Després de donar voltes durant un temps a com podria ser una L12 maximitzada al màxim en un llarg termini, poso aquí un mapa de com la faria. El esquema seria tenir com una L3 complementària, amb la mateixa forma.
També adjunto unes quantes ampliacions d'altres línies que he posat per aprofitar el post, a més d'unes altres que ja estaven en el mapa que he pres. (que ve originialment del post d'algú en aquest fòrum bastants pàgines més enrera).
https://drive.google.com/open?id=1QvZ7m ... sp=sharing
Aquí basicament:
-La L1 està ampliada fins a l'estació de Rodalies de Badalona i fins al Prat de Llobregat, tal i com està explicat a la pàgina de projectes de la gene. Edit: Ho he allargat fins a Sant Boi, amb tres estacions tal i com he llegit en projectes que es volia fer pre-crisis.
-La L2 està ampliada fins a la L9 i l'Aeroport, tal i com la gene diu que es farà, i fins a la Morera en el altre sentit. Aquesta zona no està molt clara. Es diu de fer un enllaç fins a Can Ruti, però no se sap si en Tram, Metro o Metro Lleuger.
-La L3 arriba fins a Trinitat Vella, tal com està planejat, i pel costat del Llobregat fins a Sant Feliu, seguint el traçat que posa a la web dels projectes de la gene.
-La L4 arriba fins a La Sagrera, tal com està dit que es farà.
-La L8 arriba fins a Gràcia, tal com està dit que es farà.
Aquí sóc jo a partir d'ara:
-La L6 arriba fins al Peu del Funicular /Funicular de Vallvidrera. Es reforma a fons l'estació per que puguin parar els trens i obrir els 4 vagons (avui dia només 3 de 4 obren). Es faria una cua de maniobres més endavant. Es faria una estació just abaix de la Ronda de Dalt, tal com posa en un mapa que vaig explicar dos enrera o així. Hi ha una altra estació nova entre Provença i Pl. Catalunya, concretament entre Aragó i València. Es fa una cua de maniobres a Plaça Catalunya. (aixo últim s'ha de fer més aviat que tard i es va postergar indefinidament el 2011).
-L7 segueix fins al Funicular del Tibidabo, passant pel Cosmocaixa. S'integra d'una vegada el Funicular del Tibidabo dins de l'AMB, com el de Vallvidrera (sóc l'únic que li sembla estrany que el preu del ticket vagi apart de la resta?). El parc d'atraccions del Tibidabo està desesperat de cash des de fa temps i una connexió més directa i barata amb Barcelona pot ajudar a solucionar el problema. Avui per anar fins allà pagues la L7, pagues el Tramvia Blau i pagues el Funicular, si vas per aquest camí). Suposo que el tramvia blau desapareixaria, o potser es mantindria com atracció turística, pero bueno. (està en mans privades no?). Es faria una parada intermitja en el Funicular a la carretera d'enllaç amb l'Arrabassada, del estil que té el de Vallvidrera a la Carretera de les Aigües.
Bueno i ara sí la L12. Perquè fer-la com l'he dibuixada? Per diversos motius.
-El primer tram: per connectar millor l'Hospitalet amb la zona més rica de Barcelona, afavorir la mobilitat social, i desradialitzar el metro, a més de conectar físicament les dos principals vies de FGC.
-El segon tram: el que ja està planejat que es farà. Des de Sant Joan de Deu fins a Reina Elisenda.
-El tercer tram: el que ja existeix, tot petit. Des d'allà fins a Sarrià.
-El quart tram: es semblant a una proposta que hi havia aquí fa un temps. Una mena de segon traçat alternatiu per descongestionar el Metro del Vallès, però en vez d'acabar a Plaça Catalunya enfila fins a Sant Antoni a través de Francesc Macià. No es disputa amb l'ampliació de la L8 perquè aquesta pujarà per Entença i la L12 aniria per Hospital Clínic.
-El cinquè tram: sempre he pensat que al centre de Barcelona li aniria molt bé un encreuament transversal. En la época del Pla Cerdà es volia obrir el centre amb tres grans avingudes rectes que derroïssin molta casa junta, però es va acabar fins només 1 i mitja. La Via Laietana, i la Rambla (aquesta no es vertical). La tercera gran via anava a ser horitzontal però no es va fer. Aquest metro seria com aquesta gran via, però deixant intacte l'esperit apinyat del barri de Ciutat Vella. Es terminaria de gentrificar el Raval amb una estació al mig, i es posaria una altra estació entre el Born i Ciutadella, lloc que veig realment adient per una estació de metro.
-El sisè tram: Enfilaria des de Ciutadella al Arc de Triomf, Tetuan i Verdaguer. Ajudaria a descongestionar i descentralitzar. Després es ficaria per Gràcia i plantaria dos estacions al bell mig del barri, que com ja he dit alguna vegada, està malament servit pel metro. Arribaria fins a General Mitre, la L9/10, i fins al Parc Güell (no sé si aquesta seria necessaria, particularment amb els esforços de desturificar Barcelona avui dia, però bueno).
-El setè tram: Una connexió directa de la zona d'Horta amb el centre de Barcelona, arribant fins a Valldaura. La L3 i la L5 van fer un gran pas en connectar aquesta zona rere els turons amb la resta de Barcelona, pero crec que només amb la L12 la connexió a gran escala serà completa. Els barris són encara més pobres que la resta i necessiten encara millors connexions.
La raó principal: MÉS TRENS. SEMPRE MÉS TRENS.
Voilà.