Trenscat wrote:Tinc uns dubtes sobre la línia d'alta velocitat entre València i Alacant, més en concret entre el nus de La Encina i València, ja que la resta en realitat ja està en servei. Se suposa que la nova LAV ocuparà el lloc de la línia convencional actual entre la sortida de la Encina i Xàtiva, en doble via en ample UIC i que es reconstrueix l'antic traçat per la Font de la Figuera i s'enllaça amb l'antic traçat fins ara en servei per l'Alcúdia de Crespins. Tot aquest traçat recuperat entre La Encina i Xàtiva es farà en via doble o via única?
Via única amb plataforma per via doble entre Moixent i La Encina, excepte el túnel de La Encina que queda tal com és (la LAV passarà per un altre cantó i no hi haurà túnel).
Al tram Moixent-La Encina, l'estació de La Font de la Figuera no es reobre. La de La Parrilla evidentment tampoc.
Ara, crec que en els dos casos faran un PAET aprofitant la plataforma per doble via.
Al tram Moixent-Alcúdia de Crespins, via única amb plataforma per via doble, reobertura de les estacions de Montesa i Vallada.
El tram Alcúdia de Crespins-agulla de Novetlè (el que està en servei encara), es deixa tal qual.
Trenscat wrote:En alguns llocs llegeixo una cosa i en d'altres una altra... També he llegit en alguns llocs que la LAV entre la Encina i València serà de via única, aleshores l'altra via es mantindria en ample ibèric entre la Encina i Xàtiva pel traçat actual?
La LAV entre La Encina i València serà en doble via.
Trenscat wrote:També tinc dubtes de l'estació de Moixent, que sembla per les fotos de Google Maps, que queda com a estació terme de la línia d'ample ibèric amb connexió només cap a València??
Correcte. Els possibles regionals Alacant/Albacete-València no podran passar per Moixent, es bifurcaran cap a La Encina just a l'entrada de l'estació de Moixent.
Com a contrapartida, Vallada tornarà a ser estació (tres vies).
Trenscat wrote:També de passada si algú m'explica com ha de quedar la línia Alacant-Elx-Múrcia lligada amb la nova LAV millor.
La LAV acabarà a un punt entre San Isidro-Albatera-Catral i Crevillent.
Des d'allà fins a Murcia, una via única en ample UIC electrificada a 25 kV i l'altra en ample ibèric sense electrificar. Sí, la cosa és bastant :loco, però se'ls hi va acabar la pasta.
Amb soterrament a Orihuela (ja en servei), i variant a Callosa de Segura, amb una estació nova. També s'ha reconstruït de cap a peus l'estació de Beniel.
Quan obri el tram de la LAV fins a Murcia, tots els Euromeds d'Alacant perllongats a Murcia amb parada a Alacant (inversió de marxa fins al triangle de Monforte del Cid), Elx-AV i potser també Orihuela.
No se sap què passarà amb els Talgos de Lorca/Águilas i Cartagena.
Tampoc se sap si quan el tram La Encina-València entri en servei, tots els Euromeds (si conserven el nom i no els hi posen Alvia) pararan o no a Xàtiva i Villena-AV (se suposa que sí, però...).
Es crearan nous serveis AVE Madrid-Murcia, amb parada a Elx-AV però sense entrar a Alacant.
En principi es mantindran alguns Talgos per Cieza per donar servei a Cartagena, i l'IC d'Águilas.
Originàriament, el tram Alacant-Sant Gabriel s'havia de deixar amb tercer rail, i canvi d'ample entre Sant Gabriel i la bifurcació amb la LAV, i tot en UIC des d'allà a Murcia, i electrificació a 25 kV entre Sant Gabriel i la LAV... amb una variant per donar servei l'aeroport de L'Altet.
Però tot això quedarà per més endavant...
ATENCIÓ!!! TOT AIXÒ ÉS SUSCEPTIBLE DE CANVIAR ENCARA UNA ALTRA VEGADA.
Realment, la situació ferroviària a Alacant i Murcia és lamentable. No els envejo gens ni mica.
Els trens podrien transportar molts més passatgers que els que transporten.
A Murcia hi ha batalla grossa amb els nimbys pro-soterrament. El gran perjudicat és el tramvia, que s'havia de perllongar des de la Redonda fins a l'estació del Carmen, però els plans s'havien fet comptant amb el soterrament, i ara ho han hagut de refer...