Page 112 of 147

Font prou fiable

Posted: Friday 04/10/2013 19:35
by Javi M
El LLOP wrote:Em sembla preocupant la manera com últimament al fòrum es dona molta importància i es comenten com a certs fets que ni tant sols s'han contrastat. Avui no hi ha hagut cap suïcidi a Penitents, com s'ha dit aquí, ni l'altre dia cap 9000 va quedar-se sense bateries. Això de donar com a bones informacions de persones i dir-les alegrement sense ni tan sols un"presumptament" o un "m'ha arribat" em sembla molt del Salvame. S' hauria de posar aquest tipus d'informació a la nevera i si el que es vol es debatre, deixar molt clar que la informació podria ser errònia o directament falsa. Això si volem ser seriosos, es clar.
El Llop, això m'ho va dir una companya teva (amb uniforme i tot) que es trobava a l'estació de Maresme | Fòrum regulant la gentada que s'hi acumulava. Quan la situació va estar controlada, vaig apropar-me a preguntar-li pel tipus d'incidència que havia estat, i va contestar-me això, literalment.

Així doncs, dic el mateix que en Guigui. Vés a saber si van prendre'm el pèl, però la informació va semblar-me prou fiable (venint de qui venia) com per a haver-la de posar en tela de judici.

I aleshores què va passar? La incidència va durar una bona estona i no van habilitar servei parcial, amb la qual cosa la incidència va haver d'estar bastant greu o molt poc habitual.

Re: Retards, avaries i deficiències a TMB

Posted: Friday 04/10/2013 20:07
by raulitinbcn
Segons els protocols d'acctució de TMB, en casos d'arrollament, suicidi, etc. Les incidències estan resoltes en uns 50 minuts, potser 1h i 20m si són molt greus ...

Re: Font prou fiable

Posted: Friday 04/10/2013 20:15
by El LLOP
Javi M wrote: El Llop, això m'ho va dir una companya teva (amb uniforme i tot) que es trobava a l'estació de Maresme | Fòrum regulant la gentada que s'hi acumulava. Quan la situació va estar controlada, vaig apropar-me a preguntar-li pel tipus d'incidència que havia estat, i va contestar-me això, literalment.
encara que t'ho digui algú de la companyia no vol dir que la informació sigui correcte, ja que potser a aquesta persona també li ha arribat la informació de segones o terceres persones.
raulitinbcn wrote:Segons els protocols d'acctució de TMB, en casos d'arrollament, suicidi, etc. Les incidències estan resoltes en uns 50 minuts, potser 1h i 20m si són molt greus ...
però que dius???

Re: Retards, avaries i deficiències a TMB

Posted: Tuesday 15/10/2013 19:17
by metring
De BTV Notícies:

Sense servei el tram entre Onze de Setembre i la Sagrera

La circulació a les línies 9 i 10 de metro ha quedar interrompuda per causes tècniques poc abans de les set de la tarda entre les estacions de l'Onze de Setembre i la Sagrera. L'L10 funciona entre Onze de Setembre i Gorg, i l'L9 funciona entre Onze de Setembre i Can Zam.

Re: Retards, avaries i deficiències a TMB

Posted: Tuesday 15/10/2013 19:33
by Adolescent barceloní
metring wrote:Sense servei el tram entre Onze de Setembre i la Sagrera
I la meva pregunta és: què pot fallar en una línia automàtica? Bé, si és algun error a nivell de software, encara es podria entendre...

Re: Retards, avaries i deficiències a TMB

Posted: Tuesday 15/10/2013 19:47
by scubydu
Adolescent barceloní wrote:
metring wrote:Sense servei el tram entre Onze de Setembre i la Sagrera
I la meva pregunta és: què pot fallar en una línia automàtica? Bé, si és algun error a nivell de software, encara es podria entendre...
El canvi d'agulles a Sagrera, per posar un exemple....

Suposo que...

Posted: Tuesday 15/10/2013 21:15
by Renfe445
Adolescent barceloní wrote:I la meva pregunta és: què pot fallar en una línia automàtica? Bé, si és algun error a nivell de software, encara es podria entendre...
Jo crec que pot fallar qualsevol element que hi ha a una línia "normal-i-corrent".

Re: Retards, avaries i deficiències a TMB

Posted: Tuesday 15/10/2013 22:11
by alf_
Evidentemente ni una línea tripulada ni una automática son infalibles, pero para lo nuevas que son la L9 y L10 dan bastantes problemas...

Re: Retards, avaries i deficiències a TMB

Posted: Wednesday 16/10/2013 4:07
by 437.001
alf_ wrote:Evidentemente ni una línea tripulada ni una automática son infalibles, pero para lo nuevas que son la L9 y L10 dan bastantes problemas...
Seguro que es así, o simplemente nos resulta más llamativo?

Comparando con los cortes, retrasos y averías que leo aquí de las demás líneas, en la L9, la L10 y la L11 se dan bien pocos casos de estos... :|
Y atropellos, ninguno, por supuesto.

Re: Retards, avaries i deficiències a TMB

Posted: Thursday 24/10/2013 16:21
by Miquel
Algú sap el motiu pel qual han rebaixat la velocitat dels trens de la L5 (com a mínim entre Diagonal i Cornellà)?
Des de dilluns que els trens van més lents, entre Diagonal i Entença es nota molt (doncs són trams ràpids) i dimarts mateix, des del cotxe de cua direcció Cornellà, la megafonia de la propera parada va acabar-se abans de deixar enrere l'andana de Can Vidalet. A banda de passar per la zona descoberta de Can Boixeres a pas de tortuga. A Gavarra igual, va lent i quan entra a l'andana accelera (a l'estil de L9). Entre d'altres.

Re: Retards, avaries i deficiències a TMB

Posted: Thursday 24/10/2013 16:44
by El LLOP
Estalvi energètic.

Re: Retards, avaries i deficiències a TMB

Posted: Saturday 26/10/2013 0:03
by Miquel
El LLOP wrote:Estalvi energètic.
Temporal (en mode de "proves") o definitiu?
Avui he vist que entre Can Vidalet i Sant Ildefons no se superen els 45 Km/h (40 Km/h entre CB i Sant Ildefons), la més alta que he vist són 55 Km/h. El dia que plogui ens estirarem els cabells doncs per algun motiu redueixen encara més la velocitat al tram a l'aire lliure de Can Boixeres. :?

Re: Retards, avaries i deficiències a TMB

Posted: Saturday 26/10/2013 13:11
by Ferry1ac1
Amb això de l'estalvi energètic crec que hi ha camí per recórrer a TMB. Si els trens circulen amb ATP, el motorista o AAC és el que fa la conducció més o menys eficient, però en ATO moltes vegades he vist que s'accelera just abans d'haver de frenar el tren. La situació més estranya que he detectat és a la L1 entre Sta. Eulàlia i Torrassa en que el tren accelera força en plena baixada, al cap d'uns segons comença a frenar quan comença la pujada i finalment torna a traccionar. Només traccionant a la sortida de Sta. Eulàlia i anant en deriva no cal ni frenar ni accelerar fins a l'arribada a Torrassa.

Suposo que a la llarga s'anirà ajustant l'ATO per aprofitar al màxim el perfil de la línia i evitar malbaratar energia.

Re: Retards, avaries i deficiències a TMB

Posted: Saturday 26/10/2013 13:36
by Miquel
Ferry1ac1 wrote: però en ATO moltes vegades he vist que s'accelera just abans d'haver de frenar el tren.
Vegi's L9/L10 en molts llocs, a pas mig lent pel túnel i quan entra a l'andana, accelerada forta per tot seguit frenar. :aaa

I a la bifurcació...

Posted: Saturday 26/10/2013 15:10
by Renfe445
Miquel wrote:
Ferry1ac1 wrote: però en ATO moltes vegades he vist que s'accelera just abans d'haver de frenar el tren.
Vegi's L9/L10 en molts llocs, a pas mig lent pel túnel i quan entra a l'andana, accelerada forta per tot seguit frenar. :aaa
I algú no s'ha fixat que en la L9 quan s'entra al tronc central (lògicament parlo del tram de Santa Coloma) va lent a un túnel "de llums taronges" i immediatament accelera just abans d'entrar a l'agulla?

Els termòmetres i la megafonia fallen força

Posted: Saturday 26/10/2013 21:56
by Guigui
Avui m'he trobat a l'L3 amb un termòmetre i la megafonia que fallaven de manera especial. Tots dos saltaven les parades de dues en dues, és a dir: anant en sentit Zona Universitària quan tocava Vallcarca, anunciaven Lesseps; a Lesseps, res; a Fontana, correcte; a Diagonal, res; a Passeig de Gràcia, Catalunya. En el darrer cas, més d'un ha sortit despistat i ha tornat a entrar en veure que no era on deien els anuncis visuals i acústics.

Tot plegat seria anecdòtic si passés molt de tant en tant. Però passa amb una freqüència que, sense ser objectivament gaire alta, ho fa subjectivament poc fiable ja que les incidències són prou nombroses perquè calgui estar alerta i contrastar-ho. Com a cas contrari, als anys noranta vaig viure durant 7 anys a Viena, amb un corresponent ús intensiu del transport públic (les parades des de "sempre" s'han anunciat a tots els mitjans de transport: S-Bahn, metro, tramvia, bus), i també he visitat la ciutat força vegades abans i després; doncs recordo ben pocs casos (per no dir-ne cap) en què la megafonia no coincidís amb la realitat. Què vull dir? Que l'excusa que la tecnologia falla no val. Ha de ser possible ajustar-la fins a nivells perceptiblement fiables, ja que l'exemple d'altres indrets demostra que es pot fer.

Re: I a la bifurcació...

Posted: Sunday 27/10/2013 10:30
by 593Dromedario
Renfe445 wrote:
Miquel wrote:
Ferry1ac1 wrote: però en ATO moltes vegades he vist que s'accelera just abans d'haver de frenar el tren.
Vegi's L9/L10 en molts llocs, a pas mig lent pel túnel i quan entra a l'andana, accelerada forta per tot seguit frenar. :aaa
I algú no s'ha fixat que en la L9 quan s'entra al tronc central (lògicament parlo del tram de Santa Coloma) va lent a un túnel "de llums taronges" i immediatament accelera just abans d'entrar a l'agulla?
Com dieu, amb la velocitat i l'estalvi energètic hi ha molt per fer al metro. El normal és que s'intenti anar a la màxima velocitat, cosa que actualment no passa, i pot considerar-se o retallar-se o retallada o deficiencia. Casos que he notat:
-L5, de Sagrera a Sant-Estació, fa 5 anys eren tretze minuts, ara són quinze. Especialment es nota entre Diagonal i Hospital Clínic, on abans feia una gran accelerada, i ara accelera menys i va més lent.
-Mateixa L5, entra a La Sagrera venint de Congrés accelerant. Això és degut a la corba molt tancada que hi ha, que sovint fan a 15 o 20 km/h (per tancada que sigui una corba de ferrocarril, potser que s'ho facin mirar). I aquesta semana l'he recorregut entre Horta i Vall d'Hebron, tram que em recorda la L9.
-L9: el que dieu. Arrencada amb gran accelerada, trajecte super lent i, en arribar a l'estació, tornar a acelerar abans de frenar.

Re: Retards, avaries i deficiències a TMB

Posted: Saturday 02/11/2013 19:37
by Adolescent barceloní
BTVNOTíCIES ‏@btvnoticies 18m
La L5 #metrobcn funciona entre Cornellà i Sagrera i de Maragall a Vall d'Hebron Un bus cobreix el trajecte entre Sagrera i Maragall

El servei parcial de la L5 és degut a un atropellament a l'estació del Congrés.

Re: Retards, avaries i deficiències a TMB

Posted: Monday 04/11/2013 11:10
by Mortadel·lo
aquest matí una mica abans de les 9 el servei a la Línia 3 estava aturat per una incidència (indeterminada)

Re: Retards, avaries i deficiències a TMB

Posted: Monday 04/11/2013 11:21
by metring
Mortadel·lo wrote:aquest matí una mica abans de les 9 el servei a la Línia 3 estava aturat per una incidència (indeterminada)
Al Twitter han dit que ha estat per atenció mèdica a un passatger.