Page 115 of 135
Re: Unió de les dues xarxes de tramvia i reforma Diagonal
Posted: Tuesday 21/02/2017 9:51
by metring
"Improcedent EN AQUEST MOMENT" D'això fa 7 anys.
A veure si us adoneu els qui encara no ho heu fet: CiU passa del transport, ni vol tramvia ni veu bé la L10, tal i com vam veure al darrer ple municipal.
Re: Unió de les dues xarxes de tramvia i reforma Diagonal
Posted: Tuesday 07/03/2017 16:59
by uriol108
Segons el Periòdic de Catalunya :
El tramvia per la Diagonal estarà llest per desplegar-se abans del 2018
Colau tindrà el projecte executiu acabat a la tardor, però l'obra no té data per la falta de suport polític
CARLOS MÁRQUEZ DANIEL
DIMARTS, 7 DE MARÇ DEL 2017 - 16:04 CET
Han passat set anys des que Jordi Hereu va decidír consultar a la ciutadania la conveniència de reformar la Diagonal. El poble va dirigir un cop fort al llavors alcalde, però no tant per l'estètica dels projectes plantejats, sinó per la rigidesa, per l'obligatorietat d'incloure el tramvia per l'avinguda. CiU va ser llesta al sol·licitar que s'hi afegís una opció C de no fer res que va vèncer amb més del 80% dels vots. El 2017, dos governs després, les dues línies del Tram segueixen encallades a Glòries i Francesc Macià, i el debat, ara més tècnic que polític, segueix tan obert com calent. L'equip d'Ada Colau preveu acabar l'any amb tot a punt perquè es pugui començar l'obra en aquests 3,9 quilòmetres. El consistori diu que hi ha acord amb la Generalitat, i assegura disposar del favor social. Però falta el suport del ple, que segueix sent una incògnita. Per això encara no hi ha data.
Aquest dimarts ha començat a la Universitat Politècnica de Catalunya (UPC) un congrés de dos dies que versa sobre el binomi tramvia-ciutat. Una mena d'oda al ferrocarril urbà trufada d'experts i d'experiències planetàries que demostren que aquest mitjà de transport és efectiu, i no una proposta arcaica, cara i poc volàtil com defensen els detractors. La tinenta d'alcalde d'Urbanisme, Janet Sanz, ha explicat que el Govern de Barcelona en Comú espera tenir a l'estiu els estudis informatius, preceptius en gran obres com aquesta. S'haurà de decidir, entre altres coses, si el tram pendent es fa sense catenària, una opció que està sobre la taula, segons la regidora. Els de mobilitat està previst que es presentin a finals d'aquest mes. Serà Pere Macias, el director d'estratègia de la unió del Trambaix i el Trambesòs, qui desgranarà de quina manera afectarà l'avanç del tramvia per la Diagonal a les 24 interseccions afectades. Serà a la tardor, segons ha avançat Sanz, quan el projecte executiu estarà a punt per, en un futur indeterminat, poder licitar, adjudicar i començar l'obra.
ARITMÈTICA DE TRENS
Perquè això últim passi, abans el Govern ha de lidiar amb els grups municipals, aconseguir el seu suport per aprovar un pressupost que permeti tirar endavant la idea. Colau disposa d'11 regidors, així que n'hi falten 10 per aconseguir els 21 que li brindarien un mínim consens, que la tinenta d'alcalde considera imprescindible per emprendre l'empresa. Donar per fet el suport dels quatre regidors socialistes seria un error encara que formin part del govern. El regidor Daniel Mòdol, arquitecte i urbanista de professió, ja es va desmarcar al desembre de la idea d'Urbanisme d'evitar que el tramvia travessi el futur parc de Glòries. Qui sap si en un futur podria presentar la seva pròpia proposta per a la unió de les dues línies de ferrocarril en superfície.
Macias ha explicat que ha parlat amb "pràcticament tots els grups municipals". Sobre CiU, ha assegurat que hi ha coincidència sobre la necessitat de reformar les voreres seguint el model ja aplicat en el mandat anterior entre Francesc Macià i passeig de Gràcia. Tant l'exconseller com la regidora han insistit en diverses ocasions que aquest és un projecte que tirarà endavant "tard o d'hora". Poc més podran pactar, doncs, els convergents, que fins a la data han rebutjat de ple el tramvia i aposten pel bus elèctric per la Diagonal.
EL PES DE LA PARTICIPACIÓ
Segons Sanz, el suport social sí que és ampli. Ha citat, en aquest sentit, el procés participatiu (Decidim Barcelona) emprès per l'ajuntament per elaborar el Pla d'Acció Municipal (PAM). Ha recordat que la unió dels dos tramvies per la Diagonal va ser una de les opcions més recolzades. Va tenir 706 vots. Aquesta vara de mesurar, però, destil·la verí, ja que la més valorada va ser la cobertura total de la Ronda de Dalt al seu pas per Horta-Guinardó i Nou Barris, cosa que el consistori ha descartat.
El suport institucional fa referència al Govern de Carles Puigdemont, que ja ha beneït el traçat que decideixi Colau. Com a contrapartida, Barcelona participa en la finançament del ramal sud de la línia 10 als barris de la Marina.
http://www.elperiodico.cat/ca/noticias/ ... ny-5881487
Re: Unió de les dues xarxes de tramvia i reforma Diagonal
Posted: Wednesday 08/03/2017 13:46
by metring
Re: Unió de les dues xarxes de tramvia i reforma Diagonal
Posted: Friday 10/03/2017 10:30
by jaezcurra
EL FUTUR DE LA MOBILITAT A BARCELONA
L'ajuntament demana que el tramvia no sigui un "debat de cunyats"
El govern de Colau pren com a referència el ferrocarril de Saragossa, que va superar traves polítiques i socials i avui és un èxit ciutadà
Mig centenar d'experts debaten durant dos dies els avantatges d'aquest mitjà de transport, present a 400 ciutats del món
CARLOS MÁRQUEZ DANIEL | DIMECRES, 8 DE MARÇ DEL 2017 - 19:31 CET
http://www.elperiodico.cat/ca/noticias/ ... sa-5884795
Re: Unió de les dues xarxes de tramvia i reforma Diagonal
Posted: Sunday 12/03/2017 17:29
by metring
Re: Unió de les dues xarxes de tramvia i reforma Diagonal
Posted: Sunday 12/03/2017 23:15
by 437.001
jaezcurra wrote:EL FUTUR DE LA MOBILITAT A BARCELONA
L'ajuntament demana que el tramvia no sigui un "debat de cunyats"
El govern de Colau pren com a referència el ferrocarril de Saragossa, que va superar traves polítiques i socials i avui és un èxit ciutadà
Mig centenar d'experts debaten durant dos dies els avantatges d'aquest mitjà de transport, present a 400 ciutats del món
CARLOS MÁRQUEZ DANIEL | DIMECRES, 8 DE MARÇ DEL 2017 - 19:31 CET
http://www.elperiodico.cat/ca/noticias/ ... sa-5884795
Saragossa no té els habitants de Barcelona, i sobre tot, no s'hi han perdut tants carrils de circulació com això.
El tram Glòries-Monumental el poden fer demà mateix, si volen. I servidor, encantat de la vida que el facin.
Però el tram Francesc Macià-Monumental per Verdaguer i el Cinc d'Oros... sóc més escèptic.
Crec que pot crear un problema de trànsit considerable a l'Eixample.
Segueixo pensant que la millor opció entre Monumental i Francesc Macià era per Aragó (o Consell de Cent), després Urgell (o Villarroel), i després Avinguda de Sarrià fins a la parada de L'Illa, cosa que permetria deixar Francesc Macià com a parada terminal.
Perquè aquesta és una altra: no s'ha debatut quines línies passarien pel tram central...
Evidentment, quasi ningú no agafarà el tramvia per anar de Sant Adrià a Sant Feliu perquè metro i sobre tot Rodalies són més ràpids...
Quines línies hi passaran, doncs? I amb quina freqüència?
I per altra banda... entestats amb la Diagonal, ningú no parla d'un perllongament més barat, menys polèmic, i que també ajudaria a resoldre problemes de mobilitat: estic parlant del perllongament de la T4 entre Ciutadella i Drassanes per l'Estació de França i Marquès de l'Argentera/Isabel II/Passeig Colom. Ja no existeix, per a la premsa i els polítics, quan si no s'haguéssin entestat a emmerdar tant amb la Diagonal uns i altres, ja podria estar en servei. De fet, a sota de l'asfalt de Marquès de l'Argentera i Isabel II, no sé si encara hi deu haver les vies...
Re: Unió de les dues xarxes de tramvia i reforma Diagonal
Posted: Monday 13/03/2017 0:42
by França451
437.001 wrote:jaezcurra wrote:EL FUTUR DE LA MOBILITAT A BARCELONA
L'ajuntament demana que el tramvia no sigui un "debat de cunyats"
El govern de Colau pren com a referència el ferrocarril de Saragossa, que va superar traves polítiques i socials i avui és un èxit ciutadà
Mig centenar d'experts debaten durant dos dies els avantatges d'aquest mitjà de transport, present a 400 ciutats del món
CARLOS MÁRQUEZ DANIEL | DIMECRES, 8 DE MARÇ DEL 2017 - 19:31 CET
http://www.elperiodico.cat/ca/noticias/ ... sa-5884795
Saragossa no té els habitants de Barcelona, i sobre tot, no s'hi han perdut tants carrils de circulació com això.
El tram Glòries-Monumental el poden fer demà mateix, si volen. I servidor, encantat de la vida que el facin.
Però el tram Francesc Macià-Monumental per Verdaguer i el Cinc d'Oros... sóc més escèptic.
Crec que pot crear un problema de trànsit considerable a l'Eixample.
¿qué tipo de problema de tránsito puede crearse? El de cuatro líneas de bus, el de peatones o el de las cuatro bicis que circulen por allí?
437.001 wrote:Segueixo pensant que la millor opció entre Monumental i Francesc Macià era per Aragó (o Consell de Cent), després Urgell (o Villarroel), i després Avinguda de Sarrià fins a la parada de L'Illa, cosa que permetria deixar Francesc Macià com a parada terminal.
Perquè aquesta és una altra: no s'ha debatut quines línies passarien pel tram central...
Evidentment, quasi ningú no agafarà el tramvia per anar de Sant Adrià a Sant Feliu perquè metro i sobre tot Rodalies són més ràpids...
Quines línies hi passaran, doncs? I amb quina freqüència?
Desde Sant Feliú, ninguna línea va a llegar a Sant Adrià. En ninguno de los proyectos se contempla esa idea. Como mucho Gorg por la Gran Vía o Glóries. El proyecto de la PTP hacía acabar la Sant Feliù CC en Glòries.
Evidentemente, la línea principal que atravesará toda la Diagonal, como todos sabemos y se ha repetido, es la T1+T4, puesto que es la línea principal de ambas redes, y la única que a día de hoy cuenta con vía doble en todo su trazado, siendo además las dos líneas donde en casos de afluencia masiva, se hacen circular tranvías en doble. Por tanto, nadie va a ir de Sant Feliù a Sant Adrià porque los del Maresme van a ir por Cornellà hasta Bon Viatge, y los servicios que deje paso la chapuza de vía única por la zona de Les Planes de Sant Joan, irán hasta Llevant Les Planes. Que es lo lógico en la red de Tram: que unifiquen la línea de Cornellá con la de Sant Adrià. Todo lo demás son refuerzos parciales: de San Feliù a Glòries la línea 2, de San Adrià por La Mina y Gran Vía CC a Ernest Lluch, línea 3, y por último de Gorg por la Gran Vía a Ciutadella V.O. línea 4, habiendo dos líneas más de refuerzo, creo recordar.
Prou de sacralitzar el cotxe
Posted: Monday 13/03/2017 7:27
by Guigui
437.001 wrote:Evidentment, quasi ningú no agafarà el tramvia per anar de Sant Adrià a Sant Feliu perquè metro i sobre tot Rodalies són més ràpids...
Però tota la gent que vagi de la part alta de Barcelona (des de Pedralbes fins la Vall d'Hebron) al Poblenou i al Fòrum. Et sembla poc?
Per cert, res comparat amb la resposta a la pregunta: qui agafarà el tramvia entre Collblanc/Esplugues i Sant Feliu, fent la volta que fa i passant olímpicament del traçat infinitament més lògic que Laureà Miró?
El tema de fons de tot plegat és el trànsit privat. I, tal com van els trets (limitació a la circulació per contaminació, etc.), no sembla que sigui precisament la tendència a seguir.
Volta de la T3
Posted: Monday 13/03/2017 14:10
by Javi M
Doncs tot i la esperpèntica volta per Sant Joan Despí per a satisfer el Sr. Poveda, màxim responsable de mobilitat de l'AMB i alhora alcalde d'aquest municipi, el tramvia continua sent l'opció més ràpida durant la major part del dia per al recorregut de la T3 (relativament baixa freqüència del bus i congestió de trànsit important).
Sembla, però, que a Esplugues es torna a parlar del tema del tramvia per Laureà Miró. Per als que no estiguin posats al tema, ve a ser exactament el mateix debat que el tramvia per la Diagonal, però a escala reduïda: veïns a favor, tècnics clamant per fer-ho, comerciants en contra, conductors exigint el seu espai, i polítics sense voluntat de millorar les coses.
Re: Volta de la T3
Posted: Monday 13/03/2017 19:48
by ortegote
Javi M wrote:Doncs tot i la esperpèntica volta per Sant Joan Despí per a satisfer el Sr. Poveda, màxim responsable de mobilitat de l'AMB i alhora alcalde d'aquest municipi, el tramvia continua sent l'opció més ràpida durant la major part del dia per al recorregut de la T3 (relativament baixa freqüència del bus i congestió de trànsit important).
Sembla, però, que a Esplugues es torna a parlar del tema del tramvia per Laureà Miró. Per als que no estiguin posats al tema, ve a ser exactament el mateix debat que el tramvia per la Diagonal, però a escala reduïda: veïns a favor, tècnics clamant per fer-ho, comerciants en contra, conductors exigint el seu espai, i polítics sense voluntat de millorar les coses.
Podemos añadir tambien el Tramo de Av de Xile a Ernest Lluch donde los vecinos tambien reclamaron y mucho por el supuesto excesivo ruido de los Tranvias, al final lo que no me quedo claro fue la variante de Ernest lluch, no se si por presiones vecinales o por la curva al pillar la carretera de Collblanc.
Ernest Lluch
Posted: Monday 13/03/2017 19:54
by Javi M
L'actual estació d'Ernest Lluch està construida sobre un viaducte, que aleshores no existia. El traçat nou es va haver de fer per a poder construir l'estació homònima de la L5, ja que es va haver de tallar completament la Carretera durant un bon temps, just a aquell punt.
El que ja no sé és si el traçat original era provisional, ja en previsió de construir l'actual viaducte i suprimir l'antiga tancada corba de Sant Ramon, o si per contra es va decidir fer l'estació per a la L5 a posteriori. Vull pensar que és el primer.
En tot cas, no te gaire relació amb el que estem parlant al fil!
Re: Unió de les dues xarxes de tramvia i reforma Diagonal
Posted: Monday 13/03/2017 20:10
by El Maño amañado
El que ha comentado que el Tram debería ir prácticamente como la 7 (Gran Vía y luego Urgell), tendría que hacérselo mirar... Está claro que su camino más natural es la Diagonal, es de pura lógica. Es como si dices que para ir, por ejemplo, a la UAB desde Barcelona ciudad, en vez de coger el camino más directo vía FGC o R7 (por el tiempo que emplea éste último), te coges la R2, te vas a Mollet y allí enlazas con la R8 hasta la Uni. Vamos, no me jeringues!
Y luego, lo siguiente. Yo estoy a favor tanto a que se haga por la Diagonal como que vaya por Laureà Miró en Esplugues. Otro recorrido que también es de pura lógica. El atajo de la T3 por las oficinas Bayer que hace para llegar a St. Feliu me parece cojonudo, no obstante aún iría más rápido y ágil si fuera directamente todo recto por Laureà Miró, sin tener que desviarse una y otra vez.
Y por último, mencionaros que el vídeo en el que sale Ricard Riol hablando sobre los 13 mitos del tranvía me parece un trabajo digno de admirar:
https://www.youtube.com/watch?v=TGOtVl2l9rA&t=1029s
Re: Volta de la T3
Posted: Monday 13/03/2017 21:06
by Carlos González
Javi M wrote:
Sembla, però, que a Esplugues es torna a parlar del tema del tramvia per Laureà Miró. Per als que no estiguin posats al tema, ve a ser exactament el mateix debat que el tramvia per la Diagonal, però a escala reduïda: veïns a favor, tècnics clamant per fer-ho, comerciants en contra, conductors exigint el seu espai, i polítics sense voluntat de millorar les coses.
Veig important fer la línia T3 fins a Laureà Miró pel fet de que pugui ser més recte i a més, sense donar la volta que fa actualment.
Re: Unió de les dues xarxes de tramvia i reforma Diagonal
Posted: Tuesday 14/03/2017 4:41
by 437.001
França451 wrote:437.001 wrote:
Saragossa no té els habitants de Barcelona, i sobre tot, no s'hi han perdut tants carrils de circulació com això.
El tram Glòries-Monumental el poden fer demà mateix, si volen. I servidor, encantat de la vida que el facin.
Però el tram Francesc Macià-Monumental per Verdaguer i el Cinc d'Oros... sóc més escèptic.
Crec que pot crear un problema de trànsit considerable a l'Eixample.
¿qué tipo de problema de tránsito puede crearse? El de cuatro líneas de bus, el de peatones o el de las cuatro bicis que circulen por allí?
Atascos. Veremos cuán útil es la medida anti-coches del ayuntamiento (o de la Generalitat, ahora no recuerdo cuál de los dos)...
França451 wrote:437.001 wrote:Segueixo pensant que la millor opció entre Monumental i Francesc Macià era per Aragó (o Consell de Cent), després Urgell (o Villarroel), i després Avinguda de Sarrià fins a la parada de L'Illa, cosa que permetria deixar Francesc Macià com a parada terminal.
Perquè aquesta és una altra: no s'ha debatut quines línies passarien pel tram central...
Evidentment, quasi ningú no agafarà el tramvia per anar de Sant Adrià a Sant Feliu perquè metro i sobre tot Rodalies són més ràpids...
Quines línies hi passaran, doncs? I amb quina freqüència?
Desde Sant Feliú, ninguna línea va a llegar a Sant Adrià. En ninguno de los proyectos se contempla esa idea. Como mucho Gorg por la Gran Vía o Glóries. El proyecto de la PTP hacía acabar la Sant Feliù CC en Glòries.
Con qué frecuencia? Y dónde estaría la parada de Glòries? Sería la actual, con dos vías?
Sabemos demasiado poco.
França451 wrote:Evidentemente, la línea principal que atravesará toda la Diagonal, como todos sabemos y se ha repetido, es la T1+T4, puesto que es la línea principal de ambas redes, y la única que a día de hoy cuenta con vía doble en todo su trazado, siendo además las dos líneas donde en casos de afluencia masiva, se hacen circular tranvías en doble.
No lo sabemos, porque:
a) la T4 va desde Sant Adrià a Ciutadella. Qué pasará con el tramo Glòries-Ciutadella?
b) se necesitarán más tranvías.
França451 wrote:Por tanto, nadie va a ir de Sant Feliù a Sant Adrià porque los del Maresme van a ir por Cornellà hasta Bon Viatge, y los servicios que deje paso la chapuza de vía única por la zona de Les Planes de Sant Joan, irán hasta Llevant Les Planes. Que es lo lógico en la red de Tram: que unifiquen la línea de Cornellá con la de Sant Adrià. Todo lo demás son refuerzos parciales: de San Feliù a Glòries la línea 2, de San Adrià por La Mina y Gran Vía CC a Ernest Lluch, línea 3, y por último de Gorg por la Gran Vía a Ciutadella V.O. línea 4, habiendo dos líneas más de refuerzo, creo recordar.
Esto es oficial, o es tu opinión personal? Fuente?
Me resulta interesante el nivel de enconamiento y cuñadismo de un debate en el que por ninguna de ambas partes se está jugando limpio.
Ada Colau y CiU/PP están siendo muy poco transparentes. Les interesa no serlo.
Re: Prou de sacralitzar el cotxe
Posted: Tuesday 14/03/2017 4:52
by 437.001
Guigui wrote:437.001 wrote:Evidentment, quasi ningú no agafarà el tramvia per anar de Sant Adrià a Sant Feliu perquè metro i sobre tot Rodalies són més ràpids...
Però tota la gent que vagi de la part alta de Barcelona (des de Pedralbes fins la Vall d'Hebron) al Poblenou i al Fòrum. Et sembla poc?
No em sembla poc: em sembla massa. No estic en contra del tramvia per Verdaguer i el Cinc d'Oros per sistema. A priori, no hi estic en contra, de fet.
ARA BÉ: com acabo de dir, aquí hi falta transparència per totes dues bandes.
CiU/PP estan manipulant xifres per intentar demostrar que el tramvia no cal. No volen el tramvia...
En Comú Podem estan manipulant xifres per donar a entendre que el tramvia només pot passar per Verdaguer i el Cinc d'Oros peti qui peti, i qualsevol altra opció, o ni s'ha inclòs al debat (per Aragó o Consell de Cent, Urgell o Villarroel i Av.Sarrià), o és evidentment ineficaç (per Gran Via).
I no estan calculant l'impacte que tindrà tot això al trànsit rodat, ni l'impacte que tindrà a Rodalies, metro, FGC i tramvia la mesura anti-cotxes.
Volen el tramvia sí o sí... cosa que no està malament, però molt em temo que no estan estudiant les coses amb prou deteniment.
Guigui wrote:Per cert, res comparat amb la resposta a la pregunta: qui agafarà el tramvia entre Collblanc/Esplugues i Sant Feliu, fent la volta que fa i passant olímpicament del traçat infinitament més lògic que Laureà Miró?
No és el mateix cas ni de lluny.
Guigui wrote:El tema de fons de tot plegat és el trànsit privat. I, tal com van els trets (limitació a la circulació per contaminació, etc.), no sembla que sigui precisament la tendència a seguir.
No ho nego... però diguem que estaria més tranquil si Barcelona estigués a Suïssa i no a Catalunya.
Però tot i les mesures contra el trànsit privat... el trànsit per la Diagonal entre Francesc Macià i Monumental seguirà sent intensíssim.
I si la caguen?
Re: Unió de les dues xarxes de tramvia i reforma Diagonal
Posted: Tuesday 14/03/2017 4:57
by 437.001
El Maño amañado wrote:El que ha comentado que el Tram debería ir prácticamente como la 7 (Gran Vía y luego Urgell), tendría que hacérselo mirar...
Yo no he comentado eso. Ni se me pasa por la cabeza que pase por Gran Vía.
He comentado por Aragó o Consell de Cent, y luego por Urgell o Villarroel, y de ahí por Av. Sarrià hasta L'Illa.
El Maño amañado wrote:Está claro que su camino más natural es la Diagonal, es de pura lógica.
Sólo a priori.
Ricard Riol es el mismo Ricard Riol que está a favor de soterrar la R2 en Montcada.
Ricard Riol no es neutral políticamente.
Con lo que su credibilidad está en duda.
Re: Unió de les dues xarxes de tramvia i reforma Diagonal
Posted: Tuesday 14/03/2017 10:02
by El Maño amañado
437.001 wrote:Yo no he comentado eso. Ni se me pasa por la cabeza que pase por Gran Vía.
He comentado por Aragó o Consell de Cent, y luego por Urgell o Villarroel, y de ahí por Av. Sarrià hasta L'Illa.
Llevas razón, no has dicho lo mismo. Pero, no obstante, ahora me lo pones peor. Si antes era coger dos calles del Eixample, ahora son 3.
437.001 wrote:Ricard Riol es el mismo Ricard Riol que está a favor de soterrar la R2 en Montcada.
Y como persona que soy, con sus gustos y colores, en el aspecto de lo de Montcada yo estoy en contra del soterramiento de las vías.
Re: Unió de les dues xarxes de tramvia i reforma Diagonal
Posted: Tuesday 14/03/2017 11:45
by 437.001
El Maño amañado wrote:437.001 wrote:Yo no he comentado eso. Ni se me pasa por la cabeza que pase por Gran Vía.
He comentado por Aragó o Consell de Cent, y luego por Urgell o Villarroel, y de ahí por Av. Sarrià hasta L'Illa.
Llevas razón, no has dicho lo mismo. Pero, no obstante, ahora me lo pones peor. Si antes era coger dos calles del Eixample, ahora son 3.
En todo caso la alternativa que planteo usaría calles unidireccionales de menos carriles e integradas en una trama urbana reticular.
En mi propuesta no hay un solo cruce potencialmente conflictivo. Imaginemos un accidente en Francesc Macià, en Verdaguer o en Monumental en hora punta de la mañana: se montaría la mundial. Con o sin reducción de vehículos a la Colau,
No digo que en Aragó con Bruc no se pudiera montar una buena, pero no sería tan grave.
Menos cruces conflictivos, y conexiones con metro y rodalies con tanto o mayor potencial (Monumental, Girona, Passeig de Gràcia, Hospital Clínic y L'Illa vs Monumental, Verdaguer, Diagonal/Provença, Francesc Macià y L'Illa).
Pues bien, el ayuntamiento ni siquiera lo estudió, la única alternativa a la ruta por Diagonal entre L'Illa y Glòries que estudió fue por Gran Vía.
Para que fuera inviable. A esto lo llamo condicionar las cosas, ser poco serios, y tomar el pelo a la gente.
Y ojo: ojalá me equivoque. No tengo nada en contra de que un tranvía vaya por Diagonal entre Francesc Macià y Monumental, ojalá les funcione el invento... cuando lo hagan, claro. Que hasta ahora no paran de hablar y hablar.
Pero tengo dudas, y creo que hay alternativas mejores y menos conflictivas.
Re: Unió de les dues xarxes de tramvia i reforma Diagonal
Posted: Tuesday 14/03/2017 14:20
by França451
437.001 wrote:França451 wrote:437.001 wrote:
Saragossa no té els habitants de Barcelona, i sobre tot, no s'hi han perdut tants carrils de circulació com això.
El tram Glòries-Monumental el poden fer demà mateix, si volen. I servidor, encantat de la vida que el facin.
Però el tram Francesc Macià-Monumental per Verdaguer i el Cinc d'Oros... sóc més escèptic.
Crec que pot crear un problema de trànsit considerable a l'Eixample.
¿qué tipo de problema de tránsito puede crearse? El de cuatro líneas de bus, el de peatones o el de las cuatro bicis que circulen por allí?
Atascos. Veremos cuán útil es la medida anti-coches del ayuntamiento (o de la Generalitat, ahora no recuerdo cuál de los dos)...
França451 wrote:437.001 wrote:Segueixo pensant que la millor opció entre Monumental i Francesc Macià era per Aragó (o Consell de Cent), després Urgell (o Villarroel), i després Avinguda de Sarrià fins a la parada de L'Illa, cosa que permetria deixar Francesc Macià com a parada terminal.
Perquè aquesta és una altra: no s'ha debatut quines línies passarien pel tram central...
Evidentment, quasi ningú no agafarà el tramvia per anar de Sant Adrià a Sant Feliu perquè metro i sobre tot Rodalies són més ràpids...
Quines línies hi passaran, doncs? I amb quina freqüència?
Desde Sant Feliú, ninguna línea va a llegar a Sant Adrià. En ninguno de los proyectos se contempla esa idea. Como mucho Gorg por la Gran Vía o Glóries. El proyecto de la PTP hacía acabar la Sant Feliù CC en Glòries.
Con qué frecuencia? Y dónde estaría la parada de Glòries? Sería la actual, con dos vías?
Sabemos demasiado poco.
França451 wrote:Evidentemente, la línea principal que atravesará toda la Diagonal, como todos sabemos y se ha repetido, es la T1+T4, puesto que es la línea principal de ambas redes, y la única que a día de hoy cuenta con vía doble en todo su trazado, siendo además las dos líneas donde en casos de afluencia masiva, se hacen circular tranvías en doble.
No lo sabemos, porque:
a) la T4 va desde Sant Adrià a Ciutadella. Qué pasará con el tramo Glòries-Ciutadella?
b) se necesitarán más tranvías.
França451 wrote:Por tanto, nadie va a ir de Sant Feliù a Sant Adrià porque los del Maresme van a ir por Cornellà hasta Bon Viatge, y los servicios que deje paso la chapuza de vía única por la zona de Les Planes de Sant Joan, irán hasta Llevant Les Planes. Que es lo lógico en la red de Tram: que unifiquen la línea de Cornellá con la de Sant Adrià. Todo lo demás son refuerzos parciales: de San Feliù a Glòries la línea 2, de San Adrià por La Mina y Gran Vía CC a Ernest Lluch, línea 3, y por último de Gorg por la Gran Vía a Ciutadella V.O. línea 4, habiendo dos líneas más de refuerzo, creo recordar.
Esto es oficial, o es tu opinión personal? Fuente?
Me resulta interesante el nivel de enconamiento y cuñadismo de un debate en el que por ninguna de ambas partes se está jugando limpio.
Ada Colau y CiU/PP están siendo muy poco transparentes. Les interesa no serlo.
La fuente fue el mismo foro. Yo recuerdo haber visto ese esquema con cuatro líneas en alguna parte. Unas páginas más atrás en este mismo hilo lo comenté hace unos meses y se me dijo que esa idea partía de la PTP y que incluso en el proyecto añadía dos líneas más. Por tanto la fuente hay que buscarla en Mobilitat.
Lo del tema del tránsito, es siempre lo mismo, en lugar de decir directamente que la gente se puede guardar el coche en el bolsillo. A fin de cuentas todos estos debates siempre se crean, manipulan y condicionan por la industria automovilística y todo es a costa y a cuesta de echar balones fuera en lugar de plantarle cara a esos innombrables, cortarles el petróleo y veremos si la gente compra los inalcanzables coches eléctricos, con wifi, solares o con San Cucufate. Me parece muy triste que se hable de tránsito privado y no se dé de una vez el salto que Barcelona como ciudad europea y avanzada (o eso dicen) tiene que tener a meter un tranvía y regular el tránsito. Por otro lado una buena reducción de coches en la ciudad sería incluso de agradecer a los usuarios de motos, masificados, y que creo que mucho tienen que decir acerca de lor accidentes que muchas veces se producen entre coches y motos, y habiendo una gran cantidad de motos, una reducción drástica del coche permitiría a este colectivo del que poco se habla poder circular con mayor seguridad. Si la ecuación de Barcelona es que tiene demasiados coches, demasiada gente, demasiadas motos, y demasiadas bicis, está claro que en ese conglomerado lo que hay que echar es el coche fuera. Sinceramente, en lo de los coches menos contaminantes, ojalá y hagan lo de poner multas rebajándolas a coches de antigüedad de
sólo dos años, que tal y como están las cosas, una gran cantidad de gente no podría permitirse comprar un coche cada dos años, lo darían de baja y pasarían a la moto y el transporte público. Veríamos si entonces se reducen los coches o no. Y las industrias automovilísticas se ponen a fabricar motos, y Solaris Urbinos de 18 metros, que falta hacen, se callan la boca y siguen ganando lo mismo.
Si hablamos de "avances", la industria automovilística está estancada en tiempos de la Ilustración, haciendo una comparativa, no hacen coches de energías alternativas y sobre todo, no se pasan al futuro del automóvil: la moto. Pero porque ellos no quieran avanzar no es problema de que toda la ciudad pague no poder tener un tranvía decente, que es lo que a nivel de transporte hubiera dado más avance y europeización a una ciudad como Barcelona.
PD: Madrid no tuvo lo que hay que tener para meter tranvías por el centro de la ciudad. ¿Motivo? Los automóviles (por mucho que se hagan autopistas subterráneas que se inundan y demás zarandajas). Hay ciudades que me consta que tienen tranvía por la ciudad. Valencia o Bilbao. Pues... Si Barcelona es Europa... ya va tocando, ¿no?
Re: Unió de les dues xarxes de tramvia i reforma Diagonal
Posted: Tuesday 14/03/2017 14:55
by 122-042-132
Perdona França però em sembla una exposició, una mica demagògica. Gens fonamentada, el cotxe no, la moto si, i només el tramvia perquè si.
Primer caldrà estudiar molt bé, on posem els cotxes, i segona i molt important, caldria acabar abans el tram central del metro de la L9, per donar alternatives a la descongestió de cotxes de la part alta de la Diagonal, a llavors sí que ens podem plantejar la línia del tramvia per la Diagonal, abans crec que serà pitjor el remei que la malaltia.
Soc partidari dels transports públics, i cada opció en el seu context. Cal donar opcions a l'automobilista (que al cap i a la fi som nosaltres mateixos) perquè de mica en mica abandoni el vehicle privat i es passi al transport públic. Cal tenir en compte que Barcelona es una ciutat molt densa, i les solucions d'una ciutat de vegades no son extrapolables a d'altre ciutat. Salut!