Page 13 of 23

Posted: Monday 18/12/2006 18:01
by Ferrovi
Què dius! ara ja em fan por les 9000!
-¿Para que servirá este botoncito rojo con una "E"?
-¿Y este otro en el que aparece una gota de agua, será para apagar fuego?
-A provar se ha dicho! :D

Posted: Monday 18/12/2006 18:10
by Vox
Culló!!! 5 trens ja???

No pensava que arrivèssin tant ràpid! Jo tambè he notat, com vaig comentar a la pàgina 15 d'aquest fil, diferencies entre el 3er 9000 i els 2 primers, no sols per fer menys soroll i arrencar millor, sino a nivell interior. Algú sap quines son aquestes diferencies? es que les vaig notar però no sabria dir quines eren exactament. Com el Darth Vader "lo he presentido mi maestro".

Si ja hi ha 5 9000, no es podrien fer freqüencies molt bones a la L2? Almenys fins que es decideixin a començar a passar 2100 a la L4.

I ara la pregunta es.. Quan faran la comanda per els nous trens de la L2 un cop al 2067 la L9 estigui tota oberta i "demani" tots els 9000?

Vox

Per tothom...

Posted: Tuesday 19/12/2006 0:09
by JaMiRo!
Vox wrote:I ara la pregunta es.. Quan faran la comanda per els nous trens de la L2 un cop al 2067 la L9 estigui tota oberta i "demani" tots els 9000?
No, no. La L2 es queda només 9000s, no es demanaran nous trens. N'hi ha per tothom (L9/L10 inclosa), tranquil·litat! :D ;)

Re: Per tothom...

Posted: Tuesday 19/12/2006 0:28
by Vox
JaMiRo! wrote:
Vox wrote:I ara la pregunta es.. Quan faran la comanda per els nous trens de la L2 un cop al 2067 la L9 estigui tota oberta i "demani" tots els 9000?
No, no. La L2 es queda només 9000s, no es demanaran nous trens. N'hi ha per tothom (L9/L10 inclosa), tranquil·litat! :D ;)
COM???

La L2 no s'anirà quedant els 9000 degut a que la L9 no acaba mai i les 9000 es van entregant i s'han de col·locar alguna línea? (fet que permet renovar la L2, i passar les 2100 a la L4 per caregarse les estimades 1100) En aquest sentit, si hi ha 50 sèrie 9000 demanades per la L9, i uns 20 i pico van a la L2, com podrà operar la L9?

No he llegit enlloc que s'hagin demanat més 9000 per finalment tenirles tant a la L2 com a la L9-10!

Jo pensava que un cop la L9 estigui tota oberta i reclami les 50 sèrie 9000, la L2 es quedaría només amb les x 5000 que te i haurien de comprar unaltre sèrie!

Vox

Re: Per tothom...

Posted: Tuesday 19/12/2006 6:41
by mikado
JaMiRo! wrote:
Vox wrote:I ara la pregunta es.. Quan faran la comanda per els nous trens de la L2 un cop al 2067 la L9 estigui tota oberta i "demani" tots els 9000?
No, no. La L2 es queda només 9000s, no es demanaran nous trens. N'hi ha per tothom (L9/L10 inclosa), tranquil·litat! :D ;)
Pregunta tècnica pel Jamiro que "és de la casa" i per tothom que ho pugui saber. Quina és la rampa màxima que pot pujar un 9000 i en quines condicions???. Ho dic perque jo treballo a la Zona Franca i cada dia veig la sortida sota el Pg de la Zona Franca cap el viaducte i em sembla una rampa considerable i el dia que plogui...ufff. Porta "areneros" o sorreres els 9000 com els CITADIS ???? Recordar que els CITADIS quan plou o tallen l'herba els utiltza per donar tracció a la rampa existent ente "Les Aigües" i "Cornellà Centre".

Gràcies Jamiro i gràcies tots.

Vejam...

Posted: Tuesday 19/12/2006 11:56
by JaMiRo!
Vejam si ho puc preguntar aquesta tarda a la feina... :D

Així ho tinc entès

Posted: Tuesday 19/12/2006 11:57
by JaMiRo!
Vox wrote:COM???
Bé jo tinc entès això. Òbviament puc estar equivocat, eh! ;)

Re: Per tothom...

Posted: Tuesday 19/12/2006 12:29
by entfe001
mikado wrote:[...] em sembla una rampa considerable i el dia que plogui...ufff. Porta "areneros" o sorreres els 9000 com els CITADIS ????
Si fan com al metro de Tolosa de Llenguadoc (que tampoc és del tot comparable perquè no és un ferrocarril), a les rampes de transició entre tram subterrani i elevat hi ha una coberta damunt de la plataforma per tal d'evitar que es mulli.

-------------------------------------
Nota de l'administrador: els missatges referents al metro de Tolosa i a la definició de ferrocarril, han sigut moguts a aquest altre fil:
http://transport.cat/viewtopic.php?t=4770
-------------------------------------

Posted: Friday 22/12/2006 17:45
by Mako448
Dimecres vaig pujar al 9017
I ahir hi havien 2 9000 seguits circulant en la mateixa direcció(Pep Aventura),vaig anar amb el primer a 9000 fins a Gorg,canvio d'andana per tornar amb el mateix tren,i bé un altre 9000 direcció Pep Aventura a l'hora que torna el 9000 que havia anat jo per tornar cap a Paral.lel.
Per cert,des de que han posat els 9000,sempre que agafo la L2,primer tren un 9000 8) ,aixó si que és tindre sort!

Posted: Friday 22/12/2006 18:55
by Jordilar
En repetides ocasions he dit que hi ha 2 9000 que van seguits amb els números de torn 203 i 205 habituals. L'altre acostuma a ser l'últim amb el número de torn 218, tot i que últimament ja començen a trencar aquesta tradició i hi inetercalen algun 2100 pel mig. L'ordre dels 5000 es totalment aleatori.

Ah, i jo l'agafo habitualment, bueno, casi sempre cada dia, perque a l'hora que hagafo el metro coincideix que arriven els torns que he dit abans 8)

Posted: Saturday 23/12/2006 11:46
by pokeroms
Hola,

Algú sap quants 2100 han tret ya???

Salutacions!!

Vols dir?

Posted: Saturday 23/12/2006 14:23
by JaMiRo!
Hola!

Vols dir que n'han tret algun? :?:

En tot cas, encara no n'hi ha cap per la L4. Sigui com sigui, no trigarà molt; a Santa Perpètua tenim com a mínim tres unitats de la sèrie 9000 gairebé llestes... :o

Recordeu que els 9000 desplacen els 2100 cap a la L4.

Salut!

Que pazó?

Posted: Monday 25/12/2006 12:57
by Denisuko
Un company de L1 m'ha comentat que un amic seu de L2 li ha dit (radio-macuto) que hi han hagut problemes amb els 9000, pel que m'ha comentat sembla ser que consumien més que els 2100 i els 5000, és a dir: consumien 1500 volts i o els de cotxeres estan miran d'arreglar-ho o vindran tecnics d'Alstom.... algú sap més del tema?

Re: Que pazó?

Posted: Monday 25/12/2006 13:14
by pokeroms
Denisuko wrote:Un company de L1 m'ha comentat que un amic seu de L2 li ha dit (radio-macuto) que hi han hagut problemes amb els 9000, pel que m'ha comentat sembla ser que consumien més que els 2100 i els 5000, és a dir: consumien 1500 volts i o els de cotxeres estan miran d'arreglar-ho o vindran tecnics d'Alstom.... algú sap més del tema?
En JaMiRo! ho deu saber :D :D

Salutacions!

Re: Que pazó?

Posted: Monday 25/12/2006 13:24
by Watermark
Denisuko wrote:Un company de L1 m'ha comentat que un amic seu de L2 li ha dit (radio-macuto) que hi han hagut problemes amb els 9000, pel que m'ha comentat sembla ser que consumien més que els 2100 i els 5000, és a dir: consumien 1500 volts i o els de cotxeres estan miran d'arreglar-ho o vindran tecnics d'Alstom.... algú sap més del tema?
No en sé res més del tema :D peró el que si et puc dir que els trens no "consumeixen" el voltatge que ells volen sino el que els hi posen. Si la linia està electrificada a 1200 V, els 9000 estan alimentats a 1200 V i seria possible que amb un petit apanyo s'autoalimentessin a menys tensió peró mai a mes. Tampoc tindria sentit que una empresa hagi dissenyat uns trens que requereixen de 1500 V per una linia de 1200 V, seria una xapussada bestial: els sistemes mecànics no podrien anar amb tota l'eficàcia desitjada i amb els sistemes electrònics podria passar qualsevol cosa.

El que crec que es podria referir aquest rumor és que les unitats que cites podrien consumir més potència que altres unitats. És a dir, que amb els 1200 V que els hi donen, les unitats 9000 facin funcionar un conjunt de sistemes que realitzen més treball que no pas els 2100 o 5000. Aixó per al funcionament de les unitats no representa cap problema a priori, peró si pot provocar problemes per a la central elèctrica que subministra la tensió a la xarxa, ja que hauran d'entregar la potència extra que consumeixen les 9000 el que (a tensió constant 1200 V) es tradueix en una intensitat de corrent lliurada més elevada. I tot plegat, si la central elèctrica entrega massa corrent pot començar a olorar a socarrimat i petar.

Tot aquest raonament és el que es dóna a la linia Ribes de Freser-Puigcerdà per no fer passar unitats que, si bé podrien passar pel túnel del Cargol, consumeixen massa potència per a les característiques de les centrals elèctriques d'aquest tram.

Posted: Monday 25/12/2006 13:34
by aarongilp
Marc, un petit apunt...no són "centrals elèctriques" sinó "subestacions elèctriques". Les centrals és on es produeix l'electricitat, i les subestacions són les que la transformen a menor tensió per a poder-la entregar al consun (en aquest cas, la passen de 45/60kV AC a 1.2kV DC al Metro o 3kV DC a la renfe.

Bitensió

Posted: Monday 25/12/2006 14:46
by JaMiRo!
Denisuko wrote:Un company de L1 m'ha comentat que un amic seu de L2 li ha dit (radio-macuto) que hi han hagut problemes amb els 9000, pel que m'ha comentat sembla ser que consumien més que els 2100 i els 5000, és a dir: consumien 1500 volts i o els de cotxeres estan miran d'arreglar-ho o vindran tecnics d'Alstom.... algú sap més del tema?
La sèrie 9000 diria que és bitensió, pot treballar a 1200 i a 1500 V DC. ;)

De fet, la sèrie 5000 també em penso que és bitensió. :D

Posted: Monday 25/12/2006 15:32
by El LLOP
Jamiro i Watermark teniu raó. A la L5 quan desaparegui l'últim 1000, es canviarà la tensió de la línia de 1200 a 1500.

Posted: Monday 25/12/2006 16:18
by Denisuko
El LLOP wrote:Jamiro i Watermark teniu raó. A la L5 quan desaparegui l'últim 1000, es canviarà la tensió de la línia de 1200 a 1500.
I aixó, quin benefici hi ha cap al passatger?

Posted: Monday 25/12/2006 16:56
by Jordilar
No hi haurá cap diferència. El problema es que els 1000 no podran circular més :'(