Page 13 of 24

Re: Baixbus

Posted: Thursday 29/11/2018 15:26
by m.h.t.
Busdriver wrote:En la base de baixbus de gava a dia de hoy hay 10 man híbridos 12 metros para rosanbus, 2 ivecos híbridos de 12 metros, 10 articulados iveco híbridos.
Aquí estan els 10 Heuliez GX337 (articulats). No s'havien vist tants articulats a Mohn ni als 80 :P

Image
https://twitter.com/Ottoeldelbus78/stat ... 8534109184

Encara en falten 10 més. Estaria bé que fossin Iveco Urbanway, i així tenir la meitat de cada model.

Re: Baixbus

Posted: Thursday 29/11/2018 15:38
by sag470
En total son 14 i no m'extranyaria que tots siguin Heuliez GX437. En teoria son per la nova M8 (alias B1 de BRCat). Hauria preferit el GX Linium per la M8.

Re: Baixbus

Posted: Saturday 15/12/2018 23:33
by sag470
Ha sortit a concurs les línies de Oliveras:

https://contractaciopublica.gencat.cat/ ... ode=viewCn

A grans trets:
Línies: L46, L52, L70, E70, L72, L74, L75, M75, L76, L77, L78, M79, E43, SB1, SB2, SB3
S'incrementarà el servei de la L72 en una segona fase (mitjans 2021).
En una tercera fase (2n semestre 2022) nova M8 i s'electrificarà la L46.
I en una quarta (a partir de 2023) es prolongarà la L77 a Castelldefels i s'incrementarà la M52(L52), L72 i M79.
Hi ha un increment important de flota passant dels 71 actuals al 98 inicialment i 141 al final.
Sorten els plànols de les noves E70, M75 i les freqüències definitives.
La flota que es manté són els 2178 als 2255 d'Oliveras, excepte els 2187, 2216 al 2224, 2226 al 2237, 2242 al 2245, i curiosament els 346, 353, 354, 355, 356, 358, 362, 363, 365, 366, 367 de Tusgsal.

Re: Baixbus

Posted: Saturday 15/12/2018 23:53
by Lluis
Segones fases no son fins al 2022... :|

Re: Baixbus

Posted: Sunday 16/12/2018 12:10
by albert28
Lluis wrote:Segones fases no son fins al 2022... :|
Al final una E79 no és funcional ja que no poden retallar més parades i el convertiran en M79 i suposi posen algun articulat a les hores puntes (segons els diversos PDF de les xarxes les MXX duran articulats). La L77 ampliada a Castelldefels, aquest municipi tindrà doble connexió amb l'aeroport (L99 + L77).

La L46 no se com l'electrificaran, per tema recàrregues de bus.

La L52 i futura M52 pasarra de 20' a 12' i a 10' progressivament. No sé si ja a cada 10' aquesta línia es necessària (si algú la fa servir dia a día hoy sabrá millor).

M79 cada 12' i hores puntes cada 8-9'. I en última fase cada 10' i hores punta cada 7'. Dissabtes cada 20' i festius cada 30'. A part de l'augment de freqüència es guanya molta connectivitat els festius que ara no existeix aquesta connexió

Re: Baixbus

Posted: Sunday 16/12/2018 13:59
by Javi M
La E79 hauria d'anar directa Diagonal - Sant Boi, sense parar a Sant Joan (el que li permetria anar per l'autopista o per la Ronda). Allà amb la E43 ja hi ha prou bona connexió com per a que calgui també la E79.

L46 electrificada... Com no podia ser d'una altra manera, serà el bus urbà de Sant Joan Despí el primer de l'AMB a electrificar-se... El Sr. Poveda mai en té prou.

M52 cada 10' també em sembla una mica massa, si bé és cert que és una de les línies amb més demanda de les actuals d'Oliveras. En comptes d'això, veuria molt més interessant millores al traçat per tal de millorar-ne la velocitat comercial i els enllaços, especialment a la zona de l'Almeda, Cornellà centre, i el polígon industrial de Sant Feliu per hi passa innecessàriament.

Re: Baixbus

Posted: Sunday 16/12/2018 18:13
by sag470
Javi M wrote:M52 cada 10' també em sembla una mica massa, si bé és cert que és una de les línies amb més demanda de les actuals d'Oliveras. En comptes d'això, veuria molt més interessant millores al traçat per tal de millorar-ne la velocitat comercial i els enllaços, especialment a la zona de l'Almeda, Cornellà centre, i el polígon industrial de Sant Feliu per hi passa innecessàriament.
Lo veo un poco exagerado. De acuerdo que la frecuencia debe mejorar, pero mucha fe tiene que haya tanta demanda.

Re: Baixbus

Posted: Sunday 16/12/2018 22:43
by sag470
m.h.t. wrote:Aquí estan els 10 Heuliez GX337 (articulats). No s'havien vist tants articulats a Mohn ni als 80 :P

https://twitter.com/Ottoeldelbus78/stat ... 8534109184

Encara en falten 10 més. Estaria bé que fossin Iveco Urbanway, i així tenir la meitat de cada model.
Si al final la M8 no la farà Mohn, aquests articulats anirán a la L97? La quantitat quadra per la majoria de cotxes de la línia, deixant varis estandar de reforç, perque no crec que un articulat pugui girar a ca n'Aimeric per exemple.

Re: Baixbus

Posted: Monday 17/12/2018 10:24
by Busdriver
El 10 articulats de mohn van per la E97 que entrará amb Servei entre aquest mes i gener.

Re: Baixbus

Posted: Monday 17/12/2018 16:43
by m.h.t.
La "gran sorpresa" és que la M8 no la farà Mohn, sinó Oliveras :o (o qui guanyi el concurs, al seu defecte).

Tradicionalment totes les línies fins a Castelldefels s'incloïen e la concessió Castelldefels (abans de Rué, ara de Mohn); cosa que trenca ara la M8. Potser l'AMB ha volgut compensar les concessions entre sí, per evitar molt desequilibri entre unes i d'altres.

Oliveras doblarà la seva flota (de 71 a 141 busos) esdevenint la concessió que més creixi de l'AMB. Esperem que això pal·lii la manca de servei a Sant Boi i línies de la concessió, en general. Veiem un increment de servei espectacular a algunes de les línies, avui molt mancades de servei.

Respecte la L52 (M52), el què cal és que s'amplii fins a Sant Antoni (Manso) absorvint la 91 i s'acabi, doncs, el culebrot de La Bordeta. Seria com tornar a la situació dels anys 80, quan arribava a Pl. Espanya per La Bordeta.

Re: Baixbus

Posted: Monday 17/12/2018 18:33
by premixero
y si al concurso baixbus se presenta como Mohn y asi ir simplificando sus tres cabezas?, yo soy partidario de simplificar empresas como tenemos con Sagales o Moventis que tienen un galimatías casi como una talaraña .
Que la L52/M52 se unifique con la 91 sería la mejor noticia, pero me parece que tanto la EMT como TMB y la AMB no están por la labor

Re: Baixbus

Posted: Monday 17/12/2018 20:14
by TheBusSpotter
Disculpeu la meva ignorància, però no entenc molt bé això del concurs... Significa que es pot presentar cualsevol empresa o només Oliveras?

Re: Baixbus

Posted: Monday 17/12/2018 20:27
by Adolescent barceloní
Sí. Quan es convoca un concurs públic es poden presentar totes les empreses que compleixin les condicions. A grosso modo, i corregiu-me si m'equivoco, l'adjudicatària adjudica la concessió, després de la valoració de les ofertes en base a uns criteris que són públics (es poden trobar als documents informatius i/o als plecs de prescripcions), a l'empresa que millor puntuació obtingui d'aquestes valoracions.

Re: Baixbus

Posted: Monday 17/12/2018 20:30
by premixero
se puede presentar cualquier empresa, lo que pasa que por no se que razón en el 99% de los casos el adjudicatario es ya el que lo explota y sino como ha pasado en Terrassa o el Nitbus todo acaba enfangado en los tribunales, que oh! sorpresa suele fallar a favor del que perdió el concurso que suele ser el que llevaba la concesión.
en lineas sueltas no ha habido muchos problemas con los cambios (88, PR4, lanzadera Vall Hebron.......)

Re: Baixbus

Posted: Monday 17/12/2018 21:56
by albert28
Mano entre medio siempre hay, son políticos, pero muchas veces la propia empresa explotadora que conoce tan de cerca cuanto les cuesta el mantenimiento y explotación de las líneas siempre tiende a quedarselo

Re: Baixbus

Posted: Monday 17/12/2018 22:19
by Renfe445
albert28 wrote:Mano entre medio siempre hay, son políticos, pero muchas veces la propia empresa explotadora que conoce tan de cerca cuanto les cuesta el mantenimiento y explotación de las líneas siempre tiende a quedarselo
Y sobretodo es por tradición. Imaginaos si ahora la concesión del Barcelonès Nord la gana Mohn y la del sud la gana TUSGSAL. :x Sería tan confuso todo...

Re: Baixbus

Posted: Monday 17/12/2018 22:30
by premixero
depende, TUSGSAL ahora grupo Direxis que engloba a TGO, autos castellbisbal o Masats por ejemplo podría perfectamente ir a por Terrassa y Sabadell.
Lo que pasa es que parece que tienen una norma no escrita (porque sería ilegal...) de no pisarse los territorios.

Re: Baixbus

Posted: Monday 17/12/2018 23:30
by sag470
Todo es posible, pero que se presenten o no, muchas veces son estrategias empresariales. Tusgsal es dificil que se presente a esta nueva porque no tiene cochera cerca. A estos concurso es más fácil presentarse grupos grandes que pueden disponer de un solar rápido, y empresas cercanas que puedan competir económicamente. En este concurso es facil que se presente Alsa, Avanza, la Igualadina y Soler i Sauret, junto la actual.

Re: Baixbus

Posted: Monday 17/12/2018 23:47
by premixero
si avanza o alsa pueden encontrar un solar rapido, igual lo puede hacer TUSGSAL y la localización de las oficinas no interfiere en la competencia economica, el baix se puede gestionar desde Badalona y viceversa desde Viladecans se puede gestionar el barcelones aunque tengan que tener una delegación lo cual no implica una duplicidad de costes.

Re: Baixbus

Posted: Wednesday 19/12/2018 16:51
by m.h.t.
Llegint més a fons els plecs, veiem que la M8 s'explotarà amb articulats 100% elèctrics (com la H16). Són els 11 articulats elèctrics a licitació properament.

En aquest cas, sí caldran carregadors als extrems (Cornellà Centre i Castelldefels -Marina-). Per quin sistema optarà l'AMB?? Pantògraf com TMB?? Pantògraf invertit?? Inducció?? :roll:

Pel què fa a la L46, s'explotarà segurament amb endollables (va fer proves un Veris). Per tant, no li caldran carregadors; sinó càrrega a cotxeres.

També s'obren a licitació uns quants articulats híbrids; aposto per la L70, E70, L72. :ok

I ben curiós el traspàs de cotxes de TUSGSAL a Oliveras. :D Així podran començar les millores abans d'esperar l'arribada dels nous; que trigaran força temps.