Page 117 of 150

Re: Propostes ferroviàries per a l'àrea de Barcelona

Posted: Tuesday 19/12/2017 0:27
by Carlos González
Miquel wrote:Aquesta de l'ajuntament no és l'actual. Aquell tram te menys parades ja que el projecte contempla que el tramvia vagi soterrat, cosa que s'ha descartat per motius obvis.
1er. No m'ha respòs a la pregunta....

2on.
Sobre d'aquest projecte de si és l'actual o no... potser serà aquest que dius que l'han escollit http://ajuntament.barcelona.cat/mobilit ... ernativa-1

Re: Propostes ferroviàries per a l'àrea de Barcelona

Posted: Tuesday 19/12/2017 0:43
by Carlos González
Aeduh wrote:Sobre funiculars a la AMB:

Hi ha un funicular ara a Esparraguera que va ser obert just abans de la crisi al 2007, va ser tancat per falta de demanda i així ha estat des d'allavorens.
La idea era bona però la execució dolenta, en la meva opinió.
Com és que van decidir posar-ho aquí: https://www.google.com/maps/@41.5341219 ... a=!3m1!1e3
A la repunta del poble?
Quan podria haver sigut aquí, que està molt més al mig?
https://www.google.com/maps/@41.5396478 ... a=!3m1!1e3
Si fós per mi el refaria en aquell lloc.
No era un funicular, era un telefèric o també aeri. Jo amb una proposta que vaig fer per el corredor de l'Eix Transversal era que hi hagués una estació o baixador per Esparreguera enllaçant amb el aeri (per on estava l'estació de l'aeri d'Esparreguera)

Puc entendre que ho volguis fer per allà perquè es situa a prop de l'ajuntament (per el centre). Però potser ho van tancar perquè tampóc s'apropava a la xifra de viatgers que pensàven que arribaria.

Aeduh wrote: Un segon funicular que ara per ara mateix no existeix i no crec que estigui ni en estudi, encara que suposo que algú se li haurà ocurregut a en aquestes 'altures' (pun intended)
A Capellades.
L'estació està fatal de distància, s'ha de baixar de l'altiplà del poble fins a la vall. Els habitants ho fan caminant o en un minibus que hi ha.
Jo refaria l'estació fins a aquí, que està més a prop, però prop de la carretera principal de totes formes:
https://www.google.com/maps/@41.5230937 ... a=!3m1!1e3
I posaria un funicular fins a aquí al costat:
https://www.google.com/maps/@41.5258861 ... a=!3m1!1e3
Exactament, tenen un minibus que els serveix com llançadora per anar des de el municipi fins a l'estació de Capellades. Igual que a Olesa i Esparreguera que tot i que no tenen l'aeri, tenen busos (més bé un bus que es el M3) allà.

Re: Propostes ferroviàries per a l'àrea de Barcelona

Posted: Tuesday 19/12/2017 0:48
by Aeduh
I ja que està la línia d'Igualada de passada, aprofito per comentar que aquesta línia de FGC està basada en un traçat del segle XIX, que té unes corbes que un enginyer de camins de l'AVE avui dia li donaria un espant...
Poso aquesta proposta de com refer alguns traçats. Una mica car, pero guanyar 5-10 minuts seria crucial per la competivitat d'aquesta línia comparada amb altres mitjans de transport.
https://drive.google.com/open?id=100Vbi ... sp=sharing

Re: Propostes ferroviàries per a l'àrea de Barcelona

Posted: Tuesday 19/12/2017 0:50
by Aeduh
Carlos González wrote: No era un funicular, era un telefèric o també aeri.
Joer, mira que estava pensant en el telefèric tot el rato i he escrit la paraula funicular... ara ho canvio.

Edit: No havia vist els posts sobre el tram... El darrer mapa ja està bé no? A prop de cada parada possible de metro a més.

Re: Propostes ferroviàries per a l'àrea de Barcelona

Posted: Tuesday 19/12/2017 1:34
by Carlos González
Aeduh wrote:I ja que està la línia d'Igualada de passada, aprofito per comentar que aquesta línia de FGC està basada en un traçat del segle XIX, que té unes corbes que un enginyer de camins de l'AVE avui dia li donaria un espant...
Poso aquesta proposta de com refer alguns traçats. Una mica car, pero guanyar 5-10 minuts seria crucial per la competivitat d'aquesta línia comparada amb altres mitjans de transport.
https://drive.google.com/open?id=100Vbi ... sp=sharing
Exactament, entre que s'hauria de tornar a fer semidirectes i directes els trens de R6 i R5 i també fer els traçats més directes a la R6, és una de les solucions (i fer un baixador a Can Bonastre també)...
Estic 100% d'acord amb la teva proposta (sobretot amb el traçat o traçats de Sant Esteve i el de Vallbona d'Anoia)

Re: Propostes ferroviàries per a l'àrea de Barcelona

Posted: Tuesday 19/12/2017 2:06
by Aeduh
Si, de fet ho volia comentar que una estació a Can Bonastre té molt sentit. El que no li veig tant de sentit es l'estació La Beguda... Ha de tenir la seva història.

Re: Propostes ferroviàries per a l'àrea de Barcelona

Posted: Tuesday 19/12/2017 11:09
by Carlos González
Aeduh wrote:Si, de fet ho volia comentar que una estació a Can Bonastre té molt sentit. El que no li veig tant de sentit es l'estació La Beguda... Ha de tenir la seva història.
https://www.fgc.cat/downloads/contingut ... a_2016.pdf Mira a la pàgina 60 de l'Informe anual d'FGC.... els passatgers de la Beguda tenen més que a Can Parellada i que al ramal de la R5 Castellbell i el Vilar.

A més, només paren els R6, per això tampóc cal preocupar-se... ja que els R60 els adelanten.

Re: Propostes ferroviàries per a l'àrea de Barcelona

Posted: Tuesday 19/12/2017 12:18
by ortegote
Aeduh wrote:Sobre telefèrics/aeris a la AMB:

Hi ha un telefèric ara a Esparraguera que va ser obert just abans de la crisi al 2007, va ser tancat per falta de demanda i així ha estat des d'allavorens.
La idea era bona però la execució dolenta, en la meva opinió.
Com és que van decidir posar-ho aquí: https://www.google.com/maps/@41.5341219 ... a=!3m1!1e3
A la repunta del poble?
Quan podria haver sigut aquí, que està molt més al mig?
https://www.google.com/maps/@41.5396478 ... a=!3m1!1e3
Si fós per mi el refaria en aquell lloc.


Un segon telefèric que ara per ara mateix no existeix i no crec que estigui ni en estudi, encara que suposo que algú se li haurà ocurregut a en aquestes 'altures' (pun intended)
A Capellades.
L'estació està fatal de distància, s'ha de baixar de l'altiplà del poble fins a la vall. Els habitants ho fan caminant o en un minibus que hi ha.
Jo refaria l'estació fins a aquí, que està més a prop, però prop de la carretera principal de totes formes:
https://www.google.com/maps/@41.5230937 ... a=!3m1!1e3
I posaria un telefèric fins a aquí al costat:
https://www.google.com/maps/@41.5258861 ... a=!3m1!1e3
Buenas,
El Aeri de Esparraguera se construyo alli por la burbuja inmobiliaria, en ese sitio se tenian que construir muchas pero que muchas casas y claro la población subiria y era atractivo poner un Aeri por que el centro para subirse a la hispano no es que este lejos pero si tienes el Aeri mas el Tren para ir a Barcelona en la puerta de tu casa pues FGC penso que tendria muchos Clientes.
Las casas no se construyeron y como la gente del centro seguia con la hispano pues no utilizaron el Aeri y mas cuando el Tren de FGC cada vez va mas y mas lento y aunque el servicio de la hispano es el que es, la gente por fuerza debe usarlo.

El Aeri va a ser o ya ha sido canibalizado y sus cabinas se las ha llevado FGC a montar creo en Nuria, asi que ese Aeri o terminan desmontandolo y vendiendolo de segunda mano (lo que se pueda) por que lo que es volver a funcionar creo que pasaran muchos años.

Tema Capellades:
Esto va junto con la linia de FGC la R6/R60 y son de esas cosas estranboticas que se inventan los politicos para ganar votos.
Simplemente es eso ciencia ficcion politico ferroviaria.

Añado lista de Politico ficcion de FGc en esa linea:

Aeri de Capellades

Soterramiento Vuilanova del cami - Igualada

Tren-Tranvia por dentro de las ciudades

Final de trayecto en el Hospital de Igualada

Tren a Santa Margarida de Montbui

Tunel de la Pobla de Claramunt hacia Piera

Tren Stadler de 2 coches como el de Montserrat o Tren Groc

Estacion en el Aerodromo de Odena

Linea de Mercancias a futura Factoria de Nissan en el espelt (odena)

linea de mercancias de trenes basureros a Hostalets de Pierola (al abocador)

Retirar el Tren y adaptar la plataforma para circulacion de autobuses

Y si me olvido alguna ya la pondre o si sale alguna de nueva con estos politicos nunca se sabe.
Saludos.

Re: Propostes ferroviàries per a l'àrea de Barcelona

Posted: Tuesday 19/12/2017 12:42
by ortegote
Aeduh wrote:Si, de fet ho volia comentar que una estació a Can Bonastre té molt sentit. El que no li veig tant de sentit es l'estació La Beguda... Ha de tenir la seva història.
Tu te has responddo mas arriba.

La linea tiene casi 125 años y se planificaron las estaciones actuales tal y como estan.

La beguda no tiene municipio, bueno tiene 3 y de 3 comarcas diferentes, Masquefa (Anoia), Sant esteve de Sesrovires (Baix Llobregat) i Sant Llorenç d'Hortons.

La estacion esta en termino municipal de Masquefa, pero curiosamente da servicio al nucleo de poblacion de la Beguda Alta que esta en el termino municipal de Sant Llorenç d`Hortons.

Despues tienes la Estacion de Can Parellada, urbanizacion de Masquefa y esta si es Moderna se construyo en 1970.

Espero que entiendas mejor la situacion de ciertas estciones de FGC.
Saludos.

Re: Propostes ferroviàries per a l'àrea de Barcelona

Posted: Tuesday 19/12/2017 17:45
by robertotlh
ortegote wrote:
Carlos González wrote:I quin sentit té fer un tramvia per l'estadi de l'Espanyol???, està la parada dels FGC Cornellà-Riera i hi han parades de bus de línies interurbanes, i la més a prop de l'estadi o del Splau és els busos urbans de Cornellà.
Heu de tenir memoria dels Projectes inicials del Tram:

Coses que es van dir al principi i que NO es van complir:

Parada Final de linia al Splau

Linia Circular a Cornellà / sant Joan Despí

Tramvia a tota la Diagonal (soterrat entre Francesc Macià i Glories)

Les següents propostes van ser aixó propostes i no coses a fer:

prolongació a Sant Boi

prolongació a Molins de Rei

Ara si voleu tornem a disctir si tot aixó es necesari o no, pero que es el que van dir que es faria, es a dir prometre, es cert, pero com sempre fan el que volen.
Salutacions.
Per la linia circular esta la infrestructura feta, però suposo que a nivell d explotació i de demanda es millor portar tots els trens a Barcelona que no pas tenir dos tranvies de 5 móduls donant voltes semibuits.

Pel que fa a l SPLAU, els col.lapses de trànsit que shi formen sí suggereixen que la oferta de transport public es insuficient. Jo crec que el tranvia es mes que justificat i mentres no es fa, perllongar L46 i L12.

Re: Propostes ferroviàries per a l'àrea de Barcelona

Posted: Wednesday 20/12/2017 9:17
by Carlos González
Escullo la segona opció, clar que si es té que fer o no el tram per l'estadi del Espanyol és res més que una opinió, dic que no o que crec que no cal perquè apart de tenir parades de busos a prop d'allà que passen també per Cornellà Centre... i la parada de Cornellà Riera es troba a prop d'aquella zona, per això dic que crec que no caldrà. Sóc ésser humà i em puc equivocar com tothom. :) :D

Re: Propostes ferroviàries per a l'àrea de Barcelona

Posted: Wednesday 20/12/2017 14:48
by Aeduh
IMHO hi ha sempre un component inelàstic de la demanda de transport públic en el sentit de que per molts busos que hi hagi sempre hi haurà una part de la població que no els prendrà perque no se sent còmode anant en bus, però que sí que agafaria un tram.

Ampliacions de metro

Posted: Friday 29/12/2017 1:27
by Aeduh
Després de donar voltes durant un temps a com podria ser una L12 maximitzada al màxim en un llarg termini, poso aquí un mapa de com la faria. El esquema seria tenir com una L3 complementària, amb la mateixa forma.
També adjunto unes quantes ampliacions d'altres línies que he posat per aprofitar el post, a més d'unes altres que ja estaven en el mapa que he pres. (que ve originialment del post d'algú en aquest fòrum bastants pàgines més enrera).

https://drive.google.com/open?id=1QvZ7m ... sp=sharing

Aquí basicament:
-La L1 està ampliada fins a l'estació de Rodalies de Badalona i fins al Prat de Llobregat, tal i com està explicat a la pàgina de projectes de la gene. Edit: Ho he allargat fins a Sant Boi, amb tres estacions tal i com he llegit en projectes que es volia fer pre-crisis.
-La L2 està ampliada fins a la L9 i l'Aeroport, tal i com la gene diu que es farà, i fins a la Morera en el altre sentit. Aquesta zona no està molt clara. Es diu de fer un enllaç fins a Can Ruti, però no se sap si en Tram, Metro o Metro Lleuger.
-La L3 arriba fins a Trinitat Vella, tal com està planejat, i pel costat del Llobregat fins a Sant Feliu, seguint el traçat que posa a la web dels projectes de la gene.
-La L4 arriba fins a La Sagrera, tal com està dit que es farà.
-La L8 arriba fins a Gràcia, tal com està dit que es farà.

Aquí sóc jo a partir d'ara:
-La L6 arriba fins al Peu del Funicular /Funicular de Vallvidrera. Es reforma a fons l'estació per que puguin parar els trens i obrir els 4 vagons (avui dia només 3 de 4 obren). Es faria una cua de maniobres més endavant. Es faria una estació just abaix de la Ronda de Dalt, tal com posa en un mapa que vaig explicar dos enrera o així. Hi ha una altra estació nova entre Provença i Pl. Catalunya, concretament entre Aragó i València. Es fa una cua de maniobres a Plaça Catalunya. (aixo últim s'ha de fer més aviat que tard i es va postergar indefinidament el 2011).
-L7 segueix fins al Funicular del Tibidabo, passant pel Cosmocaixa. S'integra d'una vegada el Funicular del Tibidabo dins de l'AMB, com el de Vallvidrera (sóc l'únic que li sembla estrany que el preu del ticket vagi apart de la resta?). El parc d'atraccions del Tibidabo està desesperat de cash des de fa temps i una connexió més directa i barata amb Barcelona pot ajudar a solucionar el problema. Avui per anar fins allà pagues la L7, pagues el Tramvia Blau i pagues el Funicular, si vas per aquest camí). Suposo que el tramvia blau desapareixaria, o potser es mantindria com atracció turística, pero bueno. (està en mans privades no?). Es faria una parada intermitja en el Funicular a la carretera d'enllaç amb l'Arrabassada, del estil que té el de Vallvidrera a la Carretera de les Aigües.

Bueno i ara sí la L12. Perquè fer-la com l'he dibuixada? Per diversos motius.
-El primer tram: per connectar millor l'Hospitalet amb la zona més rica de Barcelona, afavorir la mobilitat social, i desradialitzar el metro, a més de conectar físicament les dos principals vies de FGC.
-El segon tram: el que ja està planejat que es farà. Des de Sant Joan de Deu fins a Reina Elisenda.
-El tercer tram: el que ja existeix, tot petit. Des d'allà fins a Sarrià.
-El quart tram: es semblant a una proposta que hi havia aquí fa un temps. Una mena de segon traçat alternatiu per descongestionar el Metro del Vallès, però en vez d'acabar a Plaça Catalunya enfila fins a Sant Antoni a través de Francesc Macià. No es disputa amb l'ampliació de la L8 perquè aquesta pujarà per Entença i la L12 aniria per Hospital Clínic.
-El cinquè tram: sempre he pensat que al centre de Barcelona li aniria molt bé un encreuament transversal. En la época del Pla Cerdà es volia obrir el centre amb tres grans avingudes rectes que derroïssin molta casa junta, però es va acabar fins només 1 i mitja. La Via Laietana, i la Rambla (aquesta no es vertical). La tercera gran via anava a ser horitzontal però no es va fer. Aquest metro seria com aquesta gran via, però deixant intacte l'esperit apinyat del barri de Ciutat Vella. Es terminaria de gentrificar el Raval amb una estació al mig, i es posaria una altra estació entre el Born i Ciutadella, lloc que veig realment adient per una estació de metro.
-El sisè tram: Enfilaria des de Ciutadella al Arc de Triomf, Tetuan i Verdaguer. Ajudaria a descongestionar i descentralitzar. Després es ficaria per Gràcia i plantaria dos estacions al bell mig del barri, que com ja he dit alguna vegada, està malament servit pel metro. Arribaria fins a General Mitre, la L9/10, i fins al Parc Güell (no sé si aquesta seria necessaria, particularment amb els esforços de desturificar Barcelona avui dia, però bueno).
-El setè tram: Una connexió directa de la zona d'Horta amb el centre de Barcelona, arribant fins a Valldaura. La L3 i la L5 van fer un gran pas en connectar aquesta zona rere els turons amb la resta de Barcelona, pero crec que només amb la L12 la connexió a gran escala serà completa. Els barris són encara més pobres que la resta i necessiten encara millors connexions.
La raó principal: MÉS TRENS. SEMPRE MÉS TRENS.
Voilà.

Image

Re: Propostes ferroviàries per a l'àrea de Barcelona

Posted: Friday 29/12/2017 1:51
by Carlos González
Aeduh wrote:Després de donar voltes durant un temps a com podria ser una L12 maximitzada al màxim en un llarg termini, poso aquí un mapa de com la faria. El esquema seria tenir com una L3 complementària, amb la mateixa forma.
També adjunto unes quantes ampliacions d'altres línies que he posat per aprofitar el post, a més d'unes altres que ja estaven en el mapa que he pres. (que ve originialment del post d'algú en aquest fòrum bastants pàgines més enrera).
M'agrada molt el mapa, molt perquè ho he fet jo amb el Maps el original :D :)

Sobre la L12... Bueno, el replantejament no em sembla mala idea... però ben has dit que es a llarg termini (ja que estém amb la L9/L10 i després venen ampliacions de la L1, L2, L3, L4, L8, L12 però no per quin ordre començarà la infraestructura), però em fa dubtar la part del Carmel, sabies que va haver-hi problemes per fer el perllongament de la L5 en aquella zona??? Dic dubtes perquè apart del cost no sé si serà bona idea fer túnel per allà després d'allò que els hi va passar la L5.... si no m'equivoco, crec que ho has pensat fer aquesta línia per "descongestionar la L4", altre opció pot ser el TRAM fins a World Trade Centre. jo com a opinió personal que no cal ni una línia més de metro, però pensant amb la teva proposta, crec que serà millor que la L12 que penses, diria millor que finalitzi per Travessera de Dalt.

Parlant d'ampliacions ja estudiades....
La L1, L2 estic totalment d'acord, la L3 només per Esplugues, ja hi ha el TRAM i un munt de busos (masses crec jo), i a més està en estudi fer un bypass per Laureà Miró amb el TRAM que farà el trajecte més recte per Barcelona i Sant Fe.

La L6 ha d'estar com està.... amb els problemes de saturació del "Metro del Vallès" millor no tocar molta cosa, fer una estació per la Ronda de Dalt jo ho descartaria.
La L7 igual... el que s'hauria de fer és el que has dit, que s'integri el Funicular del Tibidabo amb l'AMB o l'ATM, ara, no et puc assegurar si es bona idea o no perquè no conec res d'aquella zona.

Cordialment, la meva opinió

Carlos.

Re: Propostes ferroviàries per a l'àrea de Barcelona

Posted: Friday 29/12/2017 14:59
by Aeduh
Ahh es teu... Doncs mersi :D
El tram fins al world trade center crec que està planejat i tot per algun moment, només que no l'he posat perquè no volia posar ampliacions de tram aquí, només de metro.
Sobre la zona del carmel, si es fa en profunditat com la L9 no crec que sigui un problema. Si no recordo malament, els esfondraments van ser causats perquè aquella linia es volia construir de pressa i sense fer els estudis tècnics adequats.
Una altra cosa que se m'havia oblidat dir es que en elgun calaix hi ha una proposta de fer un segon tunel des de sant cugat fins a la L7 directe. No sé si es farà però la linia del vallès estaria molt més descongestionada així.

Re: Propostes ferroviàries per a l'àrea de Barcelona

Posted: Friday 29/12/2017 15:11
by Carlos González
Aeduh wrote: Una altra cosa que se m'havia oblidat dir es que en elgun calaix hi ha una proposta de fer un segon tunel des de sant cugat fins a la L7 directe. No sé si es farà però la linia del vallès estaria molt més descongestionada així.
Jo espero que no... a mi no m'agradaria pensar en fer un altre túnel per Collserola, el que s'hauria de fer és quadruplicar les vies de Barcelona i millorar la capacitat d'aquests, a més de que s'ha de conservar la natura d'allà...

Sobre del FGC del Vallès, actualment es parlava l'any 2017 sobre la capacitat de la capacitat d'aquets i de les ampliacions de Terrassa i Sabadell, si t'interessa parlar de l'explotació dels FGC del Vallès...
http://www.transport.cat/viewtopic.php? ... &start=120
http://www.transport.cat/viewtopic.php? ... &start=200

Proba a escriu-re en aquests fils.... :ok

Re: Propostes ferroviàries per a l'àrea de Barcelona

Posted: Friday 29/12/2017 20:09
by Aeduh
Sip, els tinc llegits...
És clar que ara per ara no seria sa tocar l'esquema dels FGC arreu de Sarrià pels problemes de saturació que té, però recordem que la L6 pot terminar a Sarrià perquè pot fer maniobres just més amunt. Jo no seria partidari de que la L6 continués fins al Funicular de Vallvidrera si no hi hagués la nova estació al costat de la Ronda de Dalt, estació que he vist que no inspira massa entusiasme per aquí però que en la meva experiència diària durant bastants anys estaria realment bé que existés (podem dir de totes formes que tindria més passatgers que Baixador de Vallvidrera seguríssim).

A més, com dic, es tindria que reformar Peu del funicular, i posar-hi una cua de maniobres/un tercer o quart carrils de maniobres. Encara que lo primer s'acabarà fent algún dia, segur que als HQ de FGC no els agrada tenir aquesta situació especial en aquella estació amb l'història dels tres vagons, i aquest últims anys ja han fet bastantes obres per millorar la mobilitat a dins. Una altra cosa que no havia dit és que també es tindria que reformar l'estació de Sarrià per dins per què la L12 deixés de ser part dels FGC i fós part de la xarxa de metro, i això seria una mica complicat perquè les andanes estan al costat en la mateixa sala. A menys que amb la T-Mobilitat es fagi algun tipus de fusió de bitllets. Però això acabaria necessitant potser que es tinguin que reformar totes les sortides de metro perquè s'hagi de picar bitllet a la sortida, no només a l'entrada, com ja es fa als FGC. De totes formes, Sarrià s'haurà de reformar perquè per allà passarà la L9/10.

Amb la L12 baixant fins al centre, un segon túnel, els nous 15 trens, nous i millors sistemes de senyalització, la millora dels R4, R7 i R8 (algun dia es suposa que milloraran, esperem no?), i el Tram Vallès, els problemes de saturació poden desapareixer, i que la L6 arribi a Peu del Funicular ja tindria sentit.

Sobre el segon túnel, el proposat des d'Horta fins a la UAB em sembla fatal, però des de Sant Cugat fins a la L7 no estaria tan mal com l'altre, encara que seria molt car. Seria lo més semblant a un semidirecte a Terrassa i Sabadell que els FGC del Vallès podrien tenir.

Re: Propostes ferroviàries per a l'àrea de Barcelona

Posted: Friday 29/12/2017 20:15
by Carlos González
Jo crec que millor es deixa la L12 com està, ja van fer obres a Sarrià per a que sigui una estació de PMR i van fer el traçat de la Reina Elisenda com una llançadora per deixar més freqüències a Sabadell/Terrassa, la infraestructura és la que és i miracles no podem fer. Personalment crec que ja no cal a fer més línies de metro, tenint en compte que ja tenim 12 (comptant amb les quatre d'FGC)

Re: Propostes ferroviàries per a l'àrea de Barcelona

Posted: Friday 29/12/2017 21:34
by Aeduh
El metro de Barcelona és veritat que és extens i un dels més densos del món... Pero jo crec que aquest traçat que he posat, de caber, hi cap. No hi ha massa pressa per fer-lo però econòmicament no seria una mala idea. Ho veig com una darrera peça per completar el puzzle.

Re: Propostes ferroviàries per a l'àrea de Barcelona

Posted: Sunday 31/12/2017 2:44
by Carlos González
Una pregunta, és sobre de el perllongament del TRAM de Consell Comarcal-Molins de Rei-Quatre Camins..... (i deixeu de dir el monotema dels calers)

Vosaltres estaríeu d'acord en què es fes aquesta ampliació??? que a més ja pensàven fer-la quan va començar a existir el TRAM.
Ho dic perquè estaria bé que descongestionés els busos de Soler i Sauret que passen per la N-340.... però jo no sóc usuari d'aquests busos i no sé si transporta molta gent (almenys per dies laborables)

Què opineu vosaltres???