Tenen 10 trens per hora i sentit, com Terrassa i Sabadell, i hi paren tots els trens, si t'hi fixes... això és una proposta de l'interval de pas mig, en hora punta s'hauria de veure, tot i que ja em surten trens cada 3 minuts a Sant Cugat.Carlos González wrote:Això de fer els S6 i S7 allargar-los a Terrassa i Sabadell em sembla bé, jo no faria parar tots els trens a Muntaner...i vermer3....
Vols dir que no faries parar en aquest cas uns quants trens a UAB i Rubí????
Propostes ferroviàries per a l'àrea de Barcelona
- vermer3
- N6
- Posts: 300
- Joined: Saturday 02/07/2011 14:11
- Location: L1 Rambla Just Oliveras/R2 R13 R14 R15 Castelldefels/R2 R8 R11 Granollers Centre
Re: Propostes ferroviàries per a l'àrea de Barcelona
R.I.P. Línia Port Aventura - Bifurcació Calafat
Desdobleu la línia de Vic ja!
Prou retallar a MD i menys malgastar en AVE!
Desdobleu la línia de Vic ja!
Prou retallar a MD i menys malgastar en AVE!
- Carlos González
- N9
- Posts: 1889
- Joined: Tuesday 24/03/2015 18:35
- Location: Sant Boi de Llobregat
Re: Propostes ferroviàries per a l'àrea de Barcelona
Ja veig.... en general m'agrada aquesta idea, però no entec molt això del tema horaris, la idea de no fer parar algunes estacions dels dos ramals em sembla bé,
Però a la S2 dels horaris que proposes jo faria parar a Volpelleres, Bellaterra i Sant Quirze enlloc de Sant Joan i Universitat Autònoma.
Perquè si arriba a fer connexió de RENFE allà a Volpelleres (connexió de veritat) té més sentit que pari allà, a més de que faria alguns trens S2 que NO parin a UAB per guanyar temps d'anar a Sabadell-BCN... no dic treure el servei de UAB de FGC, sino fer un bypass de l'antic traçat per aquella zona per anar més ràpid a Sabadell i Barcelona.
Almenys segons crec jo. Però a més, tampóc estic segur si es bona opció la idea que penso per parades al ramal de Sabadell ja que no sóc usuari del B/V. O sigui per els que ho siguin o coneixin millor el tema que em diguin o que em dónin una rèplica.
Però a la S2 dels horaris que proposes jo faria parar a Volpelleres, Bellaterra i Sant Quirze enlloc de Sant Joan i Universitat Autònoma.
Perquè si arriba a fer connexió de RENFE allà a Volpelleres (connexió de veritat) té més sentit que pari allà, a més de que faria alguns trens S2 que NO parin a UAB per guanyar temps d'anar a Sabadell-BCN... no dic treure el servei de UAB de FGC, sino fer un bypass de l'antic traçat per aquella zona per anar més ràpid a Sabadell i Barcelona.
Almenys segons crec jo. Però a més, tampóc estic segur si es bona opció la idea que penso per parades al ramal de Sabadell ja que no sóc usuari del B/V. O sigui per els que ho siguin o coneixin millor el tema que em diguin o que em dónin una rèplica.
Mapa ferroviario de Cataluña: https://www.google.com/maps/d/u/0/edit? ... 05483&z=13
Mapa ferroviario de Cataluña (versión ampliada): https://www.google.com/maps/d/viewer?hl ... Gk_qB2YxL4
Mapa ferroviario de Cataluña (versión ampliada): https://www.google.com/maps/d/viewer?hl ... Gk_qB2YxL4
- vermer3
- N6
- Posts: 300
- Joined: Saturday 02/07/2011 14:11
- Location: L1 Rambla Just Oliveras/R2 R13 R14 R15 Castelldefels/R2 R8 R11 Granollers Centre
Re: Propostes ferroviàries per a l'àrea de Barcelona
Es salten Volpelleres i Sant Quirze per tema de demanda de viatgers (segons fonts de FGC, que podeu consultar al seu web). Aquestes dues tenen uns 700000 viatgers, mentre que Sant Joan i UAB superen el milió, més de 1100000 la primera i 1600000 la segona. Quan Volpelleres tingui una connexió digna amb la R8, es podrien aturar tots els trens. El mateix criteri per al ramal Terrassa. A les estacions urbanes de Sabadell i Terrassa s'aturen a totes tots els trens, per dotar-les d'una freqüència de metro.
A més, com es pot observar, cap estació de les que bno s'hi aturen tots els trens perd oferta (Mira-sol, Hospital General, Les Fonts, Volpelleres, Sant Quirze... tenen la mateixa freqüència que ara: cada 12 minuts). A la Floresta faig passar de llarg els trens S6 i S7 per que té la mateixa demanda que Les Planes/Baixador de Vallvidrera/Peu del Funicular (uns 400000 viatgers l'any). Queda doncs un tren cada 6 minuts per sentit en aquesta estació.
A més, com es pot observar, cap estació de les que bno s'hi aturen tots els trens perd oferta (Mira-sol, Hospital General, Les Fonts, Volpelleres, Sant Quirze... tenen la mateixa freqüència que ara: cada 12 minuts). A la Floresta faig passar de llarg els trens S6 i S7 per que té la mateixa demanda que Les Planes/Baixador de Vallvidrera/Peu del Funicular (uns 400000 viatgers l'any). Queda doncs un tren cada 6 minuts per sentit en aquesta estació.
Last edited by vermer3 on Thursday 07/12/2017 13:26, edited 1 time in total.
R.I.P. Línia Port Aventura - Bifurcació Calafat
Desdobleu la línia de Vic ja!
Prou retallar a MD i menys malgastar en AVE!
Desdobleu la línia de Vic ja!
Prou retallar a MD i menys malgastar en AVE!
- Carlos González
- N9
- Posts: 1889
- Joined: Tuesday 24/03/2015 18:35
- Location: Sant Boi de Llobregat
Re: Propostes ferroviàries per a l'àrea de Barcelona
Ho acabo de veure, tens raó.
Mapa ferroviario de Cataluña: https://www.google.com/maps/d/u/0/edit? ... 05483&z=13
Mapa ferroviario de Cataluña (versión ampliada): https://www.google.com/maps/d/viewer?hl ... Gk_qB2YxL4
Mapa ferroviario de Cataluña (versión ampliada): https://www.google.com/maps/d/viewer?hl ... Gk_qB2YxL4
Re: Propostes ferroviàries per a l'àrea de Barcelona
Com a usuari diari a Volpelleres, dic NO!!
Nah seriosament, una pega que trobo és que a Sant Joan i la UAB poden tenir més passatgers totals, però son de gent que va a treballar i estudiar, s'omplen a hores punta, però ningú hi viu casi per aquestes zones. A Volpelleres els passatgers son una mica menors però més constants tot el dia.
Quin estigui el T-Mobilitat es tindran dades per construir horaris molt més perfectes arreu de la AMB que ara, tots coordinats.
Nah seriosament, una pega que trobo és que a Sant Joan i la UAB poden tenir més passatgers totals, però son de gent que va a treballar i estudiar, s'omplen a hores punta, però ningú hi viu casi per aquestes zones. A Volpelleres els passatgers son una mica menors però més constants tot el dia.
Quin estigui el T-Mobilitat es tindran dades per construir horaris molt més perfectes arreu de la AMB que ara, tots coordinats.
Ciutadans de Catalunya, ja soc aquí!
Re: Propostes ferroviàries per a l'àrea de Barcelona
O saber on es mes rentable pujar preus a les Zones de l'ATM, la T-Mobilitat potser un frau als viatgers, Jo no tinc gens clars els avantatges que portara.Aeduh wrote:Com a usuari diari a Volpelleres, dic NO!!
Nah seriosament, una pega que trobo és que a Sant Joan i la UAB poden tenir més passatgers totals, però son de gent que va a treballar i estudiar, s'omplen a hores punta, però ningú hi viu casi per aquestes zones. A Volpelleres els passatgers son una mica menors però més constants tot el dia.
Quin estigui el T-Mobilitat es tindran dades per construir horaris molt més perfectes arreu de la AMB que ara, tots coordinats.
Salutacions.
- robertotlh
- N7
- Posts: 324
- Joined: Thursday 15/10/2015 14:47
Re: Propostes ferroviàries per a l'àrea de Barcelona
Adjunto la meva proposta per al tram de BCN. Conté les ampliacions del PDI 2011-2020 i alguna de collita pròpia. Es tracta d una configuració de línies mar-mar, muntanya-muntanya, el més senzilla possible. Totes les línies travessarien la ciutat. No proposo cap línia curta amb recorregut local, ja que tots els recorreguts locals estan coberts amb un tranbord, i fer línies curtes implicaria disposar de material adaptat a la menor demanda.
- Attachments
-
- trambcn.pdf
- Tram bcn
- (31.31 KiB) Downloaded 384 times
Last edited by robertotlh on Friday 15/12/2017 16:19, edited 1 time in total.
Visiteu el meu bloc http://blogscat.com/a/ferrocarrilsinexistents
- Carlos González
- N9
- Posts: 1889
- Joined: Tuesday 24/03/2015 18:35
- Location: Sant Boi de Llobregat
Re: Propostes ferroviàries per a l'àrea de Barcelona
A mi em surt en blanc, no em o no funcionarobertotlh wrote:Adjunto la meva proposta per al tram de BCN. Conté les ampliacions del PDI 2011-2020 i alguna de collita pròpia. Es tracta d una configuració de línies mar-mar, muntanya-muntanya, el més senzilla possible. Totes les línies travessarien la ciutat. No proposo cap línia curta amb recorregut local, ja que tots els recorreguts locals estan coberts amb un tranbord, i fer línies curtes implicaria disposar de material adaptat a la menor demanda.
Mapa ferroviario de Cataluña: https://www.google.com/maps/d/u/0/edit? ... 05483&z=13
Mapa ferroviario de Cataluña (versión ampliada): https://www.google.com/maps/d/viewer?hl ... Gk_qB2YxL4
Mapa ferroviario de Cataluña (versión ampliada): https://www.google.com/maps/d/viewer?hl ... Gk_qB2YxL4
- robertotlh
- N7
- Posts: 324
- Joined: Thursday 15/10/2015 14:47
Re: Propostes ferroviàries per a l'àrea de Barcelona
Fallo meu, ja ho he arreglat!Carlos González wrote:A mi em surt en blanc, no em o no funcionarobertotlh wrote:Adjunto la meva proposta per al tram de BCN. Conté les ampliacions del PDI 2011-2020 i alguna de collita pròpia. Es tracta d una configuració de línies mar-mar, muntanya-muntanya, el més senzilla possible. Totes les línies travessarien la ciutat. No proposo cap línia curta amb recorregut local, ja que tots els recorreguts locals estan coberts amb un tranbord, i fer línies curtes implicaria disposar de material adaptat a la menor demanda.
Visiteu el meu bloc http://blogscat.com/a/ferrocarrilsinexistents
Re: Propostes ferroviàries per a l'àrea de Barcelona
Jo veuria més idoni posar el traçat secundari del tranvia que has posat, no en l'Av de les Corts Catalanes (ja que per allà ja passen la L1 i la L2), sino una mica més amunt, pel Carrer Aragó i l'Avinguda de Roma, que són molt amples i podrien complementar el metro millor des d'allà.
Ciutadans de Catalunya, ja soc aquí!
- Carlos González
- N9
- Posts: 1889
- Joined: Tuesday 24/03/2015 18:35
- Location: Sant Boi de Llobregat
Re: Propostes ferroviàries per a l'àrea de Barcelona
I quin sentit té fer un tramvia per l'estadi de l'Espanyol???, està la parada dels FGC Cornellà-Riera i hi han parades de bus de línies interurbanes, i la més a prop de l'estadi o del Splau és els busos urbans de Cornellà.
Mapa ferroviario de Cataluña: https://www.google.com/maps/d/u/0/edit? ... 05483&z=13
Mapa ferroviario de Cataluña (versión ampliada): https://www.google.com/maps/d/viewer?hl ... Gk_qB2YxL4
Mapa ferroviario de Cataluña (versión ampliada): https://www.google.com/maps/d/viewer?hl ... Gk_qB2YxL4
Re: Propostes ferroviàries per a l'àrea de Barcelona
Crec que es va discutir fa poc això. No nomes desde l'estadi de l'Espanyol i el centre comercial Splau fins al Metro L5 està a +20 minuts caminant, i els ferrocarrils a +12. El tramvia ajudaria amb el transport de proximitat, desde Sant Feliu, Esplugues, Cornellà mateix, etc., fins a aquella zona. En quant als busos, no son tant visibles i fiables com a transport públic com el tramvia.
Ciutadans de Catalunya, ja soc aquí!
- Carlos González
- N9
- Posts: 1889
- Joined: Tuesday 24/03/2015 18:35
- Location: Sant Boi de Llobregat
Re: Propostes ferroviàries per a l'àrea de Barcelona
Sí. Ja que he anat com més d'un milió de vegades al Splau, et puc asegurar que tant per anar al camp de l'Espanyol i el centre comercial no fa gaire falta fer res més.Aeduh wrote:Crec que es va discutir fa poc això. No nomes desde l'estadi de l'Espanyol i el centre comercial Splau fins al Metro L5 està a +20 minuts caminant, i els ferrocarrils a +12. El tramvia ajudaria amb el transport de proximitat, desde Sant Feliu, Esplugues, Cornellà mateix, etc., fins a aquella zona. En quant als busos, no son tant visibles i fiables com a transport públic com el tramvia.
Jo vaig caminant des de l'estació de Riera, i et puc asegurar que no és ben bé cert això de quan es triga.... Des de Riera fins a l'Splau trigues 5-8 minuts caminant, això no es res.... la diferència seria si són com 20 o 30 minuts. (com caminant a les estacions Riera-Almeda que trigues 18-23 minuts aproximadament)
També ho dic perquè hi han busos que fan el recorregut de Cornellà Centre-Splau, i si no estàn espallats els busos, o si no es fa mal servei, et dic jo que està de sobre. Els busos del Baix Llobregat potser tenen la falla de que solapen amb la T2,i falta potser connectar amb els del Delta amb la capital amb un transport més directe de bus, però es més fiable que els Soler i Sauret i molt més que els Hispano Igualadina.. però això és un altre història.
Crec que a Cornellà no fa falta fer un tramvia per l'Splau. Tenen bona connexió amb busos (i els busos com tot es poden millorar) RENFE, FGC, TRAM i Metro.
Si s'amplies el tramvia (parlo com a llarg termini) per la Carretera de Sant Boi, ho continuaria per el nord-est i sud de Sant Boi enlloc de l'Splau.
Mapa ferroviario de Cataluña: https://www.google.com/maps/d/u/0/edit? ... 05483&z=13
Mapa ferroviario de Cataluña (versión ampliada): https://www.google.com/maps/d/viewer?hl ... Gk_qB2YxL4
Mapa ferroviario de Cataluña (versión ampliada): https://www.google.com/maps/d/viewer?hl ... Gk_qB2YxL4
- robertotlh
- N7
- Posts: 324
- Joined: Thursday 15/10/2015 14:47
Re: Propostes ferroviàries per a l'àrea de Barcelona
Per Sant Boi està previst un ramal de rodalies, que personalment em sembla millor opció
Visiteu el meu bloc http://blogscat.com/a/ferrocarrilsinexistents
Re: Propostes ferroviàries per a l'àrea de Barcelona
I perquè no els dos? Els tres fins i tot si incloim la L5. S'haurien de fer estudis de demanda, I guess.
Ciutadans de Catalunya, ja soc aquí!
- Carlos González
- N9
- Posts: 1889
- Joined: Tuesday 24/03/2015 18:35
- Location: Sant Boi de Llobregat
Re: Propostes ferroviàries per a l'àrea de Barcelona
Millor la RENFE, no serà metro, però pot arribar almenys per més llocs com Viladecans, Gavà i Castelldefels de forma ràpida que no pas amb només els busos.Aeduh wrote:I perquè no els dos? Els tres fins i tot si incloim la L5. S'haurien de fer estudis de demanda, I guess.
No sé quina línia pot passar, diuen de fer-ho per la R3.... les estacions per el corredor Cornellà-Castelldefels hauríen de ser aquestes:
(L'enllaç és on poden o podrien situarse les estacions que anomeno)
Cornellà (Enllaç amb la línia de Vilafranca, Metro L5 i TRAM)
Sant Boi (Enllaç amb FGC)
Casablanca https://www.google.es/maps/@41.3344057, ... !1e3?hl=ca
Viladecans Centre https://www.google.es/maps/@41.3164789, ... !1e3?hl=ca
Gavà-Pl. Catalunya https://www.google.es/maps/@41.3091207, ... !1e3?hl=ca
Gavà Centre https://www.google.es/maps/@41.3040179, ... !1e3?hl=ca
Castelldefels (Enllaç amb la línia de la costa)
Mapa ferroviario de Cataluña: https://www.google.com/maps/d/u/0/edit? ... 05483&z=13
Mapa ferroviario de Cataluña (versión ampliada): https://www.google.com/maps/d/viewer?hl ... Gk_qB2YxL4
Mapa ferroviario de Cataluña (versión ampliada): https://www.google.com/maps/d/viewer?hl ... Gk_qB2YxL4
Re: Propostes ferroviàries per a l'àrea de Barcelona
Heu de tenir memoria dels Projectes inicials del Tram:Carlos González wrote:I quin sentit té fer un tramvia per l'estadi de l'Espanyol???, està la parada dels FGC Cornellà-Riera i hi han parades de bus de línies interurbanes, i la més a prop de l'estadi o del Splau és els busos urbans de Cornellà.
Coses que es van dir al principi i que NO es van complir:
Parada Final de linia al Splau
Linia Circular a Cornellà / sant Joan Despí
Tramvia a tota la Diagonal (soterrat entre Francesc Macià i Glories)
Les següents propostes van ser aixó propostes i no coses a fer:
prolongació a Sant Boi
prolongació a Molins de Rei
Ara si voleu tornem a disctir si tot aixó es necesari o no, pero que es el que van dir que es faria, es a dir prometre, es cert, pero com sempre fan el que volen.
Salutacions.
- Carlos González
- N9
- Posts: 1889
- Joined: Tuesday 24/03/2015 18:35
- Location: Sant Boi de Llobregat
Re: Propostes ferroviàries per a l'àrea de Barcelona
Parlant de la Diagonal, creieu que s'han de fer més parades a la Diagonal de les que s'ha pensat??
https://pbs.twimg.com/media/DDWQVEDXoAAwaN8.jpg Projecte Original.
http://ajuntament.barcelona.cat/mobilit ... ativa2.jpg Projecte actual d'una de les alternatives de l'Ajuntament de Barcelona.
https://pbs.twimg.com/media/DDWQVEDXoAAwaN8.jpg Projecte Original.
http://ajuntament.barcelona.cat/mobilit ... ativa2.jpg Projecte actual d'una de les alternatives de l'Ajuntament de Barcelona.
Mapa ferroviario de Cataluña: https://www.google.com/maps/d/u/0/edit? ... 05483&z=13
Mapa ferroviario de Cataluña (versión ampliada): https://www.google.com/maps/d/viewer?hl ... Gk_qB2YxL4
Mapa ferroviario de Cataluña (versión ampliada): https://www.google.com/maps/d/viewer?hl ... Gk_qB2YxL4
Re: Propostes ferroviàries per a l'àrea de Barcelona
Aquesta de l'ajuntament no és l'actual. Aquell tram te menys parades ja que el projecte contempla que el tramvia vagi soterrat, cosa que s'ha descartat per motius obvis.Carlos González wrote:Parlant de la Diagonal, creieu que s'han de fer més parades a la Diagonal de les que s'ha pensat??
https://pbs.twimg.com/media/DDWQVEDXoAAwaN8.jpg Projecte Original.
http://ajuntament.barcelona.cat/mobilit ... ativa2.jpg Projecte actual d'una de les alternatives de l'Ajuntament de Barcelona.
El metro de Barcelona amb motoristes!
Re: Propostes ferroviàries per a l'àrea de Barcelona
Sobre telefèrics/aeris a la AMB:
Hi ha un telefèric ara a Esparraguera que va ser obert just abans de la crisi al 2007, va ser tancat per falta de demanda i així ha estat des d'allavorens.
La idea era bona però la execució dolenta, en la meva opinió.
Com és que van decidir posar-ho aquí: https://www.google.com/maps/@41.5341219 ... a=!3m1!1e3
A la repunta del poble?
Quan podria haver sigut aquí, que està molt més al mig?
https://www.google.com/maps/@41.5396478 ... a=!3m1!1e3
Si fós per mi el refaria en aquell lloc.
Un segon telefèric que ara per ara mateix no existeix i no crec que estigui ni en estudi, encara que suposo que algú se li haurà ocurregut a en aquestes 'altures' (pun intended)
A Capellades.
L'estació està fatal de distància, s'ha de baixar de l'altiplà del poble fins a la vall. Els habitants ho fan caminant o en un minibus que hi ha.
Jo refaria l'estació fins a aquí, que està més a prop, però prop de la carretera principal de totes formes:
https://www.google.com/maps/@41.5230937 ... a=!3m1!1e3
I posaria un telefèric fins a aquí al costat:
https://www.google.com/maps/@41.5258861 ... a=!3m1!1e3
Hi ha un telefèric ara a Esparraguera que va ser obert just abans de la crisi al 2007, va ser tancat per falta de demanda i així ha estat des d'allavorens.
La idea era bona però la execució dolenta, en la meva opinió.
Com és que van decidir posar-ho aquí: https://www.google.com/maps/@41.5341219 ... a=!3m1!1e3
A la repunta del poble?
Quan podria haver sigut aquí, que està molt més al mig?
https://www.google.com/maps/@41.5396478 ... a=!3m1!1e3
Si fós per mi el refaria en aquell lloc.
Un segon telefèric que ara per ara mateix no existeix i no crec que estigui ni en estudi, encara que suposo que algú se li haurà ocurregut a en aquestes 'altures' (pun intended)
A Capellades.
L'estació està fatal de distància, s'ha de baixar de l'altiplà del poble fins a la vall. Els habitants ho fan caminant o en un minibus que hi ha.
Jo refaria l'estació fins a aquí, que està més a prop, però prop de la carretera principal de totes formes:
https://www.google.com/maps/@41.5230937 ... a=!3m1!1e3
I posaria un telefèric fins a aquí al costat:
https://www.google.com/maps/@41.5258861 ... a=!3m1!1e3
Last edited by Aeduh on Tuesday 19/12/2017 0:52, edited 1 time in total.
Ciutadans de Catalunya, ja soc aquí!