Page 113 of 150
Re: Propostes ferroviàries per a l'àrea de Barcelona
Posted: Saturday 26/08/2017 1:18
by Renfe445
Carlos González wrote:Hombre Renfe445, pues sería mejor que fuesen lo menos "monocabónico" posible.... personalmente, no conozco el uso en general del tranvía. Sólo sé que es un medio de transporte más del montón, y que parece ser que está bien visto en los países de habla alemán y aquí en España no tanto, bueno, para Salou quizá sí y Diagonal no.
Hombre Carlos, sólo sería para la línea 15 ya que hace bucles en los extremos de la línea.
Y no sólo está bien visto en los países de habla alemana, mira en Francia, Polonia, República Checa, Hungría, Rumanía, Bulgaria, Rusia...
Monocabónico... Un tranvía con un solo cabo.
El furriel.
Re: Propostes ferroviàries per a l'àrea de Barcelona
Posted: Sunday 10/09/2017 1:16
by Adrià Grande
Hola. Tinc un projecte per fer una nova línia de metro a Barcelona. Doneu-me la vostra opinió:
https://www.google.com/maps/d/u/0/edit? ... 00138&z=13
Re: Propostes ferroviàries per a l'àrea de Barcelona
Posted: Sunday 10/09/2017 1:48
by Renfe445
Re: Propostes ferroviàries per a l'àrea de Barcelona
Posted: Sunday 10/09/2017 2:10
by Adrià Grande
Renfe445 wrote:
Cambia los permisos.
Ya está. Perdón por el fallo
Re: Propostes ferroviàries per a l'àrea de Barcelona
Posted: Sunday 10/09/2017 10:32
by Carlos González
Jo crec que no caldria fer una nova línia, o almenys no faria una nova línia en aquest traçat que has pensat, per dues raons, una que amb les ampliacions de la L9/L10 i la suposada ampliació de la L2 fins a L'Aeroport faràn "en part" aquest recorregut... i segon que el traçat és semblant a la L3 i amb la L2 faràn les parades de Montjuïc. Salutacions
Re: Propostes ferroviàries per a l'àrea de Barcelona
Posted: Sunday 10/09/2017 12:46
by Miquel
No li veig molt el sentit ja que se solapa amb L3 (i V7) i fer una línia per unir la Fira i Espanya per Montjuïc tampoc es necessari.
Posats a fer això, veuria més útil aquest ramal si se li prova de donar un recorregut de "primera perifèria" del centre de Barcelona. I ho recuperaria amb el projecte de l'actual L8. Per tant, jo tiraria més cap a Poble Sec (enllaç futur amb L2 i L3), pujaria cap a Urgell (L1), Eixample Esquerra - Aragó, Hospital Clínic (L5), Francesc Macià (T), Gràcia (L6, L7, FGC), Fontana (Est) (L3), Joanic (L4), Sagrada Família (L2, L5), Glòries (L1, T), Llacuna (L4) i "Front Marítim".
El ramal del "centre" a l'Aeroport passa a fer-lo aquesta línia. Per tant, els únics que "perden" són els usuaris exclusius de L2 que hauran de fer enllaç a Poble Sec. La resta tothom guanya ja que no cal anar fins a tant al centre per agafar aquesta línia. (Els de L1 van a Urgell i no Universitat, els de L3 a Poble Sec, L5 a Hospital Clínic i L4 Nord a Joanic, L4 Sud potser si que emprenya una mica més al necessitar fer un L4+L1/L2). Els del BV baixen a Gràcia i no a Sarria (via L9).
A tot això se li afegeix el benefici de disposar dos nous corredors verticals a l'esquerra i dreta de l'eixample, evitant haver d'anar al centre a per L3/FGC segons la destinació.
L'estació de Fontana la situaria per damunt de L3 més dins el barri, amb un passadís que comuniqui amb L3, mateix cas amb Joanic. La part centre i baixa del Poblenou guanya una altre connexió ràpida cap a la part alta de la ciutat sense necessitat d'usar autobusos o fer la volta turística de L4 i després fer el corredor vertical (L3/FGC). Mateix cas amb Glòries.
Re: Propostes ferroviàries per a l'àrea de Barcelona
Posted: Sunday 10/09/2017 13:14
by Carlos González
Aquest traçat que proposes Miquel, està pensat per la L8, o això diuen....
Re: Propostes ferroviàries per a l'àrea de Barcelona
Posted: Sunday 10/09/2017 13:29
by Adrià Grande
Carlos González wrote:Jo crec que no caldria fer una nova línia, o almenys no faria una nova línia en aquest traçat que has pensat, per dues raons, una que amb les ampliacions de la L9/L10 i la suposada ampliació de la L2 fins a L'Aeroport faràn "en part" aquest recorregut... i segon que el traçat és semblant a la L3 i amb la L2 faràn les parades de Montjuïc. Salutacions
Bueno, jo a lo que volia arribar era fer una línia (que podria ser metro lleuger) que uneixi la ZF, els 2 barris de la Marina, Montjuïc i l'Eixample ja que la futura L10
va cap a l'Hospitalet i després puja cap a Pedralbes i la futura ampliació de l'L2 només donava servei al MNAC i l'INEFC.
Sino, el que es podria fer es que de Espanya vagi fins a Diagonal per la Gran Via i a Pg de Gràcia giri cap a Diagonal. Així donaria servei a les 5 grans línies de metro de Barcelona
Re: Propostes ferroviàries per a l'àrea de Barcelona
Posted: Sunday 10/09/2017 22:56
by bigcoaster
Miquel wrote:
Posats a fer això, veuria més útil aquest ramal si se li prova de donar un recorregut de "primera perifèria" del centre de Barcelona. I ho recuperaria amb el projecte de l'actual L8. Per tant, jo tiraria més cap a Poble Sec (enllaç futur amb L2 i L3), pujaria cap a Urgell (L1), Eixample Esquerra - Aragó, Hospital Clínic (L5), Francesc Macià (T), Gràcia (L6, L7, FGC), Fontana (Est) (L3), Joanic (L4), Sagrada Família (L2, L5), Glòries (L1, T), Llacuna (L4) i "Front Marítim".
El ramal del "centre" a l'Aeroport passa a fer-lo aquesta línia. Per tant, els únics que "perden" són els usuaris exclusius de L2 que hauran de fer enllaç a Poble Sec. La resta tothom guanya ja que no cal anar fins a tant al centre per agafar aquesta línia. (Els de L1 van a Urgell i no Universitat, els de L3 a Poble Sec, L5 a Hospital Clínic i L4 Nord a Joanic, L4 Sud potser si que emprenya una mica més al necessitar fer un L4+L1/L2). Els del BV baixen a Gràcia i no a Sarria (via L9).
A tot això se li afegeix el benefici de disposar dos nous corredors verticals a l'esquerra i dreta de l'eixample, evitant haver d'anar al centre a per L3/FGC segons la destinació.
L'estació de Fontana la situaria per damunt de L3 més dins el barri, amb un passadís que comuniqui amb L3, mateix cas amb Joanic. La part centre i baixa del Poblenou guanya una altre connexió ràpida cap a la part alta de la ciutat sense necessitat d'usar autobusos o fer la volta turística de L4 i després fer el corredor vertical (L3/FGC). Mateix cas amb Glòries.
Hi veig un problema, així de bones a primeres: una estació nova a Sagrada Família. Primer, pel risc, després, perquè no hi ha massa espai lliure per allà, i finalment, per la disrupció que causaria la seva construcció, sense oblidar la opinió pública, que estaria totalment en contra de fer obres subterrànies vora l'emblema de Barcelona.
Re: Propostes ferroviàries per a l'àrea de Barcelona
Posted: Sunday 10/09/2017 23:41
by Miquel
La línia no passa pas pel costat del temple, si no una "illa" més al nord (Diguem-ne, Av. Gaudí), així que no hauria d'haver problema amb el temple. Que de fet, ni tan sols hi ha espai allà.
Tanmateix, és part del recorregut previst pel PDI de L8 entre Gràcia - Glòries - Besòs.
Re: Propostes ferroviàries per a l'àrea de Barcelona
Posted: Sunday 10/09/2017 23:51
by Carlos González
Bueno, ara si parlen d'ampliacions al LL-A, seria per ara per Gràcia, potser si passa el temps, penso que faran parar tots els trens a Gràcia (i crec que els semidirectes a Pl. Espanya) i la L8 arribarà al Besòs com proposen com a segon perllongament.
Re: Propostes ferroviàries per a l'àrea de Barcelona
Posted: Monday 11/09/2017 13:45
by Lluis
Proposta simple. Modificació parcial de L2 i L5 millorant les connexions amb Metro de la futura estació de Sagrera TAV amb els barris propers i amb el centre de la ciutat:
- L5 de Sagrera a Sant Martí passant per Sagrera TAV, terminal a Badalona.
- L2 de Bac de Roda a Sagrera passant per Sagrera TAV, terminal a Vall d'Hebron.
- L2L5.png (152.59 KiB) Viewed 9465 times
Re: Propostes ferroviàries per a l'àrea de Barcelona
Posted: Monday 11/09/2017 13:53
by Carlos González
No em sembla malament la proposta, m'agrada la idea, de fet no veuria malament que la L5 vagi per Badalona i la L2 per Vall d'Hebron si es fa l'intercanviador a l'estació de Sagrera TAV.
Re: Propostes ferroviàries per a l'àrea de Barcelona
Posted: Wednesday 20/09/2017 17:54
by Adrià Grande
Porto una proposta d'una línia de metro lleuger. Comença a La Sagrera i en comptes de tirar cap a Sant Andreu, travessaria la Meridiana fins a Montcada:
La Sagrera
Fabra i Puig
Can Dragó
Rio de Janeiro
Foradada
Torre Baró | Vallbona
Can Sant Joan
Això serviria perquè els habitants de Montcada poguessin alternar entre Metro i Rodalies per poder arribar a la Sagrera.
P.D. Avuí he comprat un mapa de la xarxa de metro de Barcelona i m'he adonat que l'estació de Tramvia de Wellington havia passat a anomenarse: Wellington | UPF. Es veritat que han cambiat el nom o es el mateix cas que: "CosmoCaixa Av.Tibidabo" o "Diagonal La Pedrera" ?
Re: Propostes ferroviàries per a l'àrea de Barcelona
Posted: Wednesday 20/09/2017 20:09
by ortegote
Adrià Grande wrote:Porto una proposta d'una línia de metro lleuger. Comença a La Sagrera i en comptes de tirar cap a Sant Andreu, travessaria la Meridiana fins a Montcada:
La Sagrera
Fabra i Puig
Can Dragó
Rio de Janeiro
Foradada
Torre Baró | Vallbona
Can Sant Joan
Això serviria perquè els habitants de Montcada poguessin alternar entre Metro i Rodalies per poder arribar a la Sagrera.
P.D. Avuí he comprat un mapa de la xarxa de metro de Barcelona i m'he adonat que l'estació de Tramvia de Wellington havia passat a anomenarse: Wellington | UPF. Es veritat que han cambiat el nom o es el mateix cas que: "CosmoCaixa Av.Tibidabo" o "Diagonal La Pedrera" ?
Por mi ok pero No quiero ni pensar en lo que harian los habitantes de Montcada si les ponen vias por el medio de sus calles.
Saludos.
Re: Propostes ferroviàries per a l'àrea de Barcelona
Posted: Wednesday 20/09/2017 20:51
by Carlos González
ortegote wrote:
Por mi ok pero No quiero ni pensar en lo que harian los habitantes de Montcada si les ponen vias por el medio de sus calles.
Saludos.
Vaya indirecta
Re: Propostes ferroviàries per a l'àrea de Barcelona
Posted: Thursday 21/09/2017 22:56
by Miquel
Adrià Grande wrote:P.D. Avuí he comprat un mapa de la xarxa de metro de Barcelona i m'he adonat que l'estació de Tramvia de Wellington havia passat a anomenarse: Wellington | UPF. Es veritat que han cambiat el nom o es el mateix cas que: "CosmoCaixa Av.Tibidabo" o "Diagonal La Pedrera" ?
Doncs sí, tot i que al web de Tram no apareix reflectit aquest canvi, als plànols oficials de l'ATM si que hi consten. Entenc que aquests manen sobre tota la resta, per tant, el canvi deu haver estat oficial. El que no entenc es per què no s'ha anunciat.
La versió del web de l'ATM, tot i posar Juliol, ha de ser per nassos posterior. Ja que la versió de Juliol duu l'errada en el nom de l'estació "Verdaguer", canviat per "Vergaguer". Així que hauran fet aquest parell de canvis.
Re: Propostes ferroviàries per a l'àrea de Barcelona
Posted: Friday 22/09/2017 22:50
by Carlos González
Ja que es parla de metro, sempre he pensat quin seria el millor traçat per la L2 direcció Aeroport?? Per el Morrot o per on proposen oficialment??
i la L12 es millor que s'amplii a Sant Boi o que acabi a l'Hospital Sant Joan de Déu o al centre d'Esplugues??
Re: Propostes ferroviàries per a l'àrea de Barcelona
Posted: Friday 22/09/2017 23:32
by Adrià Grande
Carlos González wrote:Ja que es parla de metro, sempre he pensat quin seria el millor traçat per la L2 direcció Aeroport?? Per el Morrot o per on proposen oficialment??
i la L12 es millor que s'amplii a Sant Boi o que acabi a l'Hospital Sant Joan de Déu o al centre d'Esplugues??
Depén. Si la passes pel Morrot seria utilitzada per la gent que treballi al port de creuers. Si fas el tram que esmenta el PDI seria utilitzat en la seva majoria per estudiants ja que tindria una parada a l'INEFC (es diria "La Foixarda")
I per la L12. Si volguessis ampliarla fins a Sant Boi hauria de passar per nassos per Esplugues.
Jo només ampliaria la L12 fins a Finestrelles. El que ampliaria fins a Sant Boi seria la L5
Re: Propostes ferroviàries per a l'àrea de Barcelona
Posted: Saturday 23/09/2017 0:00
by Carlos González
Adrià Grande wrote:Carlos González wrote:Ja que es parla de metro, sempre he pensat quin seria el millor traçat per la L2 direcció Aeroport?? Per el Morrot o per on proposen oficialment??
i la L12 es millor que s'amplii a Sant Boi o que acabi a l'Hospital Sant Joan de Déu o al centre d'Esplugues??
Depén. Si la passes pel Morrot seria utilitzada per la gent que treballi al port de creuers. Si fas el tram que esmenta el PDI seria utilitzat en la seva majoria per estudiants ja que tindria una parada a l'INEFC (es diria "La Foixarda")
I per la L12. Si volguessis ampliarla fins a Sant Boi hauria de passar per nassos per Esplugues.
Jo només ampliaria la L12 fins a Finestrelles. El que ampliaria fins a Sant Boi seria la L5
Diuen que la L5 no pot passar per Cornellà Centre per alguna cosa de l'estació de RENFE de Cornellà, pensen fer-la a tren convencional per tenir serveis de trens entre Castelldefels-Cornellà, que em sembla bé ja que pot donar a més municipis.