Sagrerenc wrote:437.001 wrote:El teu post està ple d´inexactituds, amb la qual cosa només puc dir que està escrit a la babalà, sense coneixement real de causa, i simplement per ganes de ficar cullerada. Encara no et deus haver acostumat del tot al jambon-beurre...
Algun argument per a rebatre el meu post, a part del
jambon-beurre?
Doncs sí (i perdó per l´off-topic):
Sagrerenc wrote:No es tracta d'un error puntual, a Espanya la construcció de noves estacions i clausura de les estacions cèntriques durant les obres de construcció de noves LAV o variants és interminable: Sevilla-Plaza de Armas, Ciudad Real, Córdoba, Burgos, Cerceda, León, Gijón-Cercanías, Sa Pobla, Benicàssim, Padrón, València-Sant Isidre... Ironies del destí, les noves estacions de Ciudad Real i Córdoba porten el cognom de "Central", igual que la hipotètica estació "Central" del Camp de Tarragona situada en terra de ningú entre Tarragona i Reus.
L´estació de Sevilla-Plaza de Armas (i l´antiga de Sevilla-San Bernardo) van deixar de tenir ús ferroviari degut a l´Expo 92, quan es va decidir de traslladar i refondre-ho tot a una nova estació central, Sevilla-Santa Justa, més adaptada, amb més capacitat, i es va fer també una integració urbana francament necessària.
És un cas semblant (a una escala més petita) del de Lyon-Part-Dieu, que va significar el tancament de l´estació de Lyon-Brotteaux. A més, l´estació de Sevilla-Santa Justa disposa d´una posició més central respecte a Plaza de Armas (i molt propera a l´antiga de San Bernardo, que no es podía ampliar sense demolir un barri): el centre de la ciutat s´ha mogut cap a l´est.
El cas de Ciudad Real ve de quan es va fer l´AVE de Sevilla, que com és normal, necessita corbes de radi ample (i ja en té prou amb la corba tant tancada de Puertollano). Com que hi havia la necessitat d´agrupar l´estació d´ample ibèric i la nova de la LAV (o NAFA), es va moure tot una mica cap als afores, però dins del casc urbà. Res de greu. L´antiga no estava gaire més céntrica, i fins al centre de Ciudad Real hi ha només una caminadeta.
L´estació de Córdoba està a pocs metres de l´antiga estació en superfície, i al límit del casc antic de Córdoba, o sigui que el nom de "Córdoba-Central" li va de perles (nom que per cert no s´utilitza en tots els casos).
Només una persona que no conegui gens Córdoba (o que tingui ganes de manipular, cosa que no sé si és el cas o no), podria criticar la ubicació actual (si fins i tot es troba al costat de l´estació d´autobusos!).
El cas de Burgos és més conflictiu, però no és menys cert que l´estació de Burgos-Rosa de Lima es troba més propera a la majoria dels habitants de Burgos que no l´antiga, encara que no ho sembli. Tant l´antiga com l´actual es troben als extrems oposats del casc urbà, però l´actual està més propera al barri més poblat de Burgos: Gamonal.
Cerceda-Meirama i Padrón-Barbanza són dos casos de PAETs que s´han adaptat com a estació, però no està clar que trams de la línea antiga es tornin a recuperar, i amb ells, les estacions antigues (Padrón "antiga" sí que està cèntrica, Cerceda "antiga" no és un nucli massa important, en tot cas menys que Padrón, i la moderna Cerceda-Meirama es troba just al costat de l´antiga estació de Meirama, que tampoc és un nucli massa important).
En el cas de León-Renfe no es treu l´estació fora del nucli, simplement és que es troben en un impasse, no saben què fer per continuar l´obra que ha quedat a mitges per culpa de la crisi. En tot cas, l´estació provisional està just al costat de l´antiga (i sí, és en cul de sac, però això ha permès la construcció d´una variant per mercaderies que va la mar de bé, ves per on). En el cas de León-Feve, es preveia fer una integració urbana amb tram-tren, i la crisi també l´ha tocat de ple i tampoc se sap ben bé què faran...
El cas de Gijón-Sanz Crespo ja és més discutible, però és una altra de les infrastructures atrapades per la crisi. L´estació provisional cau menys céntrica, cert, i Gijón sí que ha perdut passatgers. De tota manera, es troba molt propera a l´antiga Gijón-Jovellanos (històrica terminal de Renfe)...
El cas de Benicàssim és idèntic al de Salou, i és l´únic que admeto que puguis comparar.
El cas de Sa Pobla el desconec (no he estat mai a Mallorca).
El cas de València-Sant Isidre... no sé a què et refereixes. Si es tracta del tema del tall de rodalies, ho entenc, però està en vies de solucionar-se (i mentrestant, l´estació s´ha traslladat i canviat de nom -abans es deia "Vara de Quart"- per tenir una millor correspondència amb el metro). Cert que han tingut la situació bastant penjada durant temps, sí. Però no entenc quina relació té això amb Salou.
Si no et refereixes a això, no entenc la referència.
I l´estació "central" de Tarragona-Reus no es farà, i no m´estendré amb les raons. En canvi, espero que sí que es faci la de Reus-Sud, imprescindible per augmentar els viatgers a la zona (tant de rodalies com de MD).
De tota manera, ja em diràs què tenia a veure la teva parrafada amb el tema del fil. El meu post hi tenia tot a veure, fins i tot el jambon-beurre té més a veure amb el tema que l´estació de Sevilla-Plaza de Armas (els turistes parisencs a Salou no podran anar amb tren a fer turisme a Barcelona o altres llocs i s´hauran de quedar avorrits a la platja de Salou menjant-se un jambon-beurre abans d´emborratxar-se perquè a Salou no hi ha res més a fer)...