Page 13 of 104
Re: Els nous TGV, potser?
Posted: Sunday 01/07/2007 17:09
by aarongilp
Guigui wrote:I de la megacomanda que acaba de fer la SNCF a Alstom, de la qual es preveu l'inici del lliurament el 2009, no podran derivar alguns exemplars cap a Catalunya?
Ara mateix no ho sé, suposo que ens ho podrà dir millor el nostre corresponsal a França, en ROMI65, però em sembla que una part dels nosequants TGV's són precisament els Dasy, els que vindran a BCN...ara bé, aquests són bitensions simplement.
Posted: Wednesday 04/07/2007 21:26
by awe
aarongilp wrote:awe wrote:A Girona, una via única per cada ample, i a tot estirar una de central amb tercer carril
Aquesta via central, en quina tensió i corrent l'electrificaries?
Ni a 3000V ni a 25000V, sino a 14000 Volts, un terme mitjà
No, ara seriosament, dependria del tren que hagués d'ocupar la via. Si els aïlladors de la catenària estan preparats per 25000V i la secció de la línia elèctrica està preparada per les intensitats que hi passen sota 3000V, llavors es pot sotmetre aquest tram de catenària a 3000V o a 25000V en funció del tren que hi hagi de circular. A la línia de proves d'Olmedo ja hi ha, o hi ha hagut, un tram de catenària apta per les dues tensions.
Posted: Wednesday 04/07/2007 22:32
by UT596001
awe wrote:No, ara seriosament, dependria del tren que hagués d'ocupar la via. Si els aïlladors de la catenària estan preparats per 25000V i la secció de la línia elèctrica està preparada per les intensitats que hi passen sota 3000V, llavors es pot sotmetre aquest tram de catenària a 3000V o a 25000V en funció del tren que hi hagi de circular. A la línia de proves d'Olmedo ja hi ha, o hi ha hagut, un tram de catenària apta per les dues tensions.
Tinc entès que aquesta prova no va sortir gaire bé.
Posted: Thursday 05/07/2007 11:56
by genissimon
Crec que són incompatibles els fregadors de coure dels pantògrafs del material elèctric de 3KVcc amb els fregadors de grafit del material de 25KVca. Demanen tipus de cable de catenària diferent.
Insisteixo en que la millor solució és:
1.- Mantenir l'actual viaducte per als trens amb parada a Girona, amb una via per a cada ample i tipus d'electrificació, senyalització, etc...
2.- Construir una variant per l'exterior de Girona (llevant) apta per a una quadruple via, dues de cada ample i tipus d'electrificació i senyalització, per als trens sense parada a Girona.
Aquestes dues actuacions, amb un cost probablement molt més reduit que l'actual projecte d'enterrar el tren al seu pas per la ciutat de Girona.
Salut !!
Posted: Saturday 07/07/2007 17:08
by awe
genissimon wrote:Crec que són incompatibles els fregadors de coure dels pantògrafs del material elèctric de 3KVcc amb els fregadors de grafit del material de 25KVca. Demanen tipus de cable de catenària diferent.
Doncs que posin un trole
No, seriosament, això no ho sabia. En prenc nota. Malgrat tot, segueixo pensant que amb una via única de cada ample n'hi hauria de sobres pel tràfic de la línia, sobre tot tenint en compte que la configuració de l'estació permetria fer encreuaments i avançaments tant en ibèric com en UIC.
Posted: Monday 09/07/2007 13:21
by genissimon
genissimon wrote:[...]2.- Construir una variant per l'exterior de Girona (llevant) apta per a una quadruple via, dues de cada ample i tipus d'electrificació i senyalització, per als trens sense parada a Girona.[...]Salut !!
Evidentment, la variant hauria de ser pel mateix cantó per on passa l'autopista, o sigui a
ponent de la ciutat.
Perdoneu el lapsus.
Salut !!
Posted: Saturday 14/07/2007 15:05
by awe
Aaahhhh, ara sí que em quadra.
Haig de dir que he estat agafant el vol Girona-Londres un o dos cops per setmana durant bona part de l'hivern, i que segons com ens enlairàvem es veia perfectament la part Oest de la ciutat. L'espai a ponent de Girona+Salt amb un perfil pla està pràcticament esgotat. O està urbanitzat, o s'està urbanitzant, o està entre dos llocs urbanitzats amb la qual cosa queda clar que s'urbanitzarà. Si tirem més a l'Oest llavors cal fer túnels etc. Tot i així, crec que encara seria factible.
Posted: Saturday 11/08/2007 22:20
by davida
Novetats al
Boe
BOE núm. 191 Viernes 10 agosto 2007 34363
Plan de renovaciones integrales
Celrá–Vilajuiga (incluyendo tercer carril entre Girona y Figueres) . . . . . . . . 100,0 (2007) 12.900,0 (2008) 30.000,0 (2009) 40.000,0 (2010)
Total 83.000,0
Aixo vol dir que el 2010 hi haura solució de contigencia per la arribada de l'ample internacional a Barcelona.
El problema es quins trens pasaran per aquest tram amb 3 carrils i 3000V, la mateixa configuracio que tindra el 2010 El Papiol Mollet.
¿Mercaderies remolcats per 252 en ample UIC i 25000V ca 3000V cc?
Posted: Monday 13/08/2007 13:47
by genissimon
En ample UIC i 3KVcc només hi haurà els 120 i 130 i derivats.
En ample ibèric i 25KVca, només hi ha les 252 bitensió (que tampoc són totes).
En ample UIC i 25KVca, hi ha tot el material TGV de la SNCF i tot el material AVE de renfe, inclosos els d'ample variable i les 252 en UIC.
La intenció de renfe és que totes les electrificacions tendeixin cap als 25KVca.
Per tant no veig massa la utilitat d'aquest tercer carril, ja que si mantenen els 3KVcc no tenen material per a ample UIC i si hi posen 25 KVca no hi ha material per a assegurar els trens actuals.
A no ser que només posin ample UIC per a donar continuitat a la línia de mercaderies que, des del port de Barcelona i per la nova línia Can Tunis - El Papiol i la Papiol-Mollet, ha d'arribar a França. Llavors veuriem les 252 en ample UIC amb trens de mercaderies.
Salut !!
Posted: Monday 13/08/2007 13:56
by aarongilp
Genissimon, has obviat una possibilitat en quant al transport de viatgers, possibilitat la qual és relativament plausible. UIC + 3kVcc tens també TGV's (en concret, els Réseau de la sèrie 4500) així com 3 Duplex de la sèrie 600 (618 a 620). Només faltaria fer-l'shi alguna xapusseta per a que poguessin equipar l'ASFA, de forma temporal.
D'altra banda, electrificant a 25kVca podries fer alguna coseta també. Podries fer serveis Regionals amb 252+Talgo (poc plausible, ho sé), podries posar temporalment trens dièsel i també em sona que els Civia són reconvertibles a 25000V. No ho sé, però hi ha possibilitats vàries per tractar aquest tram.
Posted: Monday 13/08/2007 14:19
by davida
Torno a apublicar en el forum els detall dels TGV tritensión:
- TGV Reseau: Serie 4501 a 4530 i 617 a 619 -> 29 unitats
- TGV TMST Eurostar 4 tensions: Serie 3201-3209 -> 9 unidats
- TGV Réseau PBA Thalys. Serie 4531 a 4540 -> 10 unitats
- TGV PBA Thalys. Serie 4341-4346 -> 6 Unitats
I una altre alternativa es posar un 252 davant d'un TGV. Se que a França els TGV circulen per una linia sense electrificar remolcats per una locomotora diesel.
Posted: Monday 13/08/2007 15:05
by aarongilp
davida wrote:Torno a apublicar en el forum els detall dels TGV tritensión:
- TGV Reseau: Serie 4501 a 4530 i 617 a 619 -> 29 unitats
- TGV TMST Eurostar 4 tensions: Serie 3201-3209 -> 9 unidats
- TGV Réseau PBA Thalys. Serie 4531 a 4540 -> 10 unitats
- TGV PBKA Thalys. Serie 4341-4346 -> 6 Unitats
I una altre alternativa es posar un 252 davant d'un TGV. Se que a França els TGV circulen per una linia sense electrificar remolcats per una locomotora diesel.
Cal dir que els TGV 600 no són Réseau sino RD (Réseau-Duplex, cotxes de dos pisos amb motrius de 2a generació).
Respecte a posar una 252 davant del TGV, com dius, s'ha fet abans, entre Rennes i Les Sables d'Olonne, però ja fa un temps que no es fa degut a l'obligació de mantenir cautives 3 locomotores de la sèrie CC72000 preparades amb Scharfermberg i les corresponents conexions elèctriques. Coneixent la manera d'actuar de
renfe dubto que es fés, tot i que la possibilitat també hi és.
I sobre les sèries que has posat, davida, els únics que podries fer servir aquí són els Réseau 4500 i els RD 617 a 619, ja que els altres són cautius en els seus recorreguts, propietat de les Joint-Venture que ha format SNCF amb diferents operadors europeus.
Posted: Monday 13/08/2007 15:30
by davida
aarongilp wrote:
Respecte a posar una 252 davant del TGV, com dius, s'ha fet abans, entre Rennes i Les Sables d'Olonne, però ja fa un temps que no es fa degut a l'obligació de mantenir cautives 3 locomotores de la sèrie CC72000 preparades amb Scharfermberg i les corresponents conexions elèctriques. Coneixent la manera d'actuar de renfe dubto que es fés, tot i que la possibilitat també hi és.
Que portin aquestes 3 CC72000 i que es pasin en dia de Girona a Figueres remolcant TGV. Ja tenim locomotores preparades per remolcar TGV i que no tenen problemes pel 3000V.
Posted: Monday 13/08/2007 16:41
by aarongilp
davida wrote:aarongilp wrote:
Respecte a posar una 252 davant del TGV, com dius, s'ha fet abans, entre Rennes i Les Sables d'Olonne, però ja fa un temps que no es fa degut a l'obligació de mantenir cautives 3 locomotores de la sèrie CC72000 preparades amb Scharfermberg i les corresponents conexions elèctriques. Coneixent la manera d'actuar de renfe dubto que es fés, tot i que la possibilitat també hi és.
Que portin aquestes 3 CC72000 i que es pasin en dia de Girona a Figueres remolcant TGV. Ja tenim locomotores preparades per remolcar TGV i que no tenen problemes pel 3000V.
No ho he posat perquè pensava que era obvi, però les 3 locomotores han tornat al seu estat original. Ara bé, això es podria fer amb qualsevol tipus de locomotora que volguessis, com ara una 319, 252 o algo així.
Posted: Monday 13/08/2007 17:26
by entfe001
Pregunta als qui van fer la volta al Tren Groc i per tant van veure com està la connexió amb la LAV a Perpinyà: creieu factible col·locar el seccionador 1,5kV/25kV al nord de l'estació? Perquè fins ara estem assumint que la catenària de les vies procedents de TP-Ferro arribaran fins a les andanes de l'estació a 25kV, però no m'estranyaria gens ni mica que a partir d'El Soler ja posin els 1500V de la zona.
Posted: Monday 13/08/2007 17:31
by aarongilp
És que en cap moment hem dit que s'arrivés a l'estació a 25kV. El canvi de tensió serà, molt segurament, just abans de la incorporació a la línia de Villefranche. Per això descartem (almenys jo ho feia) l'arribada de trens espanyols a l'estació de Perpignan i, per tant, hipotitzavem amb locomotores franceses a partir de Figueres i TGV francesos en tot el trajecte.
Posted: Tuesday 14/08/2007 10:58
by UT596001
entfe001 wrote:Pregunta als qui van fer la volta al Tren Groc i per tant van veure com està la connexió amb la LAV a Perpinyà: creieu factible col·locar el seccionador 1,5kV/25kV al nord de l'estació? Perquè fins ara estem assumint que la catenària de les vies procedents de TP-Ferro arribaran fins a les andanes de l'estació a 25kV, però no m'estranyaria gens ni mica que a partir d'El Soler ja posin els 1500V de la zona.
Hi ha un tram a la línia de Vilafranca on el que s'està fent és desdoblar la via, un tram d'uns 2 km aproximadament. Després d'aquest tram ja es separa.
Si mires al fil "LAV Madrid-Barcelona-Frontera Francesa" de SCC veuràs les fotos que vaig penjar de com estan les coses per allà.
Posted: Tuesday 14/08/2007 19:19
by entfe001
Els qui teníeu esperances amb el nou alcalde de Figueres per evitar que la ciutat es quedés sense tren ho teniu clar.
Diari de Girona wrote:Vila (CiU) vol que la nova estació del TAV comporti la retirada de les vies del centre
L´actual estació del tren convencional i el seu traçat divideix la ciutat de Figueres en dues parts
ACN/DDEG, FIGUERES.
L'alcalde de Figueres, Santi Vila, s'ha marcat com a objectiu polític per aquest mandat aconseguir que la construcció de la nova estació del Tren d´Alta Velocitat (TAV) i del tren convencional, a la part oest de la ciutat, dins el terme municipal de Vilafant, i de la variant ferroviària vagi acompanyada en el temps de la desaparició de les vies del tren del centre de la ciutat, dels passos de nivell i de l'edifici de l'actual estació. Segons Vila,
Figueres no «es pot permetre que ningú li aixequi la camisa» i per tant no acceptarà retards del Ministeri de Foment per desplaçar les vies al·legant manca de pressupost.
Santi Vila s'ha mostrat ferm en aquesta decisió, ja que al seu entendre la ciutat «no podria conviure amb les actuals vies de tren pel centre de Figueres i les vies del TAV a ponent». Per aquesta raó, considera «indiscutible» vincular la construcció de la nova estació intermodal a la desaparició de les actuals vies de tren que passen pel centre de la ciutat, els passos a nivell i l'estació de tren.
De la mateixa manera, Vila s'ha mostrat partidari de revisar el traçat del tren convencional i per això defensa la proposta de fer una via de tren per l'est de la ciutat, en paral·lel amb el cinturó de ronda, que es destinaria al trànsit de mercaderies, que unís el centre de transports intermodal del Far Vilamalla, amb la frontera francesa. A més, ha proposat dotar-la d'un baixador per a persones, a l'alçada de Vilatenim. Amb tot, s'ha mostrat obert al diàleg pel que fa al traçat definitiu de la part nord d'aquesta variant i ha anunciat que properament es reuniria amb la plataforma Defensem el tren de l'Empordà, la qual és contrària al trasllat de l'estació del tren de Figueres i demana el soterrament de les vies del tren.
Precisament aquesta plataforma va assegurar el passat mes de juliol que una solució a l´actual estació del tren de Figueres seria implementar un sistema com el que es va utilitzar a Vic, on la via del tren convencional dividia aleshores la ciutat en dues parts. Aquest projecte, dissenyat per l´enginyer José González, preveu el soterrament de la via mitjançant la construcció de «trinxeres» que farien desaparèixer del camp visual dels ciutadans el pas del combois i, de la mateixa manera, permetria unir més fàcilment ambdós terrenys actualment dividits pel pas del tren, segons va explicar aleshores Pep Gou, portaveu de la plataforma.
L'aixecada de camisa vindrà quan es trobin centenars de turistes perduts a Vilafant intentant arribar al Museu Dalí. Allà ells.
Per cert, digne d'esment la fotografia que il·lustra la notícia: una dona creuant les vies amb les barreres del pas a nivell baixades.
Històries de la ... política
Posted: Tuesday 14/08/2007 19:31
by Guigui
L'alcalde, Vila. I el primer tinent d'alcalde, Fant?
Conyetes a part, aquests politiquets provincians (no ho dic pel lloc d'on són sinó per la seva ment curta) ja han fet una volteta per Europa i s'han mirat què fan altres municipis on la via del tren "talla la ciutat en dos"? Senzillament, són una colla de baladrers ineptes que no tenen ni punyetera idea del que porten entre mans. Entre d'altres coses, perquè en sa vida han agafat el tren, a no ser per tallar cintes.
Posted: Tuesday 14/08/2007 19:44
by entfe001
Avui passejant per l'Onyar m'he parat a pensar què passaria si els polítics actuessin igual pels cursos fluvials que per les línies ferroviàries... ja veig perllongada la Plaça de Catalunya fins a la Plaça dels Països Catalans
(després penjo alguna imatge per il·lustrar la barrabassada que proposo)