Page 13 of 14
Re: Arriben les primeres noves unitats 113 de FGC
Posted: Tuesday 14/10/2014 15:12
by Trenscat
Algú sap si ja circulen la 113.16 i la 113.18? Són les dues que queden pendents.
Re: Arriben les primeres noves unitats 113 de FGC
Posted: Tuesday 14/10/2014 23:23
by 122-042-132
La 113.16, la vaig veure la setmana passada al COR de Rubi. Salut
Re: Arriben les primeres noves unitats 113 de FGC
Posted: Friday 24/10/2014 5:59
by 122-042-132
Ja ha arribat la 113.18 Alstom, i queda completada l'entrega de la sèrie 113. També comentar que ja han arribat la 114.02 CAF i la 114.04 CAF. Salut!.
Re: Arriben les primeres noves unitats 113 de FGC
Posted: Monday 22/12/2014 15:36
by Fran-Ikarus
Avui he debutat amb les 113! (sí, sí, quan he agafat la S1 o la S2 durant aquest temps, em podeu ben creure, sempre em tocava una 112!)
De fet, ha estat per partida doble: de Gracia a Sant Cugat (S55) amb la 113.18, i de Sant Cugat a Rubí (S1) amb la 113.15. En la primera he provat els seients transversals, i en la segona els de tipus "tertúlia". Són realment força còmodes.
Re: Arriben les primeres noves unitats 113 de FGC
Posted: Saturday 07/05/2016 17:12
by geekest_cat
Amb el perllongament de la línia de Terrassa dels FGC no som pocs els d'aquesta ciutat que ens hi hem incorporat per poder-nos desplaçar cap a Barcelona des d'arreu de la ciutat, servidor inclòs. Així que ara sóc un usuari dels molts que pugen en els 112 i els 113 que operen la línia.
Anys enrere havia utilitzat els FGC en comptades ocasions, amb els 111 i els 112, aquests encara actius. I he de confessar que, alhora de la comoditat, malgrat el nou disseny dels 113 i dels avantatges tècnics que pugui tenir, prefereixo viatjar amb els 112. El motiu principal, per no dir únic? Doncs la disposició de bona part dels seients en transversal, que fa que hi càpiguen menys persones assegudes que amb els 112.
Comento això perquè, justament avui, amb la
notícia d'ampliació de freqüències a Terrassa de l'S5 degut a l'èxit que ha tingut el perllongament, hi apareix un comentari que hi diu:
Queixa noves unitats trens: pèrdua qualitat mínima trajecte
Anònim, 07/05/2016 a les 11:57
Aprofito per difondre la queixa que compartim bona part dels usuaris dels trens. Els nous trens són unitats que compten amb menys seients, una barra que obstaculitza el pas de cotxets nadons i cadires rodes, una barra al sostre per agafar-se massa alta: en resum, un conjunt d'aspectes negatius que han convertit el trajecte en un malson. Encara que els responsables dels ferrrocarrils l'hagin batejat com a metro, es tracta d'un tren interurbá, que connecta el vallès amb la capital no amb la idea del metro, d'anar repartitnt gent per les parades, sinó d'anar recollint gent de les parades i tots van a Barcelona ... a banda que el preu tampoc és de metro, sinó de tren de rodalies. DEMANEM recuperar seients i comoditats dels trens antics en hora punta. Si més no, aturar el canvi generalitzat de les unitats. Per comprovar el que denunciem, només cal agafar en hora punta el tren nou i un altre dia, el vell ... Gràcies.
I encara, un altre comentari:
molt d'acord amb l'anònim de les 11:57
Anònim, 07/05/2016 a les 13:21
Els nous trens estaràn molt bé per les línies de metro interiors de Barcelona, però la quantitat de seients és totalment insuficient per als trajectes més llargs. Des de FGC es defensen dient que a les noves unitats hi cap més gent; el que no diuen es que precisament n'hi cap més perquè han suprimit molts seients i la majoria de passatgers van drets en trajectes de 40 minuts com pot ser el de Terrassa Rambla a Provença.
A banda de que no se'n pot dir metro a un servei que a les estacions de Terrassa té una frequència de 8 minuts en hores puntes, perquè si parlem dels caps de setmana en el millor dels casos és de 20 minuts entre tren i tren.
M'ha agradat veure que no només jo penso (i pateixo) això. Fins i tot les unitats 114 de la L7 estan més ben dissenyats, ja que els trams on hi ha seients transversals també en tenen uns davant en tertúlia. Tant de bo, si volien col·locar-ne de transversals per temes tècnics i/o estètics s'hagués optat per aquesta solució, i no per aquelles llargues seccions de seients transversals que prenen espai i obliguen als qui van/anem drets a agafar-se a la barra superior durant molta estona.
Re: Arriben les primeres noves unitats 113 de FGC
Posted: Saturday 07/05/2016 18:41
by davroca5
El que no es pot pretendre es voler que el tren arribi més lluny (ampliacions a Terrassa i Sabadell) però que tot aquest nou passatge vagi assegut... perquè si fos així caldrien trens de 6 cotxes o més.
Jo trobo que el seients longitudinals no resten espai de seients, al contrari, diria que són els mateixos seients però l'única diferència és que s'allibera espai pel passadís, permetent que hi càpiga més gent, però aquesta gent ha d'anar a peu si o si.
A més, afegeixo: a les 113 estan els seients longitudinals només als extrems ja que és on s'uneixen els cotxes mitjançant el passadís intercomunicador. Per tant, hagués estat impossible ficar allà seients tertulia, ni tant sols com a les 114, ja que hagués fet de barrera:
^^ 114
^^ 113
Re: Arriben les primeres noves unitats 113 de FGC
Posted: Sunday 08/05/2016 11:51
by ortegote
Yo hay cuento 8 como toda la vida y 6 transversales, asi que se pierden 2 sentados.
La verdad y sin crear polemica el problema es el de los 4 coches, como no soy usuario de FGC del Valles no se si circulan en doble serian 8 coches pero lo dudo sabiendo como son algunas estaciones de justas.
Otro problema creado por los Politicos y los tecnicos es inventarse nomenclaturas y pasar de llamar a una cosa por su nombre Ferrocarril / Tren a simplemente Metro, cuando no lo son, que tengan frecuencias de paso como un metro en algun punto de la linea no lo convierte en Metro pero para quedar ellos bien nos lo meten en la cabeza.
FGC tiene las unidades 213 en la llobregat Anoia y aseguro que con los trenes diafanos y los asientos transversales mas de uno a acabado echando la primera papilla, aunque claro aqui son 1h30min de viaje pero tambien se encaparran en llamarle Metro, aunque en defensa de esta linea aqui si se pueden hacer dobles composiciones en toda la linea con trenes de 6 coches.
Saludos.
Re: Arriben les primeres noves unitats 113 de FGC
Posted: Sunday 08/05/2016 11:56
by Miquel
Estar 40 minuts dret no es pas cap drama. Coincideixo que interiorment el disseny de les 113 es una patata, però pel motiu totalment oposat, els seients que han posat ocupen molt d'espai.
Aquests trens arriben en una època en que se sabia que anirien a rebentar, per tant, com més espai hagués hagut, millor. Sóc més partidari d'haver usat un estil més "japonés" en l'interiorisme del tren.
Ara bé, si la gent es queixa d'anar dret, doncs que demanin no entrar al tren si no hi ha seient
Re: Arriben les primeres noves unitats 113 de FGC
Posted: Sunday 08/05/2016 13:16
by wefer
Miquel wrote:Estar 40 minuts dret no es pas cap drama.
Deus ser molt jove i anar molt descansat. Si tinguessis més de 40 anys i haguessis d'agafar el tren després de treballar 8 hores no opinaries igual.
De fet, maneres de pensar d'aquest tipus per part dels operadors de transport (no importen 40 minuts dret, no passa res si es triguen 15 minuts més, és igual si posem l'aire condicionat al mínim) són les que fan que molta gent abandoni el transport públic i es passi a la carretera.
Re: Arriben les primeres noves unitats 113 de FGC
Posted: Sunday 08/05/2016 13:54
by bigcoaster
Com que ara mateix és impossible ampliar les andanes, com veuríeu afegir un cotxe més a cada tren que quedés dins el túnel? Com ja passa en alguna estació, simplement qui volgués baixar hauria d'anar al següent cotxe. No és molt bonic ni smart-city però augmentaria la capacitat en un 25% sense obres.
Re: Arriben les primeres noves unitats 113 de FGC
Posted: Sunday 08/05/2016 13:59
by davroca5
bigcoaster wrote:Com que ara mateix és impossible ampliar les andanes, com veuríeu afegir un cotxe més a cada tren que quedés dins el túnel? Com ja passa en alguna estació, simplement qui volgués baixar hauria d'anar al següent cotxe. No és molt bonic ni smart-city però augmentaria la capacitat en un 25% sense obres.
Aquest sistema (que, per exemple, s'utilitza al metro de Londres, a la Circle i a la H&C Line) no em sembla malament, però pot ocasionar problemes de temps d'espera a les estacions. Per exemple: imagina que un vagó va ple i un grup de gent ha de baixar a una estació: o s'afanyen en moure's cap al vagó que queda proper a l'andana o simplement no podran sortir. Per això jo no se fins quin punt aquest sistema pot ser funcional a FGC.
Re: Arriben les primeres noves unitats 113 de FGC
Posted: Sunday 08/05/2016 14:26
by Renfe445
Y por qué no hacer que el tren quede en medio para que el coche de cabeza y el de cola queden sólo un poco en el túnel para que se pueda acceder por una o dos puertas de éstos?
Cotxes al túnel
Posted: Sunday 08/05/2016 15:12
by Javi M
Això no és fàcil de fer perquè caldria modificar els enclavaments de totes les estacions per tal que el tren pugui parar una mica més endavant que ara. Caldria també instal·lar càmares i pantalles per a que el maquinista pugui veure si encara hi ha gent pujant/baixant abans de tancar les portes, com es fa a les estacions en corba.
Molt més fàcil que l'últim cotxe quedi al túnel i prou. Com comenten, això es fa a altres ciutats i no és cap drama. O a FGC mateix s'ha fet tota la vida a Peu del Funicular, tot i que les 111 i 112 no son diàfanes, i si t'equivoques de cotxe no hi ha manera de baixar.
Re: Arriben les primeres noves unitats 113 de FGC
Posted: Sunday 08/05/2016 15:51
by Miquel
wefer wrote:Miquel wrote:Estar 40 minuts dret no es pas cap drama.
Deus ser molt jove i anar molt descansat. Si tinguessis més de 40 anys i haguessis d'agafar el tren després de treballar 8 hores no opinaries igual.
De fet, maneres de pensar d'aquest tipus per part dels operadors de transport (no importen 40 minuts dret, no passa res si es triguen 15 minuts més, és igual si posem l'aire condicionat al mínim) són les que fan que molta gent abandoni el transport públic i es passi a la carretera.
Sóc "jove" ja, la gent amb una condició física normal s'asseu per comoditat, no per necessitat. Els trens han de tenir seients? Per suposat. Però que els ocupin els que de veritat han d'asseure's per necessitat.
Jo el 90% dels viatges que faig en tren urbà o suburbà o fins i tot, en autobús els faig dret. Així que per a mi, i per a molts, estar 40 minuts, o 70 dret no és pas cap drama, òbviament. Que és més còmode anar assegut, també es veritat.
I posar més cotxes als trens com s'ha dit més amunt, tampoc resol el problema. Ja que la saturació dels trens farà agumentar el temps de parada, i per tant, augmentarà el temps de trajecte i la capacitat es veurà mermada al no poder fer passar tants trens com ara. Jo això només ho veig útil en xarxes més "pesades" com rodalies, en que els temps de parada són més llargs i hi ha el temps suficient per a fer aquestes maniobres.
Les 113 haurien d'haver estat així:
Re: Arriben les primeres noves unitats 113 de FGC
Posted: Sunday 08/05/2016 15:58
by davroca5
Si, sens dubte els trens amb seients longitudinals són la millor opció, no només per FGC, sinó per gairebé tots els trens suburbans que han de fer parades curtes però que mouen molta gent.
Tot i així, potser amb les 113 hagués estat interessant deixar només 4 portes per cotxe (2 per costat), de manera que a la part central del cotxe hi haguessin més seients. I aquest exemple podria ser extrapolable al metro de Barcelona, on en comptes de 4 portes per costat i per cotxe s'haguessin pogut deixat 3, deixant així més seients longitudinals.
Re: Arriben les primeres noves unitats 113 de FGC
Posted: Sunday 08/05/2016 22:53
by wefer
Miquel wrote:Jo el 90% dels viatges que faig en tren urbà o suburbà o fins i tot, en autobús els faig dret.
Una cosa és el que facis tu i l'altra el que faci la majoria de gent. El fet d'anar dret ni que sigui 10 minuts ja tira dissuadeix molta gent d'agafar el transport públic. I el que hem de fer és potenciar el transport públic, no que l'utilitzin 4 gats o els que noi tenen altre opció.
Miquel wrote:I posar més cotxes als trens com s'ha dit més amunt, tampoc resol el problema. Ja que la saturació dels trens farà agumentar el temps de parada,
Posar més cotxes no augmenta el temps de parada. La gent triga el mateix per sortir d'1 cotxe que de 15, ja que tots els cotxes tenen portes i en la mateixa quantitat. De fet els trens de FGC (o TMB) són ridículament curts comparats amb els de la majoria de ciutats del món.
El que augmenta el temps de parada són els trens saturats de gent.
Re: Arriben les primeres noves unitats 113 de FGC
Posted: Sunday 08/05/2016 23:51
by Miquel
wefer wrote:Miquel wrote:Jo el 90% dels viatges que faig en tren urbà o suburbà o fins i tot, en autobús els faig dret.
Una cosa és el que facis tu i l'altra el que faci la majoria de gent. El fet d'anar dret ni que sigui 10 minuts ja tira dissuadeix molta gent d'agafar el transport públic. I el que hem de fer és potenciar el transport públic, no que l'utilitzin 4 gats o els que noi tenen altre opció.
Miquel wrote:I posar més cotxes als trens com s'ha dit més amunt, tampoc resol el problema. Ja que la saturació dels trens farà agumentar el temps de parada,
Posar més cotxes no augmenta el temps de parada. La gent triga el mateix per sortir d'1 cotxe que de 15, ja que tots els cotxes tenen portes i en la mateixa quantitat. De fet els trens de FGC (o TMB) són ridículament curts comparats amb els de la majoria de ciutats del món.
El que augmenta el temps de parada són els trens saturats de gent.
No es pot potenciar un servei de masses fent que tots vagin asseguts. Que algú
que pot estar perfectament dret 40 minuts usi el cotxe amb l'excusa de que "així vaig assegut" em sembla, amb perdó, molt estúpid.
De fet, quan interessa si que s'hi estan amb el mateix temps, o més drets.
Sobre els cotxes ferroviaris. Si l'andana accepta 4 cotxes, i el tren 5 o 6. La gent ha de fer moviments interns dins el tren per entrar/sortir, fet que alenteix. Una cosa es que passi a una parada poc usada com Peu del Funicular, però l'altre a Sant Cugat, Gràcia, Sarrià o Provença. FGC no pot perdre ni un segon a l'estació.
Re: Arriben les primeres noves unitats 113 de FGC
Posted: Monday 09/05/2016 1:07
by Don Ramón
Que haya o no asientos para todos, o al menos para la mayoría, depende yo diría de la distancia que se recorre, y a su vez la proporción del tamaño del área metropolitana. Es decir, no es lo mismo Barcelona que Tokio. Tokio es una megalópolis, y es lógico que en trayectos más largos no vaya a haber asientos en abundancia.
Ara, aquí en Barcelona, yo creo que para trayecto a la tercera corona ya se podría esperar poder ir sentado. Pensemos que no son solo los 40 minutos de tren, sino que después hay que sumar fácilmente otros 20 o 30 minutos de Metro, y ahí sí que no se puede esperar ir sentado.
Como regla general, yo diría que en trayectos de tren suburbano/de cercanías de 30 minutos o más se debería de poder ir sentado. En los FGC debería de ser un claro objetivo que pasado Sant Cugat ya no haya gente de pie.
Yo por esto ¡prefiero a muchas horas la R4, ahí casi siempre hay asientos. La R4 tendría mucho potencial para trenes rápidos, que combinando luego con FGC en Sabadell o Terrassa podrían ser para mucha gente más conveniente que ir con los FGC desde Barcelona. Así se descongestionarían los FGC por el lado Barcelona, y se aprovecharían más del lado Sabadell/Terrassa.
Re: Arriben les primeres noves unitats 113 de FGC
Posted: Monday 09/05/2016 19:21
by Sokjo
Miquel wrote:
Sobre els cotxes ferroviaris. Si l'andana accepta 4 cotxes, i el tren 5 o 6. La gent ha de fer moviments interns dins el tren per entrar/sortir, fet que alenteix. Una cosa es que passi a una parada poc usada com Peu del Funicular, però l'altre a Sant Cugat, Gràcia, Sarrià o Provença. FGC no pot perdre ni un segon a l'estació.
No té per què alentir res ni fer gaires moviments interns, si especifiques clarament que els dos cotxes que queden dins el túnel són exclusivament (per dir-ho d'alguna manera) pels viatgers que baixen a Pl.Cat, no hauria d'haver-hi més moviment que el de sortida al final de trajecte, i en aquesta estació es podria sortir tranquil·lament a causa del temps d'espera del tren per al següent servei.
Una altra cosa és que la gent faci un ús més òptim del servei seient al cotxe 5 o 6 en lloc del cotxe 3.
Re: Arriben les primeres noves unitats 113 de FGC
Posted: Monday 09/05/2016 19:55
by Miquel
Sokjo wrote:Miquel wrote:
Sobre els cotxes ferroviaris. Si l'andana accepta 4 cotxes, i el tren 5 o 6. La gent ha de fer moviments interns dins el tren per entrar/sortir, fet que alenteix. Una cosa es que passi a una parada poc usada com Peu del Funicular, però l'altre a Sant Cugat, Gràcia, Sarrià o Provença. FGC no pot perdre ni un segon a l'estació.
No té per què alentir res ni fer gaires moviments interns, si especifiques clarament que els dos cotxes que queden dins el túnel són exclusivament (per dir-ho d'alguna manera) pels viatgers que baixen a Pl.Cat, no hauria d'haver-hi més moviment que el de sortida al final de trajecte, i en aquesta estació es podria sortir tranquil·lament a causa del temps d'espera del tren per al següent servei.
Una altra cosa és que la gent faci un ús més òptim del servei seient al cotxe 5 o 6 en lloc del cotxe 3.
A Catalunya amb prou feines entren els 4 cotxes...
I moviment si que n'hi haurà, ja que els que entren i es desplacen s'hauran de fer pas entre tota la resta, i les 113 no són uns trens per als que s'hi pugui caminar per dins doncs en espai són totalment ineficients.
Jo insisteixo que el remei es dotar de la mateixa quantitat de seients, tots junts de manera paral·lela a la caixa, i els tens oferirien més capacitat amb el mateix nombre de places assegudes. El que em faig creus es que no hagués estat així des d'un principi. Per si fos poc, la 113 te elements més molestos i grans al passadís que les 111 o 112, que això ja es de traca i mocador