Page 113 of 135

Re: Unió de les dues xarxes de tramvia i reforma Diagonal

Posted: Saturday 14/01/2017 10:24
by Baró de MunChausson
metring wrote:Estem a punt de repetir l'error dels anys 70 del segle passat, amb la supressió dels tramvies a Barcelona per la pressió de les empreses de busos, volem que torni a passar?
De pressions tothom en fa. Ara és l'empresa privada que gestiona el tram qui pressiona per enllaçar les xarxes.

I Barcelona tampoc no és un cas únic al món de supressió de tramvies i implantació de línies de bus. Va ser una tendència del moment.

Re: Unió de les dues xarxes de tramvia i reforma Diagonal

Posted: Saturday 14/01/2017 10:46
by metring
Baró de MunChausson wrote:
metring wrote:Estem a punt de repetir l'error dels anys 70 del segle passat, amb la supressió dels tramvies a Barcelona per la pressió de les empreses de busos, volem que torni a passar?
De pressions tothom en fa. Ara és l'empresa privada que gestiona el tram qui pressiona per enllaçar les xarxes.

I Barcelona tampoc no és un cas únic al món de supressió de tramvies i implantació de línies de bus. Va ser una tendència del moment.
Això si, però no vol dir que no fos per pressions d'empreses de busos també.

I què si és una empresa privada que suposadament pressiona per a enllaçar els trams? Tant de bo la Renfe pressionés per a fer un túnel per la Diagonal, acabar estacions com la Sagrera o Sant Andreu Comtal, fer més vies, etc.! Si el tram se l'hagués quedat TMB, que és el que havia de ser, també hauríem vist amb mals ulls que pressionessin per tal que la xarxa estigués unida?

I l'enllaç que es vol fer de les dues xarxes urbanes de FGC és també perquè pressionen?

Re: Unió de les dues xarxes de tramvia i reforma Diagonal

Posted: Saturday 14/01/2017 11:58
by Baró de MunChausson
metring wrote:
I què si és una empresa privada que suposadament pressiona per a enllaçar els trams? Tant de bo la Renfe pressionés per a fer un túnel per la Diagonal, acabar estacions com la Sagrera o Sant Andreu Comtal, fer més vies, etc.! Si el tram se l'hagués quedat TMB, que és el que havia de ser, també hauríem vist amb mals ulls que pressionessin per tal que la xarxa estigués unida?
Totalment d'acord. Hi tenen tot el dret. Qui ha tret l'argument de les pressions has estat tu, no pas jo. El que no em sembla raonable és considerar que una empresa de busos no pot pressionar i una de tramvia sí. Històricament totes les empreses han presionat per defensar els seus interessos, també en el seu moment les empreses de tramvia volien carregar-se les diligències, ripperts, etc. Les pressions no són argument, el que és argument és valorar quines són les necessitats i intentar resoldre-les.

Re: Unió de les dues xarxes de tramvia i reforma Diagonal

Posted: Saturday 14/01/2017 12:02
by Baró de MunChausson
metring wrote:
I l'enllaç que es vol fer de les dues xarxes urbanes de FGC és també perquè pressionen?
No, però tampoc no em sembla una actuació prioritària. Crec que el que volen és fer una "línia de rodalies de la xarxa catalana" a l'estil de les de Renfe passant per sobre de les autèntiques prioritats...o potser saben quines són les prioritats però veuen que no tenen mitjans econòmics per a fer-les. I amb una mica de mala sort portaran al col.lapse la línia del Vallès, que ja està al límit.

Unir xarxes en sí mateix no és cap prioritat indefugible. De vegades pot anar bé, de vegades no tant, de vegades hi ha altres coses a fer abans.

El que sí es podria fer, si és que es fa aquest enllaç, és una estació a Aragó-Urgell, que és una zona sense cobertura de metro actualment.

Re: Unió de les dues xarxes de tramvia i reforma Diagonal

Posted: Saturday 14/01/2017 12:09
by metring
Baró de MunChausson wrote:Unir xarxes en sí mateix no és cap prioritat indefugible. De vegades pot anar bé, de vegades no tant, de vegades hi ha altres coses a fer abans.
Per al tramvia, és una cosa que clama al cel, veient la saturació de cotxes i de busos, i que si s'hagués fet tota sencera des del principi ja no tindríem cap debat.
Baró de MunChausson wrote:El que sí es podria fer, si és que es fa aquest enllaç, és una estació a Aragó-Urgell, que és una zona sense cobertura de metro actualment.
Això si...

Re: Unió de les dues xarxes de tramvia i reforma Diagonal

Posted: Saturday 14/01/2017 23:36
by albert28
El que trobo que falta aqui és una cosa important, que s'implanti el tramvia i que a la zona com St Joan Despí (per un dir) que hi ha espai crear un gran parking de diverses plantes i posar autobusos llançadora entre això i la Diagonal (tambè hi ha el problema de que no hi ha cap carril BUS encara a la B-23 per poder fer aquestes llançadores ràpides. Combinat es podria treure cotxes del centre i alhora pots enllaçar amb el centre amb certa rapidesa (això per qui ve d'afora de l'àrea metropolitana fins BCN). Què opineu?

Re: Unió de les dues xarxes de tramvia i reforma Diagonal

Posted: Sunday 15/01/2017 10:53
by Baró de MunChausson
albert28 wrote:El que trobo que falta aqui és una cosa important, que s'implanti el tramvia i que a la zona com St Joan Despí (per un dir) que hi ha espai crear un gran parking de diverses plantes i posar autobusos llançadora entre això i la Diagonal (tambè hi ha el problema de que no hi ha cap carril BUS encara a la B-23 per poder fer aquestes llançadores ràpides. Combinat es podria treure cotxes del centre i alhora pots enllaçar amb el centre amb certa rapidesa (això per qui ve d'afora de l'àrea metropolitana fins BCN). Què opineu?
Potser estaria bé fer una línia de tram exprés que anés en paral.lel a l'autopista i entrés per la Diagonal. S'hauria de fer un estudi i veure si això ajudaria a reduir el nombre de vehicles que col.lapsen les entrades a Bcn en hores punta. Hauria de ser ràpid i amb poques parades fins arribar a enllaçar amb el metro.

Re: Unió de les dues xarxes de tramvia i reforma Diagonal

Posted: Sunday 15/01/2017 10:59
by Baró de MunChausson
metring wrote:
Per al tramvia, és una cosa que clama al cel, veient la saturació de cotxes i de busos, i que si s'hagués fet tota sencera des del principi ja no tindríem cap debat.
Però és que aquests cotxes i aquests busos no fan tota la DIagonal de dalt a baix; hi passen per anar a altres llocs. El tramvia no serà el substitutori d'aquest trànsit.

Re: Unió de les dues xarxes de tramvia i reforma Diagonal

Posted: Sunday 15/01/2017 15:43
by bigcoaster
Baró de MunChausson wrote:
metring wrote:
Per al tramvia, és una cosa que clama al cel, veient la saturació de cotxes i de busos, i que si s'hagués fet tota sencera des del principi ja no tindríem cap debat.
Però és que aquests cotxes i aquests busos no fan tota la DIagonal de dalt a baix; hi passen per anar a altres llocs. El tramvia no serà el substitutori d'aquest trànsit.
Si el que esperes a l'hora de construir alguna cosa de transport públic és que beneficïi exactament a tothom, no perjudiqui a ningú, i a més, porti a tota la gent que els ha tret l'espai de cotxe just de casa a la feina, no construiríem mai res.

I així anem.

Re: Unió de les dues xarxes de tramvia i reforma Diagonal

Posted: Sunday 15/01/2017 16:44
by Baró de MunChausson
bigcoaster wrote:
Si el que esperes a l'hora de construir alguna cosa de transport públic és que beneficïi exactament a tothom, no perjudiqui a ningú, i a més, porti a tota la gent que els ha tret l'espai de cotxe just de casa a la feina, no construiríem mai res.

I així anem.
Si el que vols a l'hora de construir alguna cosa de transport públic és treure espai al cotxe, com a raó en ella mateixa, sense analitzar prioritats, i sense oferir alternatives raonables no aconseguirem mai solucionar res. Com a molt aconseguirem tenir un nombre de motoristes delirant, unes voreres per on cada cop costa més caminar amb seguretat i continuar sortint al llistat de les ciutats més contaminades.

I és així exactament com ens va després de dècades de cantarella anti-cotxe i solucions light com ara aquesta del tram pel centre de la Diagonal, la xarxa ortognal o el bícing.

Re: Unió de les dues xarxes de tramvia i reforma Diagonal

Posted: Sunday 15/01/2017 23:04
by bigcoaster
Baró de MunChausson wrote:
bigcoaster wrote:
Si el que esperes a l'hora de construir alguna cosa de transport públic és que beneficïi exactament a tothom, no perjudiqui a ningú, i a més, porti a tota la gent que els ha tret l'espai de cotxe just de casa a la feina, no construiríem mai res.

I així anem.
Si el que vols a l'hora de construir alguna cosa de transport públic és treure espai al cotxe, com a raó en ella mateixa, sense analitzar prioritats, i sense oferir alternatives raonables no aconseguirem mai solucionar res. Com a molt aconseguirem tenir un nombre de motoristes delirant, unes voreres per on cada cop costa més caminar amb seguretat i continuar sortint al llistat de les ciutats més contaminades.

I és així exactament com ens va després de dècades de cantarella anti-cotxe i solucions light com ara aquesta del tram pel centre de la Diagonal, la xarxa ortognal o el bícing.
Tú de veritat creus que la unió de les xarxes de tram és "per treure-li espai al cotxe"? Així perquè sí? No hi ha cap raó més?

Va home. Si es fa és par alguna raó, i n'hi ha moltes. Podríem discutir si ha de ser just per la Diagonal o pot ser per algun carrer de l'eixample, però dir directament que no perquè a tu et fot, doncs como que no.

Re: Unió de les dues xarxes de tramvia i reforma Diagonal

Posted: Sunday 15/01/2017 23:09
by gracienc
Baró de MunChausson wrote:
Si el que vols a l'hora de construir alguna cosa de transport públic és treure espai al cotxe, com a raó en ella mateixa, sense analitzar prioritats, i sense oferir alternatives raonables no aconseguirem mai solucionar res. Com a molt aconseguirem tenir un nombre de motoristes delirant, unes voreres per on cada cop costa més caminar amb seguretat i continuar sortint al llistat de les ciutats més contaminades.

I és així exactament com ens va després de dècades de cantarella anti-cotxe i solucions light com ara aquesta del tram pel centre de la Diagonal, la xarxa ortognal o el bícing.

Quan et refereixes a prioritats, quines creus són les que tenim la gent que veiem amb bons ulls el tramvia? (tot i que això hagi de suposar treure espai al cotxe)
Com alternatives quines proposes tu? (seriosament)

Dit això, no sé si vius a bcn o parles des de fora ja què la teva descripció de la realitat i preocupacions xoca frontalment amb el que he vist al dia a dia, ...
Em sembla absurd entrar a discutir-te alguns detalls com el de suposar que pel fet de posar tramvia pugui costar més caminar a les voreres..., o que augmenti el nombre de motoristes de forma delirant.
Jo mateix me passat de la moto al metro. La moto ja està desguassada...

És de traca que diguis "Cantarella anti cotxe, solucions light,..." i relacionis el fet de tenir una ciutat més contaminada amb posar el tramvia...

Parles molt dels impactes negatius del tramvia i com afectaria això als cotxes però no has discutit l'impacte de l'ús del cotxe en cap moment... pel que s'entreveu una opinió posicionada en favor del cotxe...

Re: Unió de les dues xarxes de tramvia i reforma Diagonal

Posted: Monday 16/01/2017 11:01
by Baró de MunChausson
gracienc wrote:
Quan et refereixes a prioritats, quines creus són les que tenim la gent que veiem amb bons ulls el tramvia? (tot i que això hagi de suposar treure espai al cotxe)
Com alternatives quines proposes tu? (seriosament)

Dit això, no sé si vius a bcn o parles des de fora ja què la teva descripció de la realitat i preocupacions xoca frontalment amb el que he vist al dia a dia, ...
Em sembla absurd entrar a discutir-te alguns detalls com el de suposar que pel fet de posar tramvia pugui costar més caminar a les voreres..., o que augmenti el nombre de motoristes de forma delirant.
Jo mateix me passat de la moto al metro. La moto ja està desguassada...

És de traca que diguis "Cantarella anti cotxe, solucions light,..." i relacionis el fet de tenir una ciutat més contaminada amb posar el tramvia...

Parles molt dels impactes negatius del tramvia i com afectaria això als cotxes però no has discutit l'impacte de l'ús del cotxe en cap moment... pel que s'entreveu una opinió posicionada en favor del cotxe...
A veure, intentaré respondre tot el que dius:

-Prioritats: les entrades i sortides de Bcn; desincentivar al màxim l'ús de transport privat per a tots aquells que entren o surten a diari de la ciutat. Això vol dir una xarxa de rodalies amplia i eficaç: desdoblar vies, segregar rodalies de la resta de trànsit ferroviari, noves línies, línies de tramvia exprés que connectin amb els extrems de la xarxa de metro. A dins de la ciutat la columna vertebral ha de ser el metro ( amb rodalies fent de metro exprés) i com a serveis complementaris tramvies, busos o troleibusos, el que volgueu. És car? Sí, però si el problema és gros les solucions no poden ser de curta volada i el que tampoc no es pot fer és intentar reduir el vehicle privat simplement prohibint o no donant alternatives.

-Visc a Collblanc i treballo a Barberà del Vallès amb horaris irregulars, el més habitual dels quals és començar a les 5 del matí i acabar sobre les 5 de la tarda (treballo en transport discrecional)., per tant no tinc més opció que agafar el cotxe. Bé de fet puc llevar-me a les 2,30, agafar l'N3 de les 3,20 i a plaça Catalunya el N64 de les 4 i després caminar des de la part baixa de Barberà fins a la zona de La Romànica on treballo però potser és demanar massa, oi? Pel que fa als meus desplaçaments dins de la ciutat mai no agafo el cotxe perquè és molt incòmode (has de buscar i pagar aparcament, et trobes embussos, nervis, mal humor, etc); sempre que puc agafo el metro perquè el bus és molt lent i, per tant, poc pràctic.

-Quan dic que cada cop costa més caminar per les voreres vull dir que cada cop hi ha més vehicles (sobretot bicis) circulant-hi, que els encreuaments són cada cop més complicats per les nombroses fases semafóriques i les diferents modalitats de carrils reservats que t'hi pots trobar, i que les motos hi aparquen a dojo.

-Tampoc no relaciono tramvia amb més contaminació (teniu el tramvia ficat al cap i no hi ha manera de sortir d'aquí). El que dic és que "en general" les solucions light tipus bici o tram pel centre de la Diagonal no solucionen el problema de fons, ja que no redueixen el trànsit privat (i per tant la polució) sinó que es superposen al trànsit ja existent.

-Sobre l'impacte de l'ús del cotxe, que dius que no critico. Personalment no tinc cap interès ni m'agrada una ciutat plena de cotxes (ni de motos, que són més sorolloses i nervioses) però em costa pensar que la major part de gent que el fa servir en dies feiners és per comoditat, luxe o egoïsme. Puc entendre que els qui van a La Maquinista en cotxe a comprar i col.lapsen tots els carrers adjacents farien bé en quedar-se a casa o agafar transport públic; puc entendre que els qui surten el diumenge a les 13 hores amb el tortell de nata per anar a cal sogre farien bé d'anar-hi en transport públic o de menjar-se la rebosteria a casa, però el dies de cada dia agafar el cotxe és sovint "el mal menor". O és que potser penses que empassar-se cada dia les cues d'hora punta és un plaer i un luxe? Per altra banda, has pensat què passaria si en un dia determinat ningú, abolutament ningú, no agafés el cotxe? Has pensat quina xarxa de transport públic caldria perquè tothom pogués desplaçar-se?

I acabo tornat a repetir el que ja he escrit abans: s'ha fet cap estudi seriós dels tipus de desplaçaments que es fan en el tram central de la Diagonal amb vehicle privat? Perdoneu, és que fins i tot en l'època d'en Porcioles es feien uns estudis (molt simples) en què s'intentava saber per on i cap a on es bellugava la gent per anar adaptant els transports a aquestes necessitats, començant pels problemes més grossos i anant després als altres. He preguntat vàries vegades si hi ha cap estudi que demostri que el gruix de desplaçaments per la Diagonal quedaria resolt amb el tram però fins ara ningú no ha trobat res. Perquè la cosa és molt simple: si volem reduir la contaminació provocada pels vehicles privats hem de fer que la gent deixi d'utilitzar aquests vehicles (no que passi per un altre carrer), per tant hem de fer transports que serveixin per substituir (aproximadament) aquests desplaçaments, no transports complementaris que només serveixen per millorar els desplaçaments que ara es fan caminant o amb altres transports públics.

Conclusió: l'enllaç dels dos trams no és cap alternativa estratègica estructural; és un afegit que, a més a més, obliga a replantejar-se tot el trànsit (privat i públic) de l'entorn.

Re: Unió de les dues xarxes de tramvia i reforma Diagonal

Posted: Monday 16/01/2017 16:20
by França451
Baró de MunChausson wrote:
Perquè la cosa és molt simple: si volem reduir la contaminació provocada pels vehicles privats hem de fer que la gent deixi d'utilitzar aquests vehicles (no que passi per un altre carrer), per tant hem de fer transports que serveixin per substituir (aproximadament) aquests desplaçaments, no transports complementaris que només serveixen per millorar els desplaçaments que ara es fan caminant o amb altres transports públics.

Conclusió: l'enllaç dels dos trams no és cap alternativa estratègica estructural; és un afegit que, a més a més, obliga a replantejar-se tot el trànsit (privat i públic) de l'entorn.
Buenas tardes.

Pues si el problema es que los coches no entren en Barcelona, con poner unos palotes a la entrada de las calles como hizo Madrid en el Barrio de las Letras, ya no entran. Palote en medio de la calle y listo. O valla como la superilla. Pero ah!!! Es que en Madrid se hizo otra cosa: dotar para empezar las estaciones de Rodalies de la capital de un súper párking disuasorio que en su momento por lo menos tenía hasta un vigilante contratado para evitar robos. La gente llegaba hasta la parada más cercana, dejaba su coche y cogía el Cercanías. En el caso de los pueblos, se cuenta con unas líneas urbanas muy chulas de bus, con frecuencias decentes durante toda la semana que te acercan a la estación de Renfe y ésta además, cuenta con aparcamiento gratuito, también. Si en toda la provincia de Barcelona todas y cada una de las estaciones de Cercanías Renfe tuvieran un paŕking como el de Martorell, por ponerte un ejemplo, los coches no tendrían necesidad de entrar en la ciudad. Pero paŕking como ese sólo hay, que yo sepa, el de la Estación de Francia, el de Sants, en Hospitalet creo que hay un par de ellos, el de Bellvitge, Torre de Baró, y no recuerdo si Arenal tenía uno enano. Y el micorparking de Sant Andreu Comtal. Y algunos son de pago, con lo cual eso no ayuda a "dejar el coche en las afueras y meterte en el transporte público".
Si el problema es ese, ya tienes la solución. Otra cosa sería que, una vez que despejemos la Diagonal de coches, quieras reforzar el trazado por la Diagonal con la línea de bus D30. Y lo del tren con párking disuasorio no te parece una idea más razonable para dejar el coche fuera de la ciudad y que ésta se contamine menos? El problema es que aquí, el concepto de "párking disuasorio", es decir, Gratuíto, o no existe o en la mitad de los sitios no se hace. Y si quieres más, es tan fácil como que Renfe haga como Mercadona: comprando tu billete te sale gratis el ticket del párking en aquellas estaciones que por no disponer de espacio para un aparcamiento en superficie, tengan cerca un párking subterráneo. Para los que utilicen las tarjetas ATM, lo mismo, en la máquina de pago insertas la tarjeta, te lee el viaje que has realizado y te saca un pase a coste cero para sacar tu coche. Pero claro, parece que eso no interesa para que los descendientes de Porcioles se sigan llenando el bolsillo.

Re: Unió de les dues xarxes de tramvia i reforma Diagonal

Posted: Monday 16/01/2017 19:03
by ortegote
França451 wrote: Buenas tardes.

Pues si el problema es que los coches no entren en Barcelona, con poner unos palotes a la entrada de las calles como hizo Madrid en el Barrio de las Letras, ya no entran. Palote en medio de la calle y listo. O valla como la superilla. Pero ah!!! Es que en Madrid se hizo otra cosa: dotar para empezar las estaciones de Rodalies de la capital de un súper párking disuasorio que en su momento por lo menos tenía hasta un vigilante contratado para evitar robos. La gente llegaba hasta la parada más cercana, dejaba su coche y cogía el Cercanías. En el caso de los pueblos, se cuenta con unas líneas urbanas muy chulas de bus, con frecuencias decentes durante toda la semana que te acercan a la estación de Renfe y ésta además, cuenta con aparcamiento gratuito, también. Si en toda la provincia de Barcelona todas y cada una de las estaciones de Cercanías Renfe tuvieran un paŕking como el de Martorell, por ponerte un ejemplo, los coches no tendrían necesidad de entrar en la ciudad. Pero paŕking como ese sólo hay, que yo sepa, el de la Estación de Francia, el de Sants, en Hospitalet creo que hay un par de ellos, el de Bellvitge, Torre de Baró, y no recuerdo si Arenal tenía uno enano. Y el micorparking de Sant Andreu Comtal. Y algunos son de pago, con lo cual eso no ayuda a "dejar el coche en las afueras y meterte en el transporte público".
Si el problema es ese, ya tienes la solución. Otra cosa sería que, una vez que despejemos la Diagonal de coches, quieras reforzar el trazado por la Diagonal con la línea de bus D30. Y lo del tren con párking disuasorio no te parece una idea más razonable para dejar el coche fuera de la ciudad y que ésta se contamine menos? El problema es que aquí, el concepto de "párking disuasorio", es decir, Gratuíto, o no existe o en la mitad de los sitios no se hace. Y si quieres más, es tan fácil como que Renfe haga como Mercadona: comprando tu billete te sale gratis el ticket del párking en aquellas estaciones que por no disponer de espacio para un aparcamiento en superficie, tengan cerca un párking subterráneo. Para los que utilicen las tarjetas ATM, lo mismo, en la máquina de pago insertas la tarjeta, te lee el viaje que has realizado y te saca un pase a coste cero para sacar tu coche. Pero claro, parece que eso no interesa para que los descendientes de Porcioles se sigan llenando el bolsillo.
Muchas de las cosas que dices ya existen, pero tienes razon por que se podrian mejorar.

Parquing en teoria grande es el intercanviador de Quatre Camins que es de FGC.

Parquing de pago pero gratis con el billete teniamos el de Sant Sadurni d'Anoia, pagabas tu billete y te servia para abrir la barrera del parquing cuando regresabas, desconozco si ahora tiene barreras o no.

Creo que hay alguna que otra estacion mas de cercanias con parquings otra cosa es que esten demasiado lejos y por tanto se gane mas entrando en BCN.

Mi ejemplo es claro uso el coche por que 1h 30min de FGC me parece excesivo para llegar a BCN, aparco en Can Boixeres que tiene un parquing de Tierra que TMB ya podria ponerlo bien habilitado, ademas en la zona hay otros parquings mas de tierra y de hay L5 al centro de BCN.

Faltan mas parquings por la zona de sant feliu y asi poder transbordar al Tram o a Renfe, pero de momento ni hacemos parquings ni dotamos de buenos Transportes a las entradas de BCN y asi nos va.
Saludos.

Re: Unió de les dues xarxes de tramvia i reforma Diagonal

Posted: Tuesday 17/01/2017 0:17
by Granolleri
Per començar, abans de fer més aparcaments dissuasoris el que cal fer és augmentar la fiabilitat de rodalies, que com tots sabem falla dia si dia també.

D'altra banda es nota que en França451 pràcticament no surt de Barcelona perquè hi ha bastants més aparcaments dissuasoris que els que ha dit... a la R2 Nord tenim:

Maçanet-Massanes
Riells i Viabrea-Breda
Sant Celoni
Palautordera
Cardedeu
Les Franqueses-Granollers Nord
Granollers Centre (de pagament)
Mollet Sant Fost
La Llagosta

A Llinars hi ha gent que aparca a l'altra banda de la via, ja que hi ha un descampat asfaltat que no molesta el nucli urbà (només hi ha una fàbrica, l'AP-7 i la línia d'Alta Velocitat), té accés directe des del pas inferior de l'estació. Semblant a Cardedeu, que complementa l'aparcament de l'estació (tot i que allà limita amb el barri del Poble-sec).

En el cas de Montmeló n'havia tingut, però va quedar arrassat amb la construcció del doble túnel urbà. Està previst reposar-lo a sobre del soterrament, entre l'actual estació en sentit Mollet, però a saber quin any...

A la R3 que recordi al Vallès Oriental podríem considerar que té aparcament:
Parets del Vallès
Mollet Santa Rosa (actualment gratuït, fa temps de pagament)

La part d'Osona no la tinc tant present i no ho sabria dir.

A la R4 Nord tindríem:
Manresa
Sabadell Sud
Barberà del Vallès

A Sant Vicenç de Castellet espai de sobres per fer-ne un n'hi ha, on hi havia l'antic dipòsit de locomotores, avui en dia un descampat inmens.

A la R1:
Tordera
Blanes
Vilassar de Mar

I crec que no m'en deixo cap...

A la R2 Sud:
Sant Vicenç de Calders
Vilanova i la Geltrú (de pagament)

I a la R4 sud:
L'Arboç
Sant Sadurní d'Anoia (de pagament)
Gelida
Martorell
Castellbisbal
El Papiol

I segur que m'en deixo... es podrien fer més, però abans també caldria augmentar la capacitat dels trens, que no van precisament buits en hora punta...

Re: Unió de les dues xarxes de tramvia i reforma Diagonal

Posted: Tuesday 17/01/2017 0:57
by UT440_132M
Granolleri wrote:
A la R3 que recordi al Vallès Oriental podríem considerar que té aparcament:
Parets del Vallès
Mollet Santa Rosa (actualment gratuït, fa temps de pagament)

La part d'Osona no la tinc tant present i no ho sabria dir.
A Osona tens Sant Martí de Centelles, amb una capacitat per uns 20 vehicles al cantó Hospitalet.
Centelles, tens el supermercat a tocar de l'estació, un altre a uns 300 metres amunt, que serveix per evitar passar pel centre. Hostalets, també te una mica de zona on estacionar el vehicle, a més del parking de l'antic restaurant Pumir, just on hi ha la parada de Sagalés sentit Vic.
Sant Miquel de Balenyà (Balenyà - Tona - Seva), te un bon aparcament a ambdós costats de la via. Entre tots dos poden estacionar més de 100 vehicles.
Vic, el parking superior de l'estació sempre es ple. El fet de tenir la zona universitària a tocar fa que aquests aparcaments quedin plens de seguida. Hi ha l'aparcament davant el recinte firal el Sucre, en dies de mercat també queda ple, i hi ha el pàrking de l'Era d'en Sellés, sota els Mossos i el del Tanatori, que hi caben força vehicles. Rares vegades son plens a vessar.
A Manlleu, hi ha un aparcament davant l'estació per uns 10/15 vehicles.
A Torelló, a ambdós costats de la via, especialment al cantó Sant Vicenç/Sant Pere de Torelló, de sorra, amb capacitat per a una trentena llarga de vehicles.
Borgonyà, també te 4 o 5 places de parking davant l'antiga fàbrica Coats,
Sant Quirze de Besora, també te un aparcament semblant a Manlleu.
La Farga de Bebié no te aparcament que recordi, però no es cap impediment, ja que es un indret que no hi viu ningú des de deu fer 10 anys, quan van tancar la fàbrica de la colònia Potser deu ser l'estació de tot Rodalies de Barcelona amb menys passatge.
Ripoll, disposa d'aparcament a ambdós costats de la via, a més del del supermercat que hi ha davant l'estació d'autobusos. Campdevànol, disposa d'una extensa zona a l'altre cantó de la via.
Ribes de Freser, l'arxiconegut aparcament de l'estació compartit amb el del cremallera, a més de l'aparcament de Can Gusi.
Planoles, disposa d'unes 5/10 places d'aparcament al costat de l'estació, el mateix amb Toses , La Molina, i Urtx-Alp.
Puigcerdà te un aparcament al costat de l'estació, tant al cantó Ripoll, com al cantó LaTour de Carol.
LaTour de Carol també disposa d'un aparcament per almenys 30 vehicles.

Fins aquí el repàs de zones d'aparcament a la R3, a partir d'Osona. Perdó per l'off topic.

Back to topic!

Posted: Tuesday 17/01/2017 9:19
by Guigui
Podríem tornar de les belles terres del Ripollès al tramvia de la Diagonal, si us plau?

Re: Unió de les dues xarxes de tramvia i reforma Diagonal

Posted: Tuesday 17/01/2017 17:41
by adriaesc
Granolleri wrote: A la R1:
Tordera
Blanes
Vilassar de Mar
A Pineda de Mar hi ha un descampat al costat (banda platja).
A Calella també hi ha aparcament al costat de l'estació.
Tots dos gratuïts

Re: Unió de les dues xarxes de tramvia i reforma Diagonal

Posted: Tuesday 17/01/2017 18:43
by metring
El proper missatge que es desvii del tema serà esborrat, sentim dir-ho però el Guigui ja ha avisat i seguiu.