Re: Lloguer públic de bicicletes a Barcelona (Bicing)
Posted: Thursday 12/08/2010 11:24
http://www.elperiodico.cat/ca/noticias/ ... 2030.shtml
El Bicing fracassa per segon dia seguit per una caiguda informàtica
La concessionària Clear Channel envia a BCN 10 tècnics perquè eradiquin els problemes
La majoria de parades van tenir problemes per entregar bicicletes pel canvi fallit del programa
Dijous, 12 de agost del 2010
DAVID PLACER
BARCELONA
La borratxera informàtica de canvis de codis i programes del Bicing va tenir ahir el seu dia de ressaca. Després que dimarts els tècnics fracassessin en la substitució del programa informàtic que causa la majoria d'errors, el Bicing va tornar a deixar de funcionar ahir de manera intermitent a la majoria de parades del sistema. L'empresa Barcelona de Serveis Municipals, encarregada de la supervisió del servei, va explicar que el sistema havia tingut tres grans caigudes: a les 8.15 hores, a les 9.15 hores i al migdia. El Bicing també va tenir altres avaries posteriorment, tot i que només en algunes parades. CiU va treure suc de la situació i la va comparar amb la del fiasco informàtic de la consulta de la Diagonal.
zoom Tres abonats del servei en una parada del Bicing que no funciona a la plaça de Catalunya, ahir.
Molts usuaris tampoc van poder notificar els problemes per telèfon. El número d'atenció al client explicava als usuaris que no podien accedir a la base de dades, de manera que prenien nota de les incidències manualment. Els abonats no van tenir ahir informació del que passaria. «Dimarts van avisar que desconnectarien les estacions per actualitzar el sistema informàtic. ¿I avui (ahir) per què les han desconnectat? Perquè després d'anar a 4 o 5 estacions, totes tenien la pantalla en vermell. Al final he hagut de fer servir el metro», explicava ahir el Xavier a la web d'aquest diari.
El sistema informàtic del Bicing causa problemes de comunicació entre les parades i el servidor central i acostuma a produir errors al llegir les targetes magnètiques. Per resoldre aquests inconvenients, la concessionària, la nord-americana Clear Channel, va programar dimarts un canvi de sistema que va ser avortat perquè el nou programa generava una espera massa llarga per a l'usuari.
INFORMÀTICS D'ELIT / Clear Channel, amb seu a la ciutat texana de San Antonio, va enviar un equip de programadors d'elit a Barcelona per eradicar el problema. El programa informàtic ha estat creat per la mateixa concessionària per gestionar els seus serveis de bicicletes a tot el món. A Barcelona, el sistema informàtic desenvolupat per Clear Channel utilitza una xarxa de dades propietat de France Telecom (Orange) que es comunica amb uns servidors llogats per l'empresa Concatel. Fins ara els tècnics, que treballen incansablement per solucionar el caos, no estan segurs dels motius dels errors, segons ha pogut saber aquest diari.
POQUES PROVES / El nou programa que va intentar instal·lar l'equip d'informàtics dimarts passat no havia estat provat amb prou temps ni prou garanties, segons va explicar a aquest diari un treballador implicat en el procés. Tant l'empresa Barcelona de Serveis Municipals, com la concessionària Clear Channel, no han volgut aportar més informació sobre el procés.
L'empresa municipal havia explicat dimarts passat que el procés de canvi del programa es tornaria a intentar, però no va precisar quan. El sistema continua inestable, de manera que no es descarta que es produeixin noves incidències.
El Bicing fracassa per segon dia seguit per una caiguda informàtica
La concessionària Clear Channel envia a BCN 10 tècnics perquè eradiquin els problemes
La majoria de parades van tenir problemes per entregar bicicletes pel canvi fallit del programa
Dijous, 12 de agost del 2010
DAVID PLACER
BARCELONA
La borratxera informàtica de canvis de codis i programes del Bicing va tenir ahir el seu dia de ressaca. Després que dimarts els tècnics fracassessin en la substitució del programa informàtic que causa la majoria d'errors, el Bicing va tornar a deixar de funcionar ahir de manera intermitent a la majoria de parades del sistema. L'empresa Barcelona de Serveis Municipals, encarregada de la supervisió del servei, va explicar que el sistema havia tingut tres grans caigudes: a les 8.15 hores, a les 9.15 hores i al migdia. El Bicing també va tenir altres avaries posteriorment, tot i que només en algunes parades. CiU va treure suc de la situació i la va comparar amb la del fiasco informàtic de la consulta de la Diagonal.
zoom Tres abonats del servei en una parada del Bicing que no funciona a la plaça de Catalunya, ahir.
Molts usuaris tampoc van poder notificar els problemes per telèfon. El número d'atenció al client explicava als usuaris que no podien accedir a la base de dades, de manera que prenien nota de les incidències manualment. Els abonats no van tenir ahir informació del que passaria. «Dimarts van avisar que desconnectarien les estacions per actualitzar el sistema informàtic. ¿I avui (ahir) per què les han desconnectat? Perquè després d'anar a 4 o 5 estacions, totes tenien la pantalla en vermell. Al final he hagut de fer servir el metro», explicava ahir el Xavier a la web d'aquest diari.
El sistema informàtic del Bicing causa problemes de comunicació entre les parades i el servidor central i acostuma a produir errors al llegir les targetes magnètiques. Per resoldre aquests inconvenients, la concessionària, la nord-americana Clear Channel, va programar dimarts un canvi de sistema que va ser avortat perquè el nou programa generava una espera massa llarga per a l'usuari.
INFORMÀTICS D'ELIT / Clear Channel, amb seu a la ciutat texana de San Antonio, va enviar un equip de programadors d'elit a Barcelona per eradicar el problema. El programa informàtic ha estat creat per la mateixa concessionària per gestionar els seus serveis de bicicletes a tot el món. A Barcelona, el sistema informàtic desenvolupat per Clear Channel utilitza una xarxa de dades propietat de France Telecom (Orange) que es comunica amb uns servidors llogats per l'empresa Concatel. Fins ara els tècnics, que treballen incansablement per solucionar el caos, no estan segurs dels motius dels errors, segons ha pogut saber aquest diari.
POQUES PROVES / El nou programa que va intentar instal·lar l'equip d'informàtics dimarts passat no havia estat provat amb prou temps ni prou garanties, segons va explicar a aquest diari un treballador implicat en el procés. Tant l'empresa Barcelona de Serveis Municipals, com la concessionària Clear Channel, no han volgut aportar més informació sobre el procés.
L'empresa municipal havia explicat dimarts passat que el procés de canvi del programa es tornaria a intentar, però no va precisar quan. El sistema continua inestable, de manera que no es descarta que es produeixin noves incidències.