Seguiment de les obres de la L9
Re: Seguiment de les obres de la L9
Algú sap si la tuneladora que forada des de Sagrera ja ha passat Lesseps?
Re: Seguiment de les obres de la L9
http://elperiodico.cat/ca/noticias/barc ... da-1151429
Trias admet que la construcció de la línia 9 està aturada
La Generalitat segueix buscant una forma de pagar que li permeti afrontar el projecte
El govern municipal reconeix en una resposta al PSC que no hi ha activitat
Divendres, 16 de setembre del 2011
XABIER BARRENA
BARCELONA
Ni al ralentí, ni res que se li assembli. Les obres de la L-9 a Barcelona estan aturades. No hi ha cap novetat en això. EL PERIÓDICO ja ho va anunciar el 8 de juny. La diferència és que ara, el govern municipal ja ho admet obertament. Així consta en una resposta escrita facilitada al PSC. En la breu nota, datada el 2 de setembre, es detalla el grau d'activitat a les estacions de la línia del nord de Barcelona. L'obra en la gran majoria de totes elles està, textualment, «parada». I on no ho diu, també ho està.
Informació publicada en la página 43 de la secció de cv Gran Barcelona de l'edició impresa del dia 16 de setembre de 2011 VEURE ARXIU (.PDF)
En concret, de les vuit estacions analitzades, n'hi ha cinc sense activitat. Són Maragall, Sanllehy, Putget, Mandri i Sarrià.
En dues més, Guinardó i Lesseps, l'informe afirma que segueix operativa fins que la tuneladora arribi fins a la plaça dedicada a l'enginyer del canal de Suez. Una fita que es va assolir a finals de juliol, segons va poder saber aquest diari. És a dir, encara que no ho digui l'informe, també aquí ha cessat l'activitat. L'última estació analitzada és la de Muntanya, amb uns treballs que ni tan sols han començat.
La L-9, en paraules de l'alcalde Xavier Trias dimecres passat en un acte a la Cambra de Comerç, és una de les prioritats del govern municipal per a aquest mandat, amb la construcció dels accessos ferroviaris al port de Barcelona. Amb el benentès que ni una cosa ni l'altra estan en mans del mateix equip de govern de la ciutat.
Tal com va publicar aquest diari, el problema resideix en la forma de finançament d'aquesta obra que empetiteix les que van ordenar els faraons egipcis. La fórmula ideada pel tripartit, la concessió a 30 anys de l'explotació de les parades, va ser rebutjada de ple pel Govern de CiU per entendre que era massa cara. I fins que no es trobi una alternativa els treballs seguiran aturats al nord del municipi de Barcelona.
I és que el Govern català descarta incrementar la important cartera de projectes amb pagament diferit que va deixar l'anterior Executiu. En tal concepte s'inclouen el mètode alemany (el constructor finança l'obra durant la seva execució i a l'acabar, la cobra tota de cop), el peatge a l'ombra (cànon a llarg termini per la construcció, manteniment i nivell d'ús de la infraestructura, també a llarg termini) i la concessió (similar a l'anterior però sense comptar usuaris i utilitzada en 40 estacions de tres dels quatre trams de la L-9/L-10).
A L'AEROPORT /On hi ha més bones notícies és en la construcció dels ramals fins a l'aeroport i el polígon de la Zona Franca, projecte estratègic de la ciutat. El ritme de construcció ha baixat, però els treballs segueixen vius. A més, la tuneladora que obre la galeria des del port a l'Hospitalet va tornar a començar a perforar al juliol després d'una llarga parada tècnica. Sobre aquesta base, la Conselleria de Territori calcula que el metro arribarà el 2014 a la T-1 i al polígon industrial.
Trias admet que la construcció de la línia 9 està aturada
La Generalitat segueix buscant una forma de pagar que li permeti afrontar el projecte
El govern municipal reconeix en una resposta al PSC que no hi ha activitat
Divendres, 16 de setembre del 2011
XABIER BARRENA
BARCELONA
Ni al ralentí, ni res que se li assembli. Les obres de la L-9 a Barcelona estan aturades. No hi ha cap novetat en això. EL PERIÓDICO ja ho va anunciar el 8 de juny. La diferència és que ara, el govern municipal ja ho admet obertament. Així consta en una resposta escrita facilitada al PSC. En la breu nota, datada el 2 de setembre, es detalla el grau d'activitat a les estacions de la línia del nord de Barcelona. L'obra en la gran majoria de totes elles està, textualment, «parada». I on no ho diu, també ho està.
Informació publicada en la página 43 de la secció de cv Gran Barcelona de l'edició impresa del dia 16 de setembre de 2011 VEURE ARXIU (.PDF)
En concret, de les vuit estacions analitzades, n'hi ha cinc sense activitat. Són Maragall, Sanllehy, Putget, Mandri i Sarrià.
En dues més, Guinardó i Lesseps, l'informe afirma que segueix operativa fins que la tuneladora arribi fins a la plaça dedicada a l'enginyer del canal de Suez. Una fita que es va assolir a finals de juliol, segons va poder saber aquest diari. És a dir, encara que no ho digui l'informe, també aquí ha cessat l'activitat. L'última estació analitzada és la de Muntanya, amb uns treballs que ni tan sols han començat.
La L-9, en paraules de l'alcalde Xavier Trias dimecres passat en un acte a la Cambra de Comerç, és una de les prioritats del govern municipal per a aquest mandat, amb la construcció dels accessos ferroviaris al port de Barcelona. Amb el benentès que ni una cosa ni l'altra estan en mans del mateix equip de govern de la ciutat.
Tal com va publicar aquest diari, el problema resideix en la forma de finançament d'aquesta obra que empetiteix les que van ordenar els faraons egipcis. La fórmula ideada pel tripartit, la concessió a 30 anys de l'explotació de les parades, va ser rebutjada de ple pel Govern de CiU per entendre que era massa cara. I fins que no es trobi una alternativa els treballs seguiran aturats al nord del municipi de Barcelona.
I és que el Govern català descarta incrementar la important cartera de projectes amb pagament diferit que va deixar l'anterior Executiu. En tal concepte s'inclouen el mètode alemany (el constructor finança l'obra durant la seva execució i a l'acabar, la cobra tota de cop), el peatge a l'ombra (cànon a llarg termini per la construcció, manteniment i nivell d'ús de la infraestructura, també a llarg termini) i la concessió (similar a l'anterior però sense comptar usuaris i utilitzada en 40 estacions de tres dels quatre trams de la L-9/L-10).
A L'AEROPORT /On hi ha més bones notícies és en la construcció dels ramals fins a l'aeroport i el polígon de la Zona Franca, projecte estratègic de la ciutat. El ritme de construcció ha baixat, però els treballs segueixen vius. A més, la tuneladora que obre la galeria des del port a l'Hospitalet va tornar a començar a perforar al juliol després d'una llarga parada tècnica. Sobre aquesta base, la Conselleria de Territori calcula que el metro arribarà el 2014 a la T-1 i al polígon industrial.
Re: Seguiment de les obres de la L9
Pell TN han dit que Dilluns, s'obre l'estació de Santa Rosa.
També han dit que les tuneladores del tram central resten aturades temporalment.
També han dit que les tuneladores del tram central resten aturades temporalment.
http://www.324.cat/noticia/1378214/barc ... inancamentSanta Coloma de Gramenet (ACN).- Les obres dels trams centrals de la L9 del metro estan aturades i, ara per ara, no hi ha data per reprendre-les. El conseller de Territori i Sostenibilitat, Lluís Recoder, ha anunciat que els treballs queden aturats "temporalment" a l'espera de finançament: "Les dues tuneladores estan aturades i no sabem quan les tornarem a posar en marxa". Recoder considera que aquesta aturada no afectarà l'operativitat de la línia perquè "algunes estacions dels trams centrals estan a 350 metres l'una de l'altra" i, per tant, entén que la mobilitat no se'n veurà ressentida en excés. D'altra banda, el conseller ha reiterat el compromís del Govern d'acabar les obres del tram sud de la línia, a l'Hospitalet, l'any 2014.
El metro de Barcelona amb motoristes!
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
Xerrameca política
Com quines?Recoder considera que aquesta aturada no afectarà l'operativitat de la línia perquè "algunes estacions dels trams centrals estan a 350 metres l'una de l'altra"
Què té a veure la distància puntual entre estacions i la mobilitat en general?i, per tant, entén que la mobilitat no se'n veurà ressentida en excés.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
- Lluita1714
- N9
- Posts: 1964
- Joined: Wednesday 31/12/2008 13:52
- Location: Aigüestoses
Re: Seguiment de les obres de la L9
Al meu parer, ara sí que l'han cagat, i mereixen el meu menyspreu ideològic. Realentir-les sí, retallar estacions també, però aturar-les no ho trobo lògic.
"El forense va donar un cop d’ull a les dues ratlles paral·leles, rovellades i cobertes de males herbes. «Crispadora paradoxa!», digué. «Aquesta via ha mort perquè el tren l’ha aixafada poc.»." Pere Calders.
-
- N10
- Posts: 3191
- Joined: Wednesday 04/05/2005 22:13
- Facebook: http://ca-es.facebook.com/profile.php?id=1101204269
Re: Seguiment de les obres de la L9
Celebro aquesta obertura de l'estació, una de les poques alegries que ens donarem, conjuntament amb les prolongacions d'FGC al Vallès.
Si em toca l'abonament anual de TMB, què faré? ..... Provar totes les cancel·ladores.
-
- N10
- Posts: 3191
- Joined: Wednesday 04/05/2005 22:13
- Facebook: http://ca-es.facebook.com/profile.php?id=1101204269
Re: Seguiment de les obres de la L9
No crec que triguis gaire en veure aturar obres de línies de gran velocitat. Hi ha preferències.
Lluita1714 wrote:Al meu parer, ara sí que l'han cagat, i mereixen el meu menyspreu ideològic. Realentir-les sí, retallar estacions també, però aturar-les no ho trobo lògic.
Si em toca l'abonament anual de TMB, què faré? ..... Provar totes les cancel·ladores.
- Lluita1714
- N9
- Posts: 1964
- Joined: Wednesday 31/12/2008 13:52
- Location: Aigüestoses
Re: Seguiment de les obres de la L9
Suprimir l'impost de successions? Jo sóc de dretes, que consti, la supressió de l'impost em beneficia, i això no em sembla una prioritat, tampoc m'ho sembla la "pacificació" xapussera de la Meridiana, i encara no tinc clar si Glòries s'aturarà o no, ja que Trias s'ha contradit amb el seu equip de govern, tampoc em sembla necessari el pla de reforma del Zoològic (es pot reformar, però això ho re-endreça tot i ho refà tot, quan el que s'hauria de fer es canviar-lo de lloc)... en canvi l'L9 sí que em sembla una prioritat, i més amb lo poc que queda per poder obrir, com a mínim, els ramals de l'aeroport i ZAL (2 anys)liniadelRipollés wrote:No crec que triguis gaire en veure aturar obres de línies de gran velocitat. Hi ha preferències.
"El forense va donar un cop d’ull a les dues ratlles paral·leles, rovellades i cobertes de males herbes. «Crispadora paradoxa!», digué. «Aquesta via ha mort perquè el tren l’ha aixafada poc.»." Pere Calders.
Re: Seguiment de les obres de la L9
Escuché la noticia en el telediario de la primera,y me asusté cuando dijeron que la generalitat paraba las obras de la L-9 sin especificar más...! pensé que incluso los tramos del aeropuerto y la Zona franca estaban incluídos !
Pero bueno,ya vuelvo a respirar tranquilo,je,je...todo esto no es ninguna novedad.Ya se sabía que el tramo central quedaba parado "sine-die".
Pero bueno,ya vuelvo a respirar tranquilo,je,je...todo esto no es ninguna novedad.Ya se sabía que el tramo central quedaba parado "sine-die".
Re: Seguiment de les obres de la L9
No et compris encara corbata per anar a la inauguració . . . . que la moda canvia moltliniadelRipollés wrote:Celebro aquesta obertura de l'estació, una de les poques alegries que ens donarem, conjuntament amb les prolongacions d'FGC al Vallès.
-
- N10
- Posts: 3191
- Joined: Wednesday 04/05/2005 22:13
- Facebook: http://ca-es.facebook.com/profile.php?id=1101204269
Re: Seguiment de les obres de la L9
Preferiria que els diners que s'inverteixen en corbates arreu del món es dediquessin a I+D mèdica, biològica, ferroviària...
mikado wrote:No et compris encara corbata per anar a la inauguració . . . . que la moda canvia moltliniadelRipollés wrote:Celebro aquesta obertura de l'estació, una de les poques alegries que ens donarem, conjuntament amb les prolongacions d'FGC al Vallès.
Si em toca l'abonament anual de TMB, què faré? ..... Provar totes les cancel·ladores.
-
- N10
- Posts: 3191
- Joined: Wednesday 04/05/2005 22:13
- Facebook: http://ca-es.facebook.com/profile.php?id=1101204269
Re: Seguiment de les obres de la L9
No estava parlant de política ni de grups polítics, òbviament.
Lluita1714 wrote:Suprimir l'impost de successions? Jo sóc de dretes, que consti, la supressió de l'impost em beneficia, i això no em sembla una prioritat, tampoc m'ho sembla la "pacificació" xapussera de la Meridiana, i encara no tinc clar si Glòries s'aturarà o no, ja que Trias s'ha contradit amb el seu equip de govern, tampoc em sembla necessari el pla de reforma del Zoològic (es pot reformar, però això ho re-endreça tot i ho refà tot, quan el que s'hauria de fer es canviar-lo de lloc)... en canvi l'L9 sí que em sembla una prioritat, i més amb lo poc que queda per poder obrir, com a mínim, els ramals de l'aeroport i ZAL (2 anys)liniadelRipollés wrote:No crec que triguis gaire en veure aturar obres de línies de gran velocitat. Hi ha preferències.
Si em toca l'abonament anual de TMB, què faré? ..... Provar totes les cancel·ladores.
- Lluita1714
- N9
- Posts: 1964
- Joined: Wednesday 31/12/2008 13:52
- Location: Aigüestoses
Re: Seguiment de les obres de la L9
Demano disculpes doncs, però, quines prioritats hi ha, aleshores, respecte a les infraestructures ferroviàries?.liniadelRipollés wrote:No estava parlant de política ni de grups polítics, òbviament.
"El forense va donar un cop d’ull a les dues ratlles paral·leles, rovellades i cobertes de males herbes. «Crispadora paradoxa!», digué. «Aquesta via ha mort perquè el tren l’ha aixafada poc.»." Pere Calders.
- 593Dromedario
- N6
- Posts: 225
- Joined: Monday 21/04/2008 19:29
- Location: BCN Sant Andreu
Re: Seguiment de les obres de la L9
Bàsicament, l'AVE. I posem-hi també l'intent de satisfer alguns veïns de Sants amb la cobertura de vies.Lluita1714 wrote:Demano disculpes doncs, però, quines prioritats hi ha, aleshores, respecte a les infraestructures ferroviàries?.liniadelRipollés wrote:No estava parlant de política ni de grups polítics, òbviament.
-
- N4
- Posts: 72
- Joined: Thursday 28/04/2011 22:01
- Location: Vilafranca del Penedès
Re: Seguiment de les obres de la L9
A part de l'estacio de Santa Rosa, quines estacions de la L9/L10 s'inauguraran aviat?
-
- N10
- Posts: 4267
- Joined: Saturday 14/05/2005 11:32
- Location: Horta
Re: Seguiment de les obres de la L9
Cap.vilafranca wrote:A part de l'estacio de Santa Rosa, quines estacions de la L9/L10 s'inauguraran aviat?
Re: Seguiment de les obres de la L9
Hauran bitllets commemoratius?
http://www.lamalla.cat/infolocal/area_b ... ?id=486540
Santa Coloma de Gramenet estrena l'estació Santa Rosa de l'L9
Recoder vincula la represa de les obres en el tram central de la línia, aturades sine die, a la consecució del concert econòmic
LAMALLA.CAT
Llums i obres en el futur de la que havia de ser la línia de metro més gran d'Europa. El gran projecte de l'L9, destinada a convertir-se en el principal referent del transport soterrat a la Unió Europea, ha rebut notícies de diferent índole en els últims dies. Si divendres el conseller de Territori i Sostenibilitat, Lluís Recoder, va anunciar l'aturada sine die de les obres en el tram central del traçat, aquest dilluns el mateix Recoder és l'encarregat de posar en servei la nova estació de Santa Rosa de l'L9/L10 a Santa Coloma de Gramenet. El conseller ha vinculat la represa de les obres en el tram central de la línia a la consecució del concert econòmic, un dels eixos de la campanya de CiU per a les eleccions generals del novembre vinent.
La inauguració de l'estació de Santa Rosa conclou la posada en funcionament del tram nord de la línia, que es va estrenar fa dos anys amb l'obertura del servei entre les estacions de Can Zam i Can Peixauet. Aturada sense data la construcció del tram central, el proper pas serà engegar el traçat sud que ha de connectar l'Hospitalet de Llobregat, la Zona Franca i l'aeroport de Barcelona-el Prat, la inauguració del qual està prevista per al 2014.
Un milió al dia
En una entrevista al programa Els Matins de TV3, Recoder ha reiterat aquest dilluns que les obres del tram central no es poden tirat endavant sense els recursos necessaris. "No podem anar generant dèficit i pensar que ja ho pagarà algú altre". El conseller ha destacat que més del 40 % del pressupost de la conselleria "és per pagar obres que ja s'han fet" i ha recordat que el Departament ha patit enguany una retallada superior al 30%. "La L9 costa més d'un milió d'euros cada dia i no hi ha pressupost", ha subratllat.
El concert econòmic, la solució
Així, Recoder ha vinculat la represa de les obres a la consecució del concert econòmic per a Catalunya, reclamació que és una de les principals prioritats polítiques de CiU i que constitueix l'eix de la seva campanya electoral per a les eleccions generals del 20-N. "Tenim la necessitat vital del concert econòmic. Una part fonamental dels 22.000 milions d'euros que generem els catalans i que se'n van i no tornen, haurien de quedar-se aquí. És la solució per fer aquestes obres o per tenir la sanitat i l'educació que demanden els catalans", ha subratllat.
L'acte d'inauguració de la nova estació de Santa Rosa té lloc a les 16.30h i a més de Recoder hi participan l'alcaldessa de Santa Coloma de Gramenet, Núria Parlon, i el primer tinent d'alcalde de l'Ajuntament de Barcelona, Joaquim Forn.
http://www.lamalla.cat/infolocal/area_b ... ?id=486540
Santa Coloma de Gramenet estrena l'estació Santa Rosa de l'L9
Recoder vincula la represa de les obres en el tram central de la línia, aturades sine die, a la consecució del concert econòmic
LAMALLA.CAT
Llums i obres en el futur de la que havia de ser la línia de metro més gran d'Europa. El gran projecte de l'L9, destinada a convertir-se en el principal referent del transport soterrat a la Unió Europea, ha rebut notícies de diferent índole en els últims dies. Si divendres el conseller de Territori i Sostenibilitat, Lluís Recoder, va anunciar l'aturada sine die de les obres en el tram central del traçat, aquest dilluns el mateix Recoder és l'encarregat de posar en servei la nova estació de Santa Rosa de l'L9/L10 a Santa Coloma de Gramenet. El conseller ha vinculat la represa de les obres en el tram central de la línia a la consecució del concert econòmic, un dels eixos de la campanya de CiU per a les eleccions generals del novembre vinent.
La inauguració de l'estació de Santa Rosa conclou la posada en funcionament del tram nord de la línia, que es va estrenar fa dos anys amb l'obertura del servei entre les estacions de Can Zam i Can Peixauet. Aturada sense data la construcció del tram central, el proper pas serà engegar el traçat sud que ha de connectar l'Hospitalet de Llobregat, la Zona Franca i l'aeroport de Barcelona-el Prat, la inauguració del qual està prevista per al 2014.
Un milió al dia
En una entrevista al programa Els Matins de TV3, Recoder ha reiterat aquest dilluns que les obres del tram central no es poden tirat endavant sense els recursos necessaris. "No podem anar generant dèficit i pensar que ja ho pagarà algú altre". El conseller ha destacat que més del 40 % del pressupost de la conselleria "és per pagar obres que ja s'han fet" i ha recordat que el Departament ha patit enguany una retallada superior al 30%. "La L9 costa més d'un milió d'euros cada dia i no hi ha pressupost", ha subratllat.
El concert econòmic, la solució
Així, Recoder ha vinculat la represa de les obres a la consecució del concert econòmic per a Catalunya, reclamació que és una de les principals prioritats polítiques de CiU i que constitueix l'eix de la seva campanya electoral per a les eleccions generals del 20-N. "Tenim la necessitat vital del concert econòmic. Una part fonamental dels 22.000 milions d'euros que generem els catalans i que se'n van i no tornen, haurien de quedar-se aquí. És la solució per fer aquestes obres o per tenir la sanitat i l'educació que demanden els catalans", ha subratllat.
L'acte d'inauguració de la nova estació de Santa Rosa té lloc a les 16.30h i a més de Recoder hi participan l'alcaldessa de Santa Coloma de Gramenet, Núria Parlon, i el primer tinent d'alcalde de l'Ajuntament de Barcelona, Joaquim Forn.
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
Acabem amb les grandiloqüències
I que no ho serà mai.Llums i obres en el futur de la que havia de ser la línia de metro més gran d'Europa.
Si de cas, referent de com no s'ha de traçar una línia de metro.El gran projecte de l'L9, destinada a convertir-se en el principal referent del transport soterrat a la Unió Europea, ha rebut notícies de diferent índole en els últims dies.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
Re: Seguiment de les obres de la L9
No em cansaré de dir-ho:
Que no hi ha diners per acabar la línia? Coi, que la construeixin la gent empresonada a pico y pala, abans es feia així!!!!! Ens sortirà ben barata!!!!!!!
Que no hi ha diners per acabar la línia? Coi, que la construeixin la gent empresonada a pico y pala, abans es feia així!!!!! Ens sortirà ben barata!!!!!!!
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
Problema diferent
Em sembla que la mà d'obra no és ni de bon tros la partida més grossa de tot plegat.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.