocurrido hoy ha sido "inadmisible" y ha reconocido que el servicio de Cercanías en Barcelona está "en un punto de cierta saturación", ya que cuando se da un problema como el de hoy "no hay margen de maniobra ni capacidad de reacción".
En su comparecencia ante los periodistas, que se ha prolongado durante más de una hora, ni Remacha ni Fanjul han podido determinar el origen exacto de la avería, ya que todavía desconocen si la falta en el suministro se ha debido a la falta de potencia eléctrica de la red o a un fallo en uno de los trenes.
Como un diferencial doméstico
Poniendo un ejemplo doméstico, Fanjul ha explicado que el sistema de autoprotección de las subestaciones eléctricas que dan el suministro ha saltado como si de un diferencial se tratara, aunque, al igual que Remacha, no ha podido decir si ha sido por una sobrecarga o por un fallo en un tren.
En total, el caos ha afectado a una treintena de trenes de las líneas C-1, C-3, C-4 y C-7, en los que iban unos 10.000 pasajeros, que han sufrido retrasos de 42 minutos de media y que en algunos casos han rebasado los 80 minutos.
A partir del mediodía, los trenes han recuperado la frecuencia de paso habitual, si bien aún mantenían demoras de 20 minutos de media, que se mantienen en algunos casos a lo largo de la tarde.
Debido a la ansiedad, una persona atrapada en uno de los trenes ha tenido que ser atendida en una ambulancia y otra trasladada a un centro médico.
Según el relato de Remacha, a las 09.46 horas de la mañana se ha producido la primera desconexión, que ha dejado sin suministro a dos trenes, uno que procedía de Manresa y acababa de salir de Arc del Triomf -en el que iban 600 personas-, y otro -con 300 viajeros- que acababa de salir de Sants, en dirección de L'Hospitalet de Llobregat.
Estos dos trenes han podido reanudar la marcha ocho minutos después, tras reiniciarse el sistema, por lo que su repercusión ha sido relativamente menor, pese a que ha empezado a provocar retrasos en cadena a los trenes que entraban a Barcelona.
Convoyes atrapados
La situación se ha agravado media horas después, a las 10.15 horas, cuando se ha producido una nueva desconexión, que ha atrapado a otros dos trenes: uno -con 400 pasajeros- que había salido de Arc del Triomf y estaba a punto de llegar a Plaça Catalunya; y otro -con 200 usuarios- que había salido de Plaça Catalunya e iba a Sants.
El segundo tren ha necesitado 13 minutos para reiniciar su sistema y ha reanudado su marcha al cabo de 18 minutos.
Más infructuoso ha sido el proceso para los 400 usuarios del primer tren, de siete vagones: la maquinista, tras varios intentos fallidos para reiniciar el sistema, ha optado por activar el sistema de emergencia, que permite circular hasta la próxima estación para dejar al pasaje.
Sin embargo, por tres veces, cuando ya estaba a punto para partir, se ha disparado la alarma de los vagones traseros, donde una mujer presentaba síntomas de ansiedad, por lo que la maquinista ha tenido que ir a pie a desactivar la alarma y volver a su cabina.
Cristales rotos y fallos de comunicación
Según Remacha, la conductora, cuando recorría el convoy por segunda vez para parar la alarma, ha visto que algunos usuarios habían roto una ventana de emergencia y provocaban desperfectos.
Sin embargo, no ha precisado si se trataba de un acto de vandalismo o han roto la ventana para permitir que entrara aire fresco durante su encierro sin luz ni aire acondicionado.
Remacha ha admitido además que los sistemas de información han fallado de nuevo, por lo que ha pedido una auditoría a los responsables de elaborar el nuevo sistema de comunicación para determinar por qué hay vacíos de cobertura en algunos túneles.
Renfe aún desconoce la causa del caos de Cercanías de esta mañana, que ha afectado a 10.000 viajeros
El servicio de Cercanías empieza a normalizarse tras una mañana de retrasos generalizados
EFE
BARCELONA
Un total de 1.500 usuarios de cuatro trenes distintos de Cercanías han quedado atrapados esta mañana debido a una interrupción da en el suministro eléctrico, cuyo origen continúa siendo un misterio, y que ha provocado que casi 10.000 viajeros sufrieran retrasos de 40 minutos de media durante toda la mañana.
Así lo ha señalado en rueda de prensa el director de Cercanías en Barcelona, Miguel Ángel Remacha, que junto con el gerente de mantenimiento de Infraestructura de Adif en Barcelona, César Fanjul, han sido incapaces de determinar el origen de las dos desconexiones eléctricas que han sumido el servicio ferroviario en un caos.
En total, cuatro trenes se han visto atrapados en los túneles que hay entre las estaciones de Arc del Triomf, Plaça Catalunya y Sants, lo que ha provocado escenas de ansiedad en algunos de los usuarios, ya que durante el encierro se han producido cortes de luz y del aire acondicionado de los convoyes.
"Inadmisible"
Remacha, que ha pedido disculpas a los usuarios afectados, ha admitido a preguntas de los periodistas que lo que ha ocurrido hoy ha sido "inadmisible" y ha reconocido que el servicio de Cercanías en Barcelona está "en un punto de cierta saturación", ya que cuando se da un problema como el de hoy "no hay margen de maniobra ni capacidad de reacción".
En su comparecencia ante los periodistas, que se ha prolongado durante más de una hora, ni Remacha ni Fanjul han podido determinar el origen exacto de la avería, ya que todavía desconocen si la falta en el suministro se ha debido a la falta de potencia eléctrica de la red o a un fallo en uno de los trenes.
Como un diferencial doméstico
Poniendo un ejemplo doméstico, Fanjul ha explicado que el sistema de autoprotección de las subestaciones eléctricas que dan el suministro ha saltado como si de un diferencial se tratara, aunque, al igual que Remacha, no ha podido decir si ha sido por una sobrecarga o por un fallo en un tren.
En total, el caos ha afectado a una treintena de trenes de las líneas C-1, C-3, C-4 y C-7, en los que iban unos 10.000 pasajeros, que han sufrido retrasos de 42 minutos de media y que en algunos casos han rebasado los 80 minutos.
A partir del mediodía, los trenes han recuperado la frecuencia de paso habitual, si bien aún mantenían demoras de 20 minutos de media, que se mantienen en algunos casos a lo largo de la tarde.
Debido a la ansiedad, una persona atrapada en uno de los trenes ha tenido que ser atendida en una ambulancia y otra trasladada a un centro médico.
Según el relato de Remacha, a las 09.46 horas de la mañana se ha producido la primera desconexión, que ha dejado sin suministro a dos trenes, uno que procedía de Manresa y acababa de salir de Arc del Triomf -en el que iban 600 personas-, y otro -con 300 viajeros- que acababa de salir de Sants, en dirección de L'Hospitalet de Llobregat.
Estos dos trenes han podido reanudar la marcha ocho minutos después, tras reiniciarse el sistema, por lo que su repercusión ha sido relativamente menor, pese a que ha empezado a provocar retrasos en cadena a los trenes que entraban a Barcelona.
Convoyes atrapados
La situación se ha agravado media horas después, a las 10.15 horas, cuando se ha producido una nueva desconexión, que ha atrapado a otros dos trenes: uno -con 400 pasajeros- que había salido de Arc del Triomf y estaba a punto de llegar a Plaça Catalunya; y otro -con 200 usuarios- que había salido de Plaça Catalunya e iba a Sants.
El segundo tren ha necesitado 13 minutos para reiniciar su sistema y ha reanudado su marcha al cabo de 18 minutos.
Más infructuoso ha sido el proceso para los 400 usuarios del primer tren, de siete vagones: la maquinista, tras varios intentos fallidos para reiniciar el sistema, ha optado por activar el sistema de emergencia, que permite circular hasta la próxima estación para dejar al pasaje.
Sin embargo, por tres veces, cuando ya estaba a punto para partir, se ha disparado la alarma de los vagones traseros, donde una mujer presentaba síntomas de ansiedad, por lo que la maquinista ha tenido que ir a pie a desactivar la alarma y volver a su cabina.
Cristales rotos y fallos de comunicación
Según Remacha, la conductora, cuando recorría el convoy por segunda vez para parar la alarma, ha visto que algunos usuarios habían roto una ventana de emergencia y provocaban desperfectos.
Sin embargo, no ha precisado si se trataba de un acto de vandalismo o han roto la ventana para permitir que entrara aire fresco durante su encierro sin luz ni aire acondicionado.
Remacha ha admitido además que los sistemas de información han fallado de nuevo, por lo que ha pedido una auditoría a los responsables de elaborar el nuevo sistema de comunicación para determinar por qué hay vacíos de cobertura en algunos túneles.