Licitat projecte unió FGC Vallès - Llobregat-Anoia

Rodalies RENFE, FGC Vallès i Llobregat, Metro de Barcelona, Trammet.
Cercanías RENFE, FGC Vallés y Llobregat, Metro de Barcelona, Trammet.
User avatar
Renfe445
N10
N10
Posts: 4442
Joined: Thursday 16/08/2012 19:33
Location: ??!!!#=?¿****!!! ©
Contact:

Re: Escola Industrial

Post by Renfe445 »

Javi M wrote:
Només com a dada i per a que es tingui en consideració: l'EUETIB es tanca i es trasllada al Campus Besòs a partir d'aquest Setembre mateix. Si bé és cert que al recinte de l'Escola Industrial hi ha molts altres equipaments (centre d'FP, instal·lacions esportives, oficines de la Diputació, etc.), el que imagino que més viatgers de certa distància generava era la Universitat.
Allí la Formación Profesional está muy solicitada también, por lo que la línea de los Catalans pasando por Hospital Clínic será muy interesante para los que vengan de zonas del Baix Llobregat.
User avatar
ortegote
N8
N8
Posts: 1231
Joined: Tuesday 25/06/2013 18:11
Location: a prop d' ADIF
Contact:

Re: Reproduir les coses tal com s'han dit

Post by ortegote »

Guigui wrote:Per al·lusions, i ja que veig que agafes el titular del meu missatge, et pregaria que te'l llegissis sencer i ho tinguis tot en compte:
Guigui wrote:un altre tema és millorar-hi els enllaços, però no és incompatible, ja que els intercanviadors de Barcelona necessiten una millora generalitzada
Pues mira no iba por ti, mas que nada por la gente que piensa que es duplicar servicios y que estan contentisimos de seguir haciendo Transbordos.
Saludos.
User avatar
metring
Administrador
Posts: 23226
Joined: Saturday 04/03/2006 13:28
Location: Fabra i Puig

Re: Licitat projecte unió FGC Vallès - Llobregat-Anoia

Post by metring »

http://premsa.gencat.cat/pres_fsvp/AppJ ... -gracia.do

Territori i Sostenibilitat adjudica el projecte bàsic del perllongament de la línia Llobregat-Anoia d'FGC entre Plaça Espanya i Gràcia

La proposta consisteix en la construcció de quatre quilòmetres nous i tres noves estacions i la remodelació de la de Plaça Espanya, amb una inversió estimada de 321 milions d'euros

El projecte s’ha adjudicat per 1,7 milions d’euros i té un termini de redacció de 10 mesos

El Departament de Territori i Sostenibilitat ha adjudicat per 1,7 milions la redacció del projecte bàsic de perllongament de la línia Llobregat - Anoia de Ferrocarrils de la Generalitat (FGC) entre les estacions de Plaça Espanya i Gràcia, a Barcelona. L’actuació consistirà en la construcció de 4,1 quilòmetres nous de túnel i de tres noves estacions i inclou la remodelació de la de Plaça Espanya, amb un pressupost estimat de 321 MEUR. El termini de redacció del projecte és de 10 mesos.

El perllongament de la línia Llobregat-Anoia, inclosa com a prioritària al Pla Director d’Infraestructures 2011-2020, millorarà i ampliarà la cobertura en transport públic a la Nova Esquerra de l’Eixample, en una zona densament poblada que, a més, compta amb diversos equipaments de rellevància (com l’Hospital Clínic o l’Escola Industrial). També afavorirà la connectivitat ferroviària del districte de Gràcia i incrementarà la intermodalitat, ja que les noves estacions facilitaran l’intercanvi amb l’L5, el tramvia –que ara finalitza a la Plaça Francesc Macià sense connexió ferroviària– i altres línies d’FGC.

Amb el perllongament quedaran connectades les línies Llobregat-Anoia i Barcelona-Vallès i els usuaris de la línia Llobregat-Anoia d’FGC tindran un accés més directe cap al centre de la ciutat, quan ara han de fer transbordament amb metro (L1 o L3). En total, es preveu beneficiar més de 19 milions de viatgers anuals (inclosos els usuaris actuals de la Llobregat-Anoia), més de 68.000 usuaris/dia. En paral·lel, el projecte pretén augmentar els usuaris en transport públic i reduir l’ús del vehicle privat (fins a 9.000 usuaris dia provindrien del vehicle privat) i, d’aquesta manera, contribuir a la descongestió del trànsit i la promoció d’una mobilitat sostenible.

Dos túnels de 6,7 metres de diàmetre

La prolongació d’aquesta línia constarà de dos túnels independents de 6,7 metres de diàmetre que s’executaran mitjançant tuneladora. El projecte desenvoluparà la solució prevista a l’estudi informatiu de l’actuació, que comprèn quatre estacions adaptades a persones amb la mobilitat reduïda, tres de les quals seran de nova construcció:


Hospital Clínic, al carrer d’Urgell, entre Rosselló i Còrsega, que permetrà l’intercanvi amb l’L5 del metro
Francesc Macià, al carrer d’Urgell entre Buenos Aires i la plaça F. Macià, que facilitarà l’intercanvi amb el Trambaix
Gràcia, a Travessera de Gràcia, entre Balmes i Via Augusta, que connectarà amb la línia d’FGC Barcelona-Vallès
Plaça Espanya, que comportarà la remodelació del vestíbul de l’estació d’FGC existent i de l’intercanviador amb l’L1 i l’L3 de metro.


Les línies Llobregat-Anoia i Barcelona-Vallès

Actualment, la línia Llobregat-Anoia d’FGC té en servei 98 quilòmetres i comprèn 42 estacions, amb una demanda de 23 milions de viatgers anuals. Connecta les comarques del Bages, l’Anoia i el Baix Llobregat amb la ciutat de Barcelona, on ara compta només amb dues estacions (Magòria- la Campana i Plaça Espanya).

La línia Barcelona-Vallès té prop de 50 quilòmetres en servei i 35 estacions
–que s’ampliaran amb el perllongament en marxa a Sabadell– i registra uns 58 milions d’usuaris l’any.
User avatar
bigcoaster
N8
N8
Posts: 953
Joined: Sunday 12/04/2015 16:50

Re: Licitat projecte unió FGC Vallès - Llobregat-Anoia

Post by bigcoaster »

Porteu pa que tots hi volem sucar. Suma y sigue. :cop
This is the Southern service to London Victoria. We're now approaching London Victoria. Change here for the Victoria, Circle and District lines, National Rail services and the Victoria Coach Station.
User avatar
Guigui
Administrador
Posts: 23736
Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
Location: Penitents L3 (Barcelona)

A mitges

Post by Guigui »

A tot plegat, el que em sembla surrealista -per no dir res més gros- és que enlloc es plantegi seriosament l'enllaç amb la L3 a Gràcia. Serà que no tindrà potencial enllaçar tota la part alta de la ciutat (Vall d'Hebron, Nou Barris, Vallcarca) amb Francesc Macià i totes les altres estacions per una via més directa que no la volta que fa la L3 pel port...
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.
anarres
N4
N4
Posts: 45
Joined: Thursday 16/06/2005 8:20

Re: A mitges

Post by anarres »

Guigui wrote:A tot plegat, el que em sembla surrealista -per no dir res més gros- és que enlloc es plantegi seriosament l'enllaç amb la L3 a Gràcia. Serà que no tindrà potencial enllaçar tota la part alta de la ciutat (Vall d'Hebron, Nou Barris, Vallcarca) amb Francesc Macià i totes les altres estacions per una via més directa que no la volta que fa la L3 pel port...
És cert que el text no ho planteja però en el plànol sí que "ho pinten"

Tot plegat, tant és... Si les tones de plànols que es van generar en l'era Nadal van acabar on van acabar, imagina't on acabaran amb la conjuntura pressupostària actual

Abans de somiar amb nous túnels, executem les infraestructures amb altra taxa de retorn (connexió de trams) o ja avançades (L9/L10)
Baró de MunChausson
N6
N6
Posts: 180
Joined: Sunday 31/12/2006 17:23
Location: Esquerra de l'Eixample

Re: Licitat projecte unió FGC Vallès - Llobregat-Anoia

Post by Baró de MunChausson »

Qualsevol ampliació de la xarxa de transport és, en principi, un avantatge però, sincerament, no crec que aquest enllaç sigui prioritari; sembla més aviat producte d'una "idea d'empresa" (unir ambdues xarxes d'FGC) que d'una anàlisi mínimament objectiva del que és més urgent.

Si això és així hi ha una cosa que em preocupa especialment: la xarxa Vallès d'FGC en hores punta està al límit, comprometent la comoditat mínima dels usuaris (viatjar enxubats, limitació a venir de la línia del Tibidabo), i la fiabilitat (incidents que acaben amb retards). Diuen que compraran més unitats però això no farà més que posar més risc en tot el sistema. Raonablement s'haurien de buscar altres alternatives.

Per altra banda no estaria malament fer una estació a Urgell/Aragó; actualment hi ha un buit en la cobertura de metro.
Amb la tracció sang això no passava
Sanato
N6
N6
Posts: 186
Joined: Thursday 20/11/2008 17:11

Re: Licitat projecte unió FGC Vallès - Llobregat-Anoia

Post by Sanato »

Si l'estació final es fés a Travessera entre Balmes i Via Augusta, imagino que voldran ficar la tuneladora per allà i caldrà obrir tot el carrer...
Què pensen fer amb tot el trànsit que hi passa? i amb el 27 i 32?

Si és fés per exemple a Rambla de Prat, podria servir de connexió amb Fontana i gairebé no afectaria el trànsit ja que és un carrer semi-peatonal
Cada vez que subes al tren, empieza una nueva aventura...
Renfe: siempre se puede viajar peor
oriolp13
N9
N9
Posts: 2191
Joined: Sunday 13/05/2007 22:44
Location: Llinars del Vallès

Re: Licitat projecte unió FGC Vallès - Llobregat-Anoia

Post by oriolp13 »

Sanato wrote:Si l'estació final es fés a Travessera entre Balmes i Via Augusta, imagino que voldran ficar la tuneladora per allà i caldrà obrir tot el carrer...
Què pensen fer amb tot el trànsit que hi passa? i amb el 27 i 32?

Si és fés per exemple a Rambla de Prat, podria servir de connexió amb Fontana i gairebé no afectaria el trànsit ja que és un carrer semi-peatonal
Doncs desviar el trànsit. AL final semblarà que no es pot fer a Barcelona cap obra de transport públic que impliqui molestar als cotxes. :evil:
Salutacions,

Oriol
User avatar
Carlos González
N9
N9
Posts: 1889
Joined: Tuesday 24/03/2015 18:35
Location: Sant Boi de Llobregat

Re: Licitat projecte unió FGC Vallès - Llobregat-Anoia

Post by Carlos González »

He vist a la pàgina de Facebook de la PTP parlant sobre de quantes previsions de viatgers anirien si es fa el perllongament fins a Gràcia
Sé perfectament que vaig dir que per Sants no veig l'ampliació pel fet de que ja pots arribar a Sants amb la L3, però ara veig que potser, no serà mala idea sempre i quant es vegi bó per l'estació de Sants i per la xarxa de Llobregat-Anoia

https://scontent.fmad3-2.fna.fbcdn.net/ ... e=59164CCD
Image
Mapa ferroviario de Cataluña: https://www.google.com/maps/d/u/0/edit? ... 05483&z=13

Mapa ferroviario de Cataluña (versión ampliada): https://www.google.com/maps/d/viewer?hl ... Gk_qB2YxL4
adriaesc
N7
N7
Posts: 490
Joined: Sunday 04/05/2014 18:54
Location: Llucmajor (L4)

Re: Licitat projecte unió FGC Vallès - Llobregat-Anoia

Post by adriaesc »

Sanato wrote:Si l'estació final es fés a Travessera entre Balmes i Via Augusta, imagino que voldran ficar la tuneladora per allà i caldrà obrir tot el carrer...
I si utilitzessin una de les tuneladores aturades de l'L9?
oriolp13
N9
N9
Posts: 2191
Joined: Sunday 13/05/2007 22:44
Location: Llinars del Vallès

Re: Licitat projecte unió FGC Vallès - Llobregat-Anoia

Post by oriolp13 »

adriaesc wrote:
Sanato wrote:Si l'estació final es fés a Travessera entre Balmes i Via Augusta, imagino que voldran ficar la tuneladora per allà i caldrà obrir tot el carrer...
I si utilitzessin una de les tuneladores aturades de l'L9?
I com les vols utilitzar? Per fer això s'hauria de "tunelar" entre on està ara la tuneladora i per on hauria de transcòrrer el traçat de l'ampliació, i això tampoc ho regalen.
Salutacions,

Oriol
adriaesc
N7
N7
Posts: 490
Joined: Sunday 04/05/2014 18:54
Location: Llucmajor (L4)

Re: Licitat projecte unió FGC Vallès - Llobregat-Anoia

Post by adriaesc »

oriolp13 wrote:
adriaesc wrote:
Sanato wrote:Si l'estació final es fés a Travessera entre Balmes i Via Augusta, imagino que voldran ficar la tuneladora per allà i caldrà obrir tot el carrer...
I si utilitzessin una de les tuneladores aturades de l'L9?
I com les vols utilitzar? Per fer això s'hauria de "tunelar" entre on està ara la tuneladora i per on hauria de transcórrer el traçat de l'ampliació, i això tampoc ho regalen.
Volia dir que no caldria comprar una tuneladora nova. Amb aquella ja es faria, per molt que, si no recordo malament, no serien del mateix diàmetre.
Sanato
N6
N6
Posts: 186
Joined: Thursday 20/11/2008 17:11

Re: Licitat projecte unió FGC Vallès - Llobregat-Anoia

Post by Sanato »

oriolp13 wrote:Doncs desviar el trànsit. AL final semblarà que no es pot fer a Barcelona cap obra de transport públic que impliqui molestar als cotxes. :evil:
Molt bé :plas :plas :plas
Per on?
adriaesc wrote:I si utilitzessin una de les tuneladores aturades de l'L9?
Per això, abans de ficar-se en un altre projecte faraònic, millor que acabin el que van deixar a mitges
Després, ja podríem parlar d'altres ampliacions

I ja per acabar...
Si no vaig errat, parlaven de fer dos túnels paral·lels.
Podria ser que si només en fessin un amb dues vies, es reduirien els costos aproximadament a la meitat?
Cada vez que subes al tren, empieza una nueva aventura...
Renfe: siempre se puede viajar peor
Miquel
Administrador
Posts: 4428
Joined: Monday 14/05/2007 19:17
Location: Barcelona

Re: Licitat projecte unió FGC Vallès - Llobregat-Anoia

Post by Miquel »

Sanato wrote:
oriolp13 wrote:Doncs desviar el trànsit. AL final semblarà que no es pot fer a Barcelona cap obra de transport públic que impliqui molestar als cotxes. :evil:
Molt bé :plas :plas :plas
Per on?
adriaesc wrote:I si utilitzessin una de les tuneladores aturades de l'L9?
Per això, abans de ficar-se en un altre projecte faraònic, millor que acabin el que van deixar a mitges
Després, ja podríem parlar d'altres ampliacions

I ja per acabar...
Si no vaig errat, parlaven de fer dos túnels paral·lels.
Podria ser que si només en fessin un amb dues vies, es reduirien els costos aproximadament a la meitat?
La veritat ni idea, de fet, caldria saber si era més barat a pic i pala i a cel obert que amb tuneladora. A causa d'això el traçat fa una volta altament absurda per culpa del radi de gir de la tuneladora.
El metro de Barcelona amb motoristes!
User avatar
gracienc
N5
N5
Posts: 91
Joined: Friday 21/10/2011 12:54
Location: Vila de Gràcia

Re: A mitges

Post by gracienc »

anarres wrote:
Guigui wrote:A tot plegat, el que em sembla surrealista -per no dir res més gros- és que enlloc es plantegi seriosament l'enllaç amb la L3 a Gràcia. Serà que no tindrà potencial enllaçar tota la part alta de la ciutat (Vall d'Hebron, Nou Barris, Vallcarca) amb Francesc Macià i totes les altres estacions per una via més directa que no la volta que fa la L3 pel port...
És cert que el text no ho planteja però en el plànol sí que "ho pinten"

Tot plegat, tant és... Si les tones de plànols que es van generar en l'era Nadal van acabar on van acabar, imagina't on acabaran amb la conjuntura pressupostària actual

Abans de somiar amb nous túnels, executem les infraestructures amb altra taxa de retorn (connexió de trams) o ja avançades (L9/L10)

Sanato wrote:
Si és fés per exemple a Rambla de Prat, podria servir de connexió amb Fontana i gairebé no afectaria el trànsit ja que és un carrer semi-peatonal

La distancia entre l'estació de Fontana i la Travessera de Gràcia no és poca.., només cal recordar que en el passat estava previst fer una estació de L3 sota la Travessera per aquest motiu. (https://ca.wikipedia.org/wiki/Llista_d' ... _Barcelona)
Llavors és aquesta estació la que s'hauria de construir per fer el transbordament que dieu. (i no caldria inventar gaires projectes nous de transbordaments faraònics quan ja n'hi ha d'anteriors vàlids).

En tot cas, el que jo afegiria a aquest projecte de L8 seria que no s'acabés a Gràcia(-FGC) sinó que és fes arribar arribes fins la plç Joanic (una estació més per fer transbordament amb L4 que crec que ja estava prevista en la seva 2na fase...).

Salut!
User avatar
Renfe451
N9
N9
Posts: 1932
Joined: Tuesday 01/08/2006 12:12
Location: Barcelona
Contact:

Re: Licitat projecte unió FGC Vallès - Llobregat-Anoia

Post by Renfe451 »

Com ja vaig dir anteriorment, és una pena que no hagin previst una parada a Sants per facilitar l'enllaç amb Rodalies, Regionals i LD, tindria un potencial enorme. Encara hi són a temps per modificar-ho...
Miquel
Administrador
Posts: 4428
Joined: Monday 14/05/2007 19:17
Location: Barcelona

Re: Licitat projecte unió FGC Vallès - Llobregat-Anoia

Post by Miquel »

Renfe451 wrote:Com ja vaig dir anteriorment, és una pena que no hagin previst una parada a Sants per facilitar l'enllaç amb Rodalies, Regionals i LD, tindria un potencial enorme. Encara hi són a temps per modificar-ho...
Ja hi ha L3 d'Espanya a Sants (i a 10 minuts caminant, i encara menys amb el V3), i R2 de Gornal a Sants.

Tenim pocs recursos, no els malgastem duplicant trajectes. El que realment li falta a això és una para a l'eixample entre Hospital Clínic i Rocafort :/
El metro de Barcelona amb motoristes!
User avatar
Carlos González
N9
N9
Posts: 1889
Joined: Tuesday 24/03/2015 18:35
Location: Sant Boi de Llobregat

Re: Licitat projecte unió FGC Vallès - Llobregat-Anoia

Post by Carlos González »

Per no dir que quan arribi la R3 a Sant Boi (passant per Pg. de Gràcia), ja seria encara millor que NO es faci el traçat a Sants.
Mapa ferroviario de Cataluña: https://www.google.com/maps/d/u/0/edit? ... 05483&z=13

Mapa ferroviario de Cataluña (versión ampliada): https://www.google.com/maps/d/viewer?hl ... Gk_qB2YxL4
User avatar
Oriolix
N6
N6
Posts: 307
Joined: Saturday 09/10/2010 0:07

Re: Licitat projecte unió FGC Vallès - Llobregat-Anoia

Post by Oriolix »

Veig que a tot arreu només consta la prolongació fins a Gràcia, quan en projectes previs es pensava allargar la L8 fins a Glòries i el Besós. Buscant, ho he vist en aquesta nota de premsa de 2010 sobre el PDI 2009-2018 (amb un munt de projectes dels quals només uns pocs estaran en servei realment el 2018...)
http://premsa.gencat.cat/pres_fsvp/docs ... 3da1f5.pdf
Post Reply

Return to “Ferrocarril àrea Barcelona / Ferrocarril área Barcelona”