Page 13 of 33

Re: Estació de rodalia de Sagrera-Meridiana

Posted: Wednesday 31/03/2010 1:17
by Pere
victorcasta wrote:
437.001 wrote:Com es perd més temps, amb els cisallaments a Sants i al Clot, o amb el MEGATRANSBORD incòmode a Sant Andreu Arenal?
Sincerament: posats a perdre temps, prefereixo perdre'l fent el transbord i utilitzant el mitjà alternatiu, que almenys ja tindré calculat quin temps de més necessito per arribar a destinació, que perdre temps parat dins d'un tren que acumula retards per culpa de cisallaments, sense saber a quina hora arribaré.
Doncs no penso el mateix : amb l'inflat que està l'horari entre Sant Andreu Comtal i Clot, fàcilment es poden fer opcions com Vilanova-Terrassa o Sant Vicenç de Calders-Terrassa per la costa, a Sant Andreu Comtal, sentit nord, es farien els mateixos cisallaments que quan els trens acabaven allí si fós un tren cada 30 minuts.

Això sí, cal reduir l'afectació de les obres de l'AVE a La Sagrera, cosa que evidentment és impossible que contemplin.

També recordo que es va fer exactament el mateix els caps de setmana del febrer de l'any 2007 : http://www.trenscat.com/renfe/circesptall012007_ct.html , i es va poder suportar havent-hi més trens que ara entre St Andreu Comtal i Clot.

Conclusió final: la culpa de tot el desgavell la tenen les obres de l'AVE i de la pèssima gestió que es fa de tot plegat.

Re: Estació de rodalia de Sagrera-Meridiana

Posted: Wednesday 31/03/2010 2:57
by Sagrerenc
Pere wrote:Conclusió final: la culpa de tot el desgavell la tenen les obres de l'AVE i de la pèssima gestió que es fa de tot plegat.
Culpar l'AVE d'aquest desgavell no em sembla just. Aquest tall ha estat provocat per una estació de Rodalia, i les obres de construcció de l'estació d'alta velocitat de La Sagrera ja contemplen un desviament de les quatre vies existents, per la qual cosa no caldrà tallar les vies de Rodalia entre El Clot i Sant Andreu Comtal/Sant Adrià de Besòs (a excepció d'un parell de caps de setmana per habilitar i deshabilitar el desviament).

També cal recordar que sota de l'estació d'alta velocitat de La Sagrera també hi haurà una estació de Rodalia, i que la divisió de la R2 està provocada per les obres a Sant Andreu Comtal.

Re: Estació de rodalia de Sagrera-Meridiana

Posted: Wednesday 31/03/2010 9:14
by wefer
victorcasta wrote:Sincerament: posats a perdre temps, prefereixo perdre'l fent el transbord i utilitzant el mitjà alternatiu
Es parla dels cisallaments com si fos una operació que impliqués 10 minuts d'espera.
Un cisallament no té per què implicar pràcticament cap pèrdua de temps si està ben calculat. En tenim exemples ben clars a FGC, FGV, etc. Altra cosa és que Renfe sigui incapaç de calcular-ho ja que les seves operacions s'allarguen innecessàriament en el temps. Em consta per exemple que a la SNCF quan se'ls parla del que triga Renfe en fer qualsevol acoblament/desacoblament, no es poden aguantar el riure. I com això, tot.

El problema, per tant, és que acceptem com a intocables les premises que ens diuen els nostres gestors (per exemple cisallament = problema gros = retard) i per això ens conformem amb el que tenim. Sortosament, la realitat no té per què ser així.

I encara més... encara que no és el cas, si fos veritat que en un punt concret hi hagués un problema de sobrecàrrega per creuaments, el que calia era fer un salt de moltó abans de tallar la resta. Però com sempre: imprevisió + falta de ganes = busca't la vida.

Re: Estació de rodalia de Sagrera-Meridiana

Posted: Wednesday 31/03/2010 10:13
by davida
Si es prolonguessin el R2 sud com R4 Nord, i les R3 i R7 fins St Andreu Arenal tindriem exactament els mateixos cizallaments que ara:
- No hi hauria el de bifurcació de les Passeig de Gracia
- Hi hauria el de la bifurcació de les aiguües.
- S'eliminaria el cizallament de Montcada Bifurcación de la R3 - R4, pero hi hauria el de la R4 - R7.

Pero com el nostre estimats gestor nomes tenen serradures al cap...

Nadal dimisió

Més que l'AV, pèssima previsió

Posted: Wednesday 31/03/2010 10:30
by Guigui
Pere wrote:Conclusió final: la culpa de tot el desgavell la tenen les obres de l'AVE i de la pèssima gestió que es fa de tot plegat.
La causa de tot això no són tant els obres de l'AV com a tal, sinó la falta de previsió que fa que l'AV tingui prioritat incondicional i la resta es vagi fent a bocinets com els surt dels nassos. Si s'hagués fet l'estació de rodalia de Sagrera-Meridiana aprofitant la remodelació de l'intercanviador de metro, no sols s'haurien estalviat un bon grapat de diners i molèsties, sinó que també haurien evitat coincidir amb les obres de l'AV, de manera que s'hauria pogut aprofitar molt millor el corredor Clot-Triangle.

Però aneu a explicar això a persones que no veuen altra utilitat en el ferrocarril que penjar-se medalles electoralistes.

Re: Estació de rodalia de Sagrera-Meridiana

Posted: Wednesday 31/03/2010 11:12
by metring
La culpa és de solapar dues obres d'aquesta envergadura: la de l'AVE a SAC i ara això de Sagrera-Meridiana. Haurien d'haver esperat a tenir enllestida SAC i reunificar la R2, i no fer-ho tot a l'hora. I a sobre a la conferència de fa dues setmanes, en Manel Nadal va i diu que no volien fer obres a l'hora...En què quedem????????????????

Els polítics i la seva paraula

Posted: Wednesday 31/03/2010 11:31
by Guigui
Buf, refia't de la paraula d'un polític...

Re: Estació de rodalia de Sagrera-Meridiana

Posted: Wednesday 31/03/2010 13:20
by Pere
metring wrote:La culpa és de solapar dues obres d'aquesta envergadura: la de l'AVE a SAC i ara això de Sagrera-Meridiana. Haurien d'haver esperat a tenir enllestida SAC i reunificar la R2, i no fer-ho tot a l'hora. I a sobre a la conferència de fa dues setmanes, en Manel Nadal va i diu que no volien fer obres a l'hora...En què quedem????????????????
Exacte, teniu raó quan dieu que m'he precipitat massa dient que la culpa era directament de les obres de l'AVE, si no més aviat de fer-ho tot de cop, que és on volia arribar.

Re: Estació de rodalia de Sagrera-Meridiana

Posted: Wednesday 31/03/2010 16:10
by ferroviario_catalan
No se podría haber hecho reestructuración de la R4 norte junto con las R2? Un ejemplo:

-Suprimir la R2 central
-Prolongar los trenes procendentes de Terrassa hacia Castelldefels, y los procendentes de Manresa hacia Vilanova.
-Y en caso de haber mucho caos de trenes en el tramo Sants-Vilanova, suprimir los EDF-Vilanova.

Bajo mi punto de vista, a pesar de mi propuesta suprimiendo trenes, sería una acción muy positiva para mejorar la movilidad y la calidad del servicio durante las obras.

Re: Estació de rodalia de Sagrera-Meridiana

Posted: Wednesday 31/03/2010 16:14
by metring
Se pueden hacer cosas mejores que las que han hecho, e igual a partir de la semana que viene, con la que va a caer, se lo replanteen y hagan otras alternativas.

Re: Estació de rodalia de Sagrera-Meridiana

Posted: Monday 05/04/2010 17:56
by Mako448
Demà "prova del foc" pels efectes del tall entre Arc de Triomf i Sant Andreu Arenala,i el retorn de la majoria de gent al treball.

És preveu grans aglomeracions per pujar a l'escala quan arribi algún tren de la R3 o R4 sobretot a les vies 2 i 4.I sobretot,a veure com anirà demà la L1 de gent...

Re: Estació de rodalia de Sagrera-Meridiana

Posted: Monday 05/04/2010 20:43
by metring
Si va com ahir a les 11 de la nit, amb una freqüència d'entre 7 i 8 minuts, i els trens del metro plens de gom a gom, perquè la gent ja anava tornant escalonadament de les vacances...

Re: Estació de rodalia de Sagrera-Meridiana

Posted: Monday 05/04/2010 20:50
by mikado
metring wrote:Si va com ahir a les 11 de la nit, amb una freqüència d'entre 7 i 8 minuts, i els trens del metro plens de gom a gom, perquè la gent ja anava tornant escalonadament de les vacances...
Dissabte nit, després del partit del Barça, la L1 funcionava amb intervals de 8' i almenys en el trajecte Universitat - Espanya que és el que vaig fer jo, força atapaït. Amés dels ocupants tradicionals o habituals entre el que m'incloc, un munt de flautiperris amb gossos , cadenes i ... Un fàstic monumental, però aquest no és el tema del post.

Amb aquestes freqüències demà es pot liar i molt grossa a Fabra i Puig, caldrà fer un seguiment exhaustiu.

Re: Estació de rodalia de Sagrera-Meridiana

Posted: Monday 05/04/2010 21:02
by Miquel
Dir, que la informació que es dona és molt bona respecte al tall.
Al web de TMB hi hà un enllaç. Ho repeteixen per megafonia, i a moltes estacions de la provincia de Lleida, hi han els cartells posant els desviaments de les línies R3, 4 i 7.
A Manresa, hi hà un plànol, com a alternativa, anar amb FGC.

Aixó si, aquest cartell no diu rés del Regional, on la informació del seu desviament, com sempre ha estat quasi nul·la...

Re: Estació de rodalia de Sagrera-Meridiana

Posted: Monday 05/04/2010 21:05
by Mako448
Doncs jo demà segons l'hora que sigui per la tarda potser em passegui per la L1 entre Arc de Triomf o Clot Aragó i Fabra de Puig per veure el col.lapse que hi haurà i si comprobar que la L1 no té suficient capacitat per absorvir els passatgers de tres línies de rodalies

Per cert,puc servir una "Devolució Xpress"al metro,per anar a Fabra i Puig,si aquesta està picada en alguna estació anterior de Rodalia?

Re: Estació de rodalia de Sagrera-Meridiana

Posted: Monday 05/04/2010 21:47
by Pere
Mako448 wrote:Per cert,puc servir una "Devolució Xpress"al metro,per anar a Fabra i Puig,si aquesta està picada en alguna estació anterior de Rodalia?
Sí que pots, és un títol de rodalies de Catalunya.

Re: Estació de rodalia de Sagrera-Meridiana

Posted: Monday 05/04/2010 22:19
by metring
Qui pugui, que no s'ho perdi:

http://premsa.gencat.cat/pres_fsvp/AppJ ... 8?id=14506

Manel Nadal informarà dimarts de les afectacions al servei de Rodalia per la construcció de l'estació de Sagrera-Meridiana

El secretari per a la Mobilitat, Manel Nadal acompanyat del director de Rodalies de Catalunya, Miguel Ángel Remacha, informarà el proper dimarts, 6 d’abril, sobre les afectacions de les obres de construcció de l’estació Sagrera-Meridiana a les línies R3, R4 Nord, R4 Sud i R7 de Rodalia, en el primer dia laborable després de les vacances de Setmana Santa.
L’acte tindrà lloc, a les 11:00 hores, al vestíbul de l’estació de Rodalies de Sant Andreu Arenal.


06-04-2010 11:00 | Vestíbul de l'estació de Rodalies Sant Andreu Arenal | Barcelona (El Barcelonès) | Barcelona
El secretari per a la Mobilitat, Manel Nadal, acompanyat del director de Rodalies de Catalunya, Miguel Ángel Remacha, informarà sobre les afectacions de les obres de construcció de l’estació Sagrera-Meridiana a les línies R3, R4 Nord, R4 Sud i R7 de Rodalia, en el primer dia laborable després de les vacances de Setmana Santa.

Re: Estació de rodalia de Sagrera-Meridiana

Posted: Monday 05/04/2010 23:04
by victorcasta
Si ja ho van explicar, cal tornar a fer-ho? O és que han modificat el pla alternatiu?

Clar que cal!

Posted: Monday 05/04/2010 23:31
by Guigui
Efectivament, cal tornar a fer-ho. Per mostrar el poc que fan.

Re: Estació de rodalia de Sagrera-Meridiana

Posted: Monday 05/04/2010 23:37
by metring
victorcasta wrote:Si ja ho van explicar, cal tornar a fer-ho? O és que han modificat el pla alternatiu?
En principi, no canvien res, diuen que és perquè ara tornem a la rutina habitual, després de Setmana Santa.