Page 122 of 147
Re: Retards, avaries i deficiències a TMB
Posted: Thursday 21/05/2015 23:25
by Granolleri
Miquel wrote:Segueixo pensant que és un error que la línia s'aturi quan l'ATC peta, s'hauria de poder prestar el mateix servei de manera manual en aquests casos. Tant anar de pijets amb la línia que al final per llestos passen aquestes coses.
Jo tampoc ho entenc. La setmana santa vaig estar a Londres i vaig fer servir el Docklands Light Railway, que és automàtic i sense mampares a les estacions, però vaig observar que tots els trens tenen una persona que sol donar al tren l'ordre de tancar les portes molt a l'estil dels antics caps de tren, a més quan el vaig fer servir a l'hora punta de la tarda inclús si ho consideraven convenient en alguns trams agafen la conducció manual del tren sense cap tipus de mania, tot i que no sé si és habitual però els viatgers no posaven cara de sorpresa en cap moment.
Re: Retards, avaries i deficiències a TMB
Posted: Thursday 21/05/2015 23:40
by albert28
Granolleri wrote:Miquel wrote:Segueixo pensant que és un error que la línia s'aturi quan l'ATC peta, s'hauria de poder prestar el mateix servei de manera manual en aquests casos. Tant anar de pijets amb la línia que al final per llestos passen aquestes coses.
Jo tampoc ho entenc. La setmana santa vaig estar a Londres i vaig fer servir el Docklands Light Railway, que és automàtic i sense mampares a les estacions, però vaig observar que tots els trens tenen una persona que sol donar al tren l'ordre de tancar les portes molt a l'estil dels antics caps de tren, a més quan el vaig fer servir a l'hora punta de la tarda inclús si ho consideraven convenient en alguns trams agafen la conducció manual del tren sense cap tipus de mania, tot i que no sé si és habitual però els viatgers no posaven cara de sorpresa en cap moment.
Aleshores com fan la resta de línies de metro on el motorista nomès controla lobertura i tancament de portes, és això cert?
Re: Retards, avaries i deficiències a TMB
Posted: Friday 22/05/2015 0:01
by bigcoaster
albert28 wrote:Granolleri wrote:Miquel wrote:Segueixo pensant que és un error que la línia s'aturi quan l'ATC peta, s'hauria de poder prestar el mateix servei de manera manual en aquests casos. Tant anar de pijets amb la línia que al final per llestos passen aquestes coses.
Jo tampoc ho entenc. La setmana santa vaig estar a Londres i vaig fer servir el Docklands Light Railway, que és automàtic i sense mampares a les estacions, però vaig observar que tots els trens tenen una persona que sol donar al tren l'ordre de tancar les portes molt a l'estil dels antics caps de tren, a més quan el vaig fer servir a l'hora punta de la tarda inclús si ho consideraven convenient en alguns trams agafen la conducció manual del tren sense cap tipus de mania, tot i que no sé si és habitual però els viatgers no posaven cara de sorpresa en cap moment.
Aleshores com fan la resta de línies de metro on el motorista nomès controla lobertura i tancament de portes, és això cert?
Directament, l'Underground funciona en mode manual en les hores punta. La conducció sempre és manual, però qui dóna l'ordre de sortida dels trens i qui avisa per megafonia del següent tren que ve és un operari que està al mig de l'andana. És per això que a l'hora punta sentireu tot el rato que algú xerra per megafonia mentre els trens van entrant. Bàsicament diu la direcció del següent tren i que la gent deixi passar i no es situi a la part de l'andana més a prop de les vies.
En aquest video es pot observar perfectament el tema de la megafonia:
https://www.youtube.com/watch?v=nbV7CESh6pI
Re: Retards, avaries i deficiències a TMB
Posted: Friday 22/05/2015 0:03
by Miquel
albert28 wrote:Granolleri wrote:Miquel wrote:Segueixo pensant que és un error que la línia s'aturi quan l'ATC peta, s'hauria de poder prestar el mateix servei de manera manual en aquests casos. Tant anar de pijets amb la línia que al final per llestos passen aquestes coses.
Jo tampoc ho entenc. La setmana santa vaig estar a Londres i vaig fer servir el Docklands Light Railway, que és automàtic i sense mampares a les estacions, però vaig observar que tots els trens tenen una persona que sol donar al tren l'ordre de tancar les portes molt a l'estil dels antics caps de tren, a més quan el vaig fer servir a l'hora punta de la tarda inclús si ho consideraven convenient en alguns trams agafen la conducció manual del tren sense cap tipus de mania, tot i que no sé si és habitual però els viatgers no posaven cara de sorpresa en cap moment.
Aleshores com fan la resta de línies de metro on el motorista nomès controla lobertura i tancament de portes, és això cert?
Jo tinc entès que això no és el nivell d'automatització total, si no que se segueix operant amb ATO o un altre sistema de circulació automàtica.
De fet, a Barcelona pot operar-se d'aquesta manera la L11, els trens de la sèrie 500 disposen a la zona de passatge d'unes botoneres per obrir i tancar portes i donar l'ordre d'arrancada de l'ATO sense tenir la necessitat d'estar a la cabina. A més, fa uns anys van incloure com un commutador, que si no recordo malament és per a canviar el mode de conducció automàtica. Aquest detallet no ha perdurat en les següents sèries de trens destinades a línies automàtiques (5000, 6000 i 9000), suposo que al no haver-se usat mai a L11 es deuria descartar.
Re: Retards, avaries i deficiències a TMB
Posted: Friday 22/05/2015 0:04
by Don Ramón
raulitinbcn wrote:
"Do not entry" ... es en serio?
Seriós
Posted: Friday 22/05/2015 10:00
by Guigui
Don Ramón wrote:"Do not entry" ... es en serio?
Sí, és seriós... el problema de l'ensenyament en aquest país, particularment de llengües estrangeres.
Re: Retards, avaries i deficiències a TMB
Posted: Friday 22/05/2015 11:12
by nestor
Desprès de restablir l'averia m'he passat per la L9 a veure com anava el servei. Segons comentava un TOLA que anava parlant amb una companya no hi havia tensió a la catenària, per tant, ni ATC, ni ATO, ni manual, ni interfons ni res de res
. Es queixava del protocol, ja que aplicant tot els protocols, etc han tardat un munt de temps i que s'hauria d'haver procedit més ràpidament ja que nos es podria restablir el sistema segons el protocols.
Per cert, els trens m'ha semblat que anaven més lents a la zona de Sagrera y cada tren hi havia un tècnic, suposo, que per si tornès a fallar el sistema poder solucinar-ho in situ.
Re: Retards, avaries i deficiències a TMB
Posted: Friday 22/05/2015 14:03
by metring
Re: Retards, avaries i deficiències a TMB
Posted: Friday 22/05/2015 14:18
by Ayerbe-Zuera
Re: Retards, avaries i deficiències a TMB
Posted: Friday 22/05/2015 17:11
by xabuca
Miquel wrote:Segueixo pensant que és un error que la línia s'aturi quan l'ATC peta, s'hauria de poder prestar el mateix servei de manera manual en aquests casos. Tant anar de pijets amb la línia que al final per llestos passen aquestes coses.
En la línia 9 i 10 l'equip que supervisa les circulacions i l'equip que controla les circulacions és el mateix. Si falla el sistema no hi ha res que et protegeixi de no xocar contra un altre tren.
Re: Retards, avaries i deficiències a TMB
Posted: Friday 22/05/2015 17:23
by oriolp13
xabuca wrote:Miquel wrote:Segueixo pensant que és un error que la línia s'aturi quan l'ATC peta, s'hauria de poder prestar el mateix servei de manera manual en aquests casos. Tant anar de pijets amb la línia que al final per llestos passen aquestes coses.
En la línia 9 i 10 l'equip que supervisa les circulacions i l'equip que controla les circulacions és el mateix. Si falla el sistema no hi ha res que et protegeixi de no xocar contra un altre tren.
Doncs això s'hauria d'haver previst i tenir-ho en dos equips diferents per, en cas de fallada d'un, poder utilitzar l'equip de socors....
Re: Retards, avaries i deficiències a TMB
Posted: Friday 22/05/2015 22:08
by Miquel
xabuca wrote:Miquel wrote:Segueixo pensant que és un error que la línia s'aturi quan l'ATC peta, s'hauria de poder prestar el mateix servei de manera manual en aquests casos. Tant anar de pijets amb la línia que al final per llestos passen aquestes coses.
En la línia 9 i 10 l'equip que supervisa les circulacions i l'equip que controla les circulacions és el mateix. Si falla el sistema no hi ha res que et protegeixi de no xocar contra un altre tren.
Esclar, ja que bàsicament la línia no disposa de cantons fixes i senyals lluminosos en cas que sigui necessari (incomprensible). Ara bé, que no hi hagi res que protegeixi de xocar un contra l'altre de manera informàtica no vol dir que no es pugui oferir un servei de mínims amb Blocatge Telefònic per exemple. Sempre serà millor que oferir el servei de bus alternatiu d'ahir...
De vegades oblidem que fins fa no gaire s'operava la xarxa amb uns elements de seguretat informàtics minsos o inexistents. I no per això s'ha estat circulant en perill de mort (exageració) quan no hi ha l'ATP o eventualment no funcionen els senyals com alguns intenten fer veure.
Re: Retards, avaries i deficiències a TMB
Posted: Saturday 23/05/2015 1:02
by 437.001
nestor wrote:Desprès de restablir l'averia m'he passat per la L9 a veure com anava el servei. Segons comentava un TOLA que anava parlant amb una companya no hi havia tensió a la catenària, per tant, ni ATC, ni ATO, ni manual, ni interfons ni res de res
. Es queixava del protocol, ja que aplicant tot els protocols, etc han tardat un munt de temps i que s'hauria d'haver procedit més ràpidament ja que nos es podria restablir el sistema segons el protocols.
Per cert, els trens m'ha semblat que anaven més lents a la zona de Sagrera y cada tren hi havia un tècnic, suposo, que per si tornès a fallar el sistema poder solucinar-ho in situ.
Ara que hi penso, estava programat un tall per obres de la L9/L10 per d'aquí a no massa.
Només seria per infrastructura, o també per superestructura?
I sí que és cert, que cada cop que hi ha una incidència grossa a la L9/L10, és més grossa que a les altres línies.
Desavantatges de l'automatització...
Això, amb la L9/L10 a mig gas, passi (que tampoc, però ara mateix dóna un servei que no és troncal del tot)...
Però quan el febrer la L9 obri entre Zona Universitària i Aeroport T1, si es munta un cacau d'aquests, la cosa ja pot ser important, perquè el sistema es controla tot des de Can Zam, tant a la pota nord, com a la pota sud.
I no vull ni pensar la que es muntarà quan obrin entre Zona Universitària i Sagrera...
Re: Retards, avaries i deficiències a TMB
Posted: Sunday 24/05/2015 22:06
by raulitinbcn
Termòmetre L1 avariat
Posted: Thursday 28/05/2015 12:31
by wefer
Termòmetre d'un 400 a Pl. Catalunya:
- Termòmetre L1 avariat
- termometre-l1-avariat.jpg (105.64 KiB) Viewed 6941 times
El que més m'ha agradat ha estat el led a sota de l'indicador L1.
A la següent estació ha tornat a funcionar normalment com si res.
Re: Termòmetre L1 avariat
Posted: Thursday 28/05/2015 14:08
by Miquel
wefer wrote:Termòmetre d'un 400 a Pl. Catalunya:
termometre-l1-avariat.jpg
El que més m'ha agradat ha estat el led a sota de l'indicador L1.
A la següent estació ha tornat a funcionar normalment com si res.
Home, no demanis molt que la tecnologia dels 400 és la que és!!
Re: Termòmetre L1 avariat
Posted: Thursday 28/05/2015 14:38
by wefer
Miquel wrote:Home, no demanis molt que la tecnologia dels 400 és la que és!!
Tothom sap que els zeros no serveixen per a res, no vindrà d'un.
Tiquismiquis!!!
6000?
Posted: Thursday 28/05/2015 15:29
by davroca5
Pero si es un 6000. Ens esteu prenent el pel?
Re: 6000?
Posted: Thursday 28/05/2015 16:07
by Miquel
davroca5 wrote:Pero si es un 6000. Ens esteu prenent el pel?
Segur que és una prova d'en Wefer per veure si estàvem atents
Re: 6000?
Posted: Friday 29/05/2015 12:24
by wefer
Miquel wrote:Segur que és una prova d'en Wefer per veure si estàvem atents
És que un no es pot despistar ni un moment, eh?