Advocat del diable wrote:
Sí, sóc un ferm defensor del ferrocarril, però allà on es útil a la societat. Ha d´haver un ferrocarril que vagi a Santa Fe del Montseny?. DE CAP MANERA, perquè això seria dilapidar diners públics i no faria més que perjudicar al ferrocarril. No tot val, no tot ferrocarril és beneficiós. Hem de ser tots més responsables. A altres països son els ciutadans, els propis suposats beneficiaris, els que li diuen als polítics que no facin un metro si amb un tramvia tenen prou, perquè saben que els diners que s´estalvien SON SEUS i es poden gastar millor, no son del veí. Els veïns de La Pobla no van fer res d´això... Potser no és el més popular, però és la meva opinió de gran defensor del ferrocarril i del territori. I sí, sí he estat alguna vegada al tren de La Pobla, i he vist la gent que puja al tren.
El que em faltava ja, comparar Tremp (capital de comarca a més) i La Pobla, amb un nucli de només 12 habitants, com és Santa Fe del Montseny! Quin acudit, de veritat... d'aquí vas a un concurs de monòlegs.
Anem a veure un per un els habitants de cadascun dels municipis per on passa la línia (dades 2014-15):
Lleida: 139.176 hab.
Alcoletge: 3.270 hab.
Vilanova de la Barca: 1.120 hab.
Térmens: 1.548 hab.
Vallfogona de Balaguer 1.888 hab.
Balaguer: 16.485 hab.
Gerb: 586 hab.
Sant Llorenç de Montgai: 911 hab.
Vilanova de la Sal: 479 hab.
Àger: 594 hab.
Cellers-Llimiana: 29 hab.
Guàrdia de Tremp: 110 hab.
Palau de Noguera: 50 hab.
Tremp: 6.305 hab.
Salàs de Pallars: 365 hab.
La Pobla de Segur: 3.012 hab.
Sumant tots els habitants de tots els municipis, aquesta línia dóna cobertura a un territori de 2.198.804 persones. I no estic manipulant les dades, són càlculs reals. Reconeixem que en algunes s'haurà d'actualitzar com a Sant Llorenç de Montgai i Vilanova de la Sal, però que em comparis Tremp que és la capital del Pallars Jussà amb un poblet de 12 persones... té nassos la cosa.
Sobre el número de viatgers, molt veig que critiques FGC per les retallades, però el que potser no sabràs és que entre el 2006 fins al 2012, la línia de la Pobla tenia una freqüència de 8 trens entre Lleida i Balaguer i 3 a la Pobla, i gràcies a això, la línia va aconseguir augmentar el nombre de passatgers, aconseguint el seu rècord màxim de viatgers l'any 2008, amb 256.745 viatgers, i tot això va ser, gràcies a qui? Oh, sorpresa, gràcies a FGC!
Cal recordar-te a més que la teva estimada Renfe, quan operava la línia, només tenia 3 trens per sentit a tota la línia, incloent el tram de rodalia Lleida-Balaguer, que ja se'l van carregar a finals dels 80... i ni parlem tan sols del mal estat sobre tot al tram Balaguer-La Pobla... deixadesa total.
Es molt fàcil criticar, quan no es tenen dades reals en mà. Per la mateixa regla de tres, tanquem la Jaca-Canfranc o el Madrid-Soria...