Page 13 of 16

Re: Nou pla de Rodalies per a Barcelona

Posted: Tuesday 15/11/2011 18:47
by 437.001
Els serveis secrets :D m´han passat aquesta nota de premsa del ministeri de Foment.
També ha sortit publicat, de manera molt més resumida, a La Vanguardia d´avui (a les pàgines salmó).

La veritat, se´ls nota que estan desesperats per un escó. Però això d´aquí a sota, fa mal. I els pot sortir pitjor del què pensen si la gent se n´adona. :martell2 :martell2 :martell2 :nono

Llegiu i emprenyeu-vos: :emprenyat :cop
Foment impulsa actuacions del Pla de Rodalies de Barcelona


El Ministeri licita els estudis per a la duplicació de via del tram Arenys de Mar-Blanes i per l'intercanviador de Baricentro de l'àrea de Cerdanyola del Vallès i Barberà del Vallès

El pressupost conjunt d'aquestes licitacions és de més d'un milió d'euros

Madrid, 14 de novembre del 2011 (Ministeri de Foment).

El Ministeri de Foment ha licitat els contractes de serveis per a la redacció dels estudis per a la duplicació de via del tram Arenys de Mar-Blanes i per l'intercanviador de Baricentro de l'àrea de Cerdanyola del Vallès i Barberà del Vallès, actuacions ambdues incloses en el Pla de Rodalies de Barcelona 2008-2015.

El pressupost conjunt d'aquestes licitacions, publicades el passat dissabte al Butlletí Oficial de l'Estat, ascendeix a més d'un milió d'euros.

Estudi Funcional de duplicació de via del tram Arenys de Mar-Blanes, a la línia Barcelona-Massanet

El pressupost base de licitació d'aquest contracte és de 708.000 euros (IVA inclòs)

L'objecte de l'estudi és analitzar les possibles alternatives per incrementar la capacitat actual del tram Arenys de Mar-Blanes de la línia Barcelona-Massanet (R-1). En l'actualitat, aquest tram, que té una longitud aproximada de 22 km, és de via única i compta amb estació de Rodalies en els municipis d'Arenys de Mar, Canet de Mar, Sant Pol de Mar, Calella, Pineda de Mar, Santa Susanna, Malgrat de Mar i Blanes.

Les alternatives a estudiar es basaran en la duplicació de la via única existent en aquelles zones en què sigui possible, tenint en compte que en bona part del recorregut es travessen zones molt properes al litoral de costa, amb una urbanització molt estesa, on difícilment es disposa de lloc per a la implantació de la segona via. Per això, també es plantejarà l'anàlisi i estudi d'altres possibles solucions que permetin l'increment de la capacitat del tram, mitjançant canvis del traçat actual o altres actuacions singulars.

En l'estudi també s'inclou la reforma de les estacions, així com la millora dels sistemes de senyalització i de les instal·lacions d'electrificació.


Estudi Informatiu del nou intercanviador de Baricentro en l'àrea de Cerdanyola del Vallès i Barberà del Vallès (Barcelona)

La finalitat de l'estudi és analitzar les possibles alternatives per a la implantació d'un intercanviador de Rodalies a l'àrea limítrof dels municipis de Cerdanyola del Vallès i Barberà del Vallès, valorar la seva viabilitat i proposar l'opció o opcions més recomanables definint aquestes amb el nivell tècnic d'un avantprojecte.

El pressupost base de licitació d'aquest contracte és de 354.000 euros.

A la zona d'estudi es troben actualment en servei tres línies de Rodalies: R-4 Sant Vicenç de Calders-Montcada-Manresa, R-7 Barcelona-Sant Andreu-Cerdanyola Universitat i R-8 Martorell-Granollers Centre. Amb el nou intercanviador, s'aconseguirà facilitar els transbordaments entre les línies de Rodalies existents, millorant l'accessibilitat i comoditat dels usuaris.

Es realitzarà un estudi de la ubicació òptima del nou intercanviador i dels seus accessos, dissenyant l'edifici que albergui el futur intercanviador i les seves instal·lacions.

Un cop concretada la proposta o propostes d'actuació, es desenvoluparan amb l'abast necessari perquè puguin servir de base als processos d'informació pública i oficial que estableix la normativa mediambiental i ferroviària.

Re: Nou pla de Rodalies per a Barcelona

Posted: Tuesday 15/11/2011 18:48
by metring
Bé, ja se'n parla a http://transport.cat/viewtopic.php?f=2&t=9470&start=40 però si, es nota que estan desesperats...

Que ho haguessin fet abans!!

Re: Nou pla de Rodalies per a Barcelona

Posted: Tuesday 15/11/2011 20:58
by jordiver
Com de costum fan coses així quan hi ha eleccions... Bé val més tard que mai ja que son obres necessàries.

Re: Nou pla de Rodalies per a Barcelona

Posted: Tuesday 15/11/2011 22:41
by metring
jordiver wrote:Com de costum fan coses així quan hi ha eleccions... Bé val més tard que mai ja que son obres necessàries.
Però de debò creus que ho durien a terme??

Un quilo per res

Posted: Tuesday 15/11/2011 23:26
by Guigui
Al Fòrum, arribaríem entre tots a unes conclusions tan o més interessants que les dels estudis, i no en demanaríem un quilo. I després, n'hi ha que es queixen que es van alimentant els rumors de rescat, com si a Espanya sobressin els calers.

Re: Nou pla de Rodalies per a Barcelona

Posted: Wednesday 16/11/2011 7:39
by jordiver
metring wrote:
jordiver wrote:Com de costum fan coses així quan hi ha eleccions... Bé val més tard que mai ja que son obres necessàries.
Però de debò creus que ho durien a terme??
No... jajaja... xD . Ja ho hem vist que no ho han fet en tots aquests anys...
Però si es fa l'estudi ja es bo crec jo vaja. És un primer pas per a que el proper govern ho continuï però donat la crisi que hi ha dubto molt que es trobi finançament. Bé a veure que passa... :cop

Molt estudi i poca obra

Posted: Wednesday 16/11/2011 9:29
by Guigui
L'estudi, com a tal, no vol dir res, i menys quan es tracta d'un govern que va a la caça desesperada de vots. I repeteixo el que ja estic dient des de fa un temps, sempre que es parla d'obres: Espanya ja està de facto intervinguda per Brussel·les, i tot pressupost passa pel sedàs. Així que, com a màxim, s'acabaran les obres en execució, però projectes nous, res de res.

Re: Nou pla de Rodalies per a Barcelona

Posted: Wednesday 16/11/2011 15:26
by jordiver
També es cert si... Salut!

Re: Nou pla de Rodalies per a Barcelona

Posted: Wednesday 16/11/2011 22:58
by Toni
Efectivament, jo crec que la situació és bastant pitjor que la que expliquen..... no hi ha ni un euro aquest anys i com a mínim no hi haurà ni un euro al 2012. Que es gastin un milió en estudis estúpids es una estupidesa, mai millor dit, a més d´una irresponsabilitat. Amb aquests diners es poden fer moltes coses molt més útils. Quan s´hagi de fer l´obra, d´aquí a 4 ó 5 anys amb sort, ja farem un projecte, res d´estudis inútils. Una vergonya. Un dels mals que tenim son els polítics, polítics sense excepció que jo sàpiga, que no dubten en gastar-se els nostres diners per aconseguir quatre vots més..... total, si no aconsegueixen els vots el pitjor que els pot passar és que perdin i vingui un altre a pagar el que ells han gastat. Un sistema pervers....

Reunió

Posted: Monday 13/02/2012 12:18
by Guigui
http://www.ara.cat/societat/ana_pastor- ... 35549.html

Foment i Ajuntament de Barcelona faran un seguiment conjunt de les inversions pendents a Renfe

La ministra Ana Pastor es reuneix amb Trias. La reunió amb Recoder a la seu de la conselleria no s'ha fet perquè la trobada amb l'alcalde s'ha allargat. Els dos titulars han avaluat l'estat de la xarxa sobre el terreny

MARIA ORTEGA
Barcelona | Actualitzada el 13/02/2012 11:54


La ministra de Foment, Ana Pastor, aborda aquest diluns la situació de la xarxa de Rodalies-Renfe amb el conseller de Territori, Lluís Recoder, i l'alcalde de Barcelona, Xavier Trias. La trobada està motivada per l'últim accident de tren, dijous passat a Mataró, amb 10 persones ferides lleus. Un tren va topar contra el final de via. En un any hi ha hagut cinc xocs a la xarxa de Renfe a Catalunya.

Després de la reunió amb la ministra, Trias ha anunciat la creació d'una comissió a dues bandes entre Foment i Ajuntament per seguir les inversions pendents.

En canvi, la reunió amb el conseller en realitat no s'ha arribat a fer perquè la trobada amb l'alcalde s'ha allargat molt. Els dos titulars s'han dirigit directament al centre de control de Renfe per avaluar l'estat de la xarxa. Foment ha argumentat que a primera hora del matí el conseller ja s'havia reunit amb els responsables de Renfe i Adif.

Recoder ja va avançar dijous passat que exigirà a Pastor que inverteixi els 4.000 milions promesos per a la xarxa ferroviària, "que és segura, però pateix d'estrès", i que modifiqui la llei per poder obrir l'explotació de les línies de Rodalies a altres companyies. En l'últim any hi ha hagut cinc xocs amb ferits, el darrer dels quals dijous a l'estació de Mataró, quan un comboi va xocar contra el topall de formigó que hi ha al final de la via. Deu persones van resultar ferides, una de les quals -el maquinista- estava en estat greu.

L'accident va tornar a posar sobre la taula l'estat de la xarxa de Rodalies i l'incompliment de les inversions pactades amb l'Estat.

Per prometre, que no quedi

Posted: Monday 13/02/2012 14:33
by Guigui
http://www.ara.cat/societat/ana_pastor- ... 35549.html

Foment admet haver deixat d'invertir més de 5.700 milions en infraestructures a Catalunya

La ministra Pastor anuncia a Barcelona la creació d'un pla de formació per als maquinistes per evitar més accidents però no concreta quan es faran les obres promeses

MARIA ORTEGA
Barcelona | Actualitzada el 13/02/2012 12:47


La ministra de Foment, Ana Pastor, ha dit des de Barcelona que el govern espanyol farà les obres previstes per l'executiu de Zapatero per millorar la xarxa de Rodalies-Renfe, però no ha concretat quan. "No volem parlar de comprometre grans inversions que després no es paguen", ha dit en referència a l'anterior govern. Pastor ha xifrat en 5.748 els milions compromesos en infraestructures que no s'han pagat. Bona part d'aquests diners (3.648 milions) formen part del pla de 4.000 milions anunciat per l'executiu de Zapatero.

En tot cas, el govern espanyol prioritzarà la seguretat i mirarà d'executar com abans millor els 510 milions del Pla de Millora de la Seguretat (el pla forma part del pla general de Rodalies aprovat pel govern de Zapatero). Només se n'ha executat un 12%, segons ha concretat el conseller de Territori i Sostenibilitat, Lluís Recoder.

L'altra mesura més immediata serà la posada en marxa d'un pla específic de formació per al personal de Renfe per evitar més accidents. "La seguretat és el primer", ha dit la ministra.

Foment també ha anunciat dues noves reunions de la comissió bilateral de seguiment de les inversions entre Foment i Generalitat. Les trobades es faran el 23 de febrer i el 9 de març.

La reunió d'aquest dilluns està motivada per l'últim accident de tren, dijous passat, a Mataró, amb 10 persones ferides lleus, en què un tren va topar contra el final de via. En un any hi ha hagut cinc xocs a la xarxa de Renfe a Catalunya.

El conseller de Territori, Lluís Recoder, ha celebrat el "canvi d'actitud" de la ministra, que s'ha desplaçat a Barcelona per comprovar en persona l'estat de la xarxa ferroviària. El conseller i la ministra han fet un petit trajecte en tren i han visitat l'estació de la Sagrera.

Abans, Pastor s'havia reunit abans amb l'alcalde de Barcelona, Xavier Trias. La ministra ha anunciat la creació d'una altra comissió seguiment d'obres pendents entre Foment i l'Ajuntament de Barcelona.

Recoder ja va avançar dijous passat que exigirà a Pastor que inverteixi els 4.000 milions promesos per a la xarxa ferroviària, "que és segura, però pateix d'estrès", i que modifiqui la llei per poder obrir l'explotació de les línies de Rodalies a altres companyies. En l'últim any hi ha hagut cinc xocs amb ferits, el darrer dels quals, dijous, a l'estació de Mataró, quan un comboi va xocar contra el topall de formigó que hi ha al final de la via. Deu persones van resultar ferides, una de les quals, el maquinista, estava en estat greu.

L'accident va tornar a posar sobre la taula l'estat de la xarxa de Rodalies i l'incompliment de les inversions pactades amb l'Estat.

Re: Nou pla de Rodalies per a Barcelona

Posted: Monday 13/02/2012 15:25
by metring
És que no cal admetre ni deixar d'admetre: si no han vingut calers, de què serveix que admetin o no? Que inverteixin i prou, coi!

I per què porten a la ministra a La Sagrera? Per què a lo més nou, i no a llocs decrèpits, com El Clot, o llocs molt millorables, com Sants?? Que vegi la realitat!

De cara a la galeria

Posted: Monday 13/02/2012 15:40
by Guigui
Això sí: han fet fora el passatge (de part) d'un Civia per a fer-s'hi la foto. Molt propers al poble, els nostres polítics, sí senyor...

Re: Nou pla de Rodalies per a Barcelona

Posted: Monday 13/02/2012 20:15
by metring
I dic jo, si és cert el que he sentit a diversos mitjans: ara volen fer formació als maquinistes. És que fins ara no en feien???????

Re: Nou pla de Rodalies per a Barcelona

Posted: Monday 13/02/2012 21:32
by Miquel
metring wrote:I dic jo, si és cert el que he sentit a diversos mitjans: ara volen fer formació als maquinistes. És que fins ara no en feien???????
Si no els hi fessin la formació, no podrien conduir (al no tenir la titulació), i després d'això els hi fan reciclatge.

En fi, com diu en Guigui, han fet moure la gent d'aquell cotxe del Civia (i ves a saber, si van utilitzar el truc del tren buit, fins l'estació anterior) per fer-se la foteta, :blah , nos comprometemos, :blah , invertiremos, :blah i cap a casa.

Re: Nou pla de Rodalies per a Barcelona

Posted: Monday 13/02/2012 23:09
by Toni
És evident que no hi ha ni un euro. Ara, com que l´Alcalde i el Conseller saben tant, segur que si treuen uns dinerons el que es farà serà posar el ERTMS, que és el més útil i segur que serà moltissim més segur que el que tenim ara.... l´amic Alcalde i l´amic Conseller no saben que el ERTMS no hagués evitat per exemple els xocs del Clot (té la opció de sobrepassar els senyals en vermell exactament igual que ara) i que probablement el ERTMS reduirà la capacitat dels túnels. Però això és igual, proposem gestió conjunta de les inversions que nosaltres els de la Generalitat en sabem molt..... i si no mireu la L9.... Lamentable.

Sospitós

Posted: Monday 13/02/2012 23:16
by Guigui
No t'entenc. No dius sempre que la Generalitat, on no li toca, que no s'hi fiqui? Aleshores, si són uns diners que Fomento no sols ha d'afluixar (s'hi va comprometre, malgrat que tots sapiguem què val la paraula i fins i tot un paper en aquest país), sinó que també han d'aplicar ells solets, per què no trines contra ells? Potser no t'interessa?

Re: Nou pla de Rodalies per a Barcelona

Posted: Tuesday 14/02/2012 0:03
by metring
Miquel wrote:
metring wrote:I dic jo, si és cert el que he sentit a diversos mitjans: ara volen fer formació als maquinistes. És que fins ara no en feien???????
Si no els hi fessin la formació, no podrien conduir (al no tenir la titulació), i després d'això els hi fan reciclatge.

En fi, com diu en Guigui, han fet moure la gent d'aquell cotxe del Civia (i ves a saber, si van utilitzar el truc del tren buit, fins l'estació anterior) per fer-se la foteta, :blah , nos comprometemos, :blah , invertiremos, :blah i cap a casa.
Bé, la pregunta era més aviat irònica, però no em sembla normal que la formació no sigui prou complerta com per evitar aquesta mena d'accidents...

Re: Nou pla de Rodalies per a Barcelona

Posted: Tuesday 14/02/2012 0:50
by victorcasta
Toni wrote:És evident que no hi ha ni un euro. Ara, com que l´Alcalde i el Conseller saben tant, segur que si treuen uns dinerons el que es farà serà posar el ERTMS, que és el més útil i segur que serà moltissim més segur que el que tenim ara.... l´amic Alcalde i l´amic Conseller no saben que el ERTMS no hagués evitat per exemple els xocs del Clot (té la opció de sobrepassar els senyals en vermell exactament igual que ara) i que probablement el ERTMS reduirà la capacitat dels túnels. Però això és igual, proposem gestió conjunta de les inversions que nosaltres els de la Generalitat en sabem molt..... i si no mireu la L9.... Lamentable.
Com saps que reduirà la capacitat? Coneixes bé algun sistema de seguretat amb cantons mòbils o virtuals? Saps com funcionen?

Re: Nou pla de Rodalies per a Barcelona

Posted: Tuesday 14/02/2012 14:12
by Fran-Ikarus
"Catxondo" el redactor de titulars d'El Punt-Avui:

http://www.elpuntavui.cat/noticia/artic ... alies.html

Pla de xoc a rodalies

La nova ministra de Foment promet la reforma de vies i senyalització per evitar xocs, descarrilaments i avaries en el servei
Reconeix que el dèficit inversor de l'Estat a Catalunya suma 5.748 milions en infraestructures