Túnel AV Sants-Sagrera
Re: Túnel AV Sants-Sagrera
http://www.elpunt.cat/noticia/article/1 ... elona.html
La tuneladora del TAV començarà divendres a perforar a Barcelona
21/03/10 02:00 - Barcelona - el punt
La tuneladora Barcino, que ha de perforar el subsòl de Barcelona des de la Sagrera fins a Sants, començarà els treballs el divendres 26, segons ha confirmat aquesta setmana el president de l'Administrador d'Infraestructures Ferroviàries (Adif), Antonio González. La tuneladora ha de començar a la confluència del carrer de Mallorca amb Biscaia per continuar al llarg del carrer de Mallorca fins a la Diagonal, continuar per aquesta fins a la confluència amb Provença i arribar a través d'aquest carrer fins a la zona de l'estació de Sants. L'excavació d'aquesta gran tuneladora pel subsòl de l'Eixample barceloní començarà després de sis mesos de muntatge i proves tècniques. Està previst que el ministre de Foment, José Blanco, assisteixi a la posada en marxa de la tuneladora, i la previsió continua sent que el TAV entre Barcelona, Girona i la frontera francesa estarà a punt l'any 2012. González reitera, com han fet sempre els responsables del govern espanyol des de l'adopció d'aquest calendari, que aquesta data «és el compromís des del principi per arribar a la frontera francesa», i hi afegeix que «el 2012 és una data que està gravada amb foc», segons informava aquesta setmana TV3. El calendari del 2012 està sobretot condicionat per la perforació amb tuneladora dels dos túnels pels subsòls de Barcelona i Girona. Adif començarà el túnel gironí després de Setmana Santa.
La tuneladora del TAV començarà divendres a perforar a Barcelona
21/03/10 02:00 - Barcelona - el punt
La tuneladora Barcino, que ha de perforar el subsòl de Barcelona des de la Sagrera fins a Sants, començarà els treballs el divendres 26, segons ha confirmat aquesta setmana el president de l'Administrador d'Infraestructures Ferroviàries (Adif), Antonio González. La tuneladora ha de començar a la confluència del carrer de Mallorca amb Biscaia per continuar al llarg del carrer de Mallorca fins a la Diagonal, continuar per aquesta fins a la confluència amb Provença i arribar a través d'aquest carrer fins a la zona de l'estació de Sants. L'excavació d'aquesta gran tuneladora pel subsòl de l'Eixample barceloní començarà després de sis mesos de muntatge i proves tècniques. Està previst que el ministre de Foment, José Blanco, assisteixi a la posada en marxa de la tuneladora, i la previsió continua sent que el TAV entre Barcelona, Girona i la frontera francesa estarà a punt l'any 2012. González reitera, com han fet sempre els responsables del govern espanyol des de l'adopció d'aquest calendari, que aquesta data «és el compromís des del principi per arribar a la frontera francesa», i hi afegeix que «el 2012 és una data que està gravada amb foc», segons informava aquesta setmana TV3. El calendari del 2012 està sobretot condicionat per la perforació amb tuneladora dels dos túnels pels subsòls de Barcelona i Girona. Adif començarà el túnel gironí després de Setmana Santa.
Re: Túnel AV Sants-Sagrera
http://www.3cat24.cat/noticia/573245/ba ... 26-de-marc
La tuneladora del TGV començarà a perforar el centre de Barcelona el 26 de març
Actualitzat a les 14:49 h 16/03/2010
La tuneladora Barcino, que ha de perforar el túnel del TGV pel centre de Barcelona, començarà els treballs el dia 26, divendres de la setmana que ve. Ho ha confirmat el president de l'ADIF, Antonio González, que ha reiterat que el 2012 estaran acabades les obres de l'alta velocitat fins a la frontera francesa. La tuneladora començarà a perforar a la confluència dels carrers Mallorca amb Biscaia. Això, després que les primeres peces de la màquina van arribar al setembre. El muntatge i les proves tècniques s'han allargat sis mesos.
La tuneladora començarà a perforar el túnel del TGV pel centre de Barcelona en presència del ministre de Foment, José Blanco, que segons està previst assistirà a la seva posada en marxa. El túnel tindrà una llargada de cinc quilòmetres i unirà les estacions de la Sagrera amb Sants.
El president de l'ADIF, Antonio González, ha reiterat que el 2012 estaran enllestides les obres de l'alta velocitat fins a la frontera francesa. "El 2012 és una data que està gravada en foc", ha dit el president d'ADIF, que ha reiterat que "és el nostre compromís des del principi per arribar a la frontera francesa" i que és un compromís "que mantenim i que és perfectament assolible"
La tuneladora del TGV començarà a perforar el centre de Barcelona el 26 de març
Actualitzat a les 14:49 h 16/03/2010
La tuneladora Barcino, que ha de perforar el túnel del TGV pel centre de Barcelona, començarà els treballs el dia 26, divendres de la setmana que ve. Ho ha confirmat el president de l'ADIF, Antonio González, que ha reiterat que el 2012 estaran acabades les obres de l'alta velocitat fins a la frontera francesa. La tuneladora començarà a perforar a la confluència dels carrers Mallorca amb Biscaia. Això, després que les primeres peces de la màquina van arribar al setembre. El muntatge i les proves tècniques s'han allargat sis mesos.
La tuneladora començarà a perforar el túnel del TGV pel centre de Barcelona en presència del ministre de Foment, José Blanco, que segons està previst assistirà a la seva posada en marxa. El túnel tindrà una llargada de cinc quilòmetres i unirà les estacions de la Sagrera amb Sants.
El president de l'ADIF, Antonio González, ha reiterat que el 2012 estaran enllestides les obres de l'alta velocitat fins a la frontera francesa. "El 2012 és una data que està gravada en foc", ha dit el president d'ADIF, que ha reiterat que "és el nostre compromís des del principi per arribar a la frontera francesa" i que és un compromís "que mantenim i que és perfectament assolible"
Re: Túnel AV Sants-Sagrera
http://www.lavanguardia.es/ciudadanos/n ... nales.html
Blanco pone en marcha la tuneladora del AVE entre protestas vecinales
El ministro de Fomento inaugurará hoy la polémica máquina perforadora que unirá los 4,8 kilómetros de los 5,6 que separan la futura estación de La Sagrera con la de Sants
26/03/2010 | Actualizada a las 08:14h | Ciudadanos
Barcelona. (EUROPA PRESS).- El ministro de Fomento, José Blanco, podrá en marcha hoy en La Sagrera la tuneladora del AVE en Barcelona, mientras los vecinos contrarios al túnel por el centro le recibirán con pancartas, se concentrarán e intentarán hablar con él, explicó hoy a Europa Press el presidente de la plaforma AVE pel Litoral, Pere Vallejo. En la encendida, prevista por la tarde, acudirán el presidente de la Generalitat, José Montilla; el delegado del Gobierno, Joan Rangel; el alcalde, Jordi Hereu, y el presidente del Administrador de Infraestructuras Ferroviarias (Adif), Antonio González. Hereu y Blanco también se reunirán previamente en el Ayuntamiento.
Bienvenida con flores
La tuneladora Barcino, que mide 100 metros y pesa 2.300 toneladas, empezará a perforar en la confluencia de las calles Mallorca y Biscaia, en cuyos alrededores los últimos días se han plantado árboles y flores ante la visita de Blanco, explican los vecinos. En este punto, han colgado pancartas en los balcones y prevén concentrarse contra un túnel que "contraviene los acuerdos democráticos" -como el del Parlament- en contra de su construcción en el centro de Barcelona, recordó Vallejo.
Los vecinos también expresaron esta semana su temor por los ruidos de la tuneladora. La entidad y la Junta Permanente en Defensa del Patrimonio de Catalunya reclamaron hoy al Ministerio de Fomento paralizar la puesta en marcha de la tuneladora con un comunicado en que advierten de que "miles de ciudadanos con derecho a voto" esperan la suspensión.
Perforar 4,8 kilómetros
La tuneladora Barcino construirá 4,8 kilómetros de los 5,6 que tiene el tramo de Sants-La Sagrera. En paralelo, debe adjudicarse en breve la construcción de la estación de La Sagrera para empezar las obras en verano. De la estación de Sants a la de La Sagrera, la tuneladora pasará bajo la calle Provença, la avenida Diagonal y la calle Mallorca. Discurrirá muy cerca del templo de la Sagrada Família, cuya Junta Constructora ha intentado paralizar las obras en repetidas ocasiones.
Además de empezar a perforar, Adif sigue en otros puntos de la ciudad con las prospecciones, como ante La Pedrera del paseo de Gràcia, donde empezaron a principios de febrero. Fuentes de Adif las desvincularon de una hipotética demanda de la Unesco de más información, como sostienen las entidades contrarias al túnel en el centro.
Blanco pone en marcha la tuneladora del AVE entre protestas vecinales
El ministro de Fomento inaugurará hoy la polémica máquina perforadora que unirá los 4,8 kilómetros de los 5,6 que separan la futura estación de La Sagrera con la de Sants
26/03/2010 | Actualizada a las 08:14h | Ciudadanos
Barcelona. (EUROPA PRESS).- El ministro de Fomento, José Blanco, podrá en marcha hoy en La Sagrera la tuneladora del AVE en Barcelona, mientras los vecinos contrarios al túnel por el centro le recibirán con pancartas, se concentrarán e intentarán hablar con él, explicó hoy a Europa Press el presidente de la plaforma AVE pel Litoral, Pere Vallejo. En la encendida, prevista por la tarde, acudirán el presidente de la Generalitat, José Montilla; el delegado del Gobierno, Joan Rangel; el alcalde, Jordi Hereu, y el presidente del Administrador de Infraestructuras Ferroviarias (Adif), Antonio González. Hereu y Blanco también se reunirán previamente en el Ayuntamiento.
Bienvenida con flores
La tuneladora Barcino, que mide 100 metros y pesa 2.300 toneladas, empezará a perforar en la confluencia de las calles Mallorca y Biscaia, en cuyos alrededores los últimos días se han plantado árboles y flores ante la visita de Blanco, explican los vecinos. En este punto, han colgado pancartas en los balcones y prevén concentrarse contra un túnel que "contraviene los acuerdos democráticos" -como el del Parlament- en contra de su construcción en el centro de Barcelona, recordó Vallejo.
Los vecinos también expresaron esta semana su temor por los ruidos de la tuneladora. La entidad y la Junta Permanente en Defensa del Patrimonio de Catalunya reclamaron hoy al Ministerio de Fomento paralizar la puesta en marcha de la tuneladora con un comunicado en que advierten de que "miles de ciudadanos con derecho a voto" esperan la suspensión.
Perforar 4,8 kilómetros
La tuneladora Barcino construirá 4,8 kilómetros de los 5,6 que tiene el tramo de Sants-La Sagrera. En paralelo, debe adjudicarse en breve la construcción de la estación de La Sagrera para empezar las obras en verano. De la estación de Sants a la de La Sagrera, la tuneladora pasará bajo la calle Provença, la avenida Diagonal y la calle Mallorca. Discurrirá muy cerca del templo de la Sagrada Família, cuya Junta Constructora ha intentado paralizar las obras en repetidas ocasiones.
Además de empezar a perforar, Adif sigue en otros puntos de la ciudad con las prospecciones, como ante La Pedrera del paseo de Gràcia, donde empezaron a principios de febrero. Fuentes de Adif las desvincularon de una hipotética demanda de la Unesco de más información, como sostienen las entidades contrarias al túnel en el centro.
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
Nimby: això sí que va contra la democràcia
Vejam, si el Parlament aprova per unanimitat que una paella per a 2 persones ha de tenir dues cullerades de sal en lloc d'una cullerada, i hi ha gent que segueix les recomanacions dels metges en matèria dietètica que ho desaconsellen, també és una "contravenció dels acords democràtics"?metring wrote:En este punto, han colgado pancartas en los balcones y prevén concentrarse contra un túnel que "contraviene los acuerdos democráticos" -como el del Parlament- en contra de su construcción en el centro de Barcelona, recordó Vallejo.
L'abús d'aquest terme també és un reflex de la seva absència real. És el de sempre: amb l'excusa de no sé què (i alimentada per autèntics nyaps perpetrats per gent que pren decisions sense estar-ne qualificat), aquí tothom es pensa que és expert en tot.
Una altra cosa són les molèsties que causen les obres. Però, per exemple, també en van causar, i moltes, les de l'intercanviador de la Diagonal, però ningú no va qüestionar les obres com a tal.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
Els polítics marquen territori
http://www.lavanguardia.es/ciudadanos/n ... elona.html
CiU y ERC plantan a Blanco en el estreno de la tuneladora de Barcelona
Xavier Trias y Jordi Portabella esgrimieron su oposición al paso del túnel del AVE por el centro de la ciudad para justificar su ausencia
26/03/2010 | Actualizada a las 13:01h | Ciudadanos
Barcelona. (Europa Press).- Los presidentes de CiU y ERC en el Ayuntamiento de Barcelona, Xavier Trias y Jordi Portabella, rechazaron hoy la invitación del alcalde, Jordi Hereu, para asistir esta tarde a la puesta en marcha en La Sagrera la tuneladora Barcino del AVE, por lo que plantarán al ministro de Fomento, José Blanco.
En declaraciones a los periodistas, ambos dirigentes esgrimieron su oposición al paso del túnel del AVE por el centro de la ciudad para justificar su ausencia en un acto en el que se esperan protestas vecinales según informó ayer la plataforma AVE pel Litoral a Europa Press.
Trias recordó que CiU defendió desde el primer día que el mejor trazado no era por el centro de Barcelona, y lamentó que hoy "se cometa un error gravísimo al hacer imposible para el futuro la estación de Passeig de Gràcia". Lo consideró un menosprecio a la decisión que tomó en su día el Ayuntamiento, y lamentó que Hereu cometa "una falta gravísima a la democracia, y siga con su costumbre de no hacer caso a lo que pide el pleno del Consistorio". Aun así, Trias reconoció que es importante que la tuneladora empiece a funcionar, y advirtió que su grupo será muy exigente con que el proceso se haga "con todas las medidas de seguridad para que las cosas se hagan bien".
Jordi Portabella anunció que su grupo tampoco asistirá a la puesta en marcha de la Barcino, y recordó que los republicanos defendieron que el túnel no pasase por calles con una amplitud inferior a los 20 metros.
El líder municipal del PP, Alberto Fernández Díaz, aseguró que con el estreno de la tuneladora "se perfora el acuerdo mayoritario del pleno del Consistorio de no promover la construcción del túnel del AVE por el centro de Barcelona". A la encendida de la tuneladora acudirán, además de Blanco y Hereu, el presidente de la Generalitat, José Montilla; el delegado del Gobierno, Joan Rangel, y el presidente del Administrador de Infraestructuras Ferroviarias (Adif), Antonio González.
CiU y ERC plantan a Blanco en el estreno de la tuneladora de Barcelona
Xavier Trias y Jordi Portabella esgrimieron su oposición al paso del túnel del AVE por el centro de la ciudad para justificar su ausencia
26/03/2010 | Actualizada a las 13:01h | Ciudadanos
Barcelona. (Europa Press).- Los presidentes de CiU y ERC en el Ayuntamiento de Barcelona, Xavier Trias y Jordi Portabella, rechazaron hoy la invitación del alcalde, Jordi Hereu, para asistir esta tarde a la puesta en marcha en La Sagrera la tuneladora Barcino del AVE, por lo que plantarán al ministro de Fomento, José Blanco.
En declaraciones a los periodistas, ambos dirigentes esgrimieron su oposición al paso del túnel del AVE por el centro de la ciudad para justificar su ausencia en un acto en el que se esperan protestas vecinales según informó ayer la plataforma AVE pel Litoral a Europa Press.
Trias recordó que CiU defendió desde el primer día que el mejor trazado no era por el centro de Barcelona, y lamentó que hoy "se cometa un error gravísimo al hacer imposible para el futuro la estación de Passeig de Gràcia". Lo consideró un menosprecio a la decisión que tomó en su día el Ayuntamiento, y lamentó que Hereu cometa "una falta gravísima a la democracia, y siga con su costumbre de no hacer caso a lo que pide el pleno del Consistorio". Aun así, Trias reconoció que es importante que la tuneladora empiece a funcionar, y advirtió que su grupo será muy exigente con que el proceso se haga "con todas las medidas de seguridad para que las cosas se hagan bien".
Jordi Portabella anunció que su grupo tampoco asistirá a la puesta en marcha de la Barcino, y recordó que los republicanos defendieron que el túnel no pasase por calles con una amplitud inferior a los 20 metros.
El líder municipal del PP, Alberto Fernández Díaz, aseguró que con el estreno de la tuneladora "se perfora el acuerdo mayoritario del pleno del Consistorio de no promover la construcción del túnel del AVE por el centro de Barcelona". A la encendida de la tuneladora acudirán, además de Blanco y Hereu, el presidente de la Generalitat, José Montilla; el delegado del Gobierno, Joan Rangel, y el presidente del Administrador de Infraestructuras Ferroviarias (Adif), Antonio González.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
Re: Túnel AV Sants-Sagrera
Però a veure, de què serveix ara fer plantons "porque no te junto" ni histories diverses? No està dada i beneïda l'obra? Doncs si us plau, deixem aquests gestos!
Re: Túnel AV Sants-Sagrera
http://www.lamalla.cat/infolocal/area_b ... ?id=350667
Barcino ja forada Barcelona
Blanco garanteix la seguretat del túnel entre Sants i la Sagrera, que s'ha començat a perforar aquest divendres
LAMALLA.CAT / AGÈNCIES
El ministre de Foment, José Blanco, ha garantit aquest divendres que el túnel de l'AVE que unirà les estacions de Sants i la Sagrera comptarà amb la màxima seguretat, afirmant que "aquest túnel té les mesures de seguretat més altes de les obres que s'estan fent en el món". "En la seguretat han treballat els millors tècnics del país, amb l'objectiu de garantir la seguretat dels edificis i els ciutadans i estic segur que els ciutadans hauran pogut veure-ho", ha manifestat Blanco, que ha dit que "el principat interessat en què les obres transcorrin sense problemes i que respectin una obra com La Sagrada Família és el Ministeri de Foment".
imatge
EFE/ANDREU DALMAU
Un grup de persones ha protestat aquest divendres durant l'acte de posada en marxa de la tuneladora Barcino, que ha començat a perforar el túnel d'alta velocitat entre les estacions de Sants i la Sagrera.
El ministre ha fet aquestes declaracions després de la posada en marxa de la tuneladora "Barcino", que perforarà el túnel de connexió entre Sants i la Sagrera de la Línia d'Alta Velocitat que ha d'unir Barcelona amb Perpinyà. Blanco ha estat acompanyat a l'acte de visita al túnel i arrencada de la tuneladora pel president de la Generalitat, José Montilla, el conseller d'Obres Públiques, Joaquim Nadal, el Delegat del govern espanyol a Catalunya, Joan Rangel, l'alcalde de Barcelona, Jordi Hereu, i el president de la gestora d'infraestructures, Adif, Antonio González Martín.
"És la meva obligació -ha reconegut el ministre- tenir sempre en compte la inquietuds de tots els ciutadans i sóc conscient que hi ha una certa inquietud". "Vull dir ben segur que un canvi de traçat no aportaria més seguretat i seria endarrerir en quatre anys més l'AVE a Girona i a França", ha advertit el ministre de Foment.
“Sense riscos”
Adif ha manifestat que les obres es faran sense riscos per a la seguretat dels edificis i que s'han adoptat reforços especials de monuments significatius de l'Eixample de Barcelona, com ara la Pedrera o La Sagrada Família, totes dues obres d'Antoni Gaudí. Blanco ha aprofitat el seu discurs per explicar que "l'estació de la Sagrera és el major projecte que el Govern central està afrontant a Catalunya, amb capacitat de més de 100 milions de viatgers anuals" i ha afegit que "el 2009 Catalunya ha estat la primera CCAA en inversió licitada, més de 2.000 milions d'euros". "Catalunya també és la primera CCAA en inversió licitada amb més de 12.000 milions d'euros invertits des que vam arribar al Govern", ha recordat el ministre explicant: "amb aquest túnel mobilitzem més de 5.000 llocs de treball entre directes i indirectes".
“La Catalunya del futur”
De la seva banda, el president Montilla ha indicat que actuacions com la posada en marxa de la tuneladora demostren que estan "fent realitat la Catalunya del futur" i "complint les exigències de la gent". Montilla també s'ha mostrat convençut que l'obres es duran a terme, en el cas del túnel de la Sagrera, amb la màxima seguretat.
Protesta
Però tot i les reiterades afirmacions dels responsables institucionals les obres de l'AVE per l'Eixample continuen despertant suspicàcies i en un dia com avui aquestes s'han posat, un cop més, de relleu. Davant les obres s'han concentrat unes quaranta persones, afectades per les obres del túnel de l'AVE i alguns promotors de la plataforma "AVE pel Litoral", que han rebut amb pancartes, xiulets i crits de protesta l'arribada de les autoritats.
Cinc quilòmetres de túnel
A la Sagrera està el pou d'atac per construir el túnel que arrencarà de la confluència dels carrers Biscaia i Mallorca per prolongar-se durant cinc quilòmetres fins a l'encreuament Entença amb Provença, unint Barcelona pel subsòl del barri de la Sagrera fins a Sants. El túnel suposa una inversió de 179,3 milions d'euros i és l'obra clau a la capital catalana perquè l'AVE pugui connectar amb la frontera francesa, cosa que està prevista per a 2012.
La tuneladora Barcino té 105 metres de longitud i pesa 2,3 tones, i opera sota la modalitat d'escut de pressió de terres, considerada una de les més segures.
Barcino ja forada Barcelona
Blanco garanteix la seguretat del túnel entre Sants i la Sagrera, que s'ha començat a perforar aquest divendres
LAMALLA.CAT / AGÈNCIES
El ministre de Foment, José Blanco, ha garantit aquest divendres que el túnel de l'AVE que unirà les estacions de Sants i la Sagrera comptarà amb la màxima seguretat, afirmant que "aquest túnel té les mesures de seguretat més altes de les obres que s'estan fent en el món". "En la seguretat han treballat els millors tècnics del país, amb l'objectiu de garantir la seguretat dels edificis i els ciutadans i estic segur que els ciutadans hauran pogut veure-ho", ha manifestat Blanco, que ha dit que "el principat interessat en què les obres transcorrin sense problemes i que respectin una obra com La Sagrada Família és el Ministeri de Foment".
imatge
EFE/ANDREU DALMAU
Un grup de persones ha protestat aquest divendres durant l'acte de posada en marxa de la tuneladora Barcino, que ha començat a perforar el túnel d'alta velocitat entre les estacions de Sants i la Sagrera.
El ministre ha fet aquestes declaracions després de la posada en marxa de la tuneladora "Barcino", que perforarà el túnel de connexió entre Sants i la Sagrera de la Línia d'Alta Velocitat que ha d'unir Barcelona amb Perpinyà. Blanco ha estat acompanyat a l'acte de visita al túnel i arrencada de la tuneladora pel president de la Generalitat, José Montilla, el conseller d'Obres Públiques, Joaquim Nadal, el Delegat del govern espanyol a Catalunya, Joan Rangel, l'alcalde de Barcelona, Jordi Hereu, i el president de la gestora d'infraestructures, Adif, Antonio González Martín.
"És la meva obligació -ha reconegut el ministre- tenir sempre en compte la inquietuds de tots els ciutadans i sóc conscient que hi ha una certa inquietud". "Vull dir ben segur que un canvi de traçat no aportaria més seguretat i seria endarrerir en quatre anys més l'AVE a Girona i a França", ha advertit el ministre de Foment.
“Sense riscos”
Adif ha manifestat que les obres es faran sense riscos per a la seguretat dels edificis i que s'han adoptat reforços especials de monuments significatius de l'Eixample de Barcelona, com ara la Pedrera o La Sagrada Família, totes dues obres d'Antoni Gaudí. Blanco ha aprofitat el seu discurs per explicar que "l'estació de la Sagrera és el major projecte que el Govern central està afrontant a Catalunya, amb capacitat de més de 100 milions de viatgers anuals" i ha afegit que "el 2009 Catalunya ha estat la primera CCAA en inversió licitada, més de 2.000 milions d'euros". "Catalunya també és la primera CCAA en inversió licitada amb més de 12.000 milions d'euros invertits des que vam arribar al Govern", ha recordat el ministre explicant: "amb aquest túnel mobilitzem més de 5.000 llocs de treball entre directes i indirectes".
“La Catalunya del futur”
De la seva banda, el president Montilla ha indicat que actuacions com la posada en marxa de la tuneladora demostren que estan "fent realitat la Catalunya del futur" i "complint les exigències de la gent". Montilla també s'ha mostrat convençut que l'obres es duran a terme, en el cas del túnel de la Sagrera, amb la màxima seguretat.
Protesta
Però tot i les reiterades afirmacions dels responsables institucionals les obres de l'AVE per l'Eixample continuen despertant suspicàcies i en un dia com avui aquestes s'han posat, un cop més, de relleu. Davant les obres s'han concentrat unes quaranta persones, afectades per les obres del túnel de l'AVE i alguns promotors de la plataforma "AVE pel Litoral", que han rebut amb pancartes, xiulets i crits de protesta l'arribada de les autoritats.
Cinc quilòmetres de túnel
A la Sagrera està el pou d'atac per construir el túnel que arrencarà de la confluència dels carrers Biscaia i Mallorca per prolongar-se durant cinc quilòmetres fins a l'encreuament Entença amb Provença, unint Barcelona pel subsòl del barri de la Sagrera fins a Sants. El túnel suposa una inversió de 179,3 milions d'euros i és l'obra clau a la capital catalana perquè l'AVE pugui connectar amb la frontera francesa, cosa que està prevista per a 2012.
La tuneladora Barcino té 105 metres de longitud i pesa 2,3 tones, i opera sota la modalitat d'escut de pressió de terres, considerada una de les més segures.
Re: Túnel AV Sants-Sagrera
Vaja, que la ditxosa tuneladora pesa el mateix que qualsevol camioneta que passa pel carrer...metring wrote:La tuneladora Barcino té 105 metres de longitud i pesa 2,3 tones
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
Hiperconversió
Com es pot deduir de notícies publicades més amunt, algú ha llegit 2.300 quilos en lloc de 2.300 tones i ha fet la conversió. Sembla que posar les coses en context no és el fort d'alguns...
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
Re: Túnel AV Sants-Sagrera
http://www.elpunt.cat/noticia/article/2 ... cacio.html
Arresten set treballadors de les obres del TAV a Barcelona per falsificació
29/03/10 02:00 - Barcelona - a.gala
La Policía Nacional ha detingut set persones d'origen brasiler que estaven treballant amb documentació falsificada en empreses de la construcció de la infraestructura de Barcelona del Tren d'Alta Velocitat (TAV). La investigació policial es va iniciar el mes de setembre passat, després que agents de la Policía Nacional d'Estrangeria tinguessin coneixement d'una sèrie de persones de nacionalitat brasilera que podrien estar treballant en dues empreses de Barcelona amb documentació portuguesa falsa sense el coneixement dels propietaris. Les posteriors investigacions van poder determinar que aquestes empreses havien estat subcontractades per a la construcció de la infraestructura del TAV, i que els treballadors sospitosos estaven repartits en diferents trams, a l'encreuament del carrer Mallorca i avinguda Meridiana, Mallorca i Provença i Bac de Roda i Clot, entre d'altres.
A banda de documents falsos portuguesos, la Policía Nacional ha intervingut als detinguts dues targetes de residència falses i tres certificats de la seguretat social falsificats. La investigació continua oberta i no es descarten més detencions.
Re: Túnel AV Sants-Sagrera
http://www.lavanguardia.es/participacio ... ivada.html
Festa privada
Jordi Miró | Barcelona | 30/03/2010 | Actualizada a las 01:33h | Participación
Per fi havia arribat el dia "D", després de tant esperar i esperar havia arribat el dia de la inauguració de la tuneladora. En Dani i jo volíem veure de primera mà con aniria. A diferència dels altres cops, en aquesta ocasió varem quedar el mateix dia per veure com seria aquella inauguració, no ens volíem perdre ni un detall.
De manera que ens varem adreçar al lloc on suposadament s"havia de fer aquella cerimònia pensant que seríem testimonis d"un fet important per a la ciutat i per al nostre barri. Teníem moltes preguntes pendents de resposta.
- Veuríem a tots els politics vestits amb els seus llustrosos cascos protectors ?
- Es notaria la remor de la tuneladora esgarrapant el terra?
- Sentiríem les tan temudes vibracions d"aquella màquina de més de 100 metres?
- Hi hauria veïns protestant davant dels polítics?
- Algú ens podria dir quants metres es faran cada dia?
Només arribar al pou del carrer Espronceda amb Mallorca el primer que ens va sorprendre va ser veure que només hi havia unes 10 persones encuriosides intentant mirar entre uns murs fets amb uns plàstics de color verd, sense poder-ho aconseguir. La gent es mirava amb perplexitat al veure que allí no passava res, tot estava tranquil excepte quatre membres de seguretat, això si, vestits de gala. Ens vàrem apropar a la gent per veure què deien però no en vàrem treure l"aigua clara del què passava. Pensant que era més llest que ningú, li vaig dir al Dani que ens enfiléssim a unes escales que hi havia al costat de la Benzinera, des d'allí tindríem una visió molt bona del pou i podríem veure la inauguració amb tots els detalls.
Un cop vàrem arribar a dalt de les escales, la perplexitat ens va deixar aturats, el pou estava tapat i no es podia veure res del que passava a l"interior. L"única evidència que alguna cosa nova passava, era un cartell preciós d"Adif i de Foment que en aquell moment estaven penjant uns eficients treballadors i res més. Després de preguntar als pocs assistents si sabien alguna cosa i de rebre una negativa per part d"ells, vàrem pensar que la festa s"estava fent a prop de l"estació de la Sagrera, de manera que després de córrer per no perdre"s res fins arribar allí, tan sols vàrem tenir temps de veure com els mossos d"esquadra obrien unes tanques i com sortien 11 cotxes grans i preciosos que varen sortir disparats cada un per un lloc diferent.
Capcots vàrem tornar al pou on s"havia de fer la inauguració i vam informar a qui ens va voler escoltar, dient que la festa ja s"havia acabat, que tots havien marxat, i tot seguit nosaltres també vàrem fer el mateix.
Va quedar molt clar que a aquesta festa els veïns no hi estàvem convidats, era una inauguració privada sols per a uns quants. Nosaltres amb la nostra innocència pensàvem que es tractava d"una festa popular i que tots els veïns en podríem gaudir, ja fora per bé o per mal, però la realitat va ser un altre, es va fer una inauguració fosca i d"amagat, com si tot allò no anés per nosaltres. La realitat és que després d'aquella cerimònia (?) els polítics van tornar a casa seva i els veïns que som els que patim el dia a dia d"unes obres just al davant de casa nostra ni ens en vàrem adonar, això si, l"endemà d"aquesta inauguració ja havien tret la tapa que cobria el pou i els veïns vàrem tornar a patir sorolls encara que fos dissabte.
Davant d"aquell pou han quedat pancartes de NO a l'Ave i d"una molt important dient que una veïna del barri havia mort en un accident a les obres, pancartes que clamaven el cel però que ningú no ha llegit perquè en lloc de mirar amunt, estaven mirant al terra.
Festa privada
Jordi Miró | Barcelona | 30/03/2010 | Actualizada a las 01:33h | Participación
Per fi havia arribat el dia "D", després de tant esperar i esperar havia arribat el dia de la inauguració de la tuneladora. En Dani i jo volíem veure de primera mà con aniria. A diferència dels altres cops, en aquesta ocasió varem quedar el mateix dia per veure com seria aquella inauguració, no ens volíem perdre ni un detall.
De manera que ens varem adreçar al lloc on suposadament s"havia de fer aquella cerimònia pensant que seríem testimonis d"un fet important per a la ciutat i per al nostre barri. Teníem moltes preguntes pendents de resposta.
- Veuríem a tots els politics vestits amb els seus llustrosos cascos protectors ?
- Es notaria la remor de la tuneladora esgarrapant el terra?
- Sentiríem les tan temudes vibracions d"aquella màquina de més de 100 metres?
- Hi hauria veïns protestant davant dels polítics?
- Algú ens podria dir quants metres es faran cada dia?
Només arribar al pou del carrer Espronceda amb Mallorca el primer que ens va sorprendre va ser veure que només hi havia unes 10 persones encuriosides intentant mirar entre uns murs fets amb uns plàstics de color verd, sense poder-ho aconseguir. La gent es mirava amb perplexitat al veure que allí no passava res, tot estava tranquil excepte quatre membres de seguretat, això si, vestits de gala. Ens vàrem apropar a la gent per veure què deien però no en vàrem treure l"aigua clara del què passava. Pensant que era més llest que ningú, li vaig dir al Dani que ens enfiléssim a unes escales que hi havia al costat de la Benzinera, des d'allí tindríem una visió molt bona del pou i podríem veure la inauguració amb tots els detalls.
Un cop vàrem arribar a dalt de les escales, la perplexitat ens va deixar aturats, el pou estava tapat i no es podia veure res del que passava a l"interior. L"única evidència que alguna cosa nova passava, era un cartell preciós d"Adif i de Foment que en aquell moment estaven penjant uns eficients treballadors i res més. Després de preguntar als pocs assistents si sabien alguna cosa i de rebre una negativa per part d"ells, vàrem pensar que la festa s"estava fent a prop de l"estació de la Sagrera, de manera que després de córrer per no perdre"s res fins arribar allí, tan sols vàrem tenir temps de veure com els mossos d"esquadra obrien unes tanques i com sortien 11 cotxes grans i preciosos que varen sortir disparats cada un per un lloc diferent.
Capcots vàrem tornar al pou on s"havia de fer la inauguració i vam informar a qui ens va voler escoltar, dient que la festa ja s"havia acabat, que tots havien marxat, i tot seguit nosaltres també vàrem fer el mateix.
Va quedar molt clar que a aquesta festa els veïns no hi estàvem convidats, era una inauguració privada sols per a uns quants. Nosaltres amb la nostra innocència pensàvem que es tractava d"una festa popular i que tots els veïns en podríem gaudir, ja fora per bé o per mal, però la realitat va ser un altre, es va fer una inauguració fosca i d"amagat, com si tot allò no anés per nosaltres. La realitat és que després d'aquella cerimònia (?) els polítics van tornar a casa seva i els veïns que som els que patim el dia a dia d"unes obres just al davant de casa nostra ni ens en vàrem adonar, això si, l"endemà d"aquesta inauguració ja havien tret la tapa que cobria el pou i els veïns vàrem tornar a patir sorolls encara que fos dissabte.
Davant d"aquell pou han quedat pancartes de NO a l'Ave i d"una molt important dient que una veïna del barri havia mort en un accident a les obres, pancartes que clamaven el cel però que ningú no ha llegit perquè en lloc de mirar amunt, estaven mirant al terra.
Re: Túnel AV Sants-Sagrera
Deurien haver canviat els plans a última hora al saber que els volien llençar ous. Més que res perquè se que pel matí havien netejat totes les escales d'accés al pou (pobres polítics, que no s'embrutin) i que algunes televisions ja havien demanat accés als terrats de les cases del voltants... i no tindria sentit que es plantessin allà per filmar el que tapa la tuneladora.
Per cert, la tuneladora deu funcionar a mig gas, perquè de terra n'extreu ben poca, i de fet, la majoria de vegades he vist la cinta aturada.
Per cert, la tuneladora deu funcionar a mig gas, perquè de terra n'extreu ben poca, i de fet, la majoria de vegades he vist la cinta aturada.
Instagram: Ferrocarril | Aviació
Re: Túnel AV Sants-Sagrera
Ahir a la tarda vaig passar un parell de vegades pel pont de Bac de Roda i la cinta funcionava, però no extreia res de terra.aim wrote:Per cert, la tuneladora deu funcionar a mig gas, perquè de terra n'extreu ben poca, i de fet, la majoria de vegades he vist la cinta aturada.
Re: Túnel AV Sants-Sagrera
Ara a les 6 estava funcionant i traient terra, això si, res en comparació a la que he vist sortir a la de la L9, on hi havien camions un rere l'altre recollint la terra... aquí ni camions.
Instagram: Ferrocarril | Aviació
Re: Túnel AV Sants-Sagrera
http://www.elperiodico.cat/default.asp? ... io_PK=1022
Perforats els primers 252 metres del túnel de l'AVE entre Sants i Sagrera
1. • El túnel entre les dues estacions tindrà 5,6 quilòmetres de longitud
AGÈNCIES
BARCELONA
La tuneladora Bàrcino ja ha perforat els primers 252 metres del túnel de l'AVE que ha d'unir Sants i la Sagrera, segons ha informat avui l'Administrador d'Infraestructures Ferroviàries (Adif) en un comunicat.
La infraestructura forma part de les obres necessàries per posar en marxa la línia de l'AVE entre Madrid, Barcelona i la frontera francesa.
Adif precisa que la tuneladora, que va iniciar la perforació el dia 26 de març a la confluència dels carrers de Mallorca i Biscaia, ara està als carrers Mallorca i Trinxant, on serà sotmesa a una primera revisió completa.
En total, el túnel entre Sants i la Sagrera tindrà 5,6 quilòmetres de longitud, encara que el pou d'extracció se situa als 5,1 quilòmetres, a l'altura de la confluència entre els carrers de Provença i Entença.
Adif sosté que el treball de la tuneladora no ha causat cap dany als edificis contigus ni a les seves façanes, i destaca l'"exhaustiu" control de seguretat que caracteritza la perforació.
Perforats els primers 252 metres del túnel de l'AVE entre Sants i Sagrera
1. • El túnel entre les dues estacions tindrà 5,6 quilòmetres de longitud
AGÈNCIES
BARCELONA
La tuneladora Bàrcino ja ha perforat els primers 252 metres del túnel de l'AVE que ha d'unir Sants i la Sagrera, segons ha informat avui l'Administrador d'Infraestructures Ferroviàries (Adif) en un comunicat.
La infraestructura forma part de les obres necessàries per posar en marxa la línia de l'AVE entre Madrid, Barcelona i la frontera francesa.
Adif precisa que la tuneladora, que va iniciar la perforació el dia 26 de març a la confluència dels carrers de Mallorca i Biscaia, ara està als carrers Mallorca i Trinxant, on serà sotmesa a una primera revisió completa.
En total, el túnel entre Sants i la Sagrera tindrà 5,6 quilòmetres de longitud, encara que el pou d'extracció se situa als 5,1 quilòmetres, a l'altura de la confluència entre els carrers de Provença i Entença.
Adif sosté que el treball de la tuneladora no ha causat cap dany als edificis contigus ni a les seves façanes, i destaca l'"exhaustiu" control de seguretat que caracteritza la perforació.
Re: Túnel AV Sants-Sagrera
Aqui teniu el 'barcinómetre' per veure el progrés de la tuneladora
Ja ho se, poca feina
Ja ho se, poca feina
- Attachments
-
- barcinometro.JPG (25.86 KiB) Viewed 6602 times
Re: Túnel AV Sants-Sagrera
Si en 45 dies han fet aquests metres, i tenint en compte que el trajecte són 5,6 km, em surten 1000 dies de perforacions, o sigui, 33 mesos, que són gairebé 3 anys. Això vol dir que fins al 2013 no estaria acabat el túnel, més uns mesos més per preparar-ho tot, doncs calculem el 2014 per tenir-ho tot enllestit.
- Trenscat
- N10
- Posts: 2742
- Joined: Friday 22/04/2005 1:19
- Location: Terrassa-Estació del Nord
- Contact:
Re: Túnel AV Sants-Sagrera
És d'esperar que el ritme vagi "in crescendo" a mesura que la tuneladora "conegui" el terreny.suburu wrote:Si en 45 dies han fet aquests metres, i tenint en compte que el trajecte són 5,6 km, em surten 1000 dies de perforacions, o sigui, 33 mesos, que són gairebé 3 anys. Això vol dir que fins al 2013 no estaria acabat el túnel, més uns mesos més per preparar-ho tot, doncs calculem el 2014 per tenir-ho tot enllestit.
Bernat Borràs http://www.trenscat.cat
Re: Túnel AV Sants-Sagrera
O decrecendo si começan a caure edifics Cada cop que aparegui una esquerda en un pis es montara el pollo i detindran la tuneleadora per vora que passa.. ja veureu ja...
Re: Túnel AV Sants-Sagrera
http://www.lavanguardia.es/participacio ... erada.html
Primera prova superada
Jordi Miró | Barcelona | 10/05/2010 | Actualizada a las 17:58h | Participación
En el capítol d'avui, i davant de la manca de notícies pel que fa a la tuneladora, hem aprofitat la bona predisposició d'algunes de les persones que estan treballant a l'obra per preguntar com va.
Si bé és veritat que no són notícies oficials ni contrastades, ens han dit que la màquina en qüestió ja ha arribat al segon pou, que es troba just entre Mallorca i Trinxant. Avui estava aturada per un canvi, però sembla que la marxa va bé i pel que fa a possibles sorolls o vibracions, no en tenim constància.
Podríem dir que una primera fase ja està enllestida: el tram que va des de la Torre del fang fins a Mallorca amb Trinxant i que era un dels més complicats. Per altra banda hem pogut verificar que hi ha un ritme frenètic per acabar les obres a peu de carrer. Una de les voreres del carrer Mallorca ja està quasi llesta del tot, amb voreres molt més àmplies que abans. Ara queda l"altra vorera. El personal de l'obra ens ha tornat a dir que hi ha pressa per acabar aquest tros de carrer i així continuar sense més molèsties, ja que la tuneladora treballa per sota.
Per això hem buscat coses per ensenyar-vos. Al cantó de la futura estació de l'Ave es treballa amb més força, el moviment de terres es molt gran i hem vist que han posat dues vies més que s'endinsen directament a l'estació en previsió d'una altra fase que encara falta, soterrar les actuals línies perquè tot aquest tram quedi lliure per fer la futura estació. Hem vist funcionant la cinta que suposadament treu la terra de les entranyes del carrer Mallorca, però res més.
És possible que l'enrenou de les obres als nostres carrers ja tingui data de caducitat, però això no vol dir res, perquè ja es comencen a sentir les queixes dels veïns de la Sagrada Família, perquè ells ara, també estan patint el mateix que portem fent-ho nosaltres. El carrer Mallorca a l'alçada de la Sagrada Família està ple de tanques i rases destinades a assegurar que no passi res al temple. No oblidem que s'acosten les vacances i el Temple es el destí per a molts turistes. Com es trobaran l'entorn? Què passarà amb tanta gent en un lloc ple d'obres i màquines?
Per acabar voldríem donar l'adéu a una altra botiga del nostre carrer que no ha pogut aguantar més els dos anys d'obres. Ha perdut tota la clientela que tenia i tot just ara que per a molts ens sembla el final, ella ha de tancar. Avui divendres tancarà la porta i dilluns ja no la tindrem al barri, des d'aquí li desitjem molta sort i si és possible que s'ho pensi, nosaltres estarem molt contents de tornar-la a tenir al nostre barri.
Primera prova superada
Jordi Miró | Barcelona | 10/05/2010 | Actualizada a las 17:58h | Participación
En el capítol d'avui, i davant de la manca de notícies pel que fa a la tuneladora, hem aprofitat la bona predisposició d'algunes de les persones que estan treballant a l'obra per preguntar com va.
Si bé és veritat que no són notícies oficials ni contrastades, ens han dit que la màquina en qüestió ja ha arribat al segon pou, que es troba just entre Mallorca i Trinxant. Avui estava aturada per un canvi, però sembla que la marxa va bé i pel que fa a possibles sorolls o vibracions, no en tenim constància.
Podríem dir que una primera fase ja està enllestida: el tram que va des de la Torre del fang fins a Mallorca amb Trinxant i que era un dels més complicats. Per altra banda hem pogut verificar que hi ha un ritme frenètic per acabar les obres a peu de carrer. Una de les voreres del carrer Mallorca ja està quasi llesta del tot, amb voreres molt més àmplies que abans. Ara queda l"altra vorera. El personal de l'obra ens ha tornat a dir que hi ha pressa per acabar aquest tros de carrer i així continuar sense més molèsties, ja que la tuneladora treballa per sota.
Per això hem buscat coses per ensenyar-vos. Al cantó de la futura estació de l'Ave es treballa amb més força, el moviment de terres es molt gran i hem vist que han posat dues vies més que s'endinsen directament a l'estació en previsió d'una altra fase que encara falta, soterrar les actuals línies perquè tot aquest tram quedi lliure per fer la futura estació. Hem vist funcionant la cinta que suposadament treu la terra de les entranyes del carrer Mallorca, però res més.
És possible que l'enrenou de les obres als nostres carrers ja tingui data de caducitat, però això no vol dir res, perquè ja es comencen a sentir les queixes dels veïns de la Sagrada Família, perquè ells ara, també estan patint el mateix que portem fent-ho nosaltres. El carrer Mallorca a l'alçada de la Sagrada Família està ple de tanques i rases destinades a assegurar que no passi res al temple. No oblidem que s'acosten les vacances i el Temple es el destí per a molts turistes. Com es trobaran l'entorn? Què passarà amb tanta gent en un lloc ple d'obres i màquines?
Per acabar voldríem donar l'adéu a una altra botiga del nostre carrer que no ha pogut aguantar més els dos anys d'obres. Ha perdut tota la clientela que tenia i tot just ara que per a molts ens sembla el final, ella ha de tancar. Avui divendres tancarà la porta i dilluns ja no la tindrem al barri, des d'aquí li desitjem molta sort i si és possible que s'ho pensi, nosaltres estarem molt contents de tornar-la a tenir al nostre barri.