Page 118 of 411

Què hi ha aquest cap de setmana?

Posted: Thursday 26/06/2008 18:33
by metring
He vist a SAA uns cartells, dient que hi haurien talls a les línies que surten d'allà aquest cap de setmana els dies 28 i 29, però no he tingut temps de llegir-los. A la web no hi ha informació, algú més ho ha vist?

Re: Retards, avaries i deficiències en el servei de RENFE

Posted: Thursday 26/06/2008 19:48
by Tycho Brahe
metring wrote:El cacau és bastant important, la megafonia no para de sonar a les estacions, i s'enten el missatge d'aquella manera, entre que costa d'entendre per lo llarg, i que el so deixa bastant que desitjar.

Exacte i jo després de portar 10 minuts d'estaquirot a Arc de Triomf, sona la megafonia i després de desxifrar el missatge, caminadeta cap a l'EdF, menys mal que els de Renfe/Adif, no m'han fet pagar de nou............

Re: Retards, avaries i deficiències en el servei de RENFE

Posted: Thursday 26/06/2008 20:01
by Mako448
Acabo d'arribar a casa,i he patit l'averia.

Havia d'anar d'Igualada a Sant Feliu,agafo un R6 fins a Martorell Central i allà transbordo a Renfe.

Arribo a les 17.40,en teoria aquesta hora hauria de passar un rodalies destinació manresa.La megafonia no para de sonar dient que la circulació ja està restablerta,peró anava amb retards de 15-30 minuts(el guardia rient dient que anaven amb 45 minuts,sí que fa gràcia que vaguin 45 minuts :evil: ).La relació Martorell-Terrassa inciava/finalitzava recorregut a Molins de Rei,la C7 a Castellbisbal,i la relació Molins-Mataró de la C1 acababa a Est.de França.Per ser renfe,han informat bastant bé.
A les 18.05 s'avisa per megafonia l'arribada de dos trens,un cap a Vilafranca i un altre cap a Manresa.L'andana estava bastant plena,peró menys plena que a hora punta.Arriba direcció sud una doble de 447 i cap allà les 18.08 arriba el tren a Manresa,una 447 en simple composició,vergonyòs.Tot i aixó he pogut pillar seient.S'ha estat uns cinc minuts allà aturat i desprès arrenca cap a Manresa.Al arribar a Molins,allà hi havia una marea de gent impressionat per pujar el tren,i clar com el tren era una 447 en simple,hi havia molta gent dreta peró tampoc anava sobresaturat.Ara a Sant Feliu,una altre marea de gent que ha pujat a la 447 superior a la marea que ha pujat a Molins,moltissima gent no ha pogut pujar al tren perqué al tren s'havia sobresaturat i no hi cabia ni una agulla.Semblava el metro de Toquio allò.Vaig a la taquilla de Sant Feliu li dic a la taquillera que he arribat 30 minuts tard i venia de Martorell,peró com havia validat a FGC(casualment el bitllet que he fet servir era una T-10 de 6 zones amb un viatge nomès que també me'l van dónar a rodalies per que el tren anava 20 minuts),no no estava gaire segur sí recompensaria el retard de renfe,peró com he servit rodalies i he patit retard tenia tot el dret de que em dónessin una recompensa.Doncs bé l'actitud de la taquillera ha sigut que ni em mira el bitllet i directament em dóna una T-10 de 6 zones amb 9 viatges cancelats,nomès dient-li que havia vingut de Martorell i anava el tren 30 minuts tard.(tot i que ha vist d'una mica lluny que duia el bitllet,peró no ha mirat ni on l'he validat,ni a quina hora,etc...)

Re: Retards, avaries i deficiències en el servei de RENFE

Posted: Thursday 26/06/2008 20:17
by metring
Diuen a La Vanguardia que fins demà, hi hauran demores a la C4

Re: Retards, avaries i deficiències en el servei de RENFE

Posted: Thursday 26/06/2008 20:25
by entfe001
genissimon wrote:Amb BTS en via doble no es pot absorbir el trànsit normal de trens per la línia?
Amb BTS entre Martorell i Vilafranca, no ho crec pas. Sant Sadurní no deu tenir personal de circulació.

El mateix ens passa a Girona: tenim cantons Maçanet - Girona, Girona - Figueres i Figueres - Portbou si falla la senyalització automàtica. Caldes, Flaçà i Llançà no tenen personal.

Re: Retards, avaries i deficiències en el servei de RENFE

Posted: Thursday 26/06/2008 21:16
by Jordilar
Si no hi ha circulació el que han de fer es desplaçar-hi algú d'una p.uta vegada en aquest casos.

Re: Retards, avaries i deficiències en el servei de RENFE

Posted: Thursday 26/06/2008 22:03
by Albert
Us passo el "parte" del què ha passat i està passant a Martorell.

Segons m'ha comentat una font d'Adif la cosa ha anat així: un tren s'avaria en un tunel (imagino que el de Castellbisbal). Al darrera, al cap d'una estona, s'hi ha parat un altre. Han estat allà una bona estona, i alguna cosa en aquest segon tren s'ha escalfat més del compte. Per culpa d'això, s'han socarrimat uns cables que han causat tot aquest "jaleo". A mi personalment això de que el sobreescalfament d'alguna cosa en un tren pugui cremar un cable no em sembla massa creïble però qui m'ha ha dit en sap molt més que jo.

Jo he passat per allà cap a les 15.00, i hi havia un desplegament de personal de manteniment considerable. Molt mono groc fluorescent i es notava nerviosisme entre ells. Per suposat, i com és marca de la casa, ningú et sabia dir quan hi hauria algun tren en alguna direcció, i hi havia també 3 autobusos clàssics de les incidències de Renfe ("Ripollet Bus", us sonen?).

He tornat cap a les 21.30 i continuava l'espectacle i la desfilada de personal de manteniment. He vist un d'ells per l'andana amb un soldador i tota l'andana de la via 2 era plena d'un fum blanc. Just després d'arribnar jo ha passat un tren amb els colors de regionals, DIÈSEL, direcció BCN. Ha passat alguna cosa a la costa? Què hi feia aquest tren per l'interior? Per què dièsel?

Per acabar de donar "ambientillo", s'estava cremant una casa aprop de l'estació. Les famoses escales de la sortida de l'estació eren tallades i els bombers feien la seva feina en una casa d'on sortia una bona fumera negra cap al cel.

Un dia entretingut a l'estació de Renfe Martorell.


Per sort, una mica més enllà, els trens de FGC anaven amunt i avall com si res.

Re: Retards, avaries i deficiències en el servei de RENFE

Posted: Thursday 26/06/2008 22:57
by Mako448
Albert wrote:
Per sort, una mica més enllà, els trens de FGC anaven amunt i avall com si res.

No nomès aixó,sinó que molta gent quan ha entrat al vestíbul de l'estació de renfe,just quan s'han assebentat de que la renfe no anava bé,giren cua i se'n van als FGC.

Inclùs gent de l'andana he vist que s'han cansat d'esperar i sento que se'n van a agafar els FGC,i aixó és el que han fet.Els guardies de seguretat de renfe dient que la renfe i que els ferrocarrils anava de conya(tot i que un R5 direcció Barcelona anava amb 10 minuts de retard,tot i que no ha sigut a la hora que he estat a l'estació)

En fi,FGC robant clients a RENFE,que divertit :)

Mobilitat "en su salsa"

Posted: Friday 27/06/2008 0:31
by Guigui
Mobilitat wrote:[...] i els que vinguin de Mataró baixaran a l'estació de França) [...]
... i es trobaran amb el cul a l'aire si segueixen les instruccions made in Mobilitat i volen enllaçar amb una altra línia. Uns altres que no tenen remei...

Re: Retards, avaries i deficiències en el servei de RENFE

Posted: Friday 27/06/2008 0:46
by Pere
Encara no he entès què influeixen els trens Mataró-Molins en l'averia que s'ha produït en el tram Castellbisbal-Martorell. No entenc perquè els han desviat a l'Estació de França.

Re: Retards, avaries i deficiències en el servei de RENFE

Posted: Friday 27/06/2008 9:31
by treneros
Avui encara circulen amb retards força significatius el trens de la R4, no se si per la tempesta d’aquesta nit, doncs a les 8:10 aproximadament a passat per Terrassa el tren que hauria d’haver passat a les 7:40 (tot això evidentment sense cap mena d’avis) jo me he adonat al arribar a Catalunya i veure als monitors que el tren que acabava d’arribar era el de les 8:20 i no el de les 8:50 (i jo que anava emprenyat perquè creia que s’havien fumat dos trens.....)

Re: Retards, avaries i deficiències en el servei de RENFE

Posted: Friday 27/06/2008 10:11
by genissimon
¡¡ Ahí le has dao !!

Si la incidència va ser a Martorell, amb personal de circulació a Martorell, Castellbisbal i Gelida n'hi hauria prou. Si Gelida només és un baixador, s'ha de desplaçar a Sant Sadurní.

Donat que és via doble, amb BTS es pot expedir un tren tan bon punt l'anterior ha arribat a l'estació següent.

De Martorell cap a Sant Sadurní (C4) és un tren cada mitja hora. Tenint en compte que entre Martorell i Sant Sadurní els trens triguen 10', amb BTS n'hi ha prou per mantenir la freqüència habitual. Igual en sentit contrari, ja que hi ha doble via.

De Martorell cap a Castellbisbal, aquí és més complicat, ja que hi ha els 2 trens cap a la C7 i els 4 cap a la C4 per hora. Donat que entre Martorell i Castellbisbal els trens triguen 4', amb BTS n'hi hauria prou per mantenir la freqüència habitual, tot i que filant molt prim. Potser s'hauria hagut de rebaixar la freqüència de la C4 a 2 trens per hora, suprimint els que surten de Martorell just 4 minuts abans dels de la C7.

Curiositat: buscant horaris, no surt cap tren entre Martorell i Castellbisbal per a cap dia, segons la web de renfe... :cop

Salut !!
Jordilar wrote:Si no hi ha circulació el que han de fer es desplaçar-hi algú d'una p.uta vegada en aquest casos.

Re: Retards, avaries i deficiències en el servei de RENFE

Posted: Friday 27/06/2008 10:19
by Mako448
Sant tornem-hi....

Dia: 27/06/2008 - Hora: 10:00
Hem d'advertir als usuaris de Renfe Rodalies que, en aquests moments, una avaria ja resolta a les instal·lacions de Terrassa està provocant retards en tots dos sentits d'un 15-20 minuts als trens de la línia C4 Nord que circulen entre Terrassa i Manresa. La resta de línies de Renfe Rodalies, però, així com Metro, Autobusos, Tramvia i Ferrocarrils de la Generalitat funcionen amb normalitat a l'àrea metropolitana de Barcelona, segons ens informen els diferents operadors.


I quan la averia no estat resolta que havia passat?

Re: Retards, avaries i deficiències en el servei de RENFE

Posted: Friday 27/06/2008 10:25
by Mako448
Pere wrote:Encara no he entès què influeixen els trens Mataró-Molins en l'averia que s'ha produït en el tram Castellbisbal-Martorell. No entenc perquè els han desviat a l'Estació de França.

Jo diria que és per qué a Molins de Rei inciaven/finalitzaven recorregut els Martorell-Terrassa.

OT: Regional dièsel per Martorell

Posted: Friday 27/06/2008 12:11
by genissimon
Podria ser que fos un tren de peregrins cap a Lourdes que, de tant en tant, es fleta des de València a Portbou i vv. Com que regionals València no té material elèctric fan el tren amb una doble composició de man's s.352. Alguna vegada s'havia fet amb doble o triple de 440 o 470.

O això, o material de la línia Lleida-Pobla de Segur que anava a Sant Andreu Comtal, a revisió a tallers.

Salut !!

Re: Retards, avaries i deficiències en el servei de RENFE

Posted: Friday 27/06/2008 12:21
by treneros
Mako448 wrote:Sant tornem-hi....

Dia: 27/06/2008 - Hora: 10:00
Hem d'advertir als usuaris de Renfe Rodalies que, en aquests moments, una avaria ja resolta a les instal·lacions de Terrassa està provocant retards en tots dos sentits d'un 15-20 minuts als trens de la línia C4 Nord que circulen entre Terrassa i Manresa. La resta de línies de Renfe Rodalies, però, així com Metro, Autobusos, Tramvia i Ferrocarrils de la Generalitat funcionen amb normalitat a l'àrea metropolitana de Barcelona, segons ens informen els diferents operadors.


I quan la averia no estat resolta que havia passat?
Potser el que comento 3 missatges mes amunt, retards de prop de 30 minuts en un tren provinent de Manresa sense cap mena d'informació sobre el que estava passant.

Re: OT: Regional dièsel per Martorell

Posted: Friday 27/06/2008 12:45
by oriolp13
genissimon wrote:Podria ser que fos un tren de peregrins cap a Lourdes que, de tant en tant, es fleta des de València a Portbou i vv. Com que regionals València no té material elèctric fan el tren amb una doble composició de man's s.352. Alguna vegada s'havia fet amb doble o triple de 440 o 470.

O això, o material de la línia Lleida-Pobla de Segur que anava a Sant Andreu Comtal, a revisió a tallers.

Salut !!

Era el regional diesel de pelegrins, que anava cap a port-bou per després fer transbord i arribar a lourdes.

Dic jo: Si la via de la Tour de Carol hagués estat oberta, hauria sigut més ràpid i fàcil fer-lo passar per allí?

Re: OT: Regional dièsel per Martorell

Posted: Friday 27/06/2008 14:28
by genissimon
L'únic problema és que ni renfe ni ADIF ni les seves homòlogues franceses (SNCF i RFF) volen sentir a parlar per a res de trens per La Tor, i molt menys un especial.

Salut !!

P.D.: se me n'ha anat el dit i el cap al dir la sèrie renfe dels trens regionals dièsel amb motors man: són els 592 i no els 352 que havia posat. La sèrie 352 (ja totalment donada de baixa) correspon a la primera sèrie de locomotores dièsel-hidràuliques monocabina destinades a remolcar els talgo III. Abans de la numeració UIC tenien la matrícula 2000T.
oriolp13 wrote: [...]
Dic jo: Si la via de la Tour de Carol hagués estat oberta, hauria sigut més ràpid i fàcil fer-lo passar per allí?

Re: Retards, avaries i deficiències en el servei de RENFE

Posted: Friday 27/06/2008 16:27
by Alex_C4
Mes problemes a la C4, segons la megafonia de Renfe s'ha espatllat un mercaderies a Castellbisbal, anem igual que ahir, trepitjant ous i paran cada 5 minuts. Que passa que estan construint un nou Ave?? :@

Re: Retards, avaries i deficiències en el servei de RENFE

Posted: Friday 27/06/2008 18:04
by metring
No ho puc entendre. Allò que vaig comentar ahir, que les tres línies que surten de S Andreu Arenal, pateixen modificacions per no sé quines obres a Sants, ni ho esmenten a la web. Que potser no és prou important??