Page 13 of 37
Ribes Enllaç
Posted: Monday 29/06/2009 16:39
by Guigui
I l'ajuntament de Ribes, com és que ha permès aquell bunyol?
Re: Notícies cremallera Núria
Posted: Monday 29/06/2009 16:47
by BB9200
A saber els xanxullos que es fan entre ajuntaments: El que volen fer a Queralbs eliminant un pas a nivell que no ha ocasionat mai problemes (volen fer un pas per substituïr-lo) i segurament també quedarà un nyap.
L'estructura és de FGC, i com la companyia que ho administra (i essent de la generalitat), haurà fet el que vulgui. I a més, amb un inmediat vist-i-plau de l'ajuntament (A Ribes-Vila, fa pocs anys van fer un aparcament subterrani que l'ajuntament el va qualificar de meravella de cara al municipi). Veient això, ja es pot imaginar que són capaços de qualsevol cosa amb tal de quedar ''guais''.
Re: Notícies cremallera Núria
Posted: Monday 29/06/2009 17:02
by 7100
El que jo dic més amunt: El cobriran amb un tub de metacrilat com el de l'aquari amb una atmosfera artificial expressament captada de la Ronda de Dalt en hora punta amb una decoració de tot-terrenys a quin més gros. Tot a fi i efecte que cap "Frigoleta" estiri la pota recargolant-se amb la Sindrome d'abstinència.
Re: Notícies cremallera Núria
Posted: Monday 29/06/2009 17:09
by BB9200
O l'agafaran per ficar un camí de bicicletes estil 'vias verdes', amb l'excusa que són molt més ecològic, i al costat, construïran una carretera especialment dedicada als Totterrenys de luxe, estil RangeRover, Jeep o 4X4 Mercedes.
Re: Notícies cremallera Núria
Posted: Monday 29/06/2009 18:35
by BB9200
Ara em fas dubtar. El 2005 estaven construint un aparcament subterrani a Ribes-Vila, no?
És que a partir del 2005, sempre que he anat amb el cremallera he anat des de Ribes-Enllaç.
Jordi Freixas wrote:A Ribes Vila hi van fer un pàrking subterrani?? A on??
Re: Notícies cremallera Núria
Posted: Monday 29/06/2009 19:04
by 7100
Passejant per la Vall de Núria, em vaig topar amb aquesta simpàtica parella.
No sigueu malpensats i no em poseu paraules que no he dit.
Vull deixar ben clar que no m'estic referint a ningú. Que qualsevol semblança amb persones vives o mortes es pura coincidència.
Re: Notícies cremallera Núria
Posted: Monday 29/06/2009 19:36
by Jordi Freixas
No no, si jo no dic res
Ara em fas dubtar. El 2005 estaven construint un aparcament subterrani a Ribes-Vila, no?
És que a partir del 2005, sempre que he anat amb el cremallera he anat des de Ribes-Enllaç.
A veure, jo t'he de dir que el meu cas ha estat al revers; sempre agafava el cremallera de Ribes Enllaç, però l'última vegada a l'anar-hi en cotxe, el vaig deixar a Ribes Vila; no em feia massa gracia deixar-lo a Enllaç... massa apartat. En principi l'única cosa que vaig veure que s'hi pogués acostar era una rampa que baixava un nivell més avall de la placeta de l'estació, però hauria jurat que aquella zona estava dedicada a vehicles de serveis.
Aparcament Ribes Vila
Posted: Monday 29/06/2009 20:56
by Guigui
Jordi Freixas wrote:A Ribes Vila hi van fer un pàrking subterrani?? A on??
A la plaça de l'estació. La rampa de baixada es troba a mà dreta de l'edifici.
Re: Notícies cremallera Núria
Posted: Tuesday 30/06/2009 16:40
by BB9200
Exactament. I al poble de Ribes de Freser, i en especialment l'ajuntament, se li queia la baba a l'hora d'anunciar la obertura d'aquest pàrquing (ohhh! què moderns que som, a dalt!). Evidentment a la època de la obertura del mateix.
Jordi Freixas wrote:No no, si jo no dic res
Ara em fas dubtar. El 2005 estaven construint un aparcament subterrani a Ribes-Vila, no?
És que a partir del 2005, sempre que he anat amb el cremallera he anat des de Ribes-Enllaç.
A veure, jo t'he de dir que el meu cas ha estat al revers; sempre agafava el cremallera de Ribes Enllaç, però l'última vegada a l'anar-hi en cotxe, el vaig deixar a Ribes Vila; no em feia massa gracia deixar-lo a Enllaç... massa apartat. En principi l'única cosa que vaig veure que s'hi pogués acostar era una rampa que baixava un nivell més avall de la placeta de l'estació, però hauria jurat que aquella zona estava dedicada a vehicles de serveis.
És que vaig deixar d'anar en cotxe i ara vaig sempre en transpirinenc (els de la trobada a la Viader ho sabeu), i per això, i no tenir que caminar per tot el poble, agafo el cremallera a Enllaç. Quan tenia el cotxe, el deixàvem a Ribes-Vila, per el mateix motiu que anomenes sobre Enllaç.
Jo només espero que aquesta línia no es converteixi en un MOB, com s'està convertint, i s'assembli més a un Chamoix, que li convindria més.
Veient la foto del 7100, només puc dir... això
una parella de stadlers A10 i A11 .
Re: Notícies cremallera Núria
Posted: Tuesday 30/06/2009 17:04
by Jordi Freixas
MOB? Chamoix? I això en català com es menja?
Re: Notícies cremallera Núria
Posted: Tuesday 30/06/2009 17:10
by BB9200
Amb una bona maionesa de Dijon i un bon Suís
.
MOB: Montreux-Oberland-Bernois (a Suïssa).
Chamoix: St Gervais-Chamonix-Vallorcine, a França.
No m'agrada la forma d'actuar de la MOB (tot i que disposa de trens de vapor, però), i la de Chamoix disposa en perfecte estat de funcionament 2 dels antics automotors més un antic cotxe postal (tot plegat en colors originals). Tot i que la línia està plena d'Stadler Z800 i Z850.
Re: Notícies cremallera Núria
Posted: Tuesday 30/06/2009 17:37
by Jordi Freixas
Home, tot ha de ser compaginable crec jo. Actualment al Cremallera de Núria hi tenim tres generacions ferroviaries (tema a part els Sport Wagen) compartint via. No veig perquè no pot continuar sent així.
De fet, abans que comentava que 3 cotxes s'havien desballestat a l'any 1983... creieu que seria factible tornar-los a fer de nou per a dedicar-los a trens turístics? O inclús, que fóssin rèpliques dels vagons en estat original inclòs el seu interiorisme, tinguent en compte cadascuna de les classes que existien en el seu moment.
Re: Notícies cremallera Núria
Posted: Wednesday 01/07/2009 18:08
by BB9200
Jordi Freixas wrote:BB9200 ha escrit:
Jo vull que la demanda es vagi alternant, i ho he dit amb aquesta intenció. I recordem que la 6 és més una locomotora suïssa, i a més va participar en la construcció del cremallera de Núria, i ha estat més temps allà que a Montserrat.[/quote="BB9200"]
La locomotora no.6 és suïssa com gran part del material rodant i motor de Núria. De fet, les locomotores elèctriques i vagons de viatgers de l'any 1931 van arribar a Ribes de Freser en tren des de Suïssa.
BB9200 ha escrit:
Jo també defenso això però no olvidem que la línia té una finalitat especialment turística, i no de metro del ripollès.
Evidentment la meva idea anava més enfocada a una idea turística més que de metro del Ripollès. De totes maneres, i això ja ho he dit moltes vegades, és un insult catalogar el Cremallera de Núria de "tren turístic"; encara que la gent pugi a Núria si vol, és l'únic mitjà de transport per arribar-hi (fins i tot pels treballadors/es).
En el tema de l'únic mitjà per arribar-hi és molt senzill: Els treballadors que treballen a Núria, com a mínim, tenen que tenir el viatge gratuït, tots els que facin, i no només els que es diguin Núria o Gil. Però la línia viu del turisme (que no vol dir que la línia sigui turística), a part dels desplaçaments Queralbs-Ribes de Fresser. I sobretot es té que potenciar això.
Hi ha moltes línies franceses del estil de Núria (en l'excepció de que a Núria només s'hi pot anar en cotxe):
El Tren Groc, El tren Saint Gervais-Chamoix-Vallorcine (o Mont-Blanc Express), i el Blanc-Argent. Si mirem l'exemple i els comparem amb el de Núria, veurem que estan en una situació molt similar i comú: No estan mantinguts envers les necessitats d'aquestes línies. I aquí és on es té de trobar la sol·lució al problema.
Re: Notícies cremallera Núria
Posted: Wednesday 01/07/2009 18:13
by Jordi Freixas
Sigui com sigui, aquests treballadors requereixen el Cremallera de Núria per a poder-se desplaçar. Ja només per això, no es pot considerar el Cremallera de Núria com a tren turístic.
Re: Notícies cremallera Núria
Posted: Thursday 02/07/2009 16:45
by BB9200
BB9200 wrote:Però la línia viu del turisme (que no vol dir que la línia sigui turística),
Jordi Freixas wrote:Sigui com sigui, aquests treballadors requereixen el Cremallera de Núria per a poder-se desplaçar. Ja només per això, no es pot considerar el Cremallera de Núria com a tren turístic.
Jordi Freixas wrote:Sigui com sigui, aquests treballadors requereixen el Cremallera de Núria per a poder-se desplaçar. Ja només per això, no es pot considerar el Cremallera de Núria com a tren turístic.
Crec que queda ben clar que pensem el mateix. Jo crec que per potenciar la línia es necessiten 2 coses: Ampliar-la de la mateixa manera cap a les pistes d'esquí d'eyne i el poble de Saillagouse, per tal d'enllaçar amb el tren Groc i millorar les possibilitats d'ambdues línies, que no són turístiques però sí tenen moltes coses en comú.
També l'altre és apostar per la recuperació històrica de la línia, de cara a la potenciació turística de la línia (com bé ha quedat demostrat amb el Tren dels Llacs), amb els exemples que anomeno en missatges anteriors.
D'altra manera, els horaris han d'estar adequats a les necessitats dels treballadors de Núria, i la gent que es vulgui desplaçar de Ribes a Queralbs, i en el cas que el tren s'amplii cap a França, millorar la freqüència horària i la qualitat necessàries d'una línia per l'aposta per els usuaris.
Re: Notícies cremallera Núria
Posted: Thursday 02/07/2009 21:48
by Jordi Freixas
Ehm... sobre el que comentes d'allargar la línia, ja hi havia hagut durant els anys '60 i '70 aquesta idea (de fet es deia de connectar la línia al Tren Groc, i d'allà fer-lo arribar a Llívia). Però no es va arribar mai a portar a terme el projecte de manera seriosa, perquè es va considerar que no cobria una necessitat important a la zona, i representava una obra mooolt costosa. I costosa no vol dir únicament haver de perforar el túnel i construir l'enllaç amb el Tren Groc; hi havien diverses dificultats tècniques a solventar: basicament, les preses de corrent del Tren Groc i el Cremallera de Núria són diferents i a diferents tensions. També pel que fa a l'ample de via, no sé a on vaig llegir que és lleugerament diferent; al Cremallera de Núria és mètric, mentre que al Tren Groc és lleugerament inferior (900mm i escaig). I amb això últim no sé si realment pot suposar un problema, o les rodes dels trens tindrien una tolerància que els permetria "canviar d'ample" sense problemes.
I això sense comptar temes legals per part d'administracions estatals "no"-nacionalistes.
Molt haurien de canviar les coses perquè això es pogués arribar a fer.
D'altra banda, i com a opinió personal... aquesta idea em produeix una mica d'escepticisme; en cas de fer-se mai una cosa així... condiconaria el Cremallera de Núria o sí o sí... i pot ser que es faci una cosa molt ben feta, com pot ser que es faci un xurro.
Re: Notícies cremallera Núria
Posted: Friday 03/07/2009 17:13
by BB9200
Però és que la meva intenció no és enllaçar en tots els sentits el cremallera de núria i el tren groc!
Però sí enllaçar-les (que no unir-les), milloraria les 2 línies.
Jordi Freixas wrote:I això sense comptar temes legals per part d'administracions estatals "no"-nacionalistes.
Això sempre està aquí, de la mateixa manera que el territori en el que entraria FGC o Ifercat seria francès, i no català, i aquí ens trobem en un problema.
Però realment el fet de fer aquest túnel i el traçat no és menys costós que el nyap que han fet a Ribes-Vila, el que faran a Queralbs, el que van fer amb el túnel del Roc del Dui, i d'altres barbàries en la línia.
Re: Notícies cremallera Núria
Posted: Friday 03/07/2009 18:05
by Jordi Freixas
BB9200 wrote:Però és que la meva intenció no és enllaçar en tots els sentits el cremallera de núria i el tren groc!
Però sí enllaçar-les (que no unir-les), milloraria les 2 línies.
En cas de fer-se, això que proposes representaria fer una xapussa, que a la llarga encara resultaria més costosa.
BB9200 wrote:Això sempre està aquí, de la mateixa manera que el territori en el que entraria FGC o Ifercat seria francès, i no català, i aquí ens trobem en un problema.
En tot cas, ja sigui com a FGC o com a IFERCAT, seria de la seva jurisdicció fins a la frontera; a partir de la frontera seria íntegrament de l'administrador de l'estat francès.
Però el problema principal seria que, en teoria els trams fronterers només poden ser competència del govern estatal. Però és clar... com en tot, sempre es poden trobar fórmules legals perquè se n'encarregui la Generalitat. Evidentment, això no ho farien perquè no hi ha voluntat política per part de l'estat.
BB9200 wrote:Però realment el fet de fer aquest túnel i el traçat no és menys costós que el nyap que han fet a Ribes-Vila, el que faran a Queralbs, el que van fer amb el túnel del Roc del Dui, i d'altres barbàries en la línia.
El més costós de fer el que dius, és precísament les dificultats tècniques que pot representar UNIR totes dues línies, perquè repeteixo: és l'única manera de que podria resultar viable en cas de fer-se la connexió amb el Tren Groc. Insisteixo en que no sé si els bogies del material rodant tant del Cremallera de Núria com del Tren Groc tenen un marge de tolerància que els permeti circular per ambdos "amples de via" sense problemes. Cal recordar que la Línia1 del Metro de Barcelona, és d'ample ibèric, però en realitat és uns milímetres més ample; aquests milímetres estan dintre d'un marge de tolerancia que permet circular vehicles per a tots "dos amples" de via. El mateix passa amb la frontera entre Espanya i Portugal; a Portugal l'ample ibèric és dos milímetres més estret que l'ample ibèric espanyol.
Avaria al Roc del Dui
Posted: Monday 06/07/2009 16:27
by UT440_132M
http://www.naciodigital.cat/elripolles/ ... n/passatge
Successos Redacció | Actualitzat el 05/07/2009 a les 13:07h
Un cremallera s'atura al túnel del Roc del Dui i n'evacuen el passatge
El tren va estar 30 minuts a dins del túnel però no hi va haver cap incident.
La tornada de desenes d'excursionistes i visitants de Núria es va fer aquest dissabte una mica més llarga. I és que enmig de la tempesta que queia un dels cremalleres en sentit Ribes de Freser es va aturar per una fallada mecànica a l'interior del túnel del Roc del Dui.
En veure que era impossible reiniciar la marxa un comboi va pujar des de Queralbs per recollir el passatge que omplia de gom a gom el tren cremallera. Després de trenta minuts tancats, els viatgers van baixar i en el mateix túnel van pujar al “comboi de rescat”. En situar-se a la mateixa via del tren aturat, pràcticament no van haver de caminar per dins de la flamant infraestructura subterrània. Més enllà de l'espera, no es va produir cap tipus d'incident.
I ara la meva pregunta: Va ser un dels Stadler, o un dels BEH?
Re: Avaria al Roc del Dui
Posted: Monday 06/07/2009 16:36
by Lluita1714
I no es podia haver remolcat la unitat amb una altra?