Page 13 of 22

Zones ATM

Posted: Wednesday 08/10/2014 22:28
by Javi M
La normativa de l'ATM dicta que un municipi no pot pertànyer simultàniament a més d'una zona tarifària. Ara bé, d'excepcions, n'hi ha algunes. Em ve al cap el cas de Sitges, que pertan alhora a les zones 3A i 2A (Garraf).

Re: Perllongament d'FGC a Terrassa

Posted: Wednesday 08/10/2014 23:55
by 437.001
Sitges i Garraf són un cas molt especial, per raons geogràfiques evidents (i Platja de Castelldefels no hi entra també pels pèls, que està ben a prop del límit municipal amb Sitges, recordar que Port Ginesta i Les Botigues són Sitges, no Castelldefels).

No sé si hi ha algun altre cas semblant.
joan89 wrote:una pregunta , es posible que cuan acabin les obres de l'ampliació d fgc, siguin capaços de que a partir de l'estacio de terrassa rambla desde rubi , siguin 2 zones ?

serie per exemple , rubi- terrassa rambla 1 zona
rubi - terrassa vall paradis 2 zones ? :s
Crec que ho retocaran. Ja ho van retocar quan van crear la C7 (embrió de les actuals R7 i R8).
De tota manera, convindrà que ho facin bé, perquè aquesta extensió de la S1 de FGC serà tota una petita revolució del transport al Vallès (i a la R4 fins Manresa o fins i tot més enllà), i atreurà bastants nous passatgers gràcies al transbordament de Terrassa-Renfe/FGC (es dirà Terrassa-Nord, al final?).

Re: Perllongament d'FGC a Terrassa

Posted: Thursday 09/10/2014 9:01
by gatvell
Jo diria que totes les estacions de Terrassa seràn una sola zona, ta com passa a Manresa (FGC) o Barcelona (RENFE) mateix .

Re: Perllongament d'FGC a Terrassa

Posted: Thursday 09/10/2014 18:39
by davida
Pero actualmente no son 2 zones Rubi Terrassa? No son estacions contigues, hi ha Les Fonts i estam en Zona 2 i 3 respectivament.
Realmente el sistema integrat es una estafa per trajectes fora de zona 1. Es una vergonya que trajectes de <10km siguin 2 zones. No es logic que un Barcelona Sabadell, valgui el mateix que un Rubi Terrassa. Hi ha una megazona 1 desproporcianada respecta la resta.

Re: Perllongament d'FGC a Terrassa

Posted: Thursday 09/10/2014 21:00
by Renfe451
joan89 wrote:una pregunta , es posible que cuan acabin les obres de l'ampliació d fgc, siguin capaços de que a partir de l'estacio de terrassa rambla desde rubi , siguin 2 zones ?

serie per exemple , rubi- terrassa rambla 1 zona
rubi - terrassa vall paradis 2 zones ? :s
No ho faran aquesta modificació, ni tan sols la pensen fer-la.

Re: Perllongament d'FGC a Terrassa

Posted: Friday 10/10/2014 0:43
by joan89
per anar de rubi a terrassa es una zona , pero si agafes el bus ja son dues xDDD

fa gracia que de bcn a sabadell son dues zones pero de bcn a terrassa son ja 3 !!!!

a veure com ho faran la veritat, aniria molt be per a la gent gran anar directament a la mutua vallparadis amb fgc i no tenir que pujar la rambla

Re: Perllongament d'FGC a Terrassa

Posted: Friday 10/10/2014 2:43
by 437.001
joan89 wrote:per anar de rubi a terrassa es una zona , pero si agafes el bus ja son dues xDDD

fa gracia que de bcn a sabadell son dues zones pero de bcn a terrassa son ja 3 !!!!
En fi, ja veurem com ho fan...
joan89 wrote:a veure com ho faran la veritat, aniria molt be per a la gent gran anar directament a la mutua vallparadis amb fgc i no tenir que pujar la rambla
Aquesta extensió de la línia de Terrassa de FGC donarà bastant de joc, ja que crearà noves possibles rutes que ara no es poden fer en tren.
No només seran els pacients de la Mútua Vallparadís, sinó també els estudiants (els de Barcelona, Terrassa, Sabadell, Manresa...), els habitants del nord de Terrassa (que ara tiren més a Renfe ja que els cau més a prop, i ara tindran dues opcions per anar a Barcelona)... i també noves rutes, com Rubí-Viladecavalls o similars.

Intueixo que el nombre de passatgers pujarà bastant, a la S1... veurem com ho aguanta (cosa que de pas anirà bé per observar-ho i aplicar-ho al cas de Sabadell).

Re: Perllongament d'FGC a Terrassa

Posted: Friday 10/10/2014 3:59
by Ecomobisostrans
Doncs sí, amb uns horaris com els actuals el colapse pot se monumental. Urgent que hi hagin punts d'avançament. A Les Planes es facilíssim: direcció Barcelona ja hi ha una via, només cal connectarla pel costat Vallès, i direcció Vallès es treu l'andana morta i s'hi posa una via.

Mentres no hi ha punts d'avançament:
:00 S1 Terrassa
:02 S55 Sabadell
:04 L7 Av.Tibidabo
i així successivament. Així mentres el de Terrassa guanya temps saltant-se les de Via Augusta i ampliant el marge de 2 minuts fins a 4, el de Sabadell que te un marge de 4 minuts fins el següent de Terrassa les va fent, i després se salta les de Collserola i torna a anar a 2 minuts de l'anterior. Dubto si es podrien saltar 3 parades com ara o potser nomes 2. Evidentment la L6 aniria de R.Elisenda a Sarrià.

I si tant i així hi hagués colapse a les hores punta, doncs cada 4 min. Terrassa i cada 4 min. Sabadell tots parant a totes, i llavors la L7 d'Av.Tibidabo a Pl.Molina o Gràcia.

Re: Perllongament d'FGC a Terrassa

Posted: Friday 10/10/2014 5:25
by 437.001
Ecomobisostrans wrote:Doncs sí, amb uns horaris com els actuals el colapse pot se monumental. Urgent que hi hagin punts d'avançament.
De moment encara està per veure l'abast de l'increment de passatgers.
No sé si parlar de col.lapse pot ser exagerat o no, però podria ser que sí. En aquest aspecte em preocupa més el ramal de Sabadell (i l'estació de Sant Cugat, que ja va prou carregada de passatgers, entre els que fan transbordament i els que comencen viatge allà).

Però increment, n'hi haurà, això està clar. Paciència, queden mesos.

Re: Perllongament d'FGC a Terrassa

Posted: Friday 10/10/2014 9:19
by Fran-Ikarus
davroca5 wrote:
sergi wrote:(modo irónico ON)

Inauguración para el verano de 2015.No está nada mal,no señor....

Si nos vamos al principio del hilo recordaremos que la primera fecha de inauguración anunciada fué 2008: ! Sólo 7 años de retraso de nada !

(modo irónico OFF)
No se de que et sorprens, vivint a Catalunya... :roll:
Tampoc no han estat precisament els 7 anys més "boiants", econòmicament parlant, de l'últim quart de segle...

Re: Perllongament d'FGC a Terrassa

Posted: Friday 10/10/2014 14:29
by 437.001
Fran-Ikarus wrote:Tampoc no han estat precisament els 7 anys més "boiants", econòmicament parlant, de l'últim quart de segle...
El problema és que ha coincidit amb la generació de polítics més mediocre i corrupta en bastant de temps.
Amb uns polítics més decents, la crisi hauria arribat igual, però no hauria tingut aquests efectes...
I possiblement obres com la de Terrassa ja estarien obertes de fa temps.

Re: Perllongament d'FGC a Terrassa

Posted: Friday 10/10/2014 17:09
by Ecomobisostrans
Ecomobisostrans wrote:Doncs sí, amb uns horaris com els actuals el colapse pot se monumental. Urgent que hi hagin punts d'avançament. A Les Planes es facilíssim: direcció Barcelona ja hi ha una via, només cal connectarla pel costat Vallès, i direcció Vallès es treu l'andana morta i s'hi posa una via.
Acabo d'enviar el suggeriment a Gencat, a veure què em contesten. Però com sigui com lo del bus N13, que ja fa 2 mesos i no m'han dit res.

Re: Perllongament d'FGC a Terrassa

Posted: Thursday 16/10/2014 19:53
by Ecomobisostrans
Ah, se m'havia oblidat! Als 2 dies vaig rebre una resposta de Gencat dient que ells només s'encarregaven de "Rodalies de Catalunya", que per això escribis directament a FGC, i així ho vaig fer.

Re: Perllongament d'FGC a Terrassa

Posted: Thursday 16/10/2014 21:03
by 437.001
Ecomobisostrans wrote:Ah, se m'havia oblidat! Als 2 dies vaig rebre una resposta de Gencat dient que ells només s'encarregaven de "Rodalies de Catalunya", que per això escribis directament a FGC, i així ho vaig fer.
N'hi ha que després es queixen de duplicitats de càrrecs públics...

O sigui, que la Generalitat no se sent capaç d'ocupar-se alhora de FGC i de la gestió de Rodalies.

Com Fomento amb Renfe i Feve, que no els acaba de barrejar, i així tenen dos classes de corbata per repartir millor els amiguismes...

Verge santa, que reconsagrats que són els polítics...

Re: Perllongament d'FGC a Terrassa

Posted: Wednesday 05/11/2014 3:30
by Ecomobisostrans
Acabo de rebre la resposta de FGC:
Donem resposta al correu electrònic que ens vau enviar el passat 13 d'octubre, a través del qual ens fèieu arribar les vostres observacions.

En referència a la qüestió que ens exposàveu, hem de dir-vos que a Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya sempre intentem adequar l'oferta a la demanda i, per aquest motiu, d'acord amb els comptatges de què disposem i que fem de manera periòdica, es reforça el servei en les franges d'hora punta o es redueixen circulacions en el moment que s'acaben les classes a les escoles.

Igualment, hem de dir-vos que en la franja d'hora punta s'ofereix la freqüència màxima que permet la infraestructura actual.

D'altra banda, volem assenyalar que amb la incorporació de les noves unitats de tren, a hores d'ara tot el servei cap al Vallès es fa amb unitats de les grans (antigues UT-112 i noves UT-113), cosa que ha permès retirar de les línies amb aquesta destinació les més antigues i petites. Igualment, la posada en servei de les UT-113 comporta un repartiment més còmode i homogeni del passatge, en comunicar-se tots els cotxes per l'interior.

No obstant això, us demanem disculpes si ocasionalment les condicions de confort no són les òptimes.

Per últim, volem agrair-vos el suggeriment que ens feu i que tindrem present per a propers itineraris.

Ben atentament,

Lluïsa Prieto
Coordinadora d'Atenció al Client

Re: Perllongament d'FGC a Terrassa

Posted: Friday 28/11/2014 17:25
by Ecomobisostrans
Se m'ha ocorregut una altra cosa respecte al punt d'avançament de Les Planes, per no seguir l'off-tòpic ho poso aqui: http://www.transport.cat/viewtopic.php? ... 13#p241213

Re: Perllongament d'FGC a Terrassa

Posted: Wednesday 11/02/2015 11:55
by sergi
Una duda que tengo,a ver si algún forero me la aclara.

¿ El enlace entre la actual estación de Terrassa RENFE y la de próxima inauguración de FGC va a ser por el exterior acaso ?

Lo digo porque cada vez que paso por allí,por más que mire no veo ninguna obra que "sugiera" un enlace subterráneo directo entre ambas estaciones.

Saludos cordiales a todos.

Re: Perllongament d'FGC a Terrassa

Posted: Wednesday 11/02/2015 12:09
by Granolleri
No caldrà sortir al carrer. Des del final del distribuidor subterrani actual surt un passadís en voladís que mena al futur vestíbul de l'estació d'FGC.

Re: Perllongament d'FGC a Terrassa

Posted: Friday 13/02/2015 1:29
by joan89
cuan estaran acabades? la de vall paradis i l'intercambiador aniran molt be

Re: Perllongament d'FGC a Terrassa

Posted: Friday 13/02/2015 1:35
by 437.001
Se suposa que "per l'estiu" obrirà l'extensió de la línia S1.
Això pot voler dir qualsevol data des de juny fins a setembre.