Page 13 of 38

Re: Propers talls del metro

Posted: Friday 12/08/2011 14:36
by m.h.t.
metring wrote:Badalona trasllada la parada del bus alternatiu a la L-2 del metro
:plas Ben fet. La parada original es trobava a Francesc Layret (entre Mª Cristina i St. Ignasi de Loiola), a 300 metres de la boca de metro. No entenc perquè no s'ha fet així des d'un primer moment; potser pensaven que els articulats no podrien fer el gir Creu-Martí Pujol-Anselm Clavé. :?

El fulletó informatiu del web ja està actualitzat. ;) Per cert, com ja he comentat a un altre post, el servei de bus substitutori està servit, íntegrament, per 33XX.
Ecomobisostrans wrote:I per les obres a Sta Rosa han de tallar tambe la L10????
El sistema informàtic que controla l'L9 i l'L10 és el mateix (de fet, són la mateixa línia amb dos ramals). Trobo lògic, doncs, que per reprogramar-ho, s'hagi de tallar tot el conjunt.

Re: Propers talls del metro

Posted: Saturday 27/08/2011 22:00
by m.h.t.
:flecha TMB ha publicat una nota de premsa detallant les obres dutes a terme durant el tall, i per fi dóna explicacions sobre els talls continus a la L2 al tram de Badalona:

Dilluns es reprèn el servei a la L2 de metro entre Artigues / Sant Adrià i Badalona Pompeu Fabra

Dilluns vinent, 29 d’agost, es restablirà el servei de la línia 2 al tram entre les estacions d’Artigues / Sant Adrià i Badalona Pompeu Fabra, que ha estat suspès des del 8 d’agost per treballs de manteniment de la infraestructura i millora de les vies. A partir de les 5 del matí, doncs, els trens de la línia 2 tornaran a circular amb normalitat entre tots dos extrems de la línia, de Paral·lel a Badalona Pompeu Fabra i a la inversa, tal com estava previst.

La interrupció del servei ha permès executar obres de renovació de la plataforma de via de la línia 2 a la zona de Badalona. S’ha actuat especialment a Pep Ventura, on s’ha substituït un canvi d’agulles i s’ha rehabilitat un tram de via que anteriorment era la cua de maniobres posterior a l’estació i que, arran de l’entrada en servei de la prolongació a Badalona Pompeu Fabra, al juliol del 2010, va passar a ser via general.

Reparacions en tres trams

Aquests treballs, que han tingut un cost de 360.000 euros per a TMB, eren d’una envergadura superior al manteniment ordinari que es fa regularment a les nits i per això requerien la no-circulació de trens durant almenys tres setmanes. En aquest temps s’han completat tres actuacions:

- Reparació de 40 metres de via entre Sant Roc i Gorg. En aquest sector s’havia trencat la plataforma de via, fet que comportava inestabilitat, compensada amb el muntatge de travesses de fusta i estampidors. Era una zona amb un control exhaustiu per part dels equips de manteniment.

- Reparació de 120 metres de via a l’antiga cua de Pep Ventura. En aquesta zona també hi havia una ruptura de la plataforma de via amb mesures provisionals com al cas anterior.

- Renovació d’uns 200 metres de drenatge entre Pep Ventura i Badalona Pompeu Fabra, per evitar l’entrada d’aigua directament a la plataforma de via.

Les feines que s’han fet són: sanejar la zona afectada repicant tot el formigó, col·locar una malla electrosoldada, muntar via nova (blocs de via i carril) i formigonar.

Conseqüències de l’elevació del nivell freàtic a l’entorn del Besòs

El tram de la línia 2 de metro entre La Pau i Pep Ventura, que fins al 2002 formava part de la línia 4, té unes necessitats especials de manteniment a causa de les característiques dels terrenys que travessa el túnel. El nivell freàtic de la zona, que inicialment ja va complicar la construcció del metro, amb els anys ha anat augmentant a tota la llera del riu Besòs i ha comportat també un augment de les filtracions.

L’agressivitat d’aquestes filtracions provoca que el procés natural de desgast de la superestructura de via (degradació del formigó, oxidacions i trencaments de riostes de travesses o fixacions, corrosió de carrils, degradació de tacs de fusta, etcètera) s’acceleri notablement. Per aquest motiu s’hi fa una vigilància especial de l’estat de la infraestructura i es planifiquen inversions de manera continuada, per garantir en tot moment les condicions per a la circulació segura dels trens.

Image
Obres de rehabilitació a la L2

Image
Estat de la via a Gorg

Image
Plataforma rehabilitada a Gorg

Image
Formigonat de via a Pep Ventura

Image
Muntatge de via a Pep Ventura

FONT: TMB

Re: Propers talls del metro

Posted: Saturday 27/08/2011 23:42
by metring
Doncs Deu n'hi do amb la complicació de la zona! Ara, que cada, cada any calgui tallar la línia en aquest tram...No sé, mala qualitat d'algun material? El problema del nivell freàtic, que augmenta any rere any? Pot arribar a ser tant perillós que faci que la línia acabi sent una ruïna?

Re: Propers talls del metro

Posted: Monday 29/08/2011 10:56
by jaezcurra
http://www.ara.cat/societat/Restablert- ... 45663.html
Restablert el servei de la línia 2 del metro entre Artigues-Sant Adrià i Badalona-Pompeu Fabra
Durant tres setmanes, s'hi han estat fent tasques de manteniment de la infraestructura i millora de les vies

ACN Badalona | Actualitzada el 29/08/2011 09:05
El servei de metro entre Artigues-Sant Adrià i Badalona-Pompeu Fabra ha quedat restablert aquest dilluns després que durant tres setmanes ha estat sense funcionar pels treballs de manteniment de la infraestructura i millora de les vies. Així, des de les cinc del matí, els trens ja circulen per aquest tram en els dos sentits.

Des del 8 d'agost, s'han executat obres de renovació de la plataforma de la línia 2 de Badalona, amb la substitució d'un canvi d'agulles a Pep Ventura, i s'ha rehabilitat un tram de via que anteriorment era la cua de maniobres posterior a l'estació i que, arran de l'entrada en servei de la prolongació a Badalona-Pompeu Fabra, el juliol del 2010, va passar a ser via general. Les obres, que s'han fet en tres trams, han tingut un cost de 360.000 euros per a Transports Metropolitans de Barcelona (TMB) i han estat d'una envergadura superior al manteniment ordinari que es fa regularment a la nit. Per aquest motiu, calia que els trens no hi circulessin durant almenys tres setmanes.

En concret, s'han reparat 40 metres de via entre Sant Roc i Gorg, on s'havia trencat la plataforma de via, fet que comportava inestabilitat, compensada amb el muntatge de travesses de fusta i estampidors; 120 metres més a l'antiga cua de Pep Ventura, on també hi havia una ruptura de la plataforma de via amb mesures; i s'han renovat 200 metres de drenatge entre Pep Ventura i Badalona Pompeu Fabra, per evitar l'entrada d'aigua directament a la plataforma de via.

El tram de la línia 2 de metro entre La Pau i Pep Ventura, que fins al 2002 formava part de la línia 4, té unes necessitats especials de manteniment a causa de les característiques dels terrenys que travessa el túnel. El nivell freàtic de la zona, que inicialment ja va complicar la construcció del metro, amb el pas dels anys ha anat augmentant a tota la llera del riu Besòs i ha comportat també un augment de les filtracions.

L'agressivitat d'aquestes filtracions provoca que el procés natural de desgast de la superestructura de via (degradació del formigó, oxidacions i trencaments de riostes de travesses o fixacions, corrosió de carrils, degradació de tacs de fusta, etc.) s'acceleri notablement.

Re: Propers talls del metro

Posted: Monday 29/08/2011 14:49
by 122-042-132
metring wrote:Doncs Deu n'hi do amb la complicació de la zona! Ara, que cada, cada any calgui tallar la línia en aquest tram...No sé, mala qualitat d'algun material? El problema del nivell freàtic, que augmenta any rere any? Pot arribar a ser tant perillós que faci que la línia acabi sent una ruïna?
Si, cal tenir en compte, que la presència d'aigua amb una alta concentració en sals provoca una important corrossió; encara que utilitzis additius pel formigó de les plataformes, la incidència en la parts ferriques és igualment molt perjudicial. Només utilitzant acers inoxidables tipus AISI 316 podria reduïr aquesta corrossió.
Tanmateix utilitzar acers d'aquestes tipologies és inviable economicament per aquest tipus d'obra. És molt millor un exhaustiu manteniment i quan cal, intervenció i substitució.
Una altre cosa seria estudiar quines son les causes de la penetració de l'aigua freàtica. Ara estem fent un estudi a la zona de Pas Sota Muralla, i sí hi trobo explicacions ho comentaré. Salut!

Re: Propers talls del metro

Posted: Monday 29/08/2011 15:02
by metring
122-042-132 wrote: Tanmateix utilitzar acers d'aquestes tipologies és inviable economicament per aquest tipus d'obra.
Segur que a la llarga no sortiria més a compte?

Re: Propers talls del metro

Posted: Friday 21/10/2011 18:30
by metring
http://www.tmb.cat/ca/sala-de-premsa/-/ ... um=twitter

21.10.2011 Infraestructures

Suspensió del servei a la L5 de metro entre Cornellà Centre i Can Boixeres, pel pont de Tots Sants

Des del dissabte 29 d’octubre fins al dimarts 1 de novembre (tots dos inclosos) estarà tancat el tram de la línia 5 de metro entre Cornellà Centre i Can Boixeres, per treballs de millora de la infraestructura. La resta de la línia 5, entre Can Boixeres i Vall d’Hebron, funcionarà amb normalitat.

Per reduir les molèsties als viatgers durant la suspensió del servei, Transports Metropolitans de Barcelona (TMB) habilitarà un servei especial d’autobusos entre Cornellà Centre i Can Boixeres, amb parada a les estacions afectades pel tall (Gavarra i Sant Ildefons), que funcionarà amb el mateix horari del metro i una capacitat equivalent. Cornellà Centre estarà connectada igualment amb la xarxa de metro mitjançant els trens de Rodalies (línies R1 i R4), que tenen parada als intercanviadors de Sants i La Sagrera. A Cornellà Centre també hi paren les línies T1 i T2 del Trambaix.

Aquests treballs de millora s’han planificat aprofitant un cap de setmana i el pont de Tots Sants, perquè en aquestes dates habitualment es produeix un descens notable de la mobilitat urbana i dels passatgers del transport públic.

Substitució de la diagonal de Cornellà Centre

La suspensió del servei durant aquests quatre dies servirà per renovar un aparell de via de tipus diagonal que hi ha a la cua de maniobres de Cornellà Centre. Es tracta d’un dispositiu que permet el canvi de via dels trens al final del recorregut de la línia i que, pel desgast acumulat, s’ha de substituir per un de nou.

Re: Propers talls del metro

Posted: Tuesday 03/01/2012 18:25
by França451
Bien!!!!! Saquemos el champán!!!!!

HEMOS CONSEGUIDO PASAR TODAS LAS NAVIDADES SIN QUE CORTEN NI UN SOLO PALMO DE LÍNEA 2 ENTRE LA PAU Y BADALONA POMPEU-FABRA!!!! ESTO HAY QUE CELEBRARLO!!!!!!!

xD xD xD

Com la musiqueta xorra de TV3

Posted: Tuesday 03/01/2012 18:28
by Guigui
Cantes victòria massa aviat. Això forma part de la programació d'estiu.

Re: Propers talls del metro

Posted: Saturday 14/01/2012 16:40
by França451
Un año leí que se cortó en navidades, y luego en semana santa.

Re: Propers talls del metro

Posted: Wednesday 13/06/2012 19:09
by foronda 141
Segons anuncia Actub, web del sindicat d'autobusos aquest any hi haurá els seguents talls de metro:


L2 de Artigues/Sant Adriá a Badalona P.F del 6 al 26 d'agost
(com cada any)

L5 de Horta a Vall d'Hebron del 11 al 19 d'agost
(Es posible que sigui per instalar la via la tunel del Carmel abandonat per posar el 1100 ????)

Salutacions.

Re: Propers talls del metro

Posted: Wednesday 13/06/2012 19:39
by El LLOP
foronda 141 wrote:L5 de Horta a Vall d'Hebron del 11 al 19 d'agost
(Es posible que sigui per instalar la via la tunel del Carmel abandonat per posar el 1100 ????)

Salutacions.
Per fer això no cal tallar la línia. També es deixarà sense servei per l'agost durant uns dies, l'estació de Fondo per substitució de l'agulla brettelle.

Re: Propers talls del metro

Posted: Wednesday 13/06/2012 19:53
by Miquel
El LLOP wrote:
foronda 141 wrote:L5 de Horta a Vall d'Hebron del 11 al 19 d'agost
(Es posible que sigui per instalar la via la tunel del Carmel abandonat per posar el 1100 ????)

Salutacions.
Per fer això no cal tallar la línia. També es deixarà sense servei per l'agost durant uns dies, l'estació de Fondo per substitució de l'agulla berettelle de Fondo.
Però, la via futura pel 1100 no tindrà connexió a la xarxa? Mes o menys com el cul de sac de Lesseps? El que seria força interessant seria veure el 1100 des de les finestres, però segur que posen alguna tanca.

Sobre Fondo, apart de substituir la brettelle, no han pensat de posar una agulla a l'altre banda, l'estació de Fondo guanya el premi a l'estació terminal més absurda del planeta.

Re: Propers talls del metro

Posted: Wednesday 13/06/2012 20:43
by El LLOP
No, la via del 1100 no estarà connectada a la via general. Serà difícil veure'l perquè el túnel enfonsat es llarg i el doble estarà a les fosques quan no es faci servir.

Re: Propers talls del metro

Posted: Wednesday 13/06/2012 23:07
by França451
foronda 141 wrote:Segons anuncia Actub, web del sindicat d'autobusos aquest any hi haurá els seguents talls de metro:
L2 de Artigues/Sant Adriá a Badalona P.F del 6 al 26 d'agost
(com cada any)
Jajajajajajajaajajajaja, di que sí campeón, di que sí, jajajajajajjajajaj
:plas :plas :plas
Si ya me dijo guigui que no cantase victoria todavia... jajajajajajajjaa :riure
:cop

Como nooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooo!!!!!!

Regularitzar la situació

Posted: Wednesday 13/06/2012 23:18
by Guigui
A aquest pas, serà més pràctic i més honest afegir una nota a la llegenda del plànol del metro que digui: "tram fora de servei l'agost".

Re: Propers talls del metro

Posted: Wednesday 13/06/2012 23:57
by França451
Propongo una solución mejor, aunque me maten los de Badalona:

Dejar la línea 4 como estaba antes de 2002. Y cuando se haga la ampliación de Santander y La Sagrera, meter la Línea 2 hasta ahí, mientras tanto, finaliza recorrido en La pau y así ya no hay que cortar en agosto.

El tall seguirà sent-hi

Posted: Thursday 14/06/2012 0:05
by Guigui
Tant se val l'un com l'altre. El problema no és del color de la línia, sinó de la infraestructura.

Re: Propers talls del metro

Posted: Thursday 14/06/2012 0:30
by França451
Por lo que hemos visto, se trata de unas curiosas filtraciones en el túnel que provocan un deterioro muy rápido de la infraestructura. Imagino que sólo afecta al túnel y vías, pero es un caso muy similar al de la línea que desde su nacimiento, la he mamado hasta mi traslado a Barcelona, incluso la tuve que usar hace dos meses: A Alguien le suena el famoso Estadio Olímpico-Hospital del Henares?

En este caso, las filtraciones van dejando que deterioren no sólo la estructura, sino que además afecta a las viviendas que hay encima, las cuales se van resquebrajando. Y cuando los boquetes son tan gordos que se puede meter el dedo por cualquiera de ellos es cuando tallan el tramo, y reparan.
El problema es que en estos casos no se sabe de dónde procede la vía de agua y mientras que el agua entre, toca reparar.
Mientras que en MetroHenares algún día se va a caer medio Sanfer, llevándose por delante el túnel y todo lo que pille debajo, en Badalona, si algún verano se olvidan de cortar y reparar, va a pasar que en septiembre la línea 2 de Metro va a ofrecer servicio en lancha motora o canoa de remos. :bleah
La pena es que si toca canoa, ya no será automática... Habrá que conducirla a mano. (Me pregunto si la T-10 será válida igualmente para viajar en canoa) :riure :riure

L2

Posted: Thursday 14/06/2012 15:00
by Adolescent barceloní
Espereu-vos que de tant fotre pel sac amb els talls de la L2 a Badalona no hagin de desmuntar i tornar a muntar el "tinglado"...

Per cert, donat que cada any i inclús algunes vegades dos o tres cops l'any es munta aquesta parafernàlia, potser es mereix fil propi (podria titular-se "Talls L2 del Metro a Badalona" per exemple). De fet, en aquest fil es parla en la majoria de missatges d'això...
França451 wrote:Propongo una solución mejor, aunque me maten los de Badalona:

Dejar la línea 4 como estaba antes de 2002. Y cuando se haga la ampliación de Santander y La Sagrera, meter la Línea 2 hasta ahí, mientras tanto, finaliza recorrido en La pau y así ya no hay que cortar en agosto.
Y como haría la L2 el giro de 90º? Habría que modificar bastante toda la estación, e igual sale más barato hacer reparaciones cada agosto (aunque jorobando a los vecinos de Badalona).

Igualment, queda xulíssim veure autobusos de TMB, i més articulats, en ple centre de Badalona. Veure un TMB per aquells indrets, i només tres setmanes...l2