Exacte, avui ho he vist en persona a la tarda, que he anat a provar les 331 i fer el xafarder. Només hi havia el paper a les màquines, n'haguéssin pogut posar un també a les taquilles.
He pujat a Balaguer amb el de les 17:30 que seguia a La Pobla; retorn a les 18:08 cap a Lleida.
Arribo a l'andana i primera sorpresa, la megafonia automàtica de Lleida canta els trens de la línia com a "Tren dels Ferrocarrils de la Generalitat"
Entro al tren (331.01), bastant ple, i al anar a agafar seient, veig dos treballadors d'FGC despatxant bitllets. Una impressora tèrmica portàtil comunicada inal·lambricament amb els mobils dels treballadors, des d'on s'emeten. Adjunto foto dels bitllets.
https://drive.google.com/open?id=0B-k8u ... 0NkY3FIRkk
També han posat una validadora per cotxe (dos per tren, com les dels Autobusos de Lleida) per passar-hi les targes de l'ATM i abonaments T-10/60
Que dir dels Stadler. Dos senyors trens. Quin silenci (acostumat al soroll infernal del remolc central dels Superman) només interromput si algú passava entre cotxes i quina manera d'accelerar (acostumat a que alguna vegada el Superman primer retrocedia uns metres i després arrencava)
A cada cotxe, un display lluminós indicant destí, propera parada i al arribar a les parades, el costat d'obertura de portes. A Lleida indica tots els transbords possibles
Megafonia: masculina en català oriental. Indica la propera parada just al sortir de l'anterior i altra vegada quan falta poc per arribar-hi; canta també les parades facultatives (es demanen prement el botó d'obertura de portes) i els transbords a Lleida "enllaça amb Rodalies de Catalunya R12, R13, R14, Alta velocitat i Llarga distància".
WC: ampli i adaptat.
La part que està entre les portes i el tester de cada cotxe, és més elevada i té unes tauletes; a sota cada tauleta hi ha un parell d'endolls
Un punt molt positiu, és que si es donéssin les condicions adients, aquests trens amb unes poques modificacions, podrien canviar-los-hi el dièsel per l'electricitat (porten preinstal·lació; he xafardejat el sostre del mòdul central des de la pasarel·la de l'estació a Lleida)
Jo tinc un però, i es que els seients són una mica massa durs pel meu gust.
De tornada de Balaguer (331.02) no èrem gaires, però la cosa s'ha animat bastant a Térmens i Vilanova de la Barca
Tinc la sensació que els horaris els han fet perquè el maqui de Renfe (recordem que hi ha canvi de maquinista a Alcoletge) no s'hagi d'esperar gaire a Balaguer per tornar a baixar a Lleida.
Segurament vegem ajustos en l'horari quan s'hàgin complert els famosos 5000km que han de fer-hi els maquis de Renfe
I dic jo, perquè no fan el canvi de maquinista a Balaguer? Així arribaríem abans a la famosa xifra.
En tota la línia s'han posat senyals de velocitat. Desconec com estava abans però bàsicament:
30km/h entre Lleida i l'agulla del pk 1.927
50km/h entre l'agulla del pk 1.927 i el pas a nivell del camí de Grenyana
70km/h fins Alcoletge
100km/h entre Alcoletge i Vilanova de la Barca
80km/h al sortir de Vilanova de la Barca cap al nord
60km/h un parell de curves abans de Térmens
90km/h entre Térmens i l'entrada a Balaguer