Re: Línies de bus afectades x culpa de maratons, cabalgates,etc.
Posted: Saturday 26/01/2008 22:38
Eloi, fem trobada liniadeutorracollonera? Jo tinc ganes de veure autobusos desviats, la veritat
Fòrum del transport català
https://transport.cat.marguas.com/
TMB wrote:Servei d’autobusos a Montjuïc pel Mobile World Congres
Amb motiu de la celebració del Mobile World Congress de telefonia mòbil al recinte firal de Montjuïc 1, que tindrà lloc des del proper dilluns, dia 11 de febrer, fins al dijous, dia 14 de febrer, i que obligarà a tallar al trànsit l’avinguda Maria Cristina, Transports Metropolitans de Barcelona (TMB) ha previst un reforç del servei d’autobusos de la muntanya de Montjuïc consistent en un servei especial de bus des de pl. Espanya fins a l’estadi Olímpic.
L’horari de funcionament d’aquest servei especial serà des de les 6.30 hores fins a les 23.00 hores durant els dies compresos entre el 11 i el 14 de febrer, tots dos inclosos, i tindrà la consideració de servei regular amb validació (de pagament). Els vehicles s’aturaran a totes les parades del seu recorregut, les quals seran convenientment senyalitzades.
A més del servei especial, la resta de línies que circulen habitualment per Montjuïc, com ara les línies 13, 23, 50, 61 i PM, ho continuaran fent tot i que modificaran el seu recorregut per l’avinguda Maria Cristina amb un itinerari alternatiu els dies en què es desenvolupi l’activitat del congrés.
Recordar que Plaça Espanya és un centre neuràlgic de comunicació on conflueixen la xarxa de Metro (a l’estació d’Espanya, L1 i L3), els FGC, diferents línies d’autobusos de TMB i altres línies d’autobusos metropolitans.
Finalment, i amb motiu de la celebració d’aquest congrés, l’ATM (Autoritat del Transport Metropolità) ha editat 2 títols especials de transport vàlids per a 3 o 5 dies. Els títols són personalitzats i permeten realitzar un nombre il·limitat de viatges en transport públic dins de la zona 1 del sistema tarifari integrat durant 3 o 5 dies consecutius des de la primera validació i fins al 24 de febrer de 2008 inclòs.
I com diu avui un diari gratuït (em sembla que el "Què"), prohibint el trànsit peatonal per la via pública degut a la ocupació injusta de l'espai públic que fa la Fira. Fa anys, quan treballava al Paral.lel i hi anava caminant des de l'Hospitalet, ho vaig patir un parell de vegades, i no fa cap mena de gràcia que un segurata et prohibeixi creuar el carrer i t'obligui a baixar pel carrer de Mèxic i voltar per la plaça d'Espanya, respirant el fum dels maleïts cotxes.Ecomobisostrans wrote:L'Av.Maria Cristina estara desviada per culpa del (...) Mobile World Congres i els autobusos hauran d'anar per Ctra.Bordeta, St.Roc, Gran Via i Mèxic, trigant uns 10 minuts mes i retardant als que paren a Gran Via-Ctra.Bordeta (9, 37, 109, L94, L95, etc.)
No crec que sigui ben bé així.Platanito wrote:prohibint el trànsit peatonal per la via pública degut a la ocupació injusta de l'espai públic que fa la Fira.
He dit que és injust, i no il.legal ni il.lícit, i ho mantinc. Pel que fa a la teva reflexió, ignoro si la Fira té la titularitat (en aquest cas, neteja i enllumenat haurien de còrrer pel seu compte), però és evident que quan es va construir no ho va fer com a part d'una "Fira de Barcelona" que encara no existia. Intentaré esbrinar a qui pertany i quina mena de conveni té la Fira amb l'Ajuntament pel que fa a aquest vial.wefer wrote:No crec que sigui ben bé així.Platanito wrote:prohibint el trànsit peatonal per la via pública degut a la ocupació injusta de l'espai públic que fa la Fira.
Aquesta "via pública" que és l'Avinguda Maria Cristina sempre ha format part de la Fira. De fet, va ser per ella que es va construir el 1929, no pas per altra cosa, i com a tal, està contemplada com a part del recinte de l'Exposició.
Cosa diferent és que, certament, és un problema cada vegada que es tanca, i potser caldria buscar alternatives perquè això no passés.
L'avinguda es va construir com accés principal a l'Exposició Universal del 1929. Les torres "venecianes" de l'extrem Plaça Espanya, són les que en marquen la porta d'entrada.Platanito wrote:és evident que quan es va construir no ho va fer com a part d'una "Fira de Barcelona" que encara no existia.
TMB wrote:Línies d’autobusos afectades per la Marató de Barcelona
● TMB recomana la utilització del Metro diumenge al matí
Amb motiu de la celebració de la Marató de Barcelona que tindrà lloc el proper diumenge, dia 2 de març, algunes línies d’autobús es podrien veure afectades en el seu servei al llarg de tot el matí. Per aquesta raó, Transports Metropolitans de Barcelona (TMB) recomana la utilització del Metro durant aquestes hores i en aquells desplaçaments a l’entorn dels llocs per on transcorrerà la competició.
La Marató, que afectarà tot el trànsit de superfície per on es desenvolupi entre les 7.30 i les 14.30 hores aproximadament, sortirà de l’avinguda Reina M. Cristina i tindrà un recorregut que passarà per la majoria dels llocs més emblemàtics de la capital catalana: plaça Espanya, Camp Nou, Diagonal, passeig de Gràcia, Sagrada Família, Torre Agbar, Fòrum, plaça Sant Jaume, Les Rambles i plaça Catalunya, entre molts d’altres.
TMB adoptarà les mesures oportunes per desviar els vehicles de les línies en funció dels llocs per on va passant la Marató. A més, s’ha establert un pla d’informació puntual en els autobusos afectats per tal que els usuaris coneguin els motius i la situació dels serveis. No obstant, i per a més fiabilitat en els desplaçaments, s’aconsella la utilització del Metro.
Per a més informació, us recomanem que consulteu la web de la Marató (http://www.barcelonamarato.es) i la web ciutadana de la Marató (http://www.bcn.cat/marato), on podreu trobar tota la informació necessària de la cursa així com de les afectacions de trànsit i el transport públic per accedir als diferents punts de la cursa.
Barcelona, 27 de febrer de 2008
s'acabarà el món per la disputa d'un event esportiu-cultural que es fa 1 dia l'any???Ecomobisostrans wrote:Tota Barcelona potes enlaire per culpa de la (...) Marató de Barcelona
Vient la triplicació de males cares, diria que sí. Tan fàcil que seria recloure la cursa al Circuit de Catalunya, on, a més, pulveritzarien el rècord mundial, amb un F-1 de llebre...Danzig wrote:s'acabarà el món per la disputa d'un event esportiu-cultural que es fa 1 dia l'any???Ecomobisostrans wrote:Tota Barcelona potes enlaire per culpa de la (...) Marató de Barcelona
Això, i els monoplaces que corrin pels carrers de Barcelona, que són per als vehicles a motor i per a la gent seriosa...Guigui wrote:Vient la triplicació de males cares, diria que sí. Tan fàcil que seria recloure la cursa al Circuit de Catalunya, on, a més, pulveritzarien el rècord mundial, amb un F-1 de llebre...Danzig wrote:s'acabarà el món per la disputa d'un event esportiu-cultural que es fa 1 dia l'any???Ecomobisostrans wrote:Tota Barcelona potes enlaire per culpa de la (...) Marató de Barcelona
No només afecta als autobusos sino tambe al tramvia. Ahir vaig veure un cartell on deia que les línies T4 i T5 estaran tallades entre les 9:00 i les 13:00.Ecomobisostrans wrote:Tota Barcelona potes enlaire per culpa de la (...) Marató de Barcelona
Info-PTP wrote:L'interès de l'Ajuntament de Barcelona per millorar la connectivitat entre transports públics a la Zona Universitària contrasta amb el menyspreu que mostren les autoritats del consistori envers els usuaris dels autobusos, pel cap baix, davant el tracte de favor que atorguen als seguidors del Barça. Al carrer Tinent Coronel Valenzuela, prop de la Diagonal, hi ha dues parades del 33 i del 60 on des de fa dies s'avisa els ciutadans que «en dies de partit, a causa dels vehicles mal estacionats que impedeixen el recorregut habitual de la línia, aquesta parada pot estar anul·lada». Els cartells també indiquen les parades més properes per agafar aquests autobusos, i acaben amb la frase següent: «Per una xarxa de bus millor. Disculpeu les molèsties.» El regidor de Mobilitat, Francesc Narváez, va ser advertit fa una setmana de l'existència dels avisos i va dir: «No pot ser que a causa d'actituds incíviques s'anul·li un transport públic.» Narváez es va comprometre a corregir la irregularitat, però les seves gestions encara no han donat fruit.
... i 22, 24, 28, 87 i 92. Afectarà el 87, ja que no és de TMB, així com (teòricament) el 92, ja que té serveis mínims del 25% tot el dia. Les altres línies crec en quedaran marginalment afectades en no tallar-se Gran de Gràcia fins a les 20 hores.oscar440 wrote:Avui és la "dolça festa" del barri de Gràcia, a Barcelona (Sant Medir). De no ser per la vaga dels "senyors autobuseros", es veurien afectades les linies: 39, 55, i els busos del barri: 114, 116.
Salutacions.
Jo diria "per culpa de l'incivisme d'alguns (...) que aparquen impedint el pas dels autobusos". I aprofito per rememorar la meva época d'estudiant, quan els dies de partit baixava del campus obrint-me pas amb la carpeta entre la selva de retrovisors que no deixaven transitar per la vorera. Com em penedeixo de no haver tingut collons per marcar algun cotxe amb la clau de casa!Ecomobisostrans wrote:Parades de bus anul·lades els dies de partit per culpa del (...) incivisme d'alguns conductors que aparquen impedint el pas dels autobusos
Home, tant com això no... però sí que fa uns anys va haver-hi la iniciativa d'uns adhesius que posaven "cotxe mal aparcat" o alguna cosa així, i que et podies dedicar a posar als cotxes mal estacionats, fent que com a mínim el conductor incívic s'hagués d'arremangar a rascar l'adhesiu en qüestió, tocant-li allò que no sona el suficient com per pensar-s'ho dues vegades la propera vegada abans d'aparcar malament.Platanito wrote:Com em penedeixo de no haver tingut collons per marcar algun cotxe amb la clau de casa!
Què bona idea! Llàstima no haver-ne tingut quan havia de baixar de la vorera els dies de partit...wefer wrote:Home, tant com això no... però sí que fa uns anys va haver-hi la iniciativa d'uns adhesius que posaven "cotxe mal aparcat" o alguna cosa així, i que et podies dedicar a posar als cotxes mal estacionats, fent que com a mínim el conductor incívic s'hagués d'arremangar a rascar l'adhesiu en qüestió, tocant-li allò que no sona el suficient com per pensar-s'ho dues vegades la propera vegada abans d'aparcar malament.Platanito wrote:Com em penedeixo de no haver tingut collons per marcar algun cotxe amb la clau de casa!
Potser amb una plantilla de cartró i un esprai de color, es podria aconseguir el mateix efecte a un preu encara més baix. A més, rascant amb una mica d'alcohol, es podria eliminar.