Page 13 of 23

Re: Seguiment de les obres Pep Ventura-Badalona Centre (L2)

Posted: Tuesday 29/04/2008 20:26
by metring
De l'Ajuntament de Badalona:

A partir d’aquest dimecres al vespre s’obre el pas per als vianants al carrer de Francesc Macià, entre Pep Ventura i la plaça de l’alcalde Xifré

A partir d’aquest proper dimecres 30 d’abril al vespre s’obrirà de manera provisional el pas per als vianants al carrer de Francesc Macià, a ambdós costats del carrer, en el tram comprès entre Pep Ventura i la plaça de l’alcalde Xifré/ avinguda de Sant Ignasi de Loiola.

Així doncs, a partir d’aquest dimecres els peatons podran transitar amb normalitat, sense la presència de tanques, per aquest tram afectat per les obres de prolongació de la línia 2 del metro des de principis de l’any 2006.

D’altra banda, a partir del dimarts 6 de maig es recuperarà de manera provisional la circulació rodada pel carrer de Francesc Macià, entre Pep Ventura i la plaça de l’alcalde Xifré/ avinguda de Sant Ignasi de Loiola.

Re: Seguiment de les obres Pep Ventura-Badalona Centre (L2)

Posted: Friday 02/05/2008 23:21
by Vox
Fotografies d'avui divendres 2 de maig.

Com sempre, de sud a nord, de Pep Ventura a la futura estació Badalona Centre, encara que avui he fet les fotos al revés :D Primer l'important desnivell que han fet a base de ciment per accedir al tunel que sembla ja prou acabat (a falta de vies i demés, clar):

Image

El tram reobert als vianants i que amaga el nou túnel. Inclou les dos fases del túnel, la que es va iniciar el 16 de gener de 2006 i la que es va iniciar a primers d'agost de 2007:

Image

Em giro i veiem aquesta illa que ha d'anar a terra:

Image

Ens acostem a l'estació:

Image

I la futura estació, on avui no hi treballava ningú, no se si pel pont, per les trovalles o per ambdúes coses:

Image

Vox

Re: Diferències substancials del subsòl

Posted: Monday 05/05/2008 18:31
by SocietatCivil(RIP)
Guigui wrote:
pol wrote:A Madrid en canvi no se quantes tuneladores treballant a la vegada i amb 4 anys com a molt ja tenen un bon tors. Trist
En benefici de la higiene mental de tothom, demanaria que ens abstinguem d'aquestes contínues comparacions amb Madrid. Tot i que, en el cas de Barcelona, hi ha molta incompetència pel mig, tampoc hem d'oblidar que Madrid té un subsòl molt favorable a la perforació de túnels, mentre que Barcelona presenta unes condicions de terreny dificilíssimes.
Si no tenim aigua la culpa es de que no plou, i si tarden 4 anys en fer una punyetera parada de metro, UNA! ... la culpa es del subsòl que és molt dur. Per dalt i per baix, els elements es conjuren contra el PSC i els fa semblar una colla d' inútils, quina desconsideració de la Mare Natura.

P.d.-Si el subsòl es tant dur ja te tela que s' esfondrin els tunels.

Tou, no dur

Posted: Monday 05/05/2008 21:05
by Guigui
SocietatCivil(RIP) wrote:P.d.-Si el subsòl es tant dur ja te tela que s' esfondrin els tunels.
Al contrari, el problema del subsòl barceloní és que és tou (parcialment deltaic, arenós) o molt heterogeni. Però repeteixo, malgrat ser una dificultat afegida, no justifica de cap de les maneres ni els monumentals retards en les obres ni casos de negligència criminal com el Carmel.

Re: Diferències substancials del subsòl

Posted: Monday 05/05/2008 21:17
by lithops
SocietatCivil(RIP) wrote:
Guigui wrote:
pol wrote:A Madrid en canvi no se quantes tuneladores treballant a la vegada i amb 4 anys com a molt ja tenen un bon tors. Trist
En benefici de la higiene mental de tothom, demanaria que ens abstinguem d'aquestes contínues comparacions amb Madrid. Tot i que, en el cas de Barcelona, hi ha molta incompetència pel mig, tampoc hem d'oblidar que Madrid té un subsòl molt favorable a la perforació de túnels, mentre que Barcelona presenta unes condicions de terreny dificilíssimes.
Si no tenim aigua la culpa es de que no plou, i si tarden 4 anys en fer una punyetera parada de metro, UNA! ... la culpa es del subsòl que és molt dur. Per dalt i per baix, els elements es conjuren contra el PSC i els fa semblar una colla d' inútils, quina desconsideració de la Mare Natura.

P.d.-Si el subsòl es tant dur ja te tela que s' esfondrin els tunels.
Centrant el tema en la construcció d'infraestructures ferroviàries soterrades, tu mateix has copiat un comentari en el teu missatge d'en Guigui on comenta les dificultats que presenta el terreny de la ciutat de Barcelona i que es pot fer extensiu a tot el litoral català. La seva característica principal no és que sigui dur, si no que és un terreny molt variable i amb una presència important d'aqüifers, i això no és una novetat, fa molts anys que es coneix.

No m'agrada entrar en qüestions de caire polític, però si cal apuntar que on dius PSC pots posar CIU o qualsevol altres sigles, els esfondraments, retards, pressupostos inicials que es doblen o tripliquen no és cosa d'un partit concret, si no més aviat d'una manera de fer que és igual a tots els partits, la cerca de l'autoria de l'obra de cara a aconseguir vots, i aquesta manera d'actuar ja hem vist en moltes ocasions que és totalment contrària a l'opinió dels experts, les obres duren el que duren i no entenen de periodes el.lectorals.

El terreny que envolta la Sagrada Família segurament tindrà l'honor de ser el que més catas l'hi han fet, això no va passar al Carmel, ni a la L2, ni al tram de la L9 per sobre de la Zona Universitària que ha calgut modificar, diuen que l'experiència és un grau, però la meva em diu que això no val pels polítics en general, ells erre que erre que l'important es fraccionar el temps en periodes el.lectorals, així no ens ha d'estranyar que aquests problemes apareguin cada dos per tres.

Salutacions

Re: Seguiment de les obres Pep Ventura-Badalona Centre (L2)

Posted: Wednesday 14/05/2008 10:23
by Danzig
Vox wrote:Fotografies d'avui divendres 2 de maig.

Vox
Gràcies, Vox, no les havie vistes ;)

Re: Seguiment de les obres Pep Ventura-Badalona Centre (L2)

Posted: Tuesday 20/05/2008 0:21
by Vox
Fa un parell de dies que em paso per la zona (coses del comiat de les 1100), sense càmera, i veig que ja tenen prou avançades les noves voreres (allà per on han fet el túnel), més amples que abans. Vejam si un dia faig alguna foto. Ara mateix el més interessant està a la futura estació tot i que no observo canvis notables.

Vox

Re: Seguiment de les obres Pep Ventura-Badalona Centre (L2)

Posted: Tuesday 17/06/2008 0:12
by Vox
Fotografies del passat dimecres 11 de juny:

Image

Image

Image

Vox

Re: Seguiment de les obres Pep Ventura-Badalona Centre (L2)

Posted: Tuesday 17/06/2008 8:15
by metring
Ja hi ha accés!! I a on queda?

Re: Seguiment de les obres Pep Ventura-Badalona Centre (L2)

Posted: Tuesday 17/06/2008 21:21
by Vox
Si et refereixes a la primera foto, es un accès sí però al túnel i molt proper a Pep Ventura. De fet el que queda per fer a nivell de túnel es just entre aquest punt i el final de la cua de maniobres de Pep Ventura, que de fet son pocs metres.

Vox

Re: Seguiment de les obres Pep Ventura-Badalona Centre (L2)

Posted: Monday 14/07/2008 20:13
by Vox
Fotos del dilluns 7 de juliol de 2008:

Image

Es pot veure ja el traçat que faran les 9000:

Image

Image

Vox

Re: Seguiment de les obres Pep Ventura-Badalona Centre (L2)

Posted: Monday 14/07/2008 20:29
by oriolp13
A Badalona hi haurà cua de maniobres o cambiaran la direcció com fan p. ex. a Fondo?

Re: Seguiment de les obres Pep Ventura-Badalona Centre (L2)

Posted: Tuesday 15/07/2008 0:25
by ferroviario_catalan
Logicamente en Badalona-Centre tiene que haber cola de maniobras, ya que si los trenes dan la vuelta tipo Hospital de Bellbitge mal vamos, a aparte que ese sistema permite mayor frequencia de trenes, y no saturacion.

Re: Seguiment de les obres Pep Ventura-Badalona Centre (L2)

Posted: Monday 28/07/2008 0:05
by sortrens
Bé per sobre de tot crec que l'inaguració de l'estació de Badalona Centre (L2) trigarà molt però que algun dia arribarà com tot a la vida. Si algú sap alguna data arriscada sobre tal inaguració? Per una altre banda dir que oblidem-nos de la (L13) com a mínim per aquí 50 anys! jajaja. Bé en serio... Més que una (L13) hauriem de pensar millor en una (L2) fins a Mongat. Poc a poc i si es complicat foradar el terrenys aleshores pensem en una (L13) tipus (L11) metro lleuger però cal que s'estudi en erio. Perque en ple segle XXI i tal com tenim l'Àrea Metropolitana cal que el metro vagi més enllà de la primera corona. Una alternativa potenciar la R1 tipus metro podriem parlar de fer 4 vies per la línia R1 i així tindriem un metro EXprés per la comarca del Maresma que conectés amb el Barcelonès.

Re: Seguiment de les obres Pep Ventura-Badalona Centre (L2)

Posted: Monday 04/08/2008 20:25
by uriol108
Avui he anat a visitar les obres de l'estació de Badalona Centre de la L2, he fet algunes fotos amb el meu movil, totes elles de mala qualitat però es pot veure una mica el progrés de les obres, es pot apreciar el que sembla serà l'andana de lestació i un caixó que potser serà un accéas a un dels vestibuls ? es pot apreciar que serà moooolt llarga l'estació, m'ha semblat que potser deixaran el tram final del túnel per al final, potser està afectat per les restes arqueològiques, tot això son suposicions.

Ho podeu veure al meu web de picasa :

http://picasaweb.google.es/uriol108/Obr ... lonaCentre

Re: Seguiment de les obres Pep Ventura-Badalona Centre (L2)

Posted: Tuesday 05/08/2008 9:43
by Danzig
Gràcies ;)

quin merder tenen muntat :x

Re: Seguiment de les obres Pep Ventura-Badalona Centre (L2)

Posted: Wednesday 06/08/2008 13:14
by orig440
Només un comentari: l'empresa és OHL... :roll: . Tot i encara així, per les fotos i els comentaris que aneu posant, veig que les obres cada cop van més de pressa, aviam si és veritat després de 4 anys... :? .

Re: Seguiment de les obres Pep Ventura-Badalona Centre (L2)

Posted: Monday 08/09/2008 20:07
by metring
http://www.socialistes.cat/ambit/badalo ... able=False

BADALONA: CARRER DE LA CREU

Demà dimarts 9 de setembre es reobrirà al trànsit el carrer de la Creu

Demà dimarts 9 de setembre, a les 10 hores, es tornarà a obrir al trànsit el carrer de la Creu en direcció Mataró. D´aquesta manera, el carrer de la Creu torna a recuperar el sentit de circulació que tenia abans que comencessin les obres de prolongació de la línia 2 del Metro. A diferència d´abans, aquest carrer ara només tindrà un carril de circulació en un tram.

La reobertura del carrer de la Creu en direcció Mataró també suposa que el tram de l´avinguda de Martí Pujol entre el carrer de la Creu i el carrer d´Anselm Clavé tornarà a tenir doble sentit de circulació ja que es recuperen novament els carrils en direcció muntanya.

D´altra banda, també a partir del dimecres 10 de setembre tornaran a recuperar els seus recorreguts originals les línies d´autobusos afectades per aquests canvis de circulació. Es tracta concretament de les línies BD1, BD4, BD7 i B26.

Badalona, 8 de setembre de 2008

Re: Seguiment de les obres Pep Ventura-Badalona Centre (L2)

Posted: Thursday 09/10/2008 2:29
by victorcasta
Ara em ve el dubte..... ja que construeixen l'estació de Badalona Centre deixaran un espai per quan arribi la prolongació de la L1? O d'aquí uns anys caldrà tornar-ho a obrir per refer-la?

Re: Seguiment de les obres Pep Ventura-Badalona Centre (L2)

Posted: Thursday 09/10/2008 3:34
by Vox
victorcasta wrote:Ara em ve el dubte..... ja que construeixen l'estació de Badalona Centre deixaran un espai per quan arribi la prolongació de la L1? O d'aquí uns anys caldrà tornar-ho a obrir per refer-la?
Home, se suposa que si, ja que no parlem d'un projecte a llarg termini sino d'un projecte "germà" del PDI.

Aviat faré fotos però sembla ser que sí han deixat aquest espai. El que no sé es si hi ha espai per rodalies, però vaja, segueixo sense veure com poden fer passar L2 i R1 per allà i menys amb les runes romanes.

Vox