Ahir mateix vaig passar per Santa Rosa, i l'estació ja disposa de cartelleria, llum, andanes i seients.sergi wrote:Hola !
¿ Alguien sabe como está la estación de Santa Rosa ?
Un comentarista del foro me indicó hace tiempo que la previsión era abrirla este mes de julio.
Un saludo a todos.
Seguiment de les obres de la L9
Re: Seguiment de les obres de la L9
El metro de Barcelona amb motoristes!
- uriol108
- N8
- Posts: 919
- Joined: Sunday 30/12/2007 21:04
- Facebook: http://www.facebook.com/oriol.borras
- Location: Tres Torres (Sarrià - Sant Gervasi, Barcelona)
- Contact:
Re: Seguiment de les obres de la L9
M'imagino que faran una inauguració por "todo lo alto" amb consellers, artur mas, passejades en metro dels polítics... perquè em sembla que trigaran a inaugurar noves estacions de Metro de la L9/L10...Miquel wrote:Ahir mateix vaig passar per Santa Rosa, i l'estació ja disposa de cartelleria, llum, andanes i seients.sergi wrote:Hola !
¿ Alguien sabe como está la estación de Santa Rosa ?
Un comentarista del foro me indicó hace tiempo que la previsión era abrirla este mes de julio.
Un saludo a todos.
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
No va amb els temps que corren
A tot estirar, hi haurà el conseller del ram i l'alcaldessa de Santa Coloma.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
Re: Seguiment de les obres de la L9
http://www.elperiodico.cat/ca/barcelona/
ELS REPTES DE TRIAS
2. LES INFRAESTRUCTURES. SEGONA ENTREGA D'UNA SÈRIE DE VUIT SOBRE EL CANVI POLÍTIC A L'AJUNTAMENT DE BARCELONA DESPRÉS DE 32 ANYS D'ALCALDES SOCIALISTES.
CiU s'estrena lluitant amb un Govern bessó per rebaixes a la L-9
El nou alcalde sumarà ara a la garreperia de l'Estat l'estretor catalana
L'expansió del metro i els accessos al port i a l'aeroport estan en l'aire
Divendres, 1 de juliol del 2011 RAMON COMORERA - BARCELONA
Les retallades que imposa aquesta crisi són més greus o injustes en sanitat, educació o serveis socials. Però són quantitativament més intenses, amb molts milions, en unes infraestructures que en els anys de bonança es van impulsar, encara que fos de manera desequilibrada. L'arribada a Barcelona del primer alcalde no socialista des de la transició s'anuncia com un canvi històric. Xavier Trias i CiU porten noves prioritats, però la tasca del tripartit d'esquerres marca. I per començar hi ha grans projectes en marxa que pateixen la tisorada i no tindran sortida en anys. El primer, la faraònica i cara L-9/L-10 del metro en obres (50 quilòmetres, 52 estacions i 6.500 milions). Trias s'estrenarà negociant rebaixes amb el Govern bessó del conseller Lluís Recoder, que ja l'espera per parlar d'estacions i túnels aparcats.
El primer repte del govern local en minoria de CiU es troba en aquestes obres, escampades per tota la capital, l'Hospitalet i el Prat. Estan paralitzades des de l'abril al tram central Diagonal-Meridiana. Pel que fa als dos llargs ramals de l'aeroport i la Zona Franca, amb els treballs avançats, la seva finalització s'ajorna almenys dos anys fins al 2014. I amb unes dotacions interiors de les estacions «reduïdes notabilíssimament» en el seu cost, segons una expressió recent de Recoder.
VALORAR POSSIBILITATS / El nou responsable de l'àrea, Antoni Vives, nacionalista de llarga trajectòria política, i intel·lectual com a escriptor i assagista, va dir ahir que «s'estirarà i s'estrenyerà tant com es pugui» perquè aquesta peça de la mobilitat metropolitana es faci. Però, va matisar, «valorant molt ajustadament les possibilitats financeres». Tot està obert i el pragmatisme s'imposa en un partit hegemònic ara a les institucions catalanes.
Amb els projectes a punt o en redacció avançada i costos de centenars i centenars de milions hi ha diverses prolongacions del metro: la L-2 sota Montjuïc i fins a la Fira, la L-1 al Prat o Badalona, la L-3 fins a Sant Feliu o la L-4 a la Sagrera. En l'era de severa austeritat iniciada tot sembla molt llunyà. Vives afirma que «dins de l'Autoritat del Transport Metropolità es veuran les necessitats i les possibilitats econòmiques». I afegeix: «No s'hi val fer les trampes del solitari. No només pensem reclamar a la taula de negociacions, també hi aportarem solucions, però segons les possibilitats».
Els accessos ferroviaris i viaris a l'aeroport i al port són des de fa gairebé una dècada tant una prioritat retòrica com un dèficit clàssic, en aquest cas a càrrec de l'Estat. No es veu la sortida del túnel. El tren a la T-1 es va adjudicar fa un any i aquí es va quedar. Els rails i l'autovia del port ampliat segueixen als llimbs i acumulant ajornaments. Per Vives el triangle Zona Franca-port-aeroport «és un dels pols més importants d'Europa i necessita infraestructures adequades». L'Estat, vindica, ha de destinar diners «a obres de retorn econòmic».
Unir el Trambaix i el Trambesòs segueix pendent i CiU ho estudia, però no per la Diagonal. «Sacrificaríem l'avinguda i pot ser més útil per altres zones», argumenta Vives. La gran assignatura pendent de Rodalies avança amb comptagotes, amb l'Estat executant tan sols les obres més petites. «Han de ser un autèntic metro de la regió metropolitana» reclama el regidor.
La macroestació en obres de la Sagrera de l'AVE té també un horitzó llunyà. CiU vol que el tren hi passi aviat i que la infraestructura «sigui una zona de creixement per a Sant Andreu».
ELS REPTES DE TRIAS
2. LES INFRAESTRUCTURES. SEGONA ENTREGA D'UNA SÈRIE DE VUIT SOBRE EL CANVI POLÍTIC A L'AJUNTAMENT DE BARCELONA DESPRÉS DE 32 ANYS D'ALCALDES SOCIALISTES.
CiU s'estrena lluitant amb un Govern bessó per rebaixes a la L-9
El nou alcalde sumarà ara a la garreperia de l'Estat l'estretor catalana
L'expansió del metro i els accessos al port i a l'aeroport estan en l'aire
Divendres, 1 de juliol del 2011 RAMON COMORERA - BARCELONA
Les retallades que imposa aquesta crisi són més greus o injustes en sanitat, educació o serveis socials. Però són quantitativament més intenses, amb molts milions, en unes infraestructures que en els anys de bonança es van impulsar, encara que fos de manera desequilibrada. L'arribada a Barcelona del primer alcalde no socialista des de la transició s'anuncia com un canvi històric. Xavier Trias i CiU porten noves prioritats, però la tasca del tripartit d'esquerres marca. I per començar hi ha grans projectes en marxa que pateixen la tisorada i no tindran sortida en anys. El primer, la faraònica i cara L-9/L-10 del metro en obres (50 quilòmetres, 52 estacions i 6.500 milions). Trias s'estrenarà negociant rebaixes amb el Govern bessó del conseller Lluís Recoder, que ja l'espera per parlar d'estacions i túnels aparcats.
El primer repte del govern local en minoria de CiU es troba en aquestes obres, escampades per tota la capital, l'Hospitalet i el Prat. Estan paralitzades des de l'abril al tram central Diagonal-Meridiana. Pel que fa als dos llargs ramals de l'aeroport i la Zona Franca, amb els treballs avançats, la seva finalització s'ajorna almenys dos anys fins al 2014. I amb unes dotacions interiors de les estacions «reduïdes notabilíssimament» en el seu cost, segons una expressió recent de Recoder.
VALORAR POSSIBILITATS / El nou responsable de l'àrea, Antoni Vives, nacionalista de llarga trajectòria política, i intel·lectual com a escriptor i assagista, va dir ahir que «s'estirarà i s'estrenyerà tant com es pugui» perquè aquesta peça de la mobilitat metropolitana es faci. Però, va matisar, «valorant molt ajustadament les possibilitats financeres». Tot està obert i el pragmatisme s'imposa en un partit hegemònic ara a les institucions catalanes.
Amb els projectes a punt o en redacció avançada i costos de centenars i centenars de milions hi ha diverses prolongacions del metro: la L-2 sota Montjuïc i fins a la Fira, la L-1 al Prat o Badalona, la L-3 fins a Sant Feliu o la L-4 a la Sagrera. En l'era de severa austeritat iniciada tot sembla molt llunyà. Vives afirma que «dins de l'Autoritat del Transport Metropolità es veuran les necessitats i les possibilitats econòmiques». I afegeix: «No s'hi val fer les trampes del solitari. No només pensem reclamar a la taula de negociacions, també hi aportarem solucions, però segons les possibilitats».
Els accessos ferroviaris i viaris a l'aeroport i al port són des de fa gairebé una dècada tant una prioritat retòrica com un dèficit clàssic, en aquest cas a càrrec de l'Estat. No es veu la sortida del túnel. El tren a la T-1 es va adjudicar fa un any i aquí es va quedar. Els rails i l'autovia del port ampliat segueixen als llimbs i acumulant ajornaments. Per Vives el triangle Zona Franca-port-aeroport «és un dels pols més importants d'Europa i necessita infraestructures adequades». L'Estat, vindica, ha de destinar diners «a obres de retorn econòmic».
Unir el Trambaix i el Trambesòs segueix pendent i CiU ho estudia, però no per la Diagonal. «Sacrificaríem l'avinguda i pot ser més útil per altres zones», argumenta Vives. La gran assignatura pendent de Rodalies avança amb comptagotes, amb l'Estat executant tan sols les obres més petites. «Han de ser un autèntic metro de la regió metropolitana» reclama el regidor.
La macroestació en obres de la Sagrera de l'AVE té també un horitzó llunyà. CiU vol que el tren hi passi aviat i que la infraestructura «sigui una zona de creixement per a Sant Andreu».
Re: Seguiment de les obres de la L9
No sé si deixaran entrar a la premsa, però si algú vol i pot assistir-hi...
http://premsa.gencat.cat/pres_fsvp/AppJ ... o?id=46906
El conseller Recoder visita l'estació de metro de Collblanc de l'L9/L10
El conseller de Territori i Sostenibilitat, Lluís Recoder, visitarà el proper dilluns, 11 de juliol, l'estació de metro de Collblanc de l'L9/L10.
A l’acte també hi assistiran l’alcaldessa de l’Hospitalet de Llobregat, Núria Marín i l’alcalde de Barcelona, Xavier Trias.
La visita tindrà lloc, a les 11.30 hores, a l’estació de metro de Collblanc de l’L9/L10 (Carretera de Collblanc/Travessera de les Corts. L’Hospitalet de Llobregat)
11-07-2011 11.30 | Carretera de Collblanc / Travessera de les Corts | L'Hospitalet de Llobregat (Barcelonès) | Barcelona
El conseller de Territori i Sostenibilitat, Lluís Recoder, visitarà l'estació de metro de Collblanc de l'L9/L10. L'acompanyarà el delegat del Govern a Barcelona, Salvador Jorba.
http://premsa.gencat.cat/pres_fsvp/AppJ ... o?id=46906
El conseller Recoder visita l'estació de metro de Collblanc de l'L9/L10
El conseller de Territori i Sostenibilitat, Lluís Recoder, visitarà el proper dilluns, 11 de juliol, l'estació de metro de Collblanc de l'L9/L10.
A l’acte també hi assistiran l’alcaldessa de l’Hospitalet de Llobregat, Núria Marín i l’alcalde de Barcelona, Xavier Trias.
La visita tindrà lloc, a les 11.30 hores, a l’estació de metro de Collblanc de l’L9/L10 (Carretera de Collblanc/Travessera de les Corts. L’Hospitalet de Llobregat)
11-07-2011 11.30 | Carretera de Collblanc / Travessera de les Corts | L'Hospitalet de Llobregat (Barcelonès) | Barcelona
El conseller de Territori i Sostenibilitat, Lluís Recoder, visitarà l'estació de metro de Collblanc de l'L9/L10. L'acompanyarà el delegat del Govern a Barcelona, Salvador Jorba.
Re: Seguiment de les obres de la L9
metring wrote:No sé si deixaran entrar a la premsa, però si algú vol i pot assistir-hi...
http://premsa.gencat.cat/pres_fsvp/AppJ ... o?id=46906
El conseller Recoder visita l'estació de metro de Collblanc de l'L9/L10
El conseller de Territori i Sostenibilitat, Lluís Recoder, visitarà el proper dilluns, 11 de juliol, l'estació de metro de Collblanc de l'L9/L10.
A l’acte també hi assistiran l’alcaldessa de l’Hospitalet de Llobregat, Núria Marín i l’alcalde de Barcelona, Xavier Trias.
La visita tindrà lloc, a les 11.30 hores, a l’estació de metro de Collblanc de l’L9/L10 (Carretera de Collblanc/Travessera de les Corts. L’Hospitalet de Llobregat)
11-07-2011 11.30 | Carretera de Collblanc / Travessera de les Corts | L'Hospitalet de Llobregat (Barcelonès) | Barcelona
El conseller de Territori i Sostenibilitat, Lluís Recoder, visitarà l'estació de metro de Collblanc de l'L9/L10. L'acompanyarà el delegat del Govern a Barcelona, Salvador Jorba.
També visitarà la tuneladora que estava aturada abans de la Gran Via (Ctra del Prat) que de nou reinicia l'excavació un cop solventats els problemes tècnics cap al Pou Bifurcació. (L9-L10)
Re: Seguiment de les obres de la L9
http://www.lavanguardia.com/politica/20 ... -2014.html
La tuneladora de la L9 reanuda su marcha para llegar al aeropuerto en 2014
El conseller Recoder rebela que la estación de La Ribera es una de las "prescindibles"
(Ribera no es deia al principi Ciutadella de la L4?)
Política | 11/07/2011 - 14:09h
L'Hospitalet de Llobregat. (EUROPA PRESS).- La tuneladora que perfora el tramo del ramal de la L9-L10 de Zona Franca ha reiniciado su trabajo desde el pasado jueves con el objetivo de mantener el año 2014 como plazo para la puesta en marcha del tramo sur que enlazará el barrio de Collblanc -limítrofe entre Barcelona y L'Hospitalet de Llobregat- y el Aeropuerto de El Prat después de que se hayan retomado las obras de construcción de este ramal.
El conseller de Territori i Sostenibilitat, Lluís Recoder, ha anunciado que la tuneladora ha reanudado la marcha y ahora trabaja a la altura de la Ciudad de la Justicia en dirección al barrio de El Gornal de L'Hospitalet, adonde llegará a principios de 2012.
Asimismo, se prevé que la máquina haya perforado los 250 metros restantes que le quedan hasta la estación de Ildefons Cerdà en agosto -la tuneladora empezó a perforar este tramo desde el pozo de la Ronda Litoral en enero de 2009 y ha excavado dos kilómetros-.
Segun Recoder, el tramo sur de la L9 es el más avanzado de los tres que están en ejecución, y en 2014 "estará en funcionamiento y se podrá ir en metro al aeropuerto pasando por Fira de Barcelona, El Prat y los polígonos de la Zona Franca". Los usuarios podrán llegar al centro de Barcelona a través de los intercambiadores de Collblanc (L5), La Torrassa (L1 y en el futuro Rodalies), el Prat estación (Rodalies y otros servicios operados por Renfe) y Europa-Fira (FGC).
Por su parte, la tuneladora que perfora en el barrio de Sarrià de Barcelona está parada a la altura de la calle de Manuel Girona, y la otra tuneladora avanza hacia la plaza de Lesseps, adonde se llegará "pronto", según el conseller.
Recoder ha explicado que el tramo de Collblanc al Aeropuerto de Barcelona "es el único que tiene la financiación garantizada", mientras que los otros dos carecen de recursos presupuestarios, por lo se pasa por un paréntesis --no hay calendario-- para ver cómo evolucionan las posibilidades de obtener recursos. Ha señalado que continúan estudiando qué estaciones no se ejecutarán porque son "prescindibles" de forma temporal y ha puesto como ejemplo la de La Ribera en El Prat, que ahora mismo está en medio de unos campos de cultivo.
En total, ya se han construido 43 de los 50 kilómetros de línea previstos, un 85% del total, y se han ejecutado íntegramente tres de los cuatro ramales: el del Aeropuerto de Barcelona, el de Badalona y el de Santa Coloma de Gramenet. También se ha ejecutado la parte del viaducto del ramal de la Zona Franca y, en cuanto a las estaciones, hay 11 en servicio entre La Sagrera, Gorg y Can Zam, a la vez que otras 39 se encuentran en construcción.
La tuneladora de la L9 reanuda su marcha para llegar al aeropuerto en 2014
El conseller Recoder rebela que la estación de La Ribera es una de las "prescindibles"
(Ribera no es deia al principi Ciutadella de la L4?)
Política | 11/07/2011 - 14:09h
L'Hospitalet de Llobregat. (EUROPA PRESS).- La tuneladora que perfora el tramo del ramal de la L9-L10 de Zona Franca ha reiniciado su trabajo desde el pasado jueves con el objetivo de mantener el año 2014 como plazo para la puesta en marcha del tramo sur que enlazará el barrio de Collblanc -limítrofe entre Barcelona y L'Hospitalet de Llobregat- y el Aeropuerto de El Prat después de que se hayan retomado las obras de construcción de este ramal.
El conseller de Territori i Sostenibilitat, Lluís Recoder, ha anunciado que la tuneladora ha reanudado la marcha y ahora trabaja a la altura de la Ciudad de la Justicia en dirección al barrio de El Gornal de L'Hospitalet, adonde llegará a principios de 2012.
Asimismo, se prevé que la máquina haya perforado los 250 metros restantes que le quedan hasta la estación de Ildefons Cerdà en agosto -la tuneladora empezó a perforar este tramo desde el pozo de la Ronda Litoral en enero de 2009 y ha excavado dos kilómetros-.
Segun Recoder, el tramo sur de la L9 es el más avanzado de los tres que están en ejecución, y en 2014 "estará en funcionamiento y se podrá ir en metro al aeropuerto pasando por Fira de Barcelona, El Prat y los polígonos de la Zona Franca". Los usuarios podrán llegar al centro de Barcelona a través de los intercambiadores de Collblanc (L5), La Torrassa (L1 y en el futuro Rodalies), el Prat estación (Rodalies y otros servicios operados por Renfe) y Europa-Fira (FGC).
Por su parte, la tuneladora que perfora en el barrio de Sarrià de Barcelona está parada a la altura de la calle de Manuel Girona, y la otra tuneladora avanza hacia la plaza de Lesseps, adonde se llegará "pronto", según el conseller.
Recoder ha explicado que el tramo de Collblanc al Aeropuerto de Barcelona "es el único que tiene la financiación garantizada", mientras que los otros dos carecen de recursos presupuestarios, por lo se pasa por un paréntesis --no hay calendario-- para ver cómo evolucionan las posibilidades de obtener recursos. Ha señalado que continúan estudiando qué estaciones no se ejecutarán porque son "prescindibles" de forma temporal y ha puesto como ejemplo la de La Ribera en El Prat, que ahora mismo está en medio de unos campos de cultivo.
En total, ya se han construido 43 de los 50 kilómetros de línea previstos, un 85% del total, y se han ejecutado íntegramente tres de los cuatro ramales: el del Aeropuerto de Barcelona, el de Badalona y el de Santa Coloma de Gramenet. También se ha ejecutado la parte del viaducto del ramal de la Zona Franca y, en cuanto a las estaciones, hay 11 en servicio entre La Sagrera, Gorg y Can Zam, a la vez que otras 39 se encuentran en construcción.
-
- N10
- Posts: 4267
- Joined: Saturday 14/05/2005 11:32
- Location: Horta
Re: Seguiment de les obres de la L9
La tuneladora de l'L9/L10 de Zona Franca reprèn la marxa
La tuneladora que perfora el tram del ramal de l’L9/L10 de Zona Franca, ha reprès la marxa, un cop finalitzats els treballs de manteniment que s’han dut a terme a l’alçada del carrer Radi. La màquina, que va començar a perforar des del pou de Ronda Litoral a principis de gener del 2009, ha excavat uns 2 quilòmetres i s’espera que completi els 250 metres restants fins a la propera estació, Ildefons Cerdà, aquest agost.
La tuneladora que perfora el tram entre el viaducte de la Zona Franca i el pou Bifurcació, ha reprès la marxa, una vegada s’han completat els treballs de manteniment a l’alçada del carrer Radi, proper a la Gran Via, per posar a punt la màquina perquè pugui continuar avançant.
Aquesta màquina va començar a perforar aquest tram del ramal de Zona Franca des del pou d’atac de Ronda Litoral el gener del 2009 i ha excavat uns 2 quilòmetres. Ara, continuarà avançant fins a la propera estació, Ildefons Cerdà, situada a uns 250 metres des del punt on s’ha fet el manteniment. Després quedarà poc més d’un quilòmetre per completar el túnel fins a arribar al pou de bifurcació de Gornal. Així, la tuneladora haurà excavat tot aquest subtram de 3,2 km que, sumats als 4,1 km del tram en viaducte, fan els 7,3 km totals que conformen aquest ramal.
D’aquesta manera, l’L9/L10 arribarà a l’àrea sud de Barcelona, donant accés a l’aeroport del Prat, el nucli urbà del Prat, la Fira de Barcelona, la Ciutat Judicial i la Zona Franca l’any 2014. Els usuaris d’aquesta infraestructura podran arribar al centre de la ciutat de Barcelona gràcies als intercanviadors de Collblanc (L5), la Torrassa (L1 i, en el futur, Rodalies), el Prat estació (Rodalies i altres serveis operats per Renfe) i Europa /Fira (FGC).
La tuneladora, de 12 metres de diàmetre, va perforar abans el túnel del ramal de Badalona, entre Gorg i el pou de la plaça de les Havaneres (5,4 km), i un cop el va completar, la màquina es va desmuntar i traslladar al pou d’explotació de Ronda Litoral.
Avanç L9/L10
En total, ja s’han construït 43 km dels 50 km de línia previstos, la qual cosa suposa el 85% del total. Concretament, ja s’han executat íntegrament 3 dels 4 ramals de la línia: el de l’aeroport de Barcelona, el de Badalona i el de Santa Coloma de Gramenet. També s’ha executat la part de viaducte del ramal de la Zona Franca i amb la tuneladora que ara arrenca es completarà també aquest ramal. Pel que fa a les estacions, hi ha 11 en servei entre La Sagrera, Gorg i Can Zam, i 39 més en execució. Les més avançades són les del tram I.
Imatge de la construcció de l'andana superior de Collblanc
Imatges de dovelles al pou d'extracció
Imatges del pou d'extracció
Font: Nota de premsa de TES
Last edited by victorcasta on Monday 11/07/2011 20:15, edited 1 time in total.
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
Trasllat de nom
Sí. Com Roquetes era el nom anterior de Via Júlia, i Poble Sec (Pueblo Seco) el de Paral·lel.metring wrote:
(Ribera no es deia al principi Ciutadella de la L4?)
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
-
- N10
- Posts: 4267
- Joined: Saturday 14/05/2005 11:32
- Location: Horta
Re: Seguiment de les obres de la L9
A la nota de premsa en PDF hi ha el plànol de l'avanç de l'obra i es pot veure que les estacions de Fira i Europa|Fira estan acabades al 100%. Pel que sé, fins i tot tenen els ascensors i barreres tarifàries instal·lades... que acumularan pols fins al 2014.
-
- N8
- Posts: 727
- Joined: Sunday 08/06/2008 16:03
- Location: Horta L5
Re: Seguiment de les obres de la L9
Dónde lo has visto eso??? Yo no lo encuentro...victorcasta wrote:A la nota de premsa en PDF hi ha el plànol de l'avanç de l'obra i es pot veure que les estacions de Fira i Europa|Fira estan acabades al 100%. Pel que sé, fins i tot tenen els ascensors i barreres tarifàries instal·lades... que acumularan pols fins al 2014.
¡No hay que hacer un mundo de una canica!
Re: Seguiment de les obres de la L9
Pone: nota de premsa de TES...ferroviario_catalan wrote:Dónde lo has visto eso??? Yo no lo encuentro...victorcasta wrote:A la nota de premsa en PDF hi ha el plànol de l'avanç de l'obra i es pot veure que les estacions de Fira i Europa|Fira estan acabades al 100%. Pel que sé, fins i tot tenen els ascensors i barreres tarifàries instal·lades... que acumularan pols fins al 2014.
Re: Seguiment de les obres de la L9
Yo daba por hecho que en Ildefons Cerdà también se establecería correspondencia entre la L-10 y FGC,pero me sorprende ahora que en la nota de prensa sólo se habla del enlace entre la L-9 y Europa-Fira.
¿ Descuido periodístico,o es que efectivamente no existirá correspondencia en este punto ?
¿ Descuido periodístico,o es que efectivamente no existirá correspondencia en este punto ?
-
- N10
- Posts: 4267
- Joined: Saturday 14/05/2005 11:32
- Location: Horta
Re: Seguiment de les obres de la L9
Sí que habrá enlace en Ildefons Cerdà entre L10 y FGC.
El plànol de l'avanç de l'obra de l'L9 a major resolució el podreu trobar aquí.
Com es pot veure, Europa-Fira, Fira, Parc Logístic, Mercabarna, Plaça Catalunya i Sant Cosme estan finalitzades al 100%, i tot el tram I presenta un estat d'execució molt avançat.
El plànol de l'avanç de l'obra de l'L9 a major resolució el podreu trobar aquí.
Com es pot veure, Europa-Fira, Fira, Parc Logístic, Mercabarna, Plaça Catalunya i Sant Cosme estan finalitzades al 100%, i tot el tram I presenta un estat d'execució molt avançat.
- 122-042-132
- N9
- Posts: 1659
- Joined: Sunday 05/10/2008 12:30
- Location: (Barcelona CAT, Houston TX, Washington DC)
Re: Seguiment de les obres de la L9
Tanmateix el plànol dins de la nota de premsa, no dona fé de l'estat actual de les dues tuneladores, doncs una, pràcticament està a sota de la Ciutat de la Justicia, i l'altra està molt a prop d'arribar a la plaça Lesseps. En un moment del video (aprox 0.20") de la visita d'ahir sí que és pot apreciar un plànol on és veu perfectament que la tuneladora està arribant ja molt a prop de Lesseps. Salut!
-
- N10
- Posts: 4267
- Joined: Saturday 14/05/2005 11:32
- Location: Horta
Re: Seguiment de les obres de la L9
El plànol que he posat a major resolució és diferent que el de la nota de premsa.
-
- N10
- Posts: 4267
- Joined: Saturday 14/05/2005 11:32
- Location: Horta
Re: Seguiment de les obres de la L9
Per cert, que a aquest plànol a la llegenda hi diu que els noms entre parèntesi de les estacions seran els noms futurs, quedant:
- Terminal entre pistes => Aeroport T1
- Ciutat Aeroportuària => Aeroport Terminal de Càrrega
- Terminal actual => Aeroport T2
- Sant Cosme => Parc Nou
- Intermodal - El Prat => El Prat Estació
- Eixample Nord => La Ribera
- Verge de Montserrat => Les Moreres
- Terminal entre pistes => Aeroport T1
- Ciutat Aeroportuària => Aeroport Terminal de Càrrega
- Terminal actual => Aeroport T2
- Sant Cosme => Parc Nou
- Intermodal - El Prat => El Prat Estació
- Eixample Nord => La Ribera
- Verge de Montserrat => Les Moreres
- 122-042-132
- N9
- Posts: 1659
- Joined: Sunday 05/10/2008 12:30
- Location: (Barcelona CAT, Houston TX, Washington DC)
Re: Seguiment de les obres de la L9
Aquets si que és un fidel reflex de l'estat actual de les obres de la línia 9. De fet la tuneladora de la línia 9 ja arriba a l'alçada del carrer Verdi. Moltes gràcies victorcasta. Salut!
victorcasta wrote:El plànol que he posat a major resolució és diferent que el de la nota de premsa.
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
El Prat-Pl. Catalunya
I Pl. Catalunya (El Prat), com es dirà, per a no confondre-la amb la "de tota la vida"?
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.