Estació de rodalia de La Sagrera - Meridiana

Rodalies RENFE, FGC Vallès i Llobregat, Metro de Barcelona, Trammet.
Cercanías RENFE, FGC Vallés y Llobregat, Metro de Barcelona, Trammet.

Els qui l'heu visitat, què us sembla la nova estació?

Si, feia molta falta, per l'intercanviador, i molt moderna!
17
55%
Si, encara que no fes gaire falta, com a esdeveniment
3
10%
Ni fu ni fa
5
16%
No, és innecessària, i l'andana massa estreta.
3
10%
Altres
3
10%
 
Total votes: 31

User avatar
Pere
N9
N9
Posts: 1566
Joined: Tuesday 14/03/2006 19:55
Location: Alguna estació de rodalies <--> Sabadell Rambla

Re: Estació de rodalia de Sagrera-Meridiana

Post by Pere »

victorcasta wrote:
437.001 wrote:Com es perd més temps, amb els cisallaments a Sants i al Clot, o amb el MEGATRANSBORD incòmode a Sant Andreu Arenal?
Sincerament: posats a perdre temps, prefereixo perdre'l fent el transbord i utilitzant el mitjà alternatiu, que almenys ja tindré calculat quin temps de més necessito per arribar a destinació, que perdre temps parat dins d'un tren que acumula retards per culpa de cisallaments, sense saber a quina hora arribaré.
Doncs no penso el mateix : amb l'inflat que està l'horari entre Sant Andreu Comtal i Clot, fàcilment es poden fer opcions com Vilanova-Terrassa o Sant Vicenç de Calders-Terrassa per la costa, a Sant Andreu Comtal, sentit nord, es farien els mateixos cisallaments que quan els trens acabaven allí si fós un tren cada 30 minuts.

Això sí, cal reduir l'afectació de les obres de l'AVE a La Sagrera, cosa que evidentment és impossible que contemplin.

També recordo que es va fer exactament el mateix els caps de setmana del febrer de l'any 2007 : http://www.trenscat.com/renfe/circesptall012007_ct.html , i es va poder suportar havent-hi més trens que ara entre St Andreu Comtal i Clot.

Conclusió final: la culpa de tot el desgavell la tenen les obres de l'AVE i de la pèssima gestió que es fa de tot plegat.
User avatar
Sagrerenc
N9
N9
Posts: 1479
Joined: Tuesday 22/12/2009 16:17
Location: T2 / RER C / Métro ligne 12

Re: Estació de rodalia de Sagrera-Meridiana

Post by Sagrerenc »

Pere wrote:Conclusió final: la culpa de tot el desgavell la tenen les obres de l'AVE i de la pèssima gestió que es fa de tot plegat.
Culpar l'AVE d'aquest desgavell no em sembla just. Aquest tall ha estat provocat per una estació de Rodalia, i les obres de construcció de l'estació d'alta velocitat de La Sagrera ja contemplen un desviament de les quatre vies existents, per la qual cosa no caldrà tallar les vies de Rodalia entre El Clot i Sant Andreu Comtal/Sant Adrià de Besòs (a excepció d'un parell de caps de setmana per habilitar i deshabilitar el desviament).

També cal recordar que sota de l'estació d'alta velocitat de La Sagrera també hi haurà una estació de Rodalia, i que la divisió de la R2 està provocada per les obres a Sant Andreu Comtal.
User avatar
wefer
Administrador
Posts: 6994
Joined: Tuesday 19/04/2005 23:55
Location: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
Contact:

Re: Estació de rodalia de Sagrera-Meridiana

Post by wefer »

victorcasta wrote:Sincerament: posats a perdre temps, prefereixo perdre'l fent el transbord i utilitzant el mitjà alternatiu
Es parla dels cisallaments com si fos una operació que impliqués 10 minuts d'espera.
Un cisallament no té per què implicar pràcticament cap pèrdua de temps si està ben calculat. En tenim exemples ben clars a FGC, FGV, etc. Altra cosa és que Renfe sigui incapaç de calcular-ho ja que les seves operacions s'allarguen innecessàriament en el temps. Em consta per exemple que a la SNCF quan se'ls parla del que triga Renfe en fer qualsevol acoblament/desacoblament, no es poden aguantar el riure. I com això, tot.

El problema, per tant, és que acceptem com a intocables les premises que ens diuen els nostres gestors (per exemple cisallament = problema gros = retard) i per això ens conformem amb el que tenim. Sortosament, la realitat no té per què ser així.

I encara més... encara que no és el cas, si fos veritat que en un punt concret hi hagués un problema de sobrecàrrega per creuaments, el que calia era fer un salt de moltó abans de tallar la resta. Però com sempre: imprevisió + falta de ganes = busca't la vida.
davida
N9
N9
Posts: 1800
Joined: Wednesday 04/05/2005 15:46
Contact:

Re: Estació de rodalia de Sagrera-Meridiana

Post by davida »

Si es prolonguessin el R2 sud com R4 Nord, i les R3 i R7 fins St Andreu Arenal tindriem exactament els mateixos cizallaments que ara:
- No hi hauria el de bifurcació de les Passeig de Gracia
- Hi hauria el de la bifurcació de les aiguües.
- S'eliminaria el cizallament de Montcada Bifurcación de la R3 - R4, pero hi hauria el de la R4 - R7.

Pero com el nostre estimats gestor nomes tenen serradures al cap...

Nadal dimisió
User avatar
Guigui
Administrador
Posts: 23736
Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
Location: Penitents L3 (Barcelona)

Més que l'AV, pèssima previsió

Post by Guigui »

Pere wrote:Conclusió final: la culpa de tot el desgavell la tenen les obres de l'AVE i de la pèssima gestió que es fa de tot plegat.
La causa de tot això no són tant els obres de l'AV com a tal, sinó la falta de previsió que fa que l'AV tingui prioritat incondicional i la resta es vagi fent a bocinets com els surt dels nassos. Si s'hagués fet l'estació de rodalia de Sagrera-Meridiana aprofitant la remodelació de l'intercanviador de metro, no sols s'haurien estalviat un bon grapat de diners i molèsties, sinó que també haurien evitat coincidir amb les obres de l'AV, de manera que s'hauria pogut aprofitar molt millor el corredor Clot-Triangle.

Però aneu a explicar això a persones que no veuen altra utilitat en el ferrocarril que penjar-se medalles electoralistes.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.
User avatar
metring
Administrador
Posts: 23226
Joined: Saturday 04/03/2006 13:28
Location: Fabra i Puig

Re: Estació de rodalia de Sagrera-Meridiana

Post by metring »

La culpa és de solapar dues obres d'aquesta envergadura: la de l'AVE a SAC i ara això de Sagrera-Meridiana. Haurien d'haver esperat a tenir enllestida SAC i reunificar la R2, i no fer-ho tot a l'hora. I a sobre a la conferència de fa dues setmanes, en Manel Nadal va i diu que no volien fer obres a l'hora...En què quedem????????????????
User avatar
Guigui
Administrador
Posts: 23736
Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
Location: Penitents L3 (Barcelona)

Els polítics i la seva paraula

Post by Guigui »

Buf, refia't de la paraula d'un polític...
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.
User avatar
Pere
N9
N9
Posts: 1566
Joined: Tuesday 14/03/2006 19:55
Location: Alguna estació de rodalies <--> Sabadell Rambla

Re: Estació de rodalia de Sagrera-Meridiana

Post by Pere »

metring wrote:La culpa és de solapar dues obres d'aquesta envergadura: la de l'AVE a SAC i ara això de Sagrera-Meridiana. Haurien d'haver esperat a tenir enllestida SAC i reunificar la R2, i no fer-ho tot a l'hora. I a sobre a la conferència de fa dues setmanes, en Manel Nadal va i diu que no volien fer obres a l'hora...En què quedem????????????????
Exacte, teniu raó quan dieu que m'he precipitat massa dient que la culpa era directament de les obres de l'AVE, si no més aviat de fer-ho tot de cop, que és on volia arribar.
ferroviario_catalan
N8
N8
Posts: 727
Joined: Sunday 08/06/2008 16:03
Location: Horta L5

Re: Estació de rodalia de Sagrera-Meridiana

Post by ferroviario_catalan »

No se podría haber hecho reestructuración de la R4 norte junto con las R2? Un ejemplo:

-Suprimir la R2 central
-Prolongar los trenes procendentes de Terrassa hacia Castelldefels, y los procendentes de Manresa hacia Vilanova.
-Y en caso de haber mucho caos de trenes en el tramo Sants-Vilanova, suprimir los EDF-Vilanova.

Bajo mi punto de vista, a pesar de mi propuesta suprimiendo trenes, sería una acción muy positiva para mejorar la movilidad y la calidad del servicio durante las obras.
¡No hay que hacer un mundo de una canica!
User avatar
metring
Administrador
Posts: 23226
Joined: Saturday 04/03/2006 13:28
Location: Fabra i Puig

Re: Estació de rodalia de Sagrera-Meridiana

Post by metring »

Se pueden hacer cosas mejores que las que han hecho, e igual a partir de la semana que viene, con la que va a caer, se lo replanteen y hagan otras alternativas.
User avatar
Mako448
N10
N10
Posts: 3248
Joined: Saturday 03/06/2006 19:08

Re: Estació de rodalia de Sagrera-Meridiana

Post by Mako448 »

Demà "prova del foc" pels efectes del tall entre Arc de Triomf i Sant Andreu Arenala,i el retorn de la majoria de gent al treball.

És preveu grans aglomeracions per pujar a l'escala quan arribi algún tren de la R3 o R4 sobretot a les vies 2 i 4.I sobretot,a veure com anirà demà la L1 de gent...
User avatar
metring
Administrador
Posts: 23226
Joined: Saturday 04/03/2006 13:28
Location: Fabra i Puig

Re: Estació de rodalia de Sagrera-Meridiana

Post by metring »

Si va com ahir a les 11 de la nit, amb una freqüència d'entre 7 i 8 minuts, i els trens del metro plens de gom a gom, perquè la gent ja anava tornant escalonadament de les vacances...
User avatar
mikado
N9
N9
Posts: 1844
Joined: Friday 06/05/2005 21:40

Re: Estació de rodalia de Sagrera-Meridiana

Post by mikado »

metring wrote:Si va com ahir a les 11 de la nit, amb una freqüència d'entre 7 i 8 minuts, i els trens del metro plens de gom a gom, perquè la gent ja anava tornant escalonadament de les vacances...
Dissabte nit, després del partit del Barça, la L1 funcionava amb intervals de 8' i almenys en el trajecte Universitat - Espanya que és el que vaig fer jo, força atapaït. Amés dels ocupants tradicionals o habituals entre el que m'incloc, un munt de flautiperris amb gossos , cadenes i ... Un fàstic monumental, però aquest no és el tema del post.

Amb aquestes freqüències demà es pot liar i molt grossa a Fabra i Puig, caldrà fer un seguiment exhaustiu.
Miquel
Administrador
Posts: 4428
Joined: Monday 14/05/2007 19:17
Location: Barcelona

Re: Estació de rodalia de Sagrera-Meridiana

Post by Miquel »

Dir, que la informació que es dona és molt bona respecte al tall.
Al web de TMB hi hà un enllaç. Ho repeteixen per megafonia, i a moltes estacions de la provincia de Lleida, hi han els cartells posant els desviaments de les línies R3, 4 i 7.
A Manresa, hi hà un plànol, com a alternativa, anar amb FGC.

Aixó si, aquest cartell no diu rés del Regional, on la informació del seu desviament, com sempre ha estat quasi nul·la...
El metro de Barcelona amb motoristes!
User avatar
Mako448
N10
N10
Posts: 3248
Joined: Saturday 03/06/2006 19:08

Re: Estació de rodalia de Sagrera-Meridiana

Post by Mako448 »

Doncs jo demà segons l'hora que sigui per la tarda potser em passegui per la L1 entre Arc de Triomf o Clot Aragó i Fabra de Puig per veure el col.lapse que hi haurà i si comprobar que la L1 no té suficient capacitat per absorvir els passatgers de tres línies de rodalies

Per cert,puc servir una "Devolució Xpress"al metro,per anar a Fabra i Puig,si aquesta està picada en alguna estació anterior de Rodalia?
User avatar
Pere
N9
N9
Posts: 1566
Joined: Tuesday 14/03/2006 19:55
Location: Alguna estació de rodalies <--> Sabadell Rambla

Re: Estació de rodalia de Sagrera-Meridiana

Post by Pere »

Mako448 wrote:Per cert,puc servir una "Devolució Xpress"al metro,per anar a Fabra i Puig,si aquesta està picada en alguna estació anterior de Rodalia?
Sí que pots, és un títol de rodalies de Catalunya.
User avatar
metring
Administrador
Posts: 23226
Joined: Saturday 04/03/2006 13:28
Location: Fabra i Puig

Re: Estació de rodalia de Sagrera-Meridiana

Post by metring »

Qui pugui, que no s'ho perdi:

http://premsa.gencat.cat/pres_fsvp/AppJ ... 8?id=14506

Manel Nadal informarà dimarts de les afectacions al servei de Rodalia per la construcció de l'estació de Sagrera-Meridiana

El secretari per a la Mobilitat, Manel Nadal acompanyat del director de Rodalies de Catalunya, Miguel Ángel Remacha, informarà el proper dimarts, 6 d’abril, sobre les afectacions de les obres de construcció de l’estació Sagrera-Meridiana a les línies R3, R4 Nord, R4 Sud i R7 de Rodalia, en el primer dia laborable després de les vacances de Setmana Santa.
L’acte tindrà lloc, a les 11:00 hores, al vestíbul de l’estació de Rodalies de Sant Andreu Arenal.


06-04-2010 11:00 | Vestíbul de l'estació de Rodalies Sant Andreu Arenal | Barcelona (El Barcelonès) | Barcelona
El secretari per a la Mobilitat, Manel Nadal, acompanyat del director de Rodalies de Catalunya, Miguel Ángel Remacha, informarà sobre les afectacions de les obres de construcció de l’estació Sagrera-Meridiana a les línies R3, R4 Nord, R4 Sud i R7 de Rodalia, en el primer dia laborable després de les vacances de Setmana Santa.
victorcasta
N10
N10
Posts: 4267
Joined: Saturday 14/05/2005 11:32
Location: Horta

Re: Estació de rodalia de Sagrera-Meridiana

Post by victorcasta »

Si ja ho van explicar, cal tornar a fer-ho? O és que han modificat el pla alternatiu?
User avatar
Guigui
Administrador
Posts: 23736
Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
Location: Penitents L3 (Barcelona)

Clar que cal!

Post by Guigui »

Efectivament, cal tornar a fer-ho. Per mostrar el poc que fan.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.
User avatar
metring
Administrador
Posts: 23226
Joined: Saturday 04/03/2006 13:28
Location: Fabra i Puig

Re: Estació de rodalia de Sagrera-Meridiana

Post by metring »

victorcasta wrote:Si ja ho van explicar, cal tornar a fer-ho? O és que han modificat el pla alternatiu?
En principi, no canvien res, diuen que és perquè ara tornem a la rutina habitual, després de Setmana Santa.
Post Reply

Return to “Ferrocarril àrea Barcelona / Ferrocarril área Barcelona”