Page 13 of 29

Re: Corredor Mediterrani

Posted: Wednesday 17/01/2018 20:54
by trensmat
Carlos González wrote:http://www.diarimes.com/noticies/camp_t ... _1093.html

Salou es quedarà sense estació i els viatgers hauran d'anar a Vila-seca

La posada en marxa del nou Corredor Mediterrani ferroviari de la línia València-Tarragona i el consegüent desmantellament de les vies actuals suposarà deixar Salou sense estació de trens i sense servei ferroviari, segons els plans actuals del Govern de l’Estat. El baixador de PortAventura, lluny de convertir-se en una estació, quedarà en un «cul de sac» ferroviari.

El Ministeri de Foment ha confirmat que desmantellarà les vies de tren entre Cambrils i PortAventura i nega que tingui «cap petició formal per traspassar la línia», pas que hauria d’haver fet la Generalitat per posar en marxa un metro de superfície –un tramvia– que connecti les principals poblacions de la Costa Daurada i Tarragona. Foment ha respost així a la pregunta parlamentària formulada pel diputat d’En Comú-Podem Fèlix Alonso. Per la seva banda, des del Departament de Territori de la Generalitat s’ha assegurat a Diari Més que la petició de cessió de la línia està feta.


Jo espero que el desmantellament no s'arribi a fer, ja que hi falten coses a fer com desdoblaments i línies promeses a BCN i res de res..... espero que en això ho deixin per llarg.....

Si s'arriba a desmantellar, el que s'hauria de fer llavors crec jo és fer el mateix o una cosa semblant al servei de tren-tram de la Bahía de Cádiz connectant per les estacions de Cambrils Nord i L'Hospitalet Nord

Personalment prefereixo mantenir el actual tram fent millores a les estacions i nous baixadors....
Això és per culpa dels alcaldes de Salou i Cambrils que porten 20 anys vulguen treure les vies de tren per posar un Tramvia (vol treure unes vies per posar-hi unes altres això és surrealista).

Re: Corredor Mediterrani

Posted: Wednesday 17/01/2018 21:11
by Carlos González
Que no entenc que si volien ja treure el tren, per què no fan que el polèmic projecte del TRAMCamp sigui en ample ibèric i conservar aquest traçat per que ho gestioni FGC com la línia de la Pobla????.....

Jo espero que no es demantelli, ja que s'han promés coses a Catalunya sobre RENFE, i mai s'han fet realitat, espero que això sigui així almenys en aquest tram.

Re: Corredor Mediterrani

Posted: Wednesday 17/01/2018 21:48
by trensmat
Carlos González wrote:Que no entenc que si volien ja treure el tren, per què no fan que el polèmic projecte del TRAMCamp sigui en ample ibèric i conservar aquest traçat per que ho gestioni FGC com la línia de la Pobla????.....

Jo espero que no es demantelli, ja que s'han promés coses a Catalunya sobre RENFE, i mai s'han fet realitat, espero que això sigui així almenys en aquest tram.
Jo també ho espero.

RIP 1865 - 2018.

Posted: Friday 19/01/2018 9:19
by trensmat
El problema d'això és que Salou abans de la segregació podria haver tingut una bona Estació de tren, però és va segregar de Vila-seca i es va suspendre el projecte.

Ara que un alcalde celebri la pèrdua del Ferrocarril convencional es una auténtica vergonya i bogeria.
Ara mateix penso que els ciutadans de L'Hospitalet de l'Infant i Mont-roig del Camp tindrien que preguntar perquè l'alcalde de Salou els hi treu el tren de les seves poblacions.

També penso que si aquest any la línia R16 i els REX Barcelona - Tortosa - València es desvien per Vila-seca, posaran una estació amb condicions on es pugui comprar bitllets de Tren.

Re: Corredor Mediterrani

Posted: Friday 19/01/2018 9:21
by Carlos González
L'alcade de Mont-roig està content també..... http://www.diarimes.com/noticies/camp_t ... _1093.html

Jo no sé vosaltres, però s'ha de fer una manifestació en defensa d'aquest tram.....

Re: Corredor Mediterrani

Posted: Friday 19/01/2018 10:24
by bigcoaster
Està tan, pèro tan malament això que volen...

A veure, una línia amb parades cèntriques als centres de grans pobles,-quasi ciutats a l'estiu- que mouen moltíssims passatgers, i a més, que ara amb la variant es treurà el trànist d'AV i mercaderies, no s'ha de treure, diguin el que diguin els polítics de torn. Estic d'acord que alguna cosa s'hauria de fer per millorar-ne la integració, almenys alguns passos soterrats, sobretot el de Salou, però d'allí a treure-la, hi va un tros!

Tants pobles i ciutats de tot el país demanant tren i grans infrastructures, i una que tenim, que funciona, i que encara podria funcionar millor fent nous baixadors a Miami-platja, per exemple, la enviam al trasto. Molt bé senyors.

Després que no demanin millores en el tema del transport públic cap d'aquells pobles, ja poden parlar amb els seus amiguets de la Plana a veure com es reparteixen el pastís. Quanta màfia. :cop

Re: Afectacions a Tarragona amb el Corredor Mediterrani

Posted: Friday 19/01/2018 15:21
by Carlos González
Pensem en part una cosa..... RENFE mai ha fet cap cosa de les que ha promés per Catalunya, ja que no fan res per BCN.... espero que sigui així en el tram de Salou-Vandellòs..... que potser no faran res (això espero).

Re: Afectacions a Tarragona amb el Corredor Mediterrani

Posted: Friday 19/01/2018 18:15
by Carlos González
El més graciós de tot això és que per replicar algú, el Granados ha copiat dues o tres vegades el mateix missatge i es dona a sí mateix el "Like" o el "M'agrada" a Twitter.

Re: Afectacions a Tarragona amb el Corredor Mediterrani

Posted: Wednesday 24/01/2018 0:36
by Carlos González
Salou exigeix la connexió amb l'alta velocitat
http://www.ccma.cat/tv3/alacarta/teleno ... o/5720756/


Heu vist aquest informatiu del telenotícies??

Re: Afectacions a Tarragona amb el Corredor Mediterrani

Posted: Wednesday 24/01/2018 18:28
by ortegote
Carlos González wrote:Salou exigeix la connexió amb l'alta velocitat
http://www.ccma.cat/tv3/alacarta/teleno ... o/5720756/


Heu vist aquest informatiu del telenotícies??
Si lo he visto y mi respuesta es :martell1 :martell1 :martell1 hasta el infinito

Si digo algo voya a empezar a insultar y tampoco es plan
Saludos.

Re: RIP 1865 - 2018.

Posted: Monday 29/01/2018 20:19
by 437.001
trensmat wrote:El problema d'això és que Salou abans de la segregació podria haver tingut una bona Estació de tren, però és va segregar de Vila-seca i es va suspendre el projecte.
Segregar-se de Vila-seca no té absolutament res a veure amb perdre l'estació actual o no.
trensmat wrote:Ara que un alcalde celebri la pèrdua del Ferrocarril convencional es una auténtica vergonya i bogeria.
No és cap bogeria: l'ajuntament de Salou és accionista d'autocars Plana.
trensmat wrote:Ara mateix penso que els ciutadans de L'Hospitalet de l'Infant i Mont-roig del Camp tindrien que preguntar perquè l'alcalde de Salou els hi treu el tren de les seves poblacions.
Els ajuntaments de Mont-roig i Vandellòs també hi estan a favor: de fet, darrerament, qui més s'ha manifestat a favor de deixar de tenir tren és l'alcalde de Mont-roig.
trensmat wrote:També penso que si aquest any la línia R16 i els REX Barcelona - Tortosa - València es desvien per Vila-seca, posaran una estació amb condicions on es pugui comprar bitllets de Tren.
Si et refereixes a Vila-seca, no hi ha plans per fer-ho. L'estació ha estat recentment reformada. No es gastaran els calers un altre cop (tot i que estaria bé fins i tot sense variant).

Si et refereixes a Port Aventura, em sembla que aquesta estació tindrà un servei limitat als horaris del parc d'atraccions.

Dada interessant: Lloret hauria pogut tenir tren els anys 1990, i no va voler (el tren es va quedar limitat a Blanes).
I això, tot i que Fomento ja havia fet el projecte i la reserva de terrenys. Però Lloret va dir que no volia tenir tren.
I Salou va tenir tren (i encara el té), i el vol fer tancar.

Déu els entengui.

Re: Afectacions a Tarragona amb el Corredor Mediterrani

Posted: Monday 29/01/2018 21:00
by 437.001
Diari de Tarragona (28/01/2018)
La Generalitat apoya que se desmantelen las vías de la costa

La administración catalana ha solicitado al Ministerio de Fomento que le ceda el trazado para poner en funcionamiento un tranvía


Image
Las vías de tren, a su paso por el centro de Salou, se han convertido en una pesadilla para los vecinos de este municipio de la Costa Daurada. FOTO: Alfredo González

Cuando la cuenta atrás para la entrada en funcionamiento de la variante ferroviaria de la costa ya está en marcha, el debate se centra ahora en qué debe hacerse con la vía actual. Salou y Cambrils quieren cerrar viejas heridas. Ven como un espejismo la posibilidad de eliminar definitivamente el acero de los raíles y la catenaria que divide estas ciudades, y empezar a coser estos núcleos de población. Unas aspiración que choca con las plataformas en defensa del transporte público, que consideran que sería un error mayúsculo.

El escenario está lleno de interrogantes. ¿Qué pasará con las cercanías? ¿Salou se quedará sin estación? ¿Es el tranvía una solución de consenso? Después de casi veinte años de obras, está empezando la planificación del servicio que garantice una mejora de las conexiones ferroviarias de este territorio cuando entre en funcionamiento el desdoblamiento de la línea. Un aspecto sobre el que asegura que está trabajando la Generalitat con los alcaldes afectados. «Estamos definiendo una propuesta que contemple la reconfiguración de cómo quedarán las conexiones en el sur de Catalunya con la entrada en funcionamiento de la variante», argumenta el secretario de Infraestructures i Mobilitat, Ricard Font. [...]

[...] Salou, junto con Cambrils, L’Hospitalet de l’Infant y Mont-roig del Camp, viajará a Madrid para empezar a abordar el futuro de esta infraestructura que, según una declaración de impacto ambiental del año 2002, tiene que eliminarse tan pronto entre en funcionamiento el nuevo corredor. [...]

[...] Mendoza asegura que el desmantelamiento «es completamente compatible con el tranvía», por lo que los alcaldes ahora quieren conocer «cómo se materializará». «No tenemos ni idea de si el día después de que entre en funcionamiento el nuevo tramo ya no circularán trenes o aún sí», reconocía la presidenta de la corporación cambrilense. [...]

[...] En noviembre de 2015, Territori envió una carta al Secretario del Estado de Infraestructuras, Julio Gómez-Pomar, en la que se planteaba «iniciar los trámites oportunos» para modificar la declaración de impacto ambiental para dar continuidad al corredor actual como línea de tren-tranvía entre Cambrils y PortAventura.

«Lo hemos hablado por escrito y también en las diferentes conversaciones, porque conocíamos que había esta declaración de impacto ambiental, pero lo que estamos diciendo no es mantener la red actual, sino coger el trazado y convertirlo en una sección tranviaria», argumenta el secretario de Infraestructuras. [...]

[...] En el proyecto que se está elaborando desde Territori, a partir de las conversaciones con los alcaldes, se habla de «reconfigurar totalmente» la red actual, de manera que «se eliminen las barreras en los núcleos urbanos». «Ahora tenemos unas cicatrices y unas vías con unas traviesas, un balastro y una catenaria, y podríamos estar hablando de un trazado con césped, una vía integrada y no sabemos si una catenaria o no. El tranvía de la Diagonal no tiene nada que ver con el tren de Salou que tenemos ahora», defiende Font.

Borrar esta cicatriz se ha convertido en una obsesión para los alcaldes. Pere Granados aseguraba que «estamos preparados para que cuando los trenes dejen de pasar podamos asfaltar este espacio, para que, a la espera de urbanizarlo, tanto los vehículos como las personas puedan pasar de un lado al otro de la vía».

En cuanto al espacio entre municipios se valora habilitar más estaciones y que los convoyes hagan la función de tren ligero en esta vía desde Cambrils a PortAventura que, posteriormente, se conectaría con la línea Reus-Tarragona en Vila-seca.
Territori adjudicó el estudio en julio de 2016. «Lo daremos a conocer cuando haya un consenso con todos; lo que no vamos a hacer es presentarlo y que después no pueda ejecutarse», decía Ricard Font.

El Estado también forma parte de esta cadena a la que deben sumarse consensos. «Si no tenemos el trazada no podemos aprovecharlo y no hay proyecto», apuntaba la administración catalana, la cual calcula que la inversión oscilará entre los 45 y los 130 millones de euros.


Diari de Tarragona (28/01/2018)
«Es la primera vez en democracia que quieren eliminar unas cercanías»

Daniel Pi, representante de la Associació per a la Promoció del Transport Públic en el Camp de Tarragona, defiende que la única garantía de que pueda ponerse en funcionamiento un tranvía entre Cambrils y Tarragona pasa por mantener las vías y avanzar progresivamente hacia su integración urbana


Image
El representante de la PTP en el Camp de Tarragona, Daniel Pi, en la estación de trenes de Tarragona. FOTO: Lluís Milián

¿Por qué aseguran que desmantelar las vías que cruzan los municipios de costa sería un error?
Las vías actuales la población las asocia con un peligro que no podemos negar. Lo que planteamos soluciona este riesgo, pero además mantiene el trazado.

¿Qué plantean?
Creemos en la transformación progresiva del servicio de cercanías actual, de forma que puedan cambiarse los vehículos, por un modelo más urbano, y que los tramos urbanos vayan integrándose. Esto garantizaría que la transformación se lleve a cabo. Si se desmantelan las vías significa con toda probabilidad que no recuperaremos este corredor para el ferrocarril. [...]

[...] Los alcaldes también defienden este proyecto, lo que pasa es que ellos dicen que deben eliminarse las vías actuales. En el fondo están hablando de lo mismo.
Sí, pero es que estamos hablando de si se hace o no. Proyectos ferroviarios tenemos muchísimos. Siempre que desaparece un servicio se presenta un proyecto que dicen que será mucho mejor. Cuando desapareció el carrilet Reus-Salou dijeron que habría un tren vertebrado que aún no he visto. Creemos que la única cosa que garantice que este transporte rápido y eficiente por la costa se haga es la transformación de lo existente. Si se desmantela, es un final de trayecto. Se asfaltará, lo ocuparán los coches y ya está, porque nunca encontraremos el momento oportuno ni el dinero. Sería el primer caso desde la democracia en el que se eliminaría un servicio de cercanías en este país.

¿Cómo queda Salou en el nuevo mapa?
Descolgada. Si no hemos conseguido que Tarragona, capital de provincia, quede bien conectada con la alta velocidad, ni hemos conseguido la posibilidad de que los trenes de alta velocidad paren en una estación urbana, ¿alguien puede creerse que el proyecto de Salou se llevará a cabo?

¿Es la ciudad que queda más mal parada?
Evidentemente. ¿Qué demanda tendrá la estación de Salou-PortAventura si queda en un cul de sac? Es muy bonito que un alcalde pueda ir a hacerse una foto en una nueva estación de alta velocidad. Yo me pregunto: ¿Qué demanda tendrá? ¿Dos trenes al día? Dentro de unos años podremos decir que cerraron una estación que tenía 600.000 viajeros al año.

Vamos municipio a municipio, ¿cómo quedará la situación en Tarragona?
Tarragona tiene dos amenazas. Desaparecen los últimos trenes de largo recorrido que quedan y no hemos conseguido una solución. Para ir a València tendremos que ir a Perafort y para ir a Tortosa con velocidad alta, también. Además empezarán a instalar el tercer carril, por tanto obras, retrasos, días de circulación cortada y cuando empiece a funcionar habrá unas limitaciones de velocidad que ahora no tenemos. La posibilidad de ir del centro de Tarragona al centro de Salou o a Cambrils se pierde, porque esta relación dejará de existir.

¿Y Salou?
Pierde absolutamente la accesibilidad en tren. La estación más próxima de cercanías será la de Vila-seca y la de alta velocidad la de Camp de Tarragona. Cuesta de entender que a un alcalde no le preocupe.

Pero mantendrá la estación de Salou-PortAventura.
Será una estación en cul de sac. ¿Qué servicio dará el operador? ¿Cuántos trenes van actualmente a PortAventura? Uno por la mañana y otro por la tarde. Podrás tener una, dos o tres circulaciones, pero no irán los trenes porque la demanda es muy pequeña, y a diferencia de la actual no dará un servicio al núcleo de Salou. Y, evidentemente, el trayecto Salou-Cambrils o hacia Tortosa desaparece.

¿Qué pasará con Cambrils?
Perderá la estación del barrio de abajo pero ganará una nueva arriba. A diferencia de Salou, está en el límite del casco urbano. Cambrils pierde la posibilidad de conectarse con la zona de costa, y éste es el gran elemento, porque el tramcamp es precisamente un elemento de competitividad de primer orden. No es lo mismo una zona turística de playa con un transporte que religue todos los núcleos desde Cambrils a Tarragona que estar en una población que no disponga de esto.

¿Qué papel jugará la futura estación de Cambrils?
De entrada tendrá los mismos trenes que ahora, la única diferencia es que en lugar de utilizar la vía de la costa irán por la variante. No sabemos si algún operador querrá hacer para algún tren de alta velocidad. En principio, somos escépticos. Pensamos en lo que ha costado que paren los Euromed en L’Aldea, que está a 70 kilómetros de Tarragona. Cambrils está a 15 kilómetros de Camp de Tarragona y la filosofía de los operadores es que los trenes de alta velocidad sólo paren en las capitales de provincia.

¿Y desde Cambrils hacia el sur?
Mont-roig tiene muy poco movimiento y L’Hospitalet tendrá una nueva estación. Entre Cambrils y Tarragona la demanda es muy elevada y no puede dejarse perder. Hacia el sur es más débil.

Las comunicaciones entre los diferentes núcleos de población desaparecen completamente.
Tal y como nos queda la planificación ferroviaria no tan solo no ganamos sino que perdemos. La puesta en marcha de Vandellòs a Camp de Tarragona será ventajosa para los pasajeros de València a Barcelona y es positivo. Pero nosotros perdemos. Lo que decimos es que aprovechen para arreglar lo nuestro y que las estaciones urbanas de Tarragona y Reus puedan tener acceso a la alta velocidad regional, que es lo que tienen los otros. No me preocupa el AVE, pero sí los cuatro millones de usuarios que van a Barcelona en su día a día y se ven perjudicados, por ello defendemos la conexión de Altafulla.

¿No es ‘fer volar coloms’ pensar en un tranvía en toda esta zona?
El tranvía sería caro si no tuviéramos este corredor y hubiera que hacer expropiaciones. Lo tenemos todo, lo único que hay que hacer es reconvertir el servicio. Ejemplos exitosos hay muchos. Quizás el caso más similar está en Alicante, que tenía un tren de vía estrecha que pasaba por toda la fachada litoral, generando una barrera. La Generalitat, sin parar nunca el servicio, hizo su transformación. Ha sido un éxito. Yo me lo miro al revés. Lo que es fer volar coloms es pensar que podremos mantener el modelo turístico actual si no se apuesta por el transporte público.

¿Cree que los alcaldes están deslumbrados por el AVE y dejan de lado a los usuarios del día a día?
Nos sorprende la actitud de los alcaldes de esta zona. Nos jugamos demasiado para permitirnos el lujo de no ir todos a una. También nos preocupa el papel de la Generalitat. [...]
Res de nou, però és el primer cop que el Diari de Tarragona (quasi que) diu les coses pel seu nom de manera ja prou clara.

Tard, i malament. Com sempre. En el fons, els hi és igual tot, tant a la PTP, com a Madrid, com a la Generalitat, com a la gent.

Re: Afectacions a Tarragona amb el Corredor Mediterrani

Posted: Monday 29/01/2018 21:05
by Carlos González
Hauria estat bé que s'hagués desdoblat el tram aquest des del primer moment i millorant les estacions... ja no hi haurà noves estacions de tren per Miami Platja ni per Vilafortuny si continuen així, no sé perquè se'ls hi posa pegues, de debò.

Si els hi molesten que hi hagi vies... perquè no ho soterren allà i prou com el Carrilet de Cornellà-Pl. Espanya, Pallejà... i possiblement per Sant Feliu i Montcada que també volen soterrar allà?? (Pregunta retòrica)
Està pensat molts soterraments, uns quants diria jo que gairebé absurds com el de Sant Quirze...

Re: Afectacions a Tarragona amb el Corredor Mediterrani

Posted: Monday 29/01/2018 22:31
by Miquel
Tot això és un gran i gravíssim error monumental. Jo ja de la ciutadania i els governs tant el local, com de la Generalitat i de l'estat no n'esperava res. Però si que esperava que la PTP fes alguna coseta, i veig que tot i que el tancament ja va de debò, continuen en el seu somni eròtic de farcir Catalunya de tramvies en substitució de les Rodalies i Regionals.
I ara callen del tancament i el mig defensen per sota per veure si posar un tramvia acaba colant en comptes de sortir a defensar el que ja hi ha fet, i millorar-ho a un cost que comparat, és ridícul.

Senzillament, no he entès mai a la PTP la veritat, tampoc em sorprèn l'actitud "passiva" que tenen a tot, que no es nova, però he estat un il·lús pensant que davant aquesta autèntica bogeria es posarien en serio. En fi, entre uns i altres deixen Tarragona en el pla ferroviari, maca, maca....

Cambrils, L'Hospitalet de l'Infant | noves estacions.

Posted: Monday 29/01/2018 23:15
by 437.001
"Petit" detall: la nova estació de Cambrils, a més de quedar allunyada de bona part del casc urbà, i particularment del barri marítim (estarà al costat del peatge de l'autopista), resulta que... les andanes només tindran 200m de longitud, cosa que impossibilita que hi pari un 130 en doble: adéu Euromed o Alvia fet amb 130 (tret que hi pari en simple). Sí que hi cabria justeta una doble composició de S-120 o S-121 (o de 449). No és improbable que els 120 o 121 siguin els encarregats dels nous serveis Saragossa-Lleida-València, i en aquest cas hi hauria un interès notable en que paréssin a Cambrils (més encara si els trens baixéssin de Bilbao/Logroño, Bilbao/Vitoria/Pamplona o Irun/Pamplona i arribéssin fins a Alacant o més avall).

Però és que a més, i ATENCIÓ, la nova estació de Cambrils tindrà quatre vies i dues andanes, una per sentit, no només de sols 200m, sinó que seran accessibles només per ascensor (dos per andana).
Ara que algú m'expliqui com DIMONIS s'ho pensen fer per entaforar en dos ascensors els passatgers d'un Alvia que baixi de Bilbao, Logroño, Tudela, Saragossa i Lleida i on bona part del passatge baixaria a Cambrils, si en aquest cony d'estació només hi hauran dos ascensors de pa sucat amb oli per baixar al vestíbul.
O d'un tren regional que vingui de Barcelona carregat de passatgers.
Ok, d'acord, l'estació està en un viaducte molt alt, blabla.
Però la de Nimes o la de Girona també es troben en viaducte, i bé que n'hi ha, d'escales mecàniques, a totes dues!! :martell2

El millor de tot, és que ja van haver de modificar un cop el projecte de l'estació de Cambrils perquè el pla original només contemplava un baixador amb dues vies i dues andanes.

Fins i tot treballadors d'Adif murmuren que la nova estació és un desastre de mal dissenyada.

Colla de sapastres. :martell2

Mentrestant, la nova estació de L'Hospitalet de l'Infant, sí que tindrà quatre vies i dues andanes de 400m de llarg.
I pas inferior normal i corrent (escales normals, i ascensors). I, atenció, una via en cul de sac per rebotar trens que vinguin de Tarragona, Camp de Tarragona o Lleida.
Qui els entengui, que els compri. :boig

Re: Afectacions a Tarragona amb el Corredor Mediterrani

Posted: Monday 29/01/2018 23:20
by 437.001
Miquel wrote:Tot això és un gran i gravíssim error monumental. Jo ja de la ciutadania i els governs tant el local, com de la Generalitat i de l'estat no n'esperava res. Però si que esperava que la PTP fes alguna coseta, i veig que tot i que el tancament ja va de debò, continuen en el seu somni eròtic de farcir Catalunya de tramvies en substitució de les Rodalies i Regionals.
I ara callen del tancament i el mig defensen per sota per veure si posar un tramvia acaba colant en comptes de sortir a defensar el que ja hi ha fet, i millorar-ho a un cost que comparat, és ridícul.

Senzillament, no he entès mai a la PTP la veritat, tampoc em sorprèn l'actitud "passiva" que tenen a tot, que no es nova, però he estat un il·lús pensant que davant aquesta autèntica bogeria es posarien en serio. En fi, entre uns i altres deixen Tarragona en el pla ferroviari, maca, maca....
Això sí: soterraments, a Montcada, a Bellvitge/Torrassa i a Sant Feliu, correm-hi tots. Facin falta o no.

Ara, on potser podria caldre soterrar (Salou), res: vies fora. I si de cas, ens inventem l'excuseta del tramvia perquè no es noti massa.

Per molt que ho neguin, també estan polititzats. I tant se val PP que PSOE que PDECat que ERC que En Comú Podem: estan tots conxorxats.
I si no hi afegeixo la CUP ni C's, molt em temo que simplement és perquè no toquen govern (ni 3%).

Re: Afectacions a Tarragona amb el Corredor Mediterrani

Posted: Tuesday 30/01/2018 0:08
by Carlos González
Mireu, jo no sé com ho veuen no només els d'aquí del Fòrum, sinó de tota Catalunya i la resta d'Espanya de treure un servei que funciona bé... malgrat el que està ja pensat i la indiferència dels alcaldes de la Costa "Dauremort", i encara que sigui utòpic això, no està mal somiar una mica o pensar amb el cor, s'ha de fer una manifestació en defensa d'aquest tram..... JA!!!

(Tant de bó)

Abans defensava el tren-tramvia del Camp de Tarragona, però ara veig que n'és una excusa per recuperar el que pensen treure actualment...

Re: Afectacions a Tarragona amb el Corredor Mediterrani

Posted: Tuesday 30/01/2018 11:59
by trensmat
Tant els Ajuntaments de la costa daurada (Cambrils i Salou) i la Generalitat estan cometen un auténtic error com deixar morir el ferrocarril convencional d'una de les línies més importants de Catalunya, en poques paraules pagaran justos per pecadors.

Resem que Renfe no apliqui al Corredor mediterrani la mateixa tarifa que l'eix atlàntic, ja que la tarifa MD 4 es la que s'aplica als trajectes Avant com el Barcelona - Lleida i el Madrid - Toledo.

Re: Afectacions a Tarragona amb el Corredor Mediterrani

Posted: Tuesday 30/01/2018 15:26
by Carlos González
trensmat wrote:Tant els Ajuntaments de la costa daurada (Cambrils i Salou) i la Generalitat estan cometen un auténtic error com deixar morir el ferrocarril convencional d'una de les línies més importants de Catalunya, en poques paraules pagaran justos per pecadors.

Resem que Renfe no apliqui al Corredor mediterrani la mateixa tarifa que l'eix atlàntic, ja que la tarifa MD 4 es la que s'aplica als trajectes Avant com el Barcelona - Lleida i el Madrid - Toledo.
Això espero... És més fàcil millorar el que tenim que fer aquesta bajanada que pensen fer.
Jo hauria desdoblat el tram de Salou-Vandellòs, soterrar a Salou i fer nous baixadors a Miami Platja i Vilafortuny.

S'empenediran després.

Re: Cambrils, L'Hospitalet de l'Infant | noves estacions.

Posted: Tuesday 30/01/2018 16:25
by robertotlh
437.001 wrote:"Petit" detall: la nova estació de Cambrils, a més de quedar allunyada de bona part del casc urbà, i particularment del barri marítim (estarà al costat del peatge de l'autopista), resulta que... les andanes només tindran 200m de longitud, cosa que impossibilita que hi pari un 130 en doble: adéu Euromed o Alvia fet amb 130 (tret que hi pari en simple). Sí que hi cabria justeta una doble composició de S-120 o S-121 (o de 449). No és improbable que els 120 o 121 siguin els encarregats dels nous serveis Saragossa-Lleida-València, i en aquest cas hi hauria un interès notable en que paréssin a Cambrils (més encara si els trens baixéssin de Bilbao/Logroño, Bilbao/Vitoria/Pamplona o Irun/Pamplona i arribéssin fins a Alacant o més avall).

Però és que a més, i ATENCIÓ, la nova estació de Cambrils tindrà quatre vies i dues andanes, una per sentit, no només de sols 200m, sinó que seran accessibles només per ascensor (dos per andana).
Ara que algú m'expliqui com DIMONIS s'ho pensen fer per entaforar en dos ascensors els passatgers d'un Alvia que baixi de Bilbao, Logroño, Tudela, Saragossa i Lleida i on bona part del passatge baixaria a Cambrils, si en aquest cony d'estació només hi hauran dos ascensors de pa sucat amb oli per baixar al vestíbul.
O d'un tren regional que vingui de Barcelona carregat de passatgers.
Ok, d'acord, l'estació està en un viaducte molt alt, blabla.
Però la de Nimes o la de Girona també es troben en viaducte, i bé que n'hi ha, d'escales mecàniques, a totes dues!! :martell2

El millor de tot, és que ja van haver de modificar un cop el projecte de l'estació de Cambrils perquè el pla original només contemplava un baixador amb dues vies i dues andanes.

Fins i tot treballadors d'Adif murmuren que la nova estació és un desastre de mal dissenyada.

Colla de sapastres. :martell2

Mentrestant, la nova estació de L'Hospitalet de l'Infant, sí que tindrà quatre vies i dues andanes de 400m de llarg.
I pas inferior normal i corrent (escales normals, i ascensors). I, atenció, una via en cul de sac per rebotar trens que vinguin de Tarragona, Camp de Tarragona o Lleida.
Qui els entengui, que els compri. :boig
Potser es per si la Gene vol mantenir la RT2 per la variant. Si així fos em sembla que portarà aire