Page 13 of 14
Re: Visita CCM (no cotxeres Sagrera)
Posted: Thursday 03/01/2008 8:46
by Platanito
Sang! Fetge!
Ens hi veiem, doncs.
Re: Visita CCM (no cotxeres Sagrera)
Posted: Thursday 03/01/2008 22:11
by Pere
Així doncs ens veiem demà al carrer Josep Estivill, 47 a les 10h oi ?
Re: Visita CCM (no cotxeres Sagrera)
Posted: Thursday 03/01/2008 22:30
by mikado
Pere wrote:Així doncs ens veiem demà al carrer Josep Estivill, 47 a les 10h oi ?
Re: Visita CCM (no cotxeres Sagrera)
Posted: Friday 04/01/2008 3:09
by bitxofo
Al final no sé si podré venir...
Si no hi sóc a les 10h. Comenceu sense mi.
Re: Visita CCM (no cotxeres Sagrera)
Posted: Friday 04/01/2008 16:11
by Platanito
Bé ja hem fet la visita. N'han fallat uns quants (entre ells el meu germà), però ha sigut interessant escoltar el discurs d'en Jesús, locutor de Radio Metro, especialment les següents dades:
* l'agulla RENFE-L1 de pl. Catalunya no s'ha fet servir mai
* l'ample ibèric es deu a que "el senyor que llavors manava a Espanya" va decidir de fer-ho així perquè els trens estrangers descarrilessin si intentaven entrar a Espanya
* les línies L6, L7 i L8 de FGC tenen correspondència amb TMB a pl. Catalunya. La L10 també és de FGC, però no ens ha dit si hi ha correspondència o no
Deixant això de banda, la visita ha estat bé, i vull agraïr un cop més al David l'esforç organitzatiu.
Salutacions i bon any!
Re: Visita CCM (no cotxeres Sagrera)
Posted: Friday 04/01/2008 16:17
by Jordilar
Bé, la visita ha estat prou bé i ens ha atès el locutor de metro radio, que em sembla que es diu Jesús. Pels qui no el coneixeu és el que fa els misstajes de megafonia tipics de "está prohibit fumar en el metro, per la seva seguretat, aquesta estació disposa de càmeres de videovigilància...".
Primer de tot hem assistit en una sala habilitada per visites, on ens ha passat un power point sobre el metro i el CCM. Constar que hi havien uns quants errors històrics i algunes informacions que deia no eren certes, com per exemple "l'ample Iberic es va pensar per evitar una possible invasió per ferrocarril" o que "l'agulla de PC d'enllaç amb RENFE mai s'ha fet servir". Posteriorment el power point s'ha centrat íntegrament en el CCM, una parat que he trobat força interessant, sobretot la simulació de la monitorització d'un tram de la L1, és a dir, el que es veu a les pantalles del operador de Circulació.
Finalment hem pujat al CCM, allà no es deixa entrar per seguretat i hi ha una mapara de vidre amb una sala habilitada per visites on es veu l'activitat del CCM des de fora. Allà hi hem estat uns 10min. No es deixa estar més temps "per no distreure al personal".
Agraïr l'amabilitat del Jesús i el grau d'humor i simpatia en que ens ha atès. En un principi ens ha tractat com a persones no expertas, pero veient el nostre nivell ha aprofundit en algunes coses
Re: Visita CCM (no cotxeres Sagrera)
Posted: Friday 04/01/2008 16:20
by mikado
Re: Visita CCM (no cotxeres Sagrera)
Posted: Friday 04/01/2008 16:37
by U-Bahn
De res, nois...
La visita ha estat prou bé, potser massa superficial a la primera part del Power Point, i amb algun error com ja heu comentat, per part del guia, Jesús Montesinos, el senyor del civisme, la videovigilància i l'acte incívic d'una tercera persona. A banda d'aixó, ha estat molt simpàtic i amable amb nosaltres.
Ens han donat una bosseta amb un llibre de la història del metro (que porta algun error, com confondre un 400 de la L1 amb un 600 a Vilapicina), dos bolis i una gorra.
Re: Visita CCM (no cotxeres Sagrera)
Posted: Friday 04/01/2008 17:57
by aim
El llibre és el mateix que van donar a la visita del Triangle?
M'alegro que us ho hàgiu passat bé. Jo mentre estava treballat a poc més d'un kilòmetre
Re: Visita CCM (no cotxeres Sagrera)
Posted: Saturday 05/01/2008 1:04
by pokeroms
aim wrote:El llibre és el mateix que van donar a la visita del Triangle?
Em sembla que sí, a lo millor han canviat alguna cosa, però ha simple vista hem sembla el mateix que l' altre, té tot el mateix que l' altre, fotos, informacions, etc...
El que s'ha de sentir...
Posted: Saturday 05/01/2008 1:58
by JaMiRo!
Platanito wrote:Bé ja hem fet la visita. N'han fallat uns quants (entre ells el meu germà), però ha sigut interessant escoltar el discurs d'en Jesús, locutor de Radio Metro, especialment les següents dades:
* l'agulla RENFE-L1 de pl. Catalunya no s'ha fet servir mai
* l'ample ibèric es deu a que "el senyor que llavors manava a Espanya" va decidir de fer-ho així perquè els trens estrangers descarrilessin si intentaven entrar a Espanya
* les línies L6, L7 i L8 de FGC tenen correspondència amb TMB a pl. Catalunya. La L10 també és de FGC, però no ens ha dit si hi ha correspondència o no
Deixant això de banda, la visita ha estat bé, i vull agraïr un cop més al David l'esforç organitzatiu.
Salutacions i bon any!
Ningú li ha replicat aquestes "perles"?
Re: Visita CCM (no cotxeres Sagrera)
Posted: Saturday 05/01/2008 2:48
by bitxofo
Platanito wrote:Bé ja hem fet la visita. N'han fallat uns quants (entre ells el meu germà), però ha sigut interessant escoltar el discurs d'en Jesús, locutor de Radio Metro, especialment les següents dades:
* l'agulla RENFE-L1 de pl. Catalunya no s'ha fet servir mai
* l'ample ibèric es deu a que "el senyor que llavors manava a Espanya" va decidir de fer-ho així perquè els trens estrangers descarrilessin si intentaven entrar a Espanya
* les línies L6, L7 i L8 de FGC tenen correspondència amb TMB a pl. Catalunya. La L10 també és de FGC, però no ens ha dit si hi ha correspondència o no
Deixant això de banda, la visita ha estat bé, i vull agraïr un cop més al David l'esforç organitzatiu.
Salutacions i bon any!
Quin tio tan ben informat...
Re: Visita CCM (no cotxeres Sagrera)
Posted: Saturday 05/01/2008 12:35
by Fran-Ikarus
És el locutor, de manera que tampoc cal que se sàpigui de pe a pa la història del FMB...
Re: Visita CCM (no cotxeres Sagrera)
Posted: Saturday 05/01/2008 12:59
by victorcasta
Fran-Ikarus wrote:És el locutor, de manera que tampoc cal que se sàpigui de pe a pa la història del FMB...
Aquest mateix discurs que ens va fer a nosaltres, el fa a xavals de secundària, que, si algú del metro els hi explica que el motiu de l'ample ibèric és aquest s'ho creuran. I el que es tracta, com deia el logo al peu del Power Point (TMB Educa) és d'educar, no pas de desinformar. Després ens preguntarem per què aquesta llegenda està tan extesa a la societat...
Re: Visita CCM (no cotxeres Sagrera)
Posted: Saturday 05/01/2008 13:22
by Fran-Ikarus
Aviam, la culpa és clarament de l'empresa.
Si tu entres de locutor en una empresa, segur que com a requisit per accedir al lloc de treball no t'has de conèixer la història de l'empresa ni del seu sector. Això potser ja et tocarà fer-ho després.
Si et fan explicar una història, sembla obvi que et donaran materials per a poder fer-ho, i no deixaran que tu et busquis la vida per esbrinar què és allò que has d'explicar.
Jo, de fet, fins ara mateix no tenia ni idea de les causes de l'ample de via ibèric
Les he hagut de buscar:
http://es.wikipedia.org/wiki/Ancho_de_v ... spa%C3%B1a
Vosaltres us estareu tota la part lliure del dia buscant informacions sobre trens, però que aquest home treballi de locutor no vol dir que n'hagi de ser un erudit. Simplement s'estudiarà els materials que li passi l'empresa, per a fer les visites guiades, i la resta del seu treball ja depen de la manera de comunicar-ho que tingui, que aquesta sí que ha de ser bona (pel que se li suposa a un locutor)
Re: Visita CCM (no cotxeres Sagrera)
Posted: Sunday 06/01/2008 19:28
by wefer
Re: Visita CCM (no cotxeres Sagrera)
Posted: Sunday 06/01/2008 20:04
by Platanito
pokeroms wrote:aim wrote:El llibre és el mateix que van donar a la visita del Triangle?
Em sembla que sí, a lo millor han canviat alguna cosa, però ha simple vista hem sembla el mateix que l' altre, té tot el mateix que l' altre, fotos, informacions, etc...
Jo vaig assistir a la segona visita al Triangle, i llavors ens van donar el llibre d'història dels autobusos de Barcelona. Probablement el llibre del metro que ens han donat ara al CCM és el mateix de la primera visita al Triangle. Per tant, ja tinc els dos...
El case Suber-case
Posted: Sunday 06/01/2008 23:01
by JaMiRo!
Fran-Ikarus wrote:És el locutor, de manera que tampoc cal que se sàpigui de pe a pa la història del FMB...
Aquí està la qüestió: si no ho sap, que no s'inventi coses carai.
Per cert, molt interessant l'entrada de la Wikipedia però molt incompleta: el tema de l'ample de via ibèric (que no espanyol, perquè recordeu que a Portugal també en fan ús si bé la idea original fou de l'inefable Subercase, enginyer de camins canals i ports espanyol) dona per fer enciclopèdies.
Espanyol, en certa manera
Posted: Sunday 06/01/2008 23:22
by Guigui
JaMiRo! wrote:Per cert, molt interessant l'entrada de la Wikipedia però molt incompleta: el tema de l'ample de via ibèric (que no espanyol, perquè recordeu que a Portugal també en fan ús si bé la idea original fou de l'inefable Subercase, enginyer de camins canals i ports espanyol) dona per fer enciclopèdies.
En certa manera, l'ample ibèric sí que es pot considerar espanyol, car els portuguesos haurien implantat l'UIC si d'aquest costat de la
raia no s'haguessin tret de la màniga els
seis pies castellanos.
Ara que ja he buidat el pap, ja puc cridar-nos l'atenció:
Tristament cert
Posted: Sunday 06/01/2008 23:26
by JaMiRo!
Guigui wrote:En certa manera, l'ample ibèric sí que es pot considerar espanyol, car els portuguesos haurien implantat l'UIC si d'aquest costat de la raia no s'haguessin tret de la màniga els seis pies castellanos.
Cert. Tristament cert.