M'he près la llibertat d'agafar el teu mapa i ampliar-lo posant'hi tots els meus somnis humits ferroviaris per celebrar aquest primer post meu després de temps sent lurker.
Abans de començar només dir que em sembla molt adient la proposta de Lluis més amunt d'intercanviar la L2 i la 5 per La Sagrera, encara que sigui la unica cosa que no he dibuixat.
Hi ha moltes ampliacions en aquest mapa i algunes estan inspirades per aquest mapes que crec que són oficials del futur de les línies.
https://upload.wikimedia.org/wikipedia/ ... 29.svg.png
https://upload.wikimedia.org/wikipedia/ ... ap.svg.png
http://oi52.tinypic.com/a1miyp.jpg
---
Senyores i senyors, el mapa de metro de barcelona ampliat més exagerat que veureu mai:
https://drive.google.com/open?id=1JNB8O ... sp=sharing
TRAMVIA
Hi ha molt més tramvia en aquest mapa. La linia Besos s'estén per Santa Coloma, com sembla que està planificat, i també s'allargaria fins a Montgat. També es crea una altra linia per la platja de Barcelona, cosa que crec que seria molt guai i se n'ha arribat a parlar, però crec que no existeix encara com a projecte oficialment, i arriba fins fins a la Barceloneta (això sembla que està més parlat).
El Trambaix continua fins a l'estació de Quatre Camins per una banda, i per altra creua el Llobregat fins a Sant Boi, on es divideix anant-hi fins al Prat i el port, i fins a Castelldefels per un altre costat, simulant la difunta L12 que el Tripartit va descartar.
METRO
PROPOSTES NORMALETES
Sobre el Metro, moltes de les linies estàn lleugerament (o no tant lleugerament) ampliades, com la L2 continuant per Badalona fins a la Morera, on començaria la L13, un metro lleuger com la L11, fins a Can Ruti. Això també estava planificat durant la era Pujol, però sembla que no es farà exactament així, i estic obert a qualsevol altra proposta.
-La L3 creixería encara més, fins a Sant Feliu per una banda, i La Mina per una altra. La linia seria tan llarga ara que tallarla per la meitat, a Drassanes per example, no sé si compensaria. Crec que no, però la idea està allà.
-La L5 en Horta continuaria fins al Cosmocaixa per una banda i Sant Boi per una altra.
-FGC VALLES: La L6 i L7, de FGC, tindrien més estacions, suposant que s'aconsegueix arreglar el problema de saturació al Vallès d'alguna manera. Hi hauria una estació, Aragó, entre Pl Cat i Provença, i entre aquesta i Gràcia (Sèneca). Aquestes dos estacions serien només per metro, no per els suburbans (tal com Les Tres Torres, La Bonanova i Sant Gervasi). La L7 continuaria fins a la zona del cosmocaixa i la ronda de dalt, per l'esquerra del tramvia blau, i aquí es conectaria amb la L5. Aquesta seria una primera ampliació, de la segona en parlo després. La L12, antiga L6, continuaria fins a Esplugues de Llobregat i enllaçaria amb la L3 (això ja està planificat) Després , continuaria fins al Splau i l'estadi de l'Espanyol (que necessiten metro molt fortament), acabant en L5 Cornellà Centre. La segona ampliació la comento després. Hi hauria una altra estació per les llinies S1, S2, etc. a la Ronda de Dalt, després de Sarrià, que penso que és molt necessària per la gent que viu per allà i per tota la demanda de gent en edat escolar i universitària que hi ha per allà. Per plaça Catalunya, en comptes de fer una cua de maniobres, jo aprofitaria la via lateral que hi ha a l'estació per crear una doble via que hi vagi fins a l'estació de França, amb una estació entremig al creuar Via Laietana. Allà hi haurà tot d'espai per fer maniobres. Els suburbans podrien seguir sortint de Pl Catalunya.
-La L8 continuaria fins a Gràcia per Entença i Francesc Macià, i tornaria a baixar per SaFa i Glòries fins al Besos. Això sembla que està planificat.
-La L9 i L10 terminades, per suposat.
-La L11 allargant-se fins a Ripollet per Montcada.
FANTASIES
En el reialme de les meves fantasies més extenses he inclòs varies linies més que es construirien a fins i tot 75 anys vista per completar el puzzle del metro dins de Barcelona:
-La L12 continuaria per avall enlloc de parar-se a Sarrià, per les plaçes de Prat de la Riba, Sant Gregori, la de l'església al costat del Cinesa Diagonal, Francesc Macià, i enfilaria cap avall per Hospital Clinic i acabaria aprofitant el pròximament antic traçat de la L2 fins a Paral.lel, giraria pel port fins a arribar a l'estació de França, on s'ajuntaria amb la L6 i la L7. Això s'assemblaria a una proposta que he vist pel forum de dividir en dos el traçat dels fgc vallés per barcelona fins a Sarrià per solucionar la congestió.
-La L7 continuaria per la Ronda de Dalt, baixaria per l'esquerra de Sarrià, tocaria Maria Cristina i el Corte Inglés, baixaria per Carles III i prop d'allà i s'acabaria acoplant als FGC del Llobregat fins a plaça Espanya, fent una mica de radialitat.
-Una nova linia, L14 per exemple, començaria al subsol de l'estació de França, pujaria pel parc de la Ciutadella, Arc de Triomf, l'eixample, Gràcia (que sempre he cregut que té una connexió amb el metro massa limitada), el Parc Güell (que no té metro), Horta, i Valldaura.
-Allà acabaria, i començaria la L15, fent de radial i millorant més tota la part més oblidada de Barcelona, desde Canyelles fins a la Sagrera i d'allà fins al Poblenou, i per allà fins a la UPF, Ciutadella, Jaume I, Paral.lel i Pl Espanya pel Montjuïc. Allà hi hauria un intercanviador simil.lar al que hi ha entre les linies 2 i 6 del metro de Paris a l'arc de triomf etoile i nation.
-Quan la L15 termini per avall, continuaria per dalt la L16, fent l'arc d'un petit cinturó radial, acompanyant la L3 a Sants i separant-se allà per anar dins a la ronda General Mitre, d'allà al parc Güell, baixant a Sant Pau Dos de Maig, baixant a Glòries, i d'allà per prop de Poblenou fins a la platja. Aquestes linies L14 L15 i L16 tindrien una continuitat fisica de vies, cosa que podria ajudar a gestionar-les, o potser construir-les de tal manera que només hi hagi 2 linies, més llargues.
-Hi hauria una lina especial potser, la L17, que no sé realment si seria rentable fer-la o no. Potser sí. Seria molt simple i enllaçaria amb un túnel nou Espanya, Catalunya i Glories, sense estacions pel mig. Seria com un corredor ràpid per anar d'una banda a l'altra de la ciutat, descongestionant la part central de la resta de les linies de metro com la L3, 1 o 5, etc. que a vegades és dificil gestionar perque estan plenes pel mig però buides als costats.
______
Crec que ja està tot. Sé que moltes de les ampliacions serien molt complicades per l'orografia d'aquell indret i/o per la disposició dels edificis i les canyeries, però, tal com dic, són més fantasies que una altra cosa. No he inclòs el tunel d'Horta dels FGC fins a la UAB. Crec que no és bona idea. De fet, crec que seria millor que una linia de FGC sortis de Glòries i aprofités la via del Rodalies per anar pel Besós i s'internés pel Vallès separant-se per un costat anant a Cerdanyola i Sabadell i per un altre a Granollers. Seria bonic (en la meva humil opinió) canviar el nom de plaça de les Glòries Catalanes per plaça Europa, ja que tindriem Espanya a l'esquerra, Catalunya al mig, i Europa a la dreta, amb una linia de FGC sortint de cadascuna. M'agrada la simetria. Per una altra banda, crec que tots sabem que la integració de Rodalies i FGC s'acabarà fent, algun dia, ja sigui en 10 o 100 anys.
Fora de Barcelona hi han més idees que s'han de fer, com el TramVallés, modernitzar el Maresme amb un tren tram, la linia orbital, el tramcamp a tarragona, millorar molt la R8, i un llarg etc.