Notícies de la línia Lleida-Manresa
Re: Notícies de la línia Lleida-Manresa
Fa uns quinze dies, anant amb cotxe per l'Eix Transversal, vaig advertir que -venint de Cervera i Calaf- quan els senyals de carretera marcaven 14 quilòmetres per arribar a Manresa, no es veia encara instal.lada la catenària. Sí que s'hi veia -aparentment completada- quan arribava a deu quilòmetres de Manresa. Per cert, era un dia feiner i, als indrets on -des de la carretera- és visible el traçat ferroviari, no vaig saber veure ningú treballant en aquest tram.
-
- N9
- Posts: 2158
- Joined: Wednesday 04/05/2005 9:06
- Location: Sant Cugat del Vallès/Tarragona
- Contact:
Re: Notícies de la línia Lleida-Manresa
S'ha tornat a posposar la data d'obertura, per la documentació que he vist la nova data (orientativa) és el 31 de maig.
Corren, corren pels carrers corren, bitllets d'Orion que s'esborren per a trens que no se'n van
Re: Notícies de la línia Lleida-Manresa
El PP reclama soterrar la via a Sant Guim
El grup del PP ha presentat una moció, a la que s’ha sumat el grup de CiU, en la que demana que la Diputació insti l’alcalde de Sant Guim de Freixenet a respectar els resultats de la consulta popular sobre la via del tren.
I és que el propi Ajuntament va convocar una consulta sobre la proposta de millora dels passos rodats i de vianants de la línia fèrria de Lleida a Manresa, al seu pas per aquesta població de la Segarra.
La diputada i portaveu popular a la Diputació de Lleida, Maria José Horcajada, explica que la moció també sol·licita que la Direcció General d’Infraestructures Ferroviàries del Ministeri de Foment efectuï les modificacions que siguin necessàries en el projecte de millora de la línia Lleida-Manresa amb la finalitat de procedir al soterrament de les vies al seu pas per la població de Sant Guim de Freixenet i de totes aquelles poblacions que es trobin en una situació similarHorcajada recorda que la consulta popular va ser convocada pel propi alcalde de la població i denuncia que en aquest moments els treballs preparatoris que s’estan executant son precisament els que el poble majoritàriament va rebutjar.
Maria José Horcajada considera que el soterrament de les vies al seu pas pels nuclis urbans permet un millor desenvolupament de les normes urbanístiques, una total permeabilitat transversal de la via propiciant unes relacions de veïnatge complertes i, alhora, una millor i més assequible aplicació de la llei de protecció contra la contaminació acústica.
http://www.bondia.cat/component/content ... -sant-guim
El grup del PP ha presentat una moció, a la que s’ha sumat el grup de CiU, en la que demana que la Diputació insti l’alcalde de Sant Guim de Freixenet a respectar els resultats de la consulta popular sobre la via del tren.
I és que el propi Ajuntament va convocar una consulta sobre la proposta de millora dels passos rodats i de vianants de la línia fèrria de Lleida a Manresa, al seu pas per aquesta població de la Segarra.
La diputada i portaveu popular a la Diputació de Lleida, Maria José Horcajada, explica que la moció també sol·licita que la Direcció General d’Infraestructures Ferroviàries del Ministeri de Foment efectuï les modificacions que siguin necessàries en el projecte de millora de la línia Lleida-Manresa amb la finalitat de procedir al soterrament de les vies al seu pas per la població de Sant Guim de Freixenet i de totes aquelles poblacions que es trobin en una situació similarHorcajada recorda que la consulta popular va ser convocada pel propi alcalde de la població i denuncia que en aquest moments els treballs preparatoris que s’estan executant son precisament els que el poble majoritàriament va rebutjar.
Maria José Horcajada considera que el soterrament de les vies al seu pas pels nuclis urbans permet un millor desenvolupament de les normes urbanístiques, una total permeabilitat transversal de la via propiciant unes relacions de veïnatge complertes i, alhora, una millor i més assequible aplicació de la llei de protecció contra la contaminació acústica.
http://www.bondia.cat/component/content ... -sant-guim
Re: Notícies de la línia Lleida-Manresa
Em sembla que alguns confonen "soterrar" el tren amb "enterrar-lo". ¿Amb el que costa un soterrament, no seria més lògic demanar una millora del servei, ja que a Sant Guim només hi paren 3 trens al dia per sentit?
A aquest pas, segur que d'aquí a poc sortirà algú de Sant Feliu de Pallerols o de Llagostera demanant el soterrament de la via verda...
A aquest pas, segur que d'aquí a poc sortirà algú de Sant Feliu de Pallerols o de Llagostera demanant el soterrament de la via verda...
Re: Notícies de la línia Lleida-Manresa
No és perquè sigui del PP, ja podria ser d´ERC i seria igual, però és una mica ingènua, per no dir una altra cosa pitjor.Sky wrote: El PP reclama soterrar la via a Sant Guim
El grup del PP ha presentat una moció, a la que s’ha sumat el grup de CiU, en la que demana que la Diputació insti l’alcalde de Sant Guim de Freixenet a respectar els resultats de la consulta popular sobre la via del tren.
I és que el propi Ajuntament va convocar una consulta sobre la proposta de millora dels passos rodats i de vianants de la línia fèrria de Lleida a Manresa, al seu pas per aquesta població de la Segarra.
La diputada i portaveu popular a la Diputació de Lleida, Maria José Horcajada, explica que la moció també sol·licita que la Direcció General d’Infraestructures Ferroviàries del Ministeri de Foment efectuï les modificacions que siguin necessàries en el projecte de millora de la línia Lleida-Manresa amb la finalitat de procedir al soterrament de les vies al seu pas per la població de Sant Guim de Freixenet i de totes aquelles poblacions que es trobin en una situació similarHorcajada recorda que la consulta popular va ser convocada pel propi alcalde de la població i denuncia que en aquest moments els treballs preparatoris que s’estan executant son precisament els que el poble majoritàriament va rebutjar.
Maria José Horcajada considera que el soterrament de les vies al seu pas pels nuclis urbans permet un millor desenvolupament de les normes urbanístiques, una total permeabilitat transversal de la via propiciant unes relacions de veïnatge complertes i, alhora, una millor i més assequible aplicació de la llei de protecció contra la contaminació acústica.
http://www.bondia.cat/component/content ... -sant-guim
- Trenscat
- N10
- Posts: 2742
- Joined: Friday 22/04/2005 1:19
- Location: Terrassa-Estació del Nord
- Contact:
Re: Notícies de la línia Lleida-Manresa
Sky wrote: El PP reclama soterrar la via a Sant Guim
El grup del PP ha presentat una moció, a la que s’ha sumat el grup de CiU, en la que demana que la Diputació insti l’alcalde de Sant Guim de Freixenet a respectar els resultats de la consulta popular sobre la via del tren.
I és que el propi Ajuntament va convocar una consulta sobre la proposta de millora dels passos rodats i de vianants de la línia fèrria de Lleida a Manresa, al seu pas per aquesta població de la Segarra.
La diputada i portaveu popular a la Diputació de Lleida, Maria José Horcajada, explica que la moció també sol·licita que la Direcció General d’Infraestructures Ferroviàries del Ministeri de Foment efectuï les modificacions que siguin necessàries en el projecte de millora de la línia Lleida-Manresa amb la finalitat de procedir al soterrament de les vies al seu pas per la població de Sant Guim de Freixenet i de totes aquelles poblacions que es trobin en una situació similarHorcajada recorda que la consulta popular va ser convocada pel propi alcalde de la població i denuncia que en aquest moments els treballs preparatoris que s’estan executant son precisament els que el poble majoritàriament va rebutjar.
Maria José Horcajada considera que el soterrament de les vies al seu pas pels nuclis urbans permet un millor desenvolupament de les normes urbanístiques, una total permeabilitat transversal de la via propiciant unes relacions de veïnatge complertes i, alhora, una millor i més assequible aplicació de la llei de protecció contra la contaminació acústica.
http://www.bondia.cat/component/content ... -sant-guim
Bernat Borràs http://www.trenscat.cat
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
Ara resulta que serveixen d'argument
Em pensava que el PP era un partit al·lèrgic a les consultes populars...Sky wrote:El grup del PP ha presentat una moció, a la que s’ha sumat el grup de CiU, en la que demana que la Diputació insti l’alcalde de Sant Guim de Freixenet a respectar els resultats de la consulta popular sobre la via del tren.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
Re: Notícies de la línia Lleida-Manresa
Per curiositat, acabo de consultar una web informativa de St. Guim, per veure quin tou de població és "afectat" pel pas de les vies dels "quatre" trens que encara hi passen (i que potser qualsevol dia deixaran de passar-hi): St. Guim no arriba als 1.100 habitants. (Tant per tant, s'hauria de reclamar molt abans el soterrament d'uns quants quilòmetres que separen encara barris de Terrassa, amb molta més població. I, per sort, no crec que ningú a Terrassa s'hagi plantejat aquest "enterrament", com deia un company.)
I una altra curiositat (trobada en una altra pàgina): el poble de St. Guim deu la seva existència a l'estació que es va construir amb l'arribada del tren a la zona.
I una altra curiositat (trobada en una altra pàgina): el poble de St. Guim deu la seva existència a l'estació que es va construir amb l'arribada del tren a la zona.
Re: Notícies de la línia Lleida-Manresa
... dels quals només 898 viuen al poble, la resta viuen en altres nuclis de població o en disseminats.Pe Jorba wrote:St. Guim no arriba als 1.100 habitants.
Si per exemple, el soterrament costés 45 milions d'euros, això seria equivalent a 50.000 euros per habitant o, dit d'una altra manera, al pressupost de l'ajuntament dels propers 13 anys.
Jo vull que soterrin el meu carrer, a la nit cada 5 minuts hi passa un cotxe, a més dels molestos camions de les escombraries, i el trànsit no em deixa dormir bé. Segur que amb tota la gent que vivim al carrer seria molt més rendible.
Re: Notícies de la línia Lleida-Manresa
La línia Manresa-Calaf no es reobrirà fins passat l´estiu pel robatori de la catenària
DAVID BRICOLLÉ MANRESA diferents fases de les obres de remodelació de la línia Moviments de terra a l'estació d'Aguilar, aquests dies.A final de l'any passat, a Rajadell ja hi havia la la catenària posada. La col·locació de rails és una part de l'obra que gairebé ja s'ha acabat
Renfe no podrà restablir el servei de trens al tram Manresa-Calaf, com a mínim, fins passat l'estiu, gairebé un any més tard del que s'havia previst.
La causa és el robatori que hi va haver fa uns mesos del cable de la catenària, que obliga a tornar a fer el procés administratiu per adjudicar aquesta part de l'obra.
Regió7 ja va informar en el seu moment de la sostracció d'aquest material, que ja s'havia instal·lat en una gran part del recorregut. Però el ministeri de Foment ha mantingut un mutisme absolut sobre l'afectació que aquesta incidència tenia en el calendari de l'obra i sobre els motius que estan provocant que el restabliment de la circulació de trens s'estigui endarrerint notablement.
Ni tan sols els alcaldes dels municipis per on passa aquesta línia no han estat informats de la previsió d'acabament de les obres. La realitat és que el robatori ha trastocat completament el calendari del projecte.
Segons ha explicat a Regió7 Carlos Quingles, director executiu de la xarxa nord-est d'Adif, els lladres es van endur més de 30 quilòmetres de catenària nova, ja completament instal·lada. L'elevat cost d'aquest material, afegit al del treball per tornar-lo a col·locar, ha obligat el ministeri de Foment, que és el responsable del conjunt de les obres que s'estan fent en aquest tram, a tornar a obrir un procés públic per adjudicar aquesta part del projecte, ja que suposarà un notable increment del pressupost. Això ha obligat a iniciar des del principi el procés per a aquests treballs, redactant unes noves bases de concurs d'adjudicació, obrint el procés de licitació -que és la fase en què s'és ara, que és quan les empreses poden presentar les seves ofertes-, i, properament, tornant a adjudicar aquesta part de l'obra perquè es pugui restablir la catenària. Quingles ha explicat que s'ha aprofitat que s'havia de tornar a convocar un nou concurs i fer una nova adjudicació per introduir en el projecte altres millores que no eren previstes inicialment, tot i que no les va concretar.
Tot i que una part important del projecte ja s'havia començat a executar abans, el trànsit de trens al tram Manresa-Calaf es va interrompre per les obres el 15 d'abril i en aquell moment es va anunciar que aquesta situació s'allargaria durant set mesos, fins al 16 de novembre. Des que es va tancar s'ha habilitat un servei alternatiu amb autocars.
DAVID BRICOLLÉ MANRESA diferents fases de les obres de remodelació de la línia Moviments de terra a l'estació d'Aguilar, aquests dies.A final de l'any passat, a Rajadell ja hi havia la la catenària posada. La col·locació de rails és una part de l'obra que gairebé ja s'ha acabat
Renfe no podrà restablir el servei de trens al tram Manresa-Calaf, com a mínim, fins passat l'estiu, gairebé un any més tard del que s'havia previst.
La causa és el robatori que hi va haver fa uns mesos del cable de la catenària, que obliga a tornar a fer el procés administratiu per adjudicar aquesta part de l'obra.
Regió7 ja va informar en el seu moment de la sostracció d'aquest material, que ja s'havia instal·lat en una gran part del recorregut. Però el ministeri de Foment ha mantingut un mutisme absolut sobre l'afectació que aquesta incidència tenia en el calendari de l'obra i sobre els motius que estan provocant que el restabliment de la circulació de trens s'estigui endarrerint notablement.
Ni tan sols els alcaldes dels municipis per on passa aquesta línia no han estat informats de la previsió d'acabament de les obres. La realitat és que el robatori ha trastocat completament el calendari del projecte.
Segons ha explicat a Regió7 Carlos Quingles, director executiu de la xarxa nord-est d'Adif, els lladres es van endur més de 30 quilòmetres de catenària nova, ja completament instal·lada. L'elevat cost d'aquest material, afegit al del treball per tornar-lo a col·locar, ha obligat el ministeri de Foment, que és el responsable del conjunt de les obres que s'estan fent en aquest tram, a tornar a obrir un procés públic per adjudicar aquesta part del projecte, ja que suposarà un notable increment del pressupost. Això ha obligat a iniciar des del principi el procés per a aquests treballs, redactant unes noves bases de concurs d'adjudicació, obrint el procés de licitació -que és la fase en què s'és ara, que és quan les empreses poden presentar les seves ofertes-, i, properament, tornant a adjudicar aquesta part de l'obra perquè es pugui restablir la catenària. Quingles ha explicat que s'ha aprofitat que s'havia de tornar a convocar un nou concurs i fer una nova adjudicació per introduir en el projecte altres millores que no eren previstes inicialment, tot i que no les va concretar.
Tot i que una part important del projecte ja s'havia començat a executar abans, el trànsit de trens al tram Manresa-Calaf es va interrompre per les obres el 15 d'abril i en aquell moment es va anunciar que aquesta situació s'allargaria durant set mesos, fins al 16 de novembre. Des que es va tancar s'ha habilitat un servei alternatiu amb autocars.
Re: Notícies de la línia Lleida-Manresa
Impressionant la barra dels xoriços, que puguin fer enderrerir la reopertura de la línia!
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
Com tractar aquests energúmens
Si mai arriben a enxampar aquests fills de mala mare (que ja voldria saber quines ganes hi posen les autoritats), els faria pagar íntegrament el cost de la nova licitació. I si no hi arriben els diners, a treballs forçats (perdó, "per la comunitat") a preu de salari mínim interprofessional fins que ho hagin restituït tot.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
Re: Notícies de la línia Lleida-Manresa
Que electrifiquin la línea en hores on no es treballi, ja voran com es queden amb les ganes de robar la catenària, o simplement ja voras que ràpid els enganxen. A la línia d'Almeria, únic tram electrificat aïllat de la resta de la xarxa electrificada el mantenen en tensió per evitar robatòris, encara que per sota només hi passa material diesel.
Només els ases viatgen en vagons!
Estació Tancada
Estació Tancada
-
- N9
- Posts: 2158
- Joined: Wednesday 04/05/2005 9:06
- Location: Sant Cugat del Vallès/Tarragona
- Contact:
Re: Notícies de la línia Lleida-Manresa
Per cert aquesta licitació no s'hauria de fer pel procediment d'urgència? o és que ja s'està fent així?
Quan s'ha licitat això, amb la de mesos que fa que es van succeir els fets del robatori del cable.
Quan s'ha licitat això, amb la de mesos que fa que es van succeir els fets del robatori del cable.
Corren, corren pels carrers corren, bitllets d'Orion que s'esborren per a trens que no se'n van
Re: Notícies de la línia Lleida-Manresa
Per a mi, més greu que el robatori -que ho és molt, de greu- és l'actitud que -segons aquestes informacions- ha mantingut i manté Foment (i qui tingui la mínima responsabilitat en aquest àmbit). És gravíssim, propi d'irresponsables, haver amagat els fets i no procedir amb URGÈNCIA a l'adquisició del nou material que substitueixi el que s'ha robat.
Re: Notícies de la línia Lleida-Manresa
Això només pot dir que la via era un autèntic self-service per als lladregots, que feien i desfeien el que volien.pukyxd wrote: els lladres es van endur més de 30 quilòmetres de catenària nova, ja completament instal·lada
Re: Notícies de la línia Lleida-Manresa
Bé, el què diré ara no té cap base fonamentada, només la del 2+2=4.
És curiós que desaparegui misteriosament el cable del CTC de la línia Madrid-Aranda-Burgos, línia que és públic i notori que Renfe/Adif se´n vol desfer per deficitària, i la Junta de Castella i Lleó no hi posa massa de la seva part.
És curiós també que es tanqués la línia Murcia Zaraiche-Alguazas-Caravaca just després de renovar-la, el mateix va passar amb la línia Segovia-Medina del Campo.
Curiós que es modernitzi de dalt a baix la línia de Puigcerdà però un cop reoberta no se suprimeixin les limitacions de velocitat...
Sospito que Renfe/Foment/Adif no vol aquesta línia de Lleida a Manresa per ves a saber quina raó. Només hi passen 3 regionals al dia i per sentit.
Renfe ve modernitzant la línia de fa un temps. Però la línia segueix igual de DESAPROFITADA. Només cal mirar el número d´habitants de la zona travessada.
El què molesta és que es vulgui abandonar una línia perquè a Renfe no li surt dels nassos d´explotar-la com Déu mana (que ho podria fer si ho volgués, i potser es sorprendria ella mateixa!), i sembli que adoptin la postura de si no és per mi no és per ningú. Tot s´ha de dir, a la Generalitat li va de meravella perquè es pot fer la víctima, en lloc de reclamar unes infrastructures dignes al Ministeri i no a la premsa.
És curiós que desaparegui misteriosament el cable del CTC de la línia Madrid-Aranda-Burgos, línia que és públic i notori que Renfe/Adif se´n vol desfer per deficitària, i la Junta de Castella i Lleó no hi posa massa de la seva part.
És curiós també que es tanqués la línia Murcia Zaraiche-Alguazas-Caravaca just després de renovar-la, el mateix va passar amb la línia Segovia-Medina del Campo.
Curiós que es modernitzi de dalt a baix la línia de Puigcerdà però un cop reoberta no se suprimeixin les limitacions de velocitat...
Sospito que Renfe/Foment/Adif no vol aquesta línia de Lleida a Manresa per ves a saber quina raó. Només hi passen 3 regionals al dia i per sentit.
Renfe ve modernitzant la línia de fa un temps. Però la línia segueix igual de DESAPROFITADA. Només cal mirar el número d´habitants de la zona travessada.
El què molesta és que es vulgui abandonar una línia perquè a Renfe no li surt dels nassos d´explotar-la com Déu mana (que ho podria fer si ho volgués, i potser es sorprendria ella mateixa!), i sembli que adoptin la postura de si no és per mi no és per ningú. Tot s´ha de dir, a la Generalitat li va de meravella perquè es pot fer la víctima, en lloc de reclamar unes infrastructures dignes al Ministeri i no a la premsa.
Re: Notícies de la línia Lleida-Manresa
El que sembla increïble d'aquesta història, és que hagin robat trenta mil metres de catenària i ningú se n'hagi adonat.
Re: Notícies de la línia Lleida-Manresa
1) Totalment d'acord amb 437.O01.
2) Ara entenc per què -al llarg del tram visible des de la carretera- no hi vaig veure ningú treballant a ple dia de fa tres divendres.
3) Això és de república bananera.
4) De quina manera es pot lligar l'"interès" d'alguns per un Eix Transversal ferroviari amb el desinterès per la línia l'Hospitalet/Barcelona/Manresa/Lleida? Una línia que, per poc decentment que funcionés (i amb uns enllaços adients) , faria innecessari un projecte d'Eix que molts no ens arribem a creure.
2) Ara entenc per què -al llarg del tram visible des de la carretera- no hi vaig veure ningú treballant a ple dia de fa tres divendres.
3) Això és de república bananera.
4) De quina manera es pot lligar l'"interès" d'alguns per un Eix Transversal ferroviari amb el desinterès per la línia l'Hospitalet/Barcelona/Manresa/Lleida? Una línia que, per poc decentment que funcionés (i amb uns enllaços adients) , faria innecessari un projecte d'Eix que molts no ens arribem a creure.
-
- N9
- Posts: 2158
- Joined: Wednesday 04/05/2005 9:06
- Location: Sant Cugat del Vallès/Tarragona
- Contact:
Re: Notícies de la línia Lleida-Manresa
Algunes puntualitzacions si que s'han suprimit algunes limitacions de velocitat a la línia de Puigcerdà però les actuacions no s'han acabat.
Les línies de Segovia a Medina del Campo i el directe de Burgos són dues línies que no serveixen per res, de fet l'any 85 es van tancar línies amb més tràfic i pel que fa al directe de Burgos algun ministre va dir la famosa frase durant la seva inauguració de "esta línea la veremos cerrar".
El que sí que és cert que no és normal que algú retiri molts km de catenària i se l'endugui molt tranquil·lament en un traçat que no és precisament fàcil d'accedir i ningú se n'adoni, per cert sembla que són 14 km els que van robar, a quin camió cap tot allò? per cert això és licita ara? a la tardor passada ja s'havia robat la catenària el més normal seria fer el procediment d'urgència.
La política de Renfe de el que no sigui per mi no serà per ningú té els dies comptats, l'impresentable del Zapatero en el seu pla de desmantel·lament de l'Estat que ha començat amb el traspàs de Rodalies, per molt que aquí algú es pensi que ens l'han regalat i que ja ha dit que si algú més vol els seus nuclis els hi donarà perquè ell no els vol.
No sé si a la Generalitat li serveix això per fer-se la víctima, més que res que no ha dit res, com tampoc ho han fet els municipis afectats.
Les línies de Segovia a Medina del Campo i el directe de Burgos són dues línies que no serveixen per res, de fet l'any 85 es van tancar línies amb més tràfic i pel que fa al directe de Burgos algun ministre va dir la famosa frase durant la seva inauguració de "esta línea la veremos cerrar".
El que sí que és cert que no és normal que algú retiri molts km de catenària i se l'endugui molt tranquil·lament en un traçat que no és precisament fàcil d'accedir i ningú se n'adoni, per cert sembla que són 14 km els que van robar, a quin camió cap tot allò? per cert això és licita ara? a la tardor passada ja s'havia robat la catenària el més normal seria fer el procediment d'urgència.
La política de Renfe de el que no sigui per mi no serà per ningú té els dies comptats, l'impresentable del Zapatero en el seu pla de desmantel·lament de l'Estat que ha començat amb el traspàs de Rodalies, per molt que aquí algú es pensi que ens l'han regalat i que ja ha dit que si algú més vol els seus nuclis els hi donarà perquè ell no els vol.
No sé si a la Generalitat li serveix això per fer-se la víctima, més que res que no ha dit res, com tampoc ho han fet els municipis afectats.
437.001 wrote:Bé, el què diré ara no té cap base fonamentada, només la del 2+2=4.
És curiós que desaparegui misteriosament el cable del CTC de la línia Madrid-Aranda-Burgos, línia que és públic i notori que Renfe/Adif se´n vol desfer per deficitària, i la Junta de Castella i Lleó no hi posa massa de la seva part.
És curiós també que es tanqués la línia Murcia Zaraiche-Alguazas-Caravaca just després de renovar-la, el mateix va passar amb la línia Segovia-Medina del Campo.
Curiós que es modernitzi de dalt a baix la línia de Puigcerdà però un cop reoberta no se suprimeixin les limitacions de velocitat...
Sospito que Renfe/Foment/Adif no vol aquesta línia de Lleida a Manresa per ves a saber quina raó. Només hi passen 3 regionals al dia i per sentit.
Renfe ve modernitzant la línia de fa un temps. Però la línia segueix igual de DESAPROFITADA. Només cal mirar el número d´habitants de la zona travessada.
El què molesta és que es vulgui abandonar una línia perquè a Renfe no li surt dels nassos d´explotar-la com Déu mana (que ho podria fer si ho volgués, i potser es sorprendria ella mateixa!), i sembli que adoptin la postura de si no és per mi no és per ningú. Tot s´ha de dir, a la Generalitat li va de meravella perquè es pot fer la víctima, en lloc de reclamar unes infrastructures dignes al Ministeri i no a la premsa.
Corren, corren pels carrers corren, bitllets d'Orion que s'esborren per a trens que no se'n van