Page 123 of 147
Re: Retards, avaries i deficiències a TMB
Posted: Saturday 06/06/2015 23:41
by albert28
Dijous passat cap la tarda amb la L3 des de Palau Reial direcció Trinitat Nova, el metro es va passar de frenada (aniria en mode manual, potser) al arribar a Plaça del Centre i es va aturar pasats uns parells de metres del final de l'andana i per megafonia interna va dir que se saltaria la parada i la gent si volia baixar ha de donar mitja volta a Sants. La cara de la gent de l'andana al veure que no s'obrien les portes i de sobte arrenca. Em vé un dubte, davant aquesta situació el metro és capaç de retrocedir (era el 20xx)? O és per tema seguretat?
Re: Retards, avaries i deficiències a TMB
Posted: Saturday 06/06/2015 23:43
by davroca5
La veritat es que últimament el metro s'està cobrint de glòria... no vull que s'assembli al de Madrid
Re: Retards, avaries i deficiències a TMB
Posted: Sunday 07/06/2015 0:47
by xabuca
albert28 wrote:Dijous passat cap la tarda amb la L3 des de Palau Reial direcció Trinitat Nova, el metro es va passar de frenada (aniria en mode manual, potser) al arribar a Plaça del Centre i es va aturar pasats uns parells de metres del final de l'andana i per megafonia interna va dir que se saltaria la parada i la gent si volia baixar ha de donar mitja volta a Sants. La cara de la gent de l'andana al veure que no s'obrien les portes i de sobte arrenca. Em vé un dubte, davant aquesta situació el metro és capaç de retrocedir (era el 20xx)? O és per tema seguretat?
Està prohibit retrocedir un tren. Hauria de creuar tot el tren i des de l'altra cabina retrocedir.
Re: Retards, avaries i deficiències a TMB
Posted: Sunday 07/06/2015 9:47
by Miquel
xabuca wrote:albert28 wrote:Dijous passat cap la tarda amb la L3 des de Palau Reial direcció Trinitat Nova, el metro es va passar de frenada (aniria en mode manual, potser) al arribar a Plaça del Centre i es va aturar pasats uns parells de metres del final de l'andana i per megafonia interna va dir que se saltaria la parada i la gent si volia baixar ha de donar mitja volta a Sants. La cara de la gent de l'andana al veure que no s'obrien les portes i de sobte arrenca. Em vé un dubte, davant aquesta situació el metro és capaç de retrocedir (era el 20xx)? O és per tema seguretat?
Està prohibit retrocedir un tren. Hauria de creuar tot el tren i des de l'altra cabina retrocedir.
Efectivament, està prohibit circular "marxa enrere" a la via general, ja que no pots veure la via.
El tren aniria amb ATP, i segurament el portava un AAC en formació. Ara que arriba l'estiu cal acostumar-se a aquestes coses. Dijous passat a L5 em va tocar un, i estaven provant d'apagar i encendre serveis del tren (5000) en plena marxa. Entre Sant Ildefons i Can Boixeres li van treure l'aire acondicionat (deu n'hi do quin silenci el 5000 sense aquest!!) i la meitat de les llums durant poc menys d'un minut.
Re: Retards, avaries i deficiències a TMB
Posted: Sunday 07/06/2015 23:43
by raulitinbcn
Miquel wrote:xabuca wrote:albert28 wrote:Dijous passat cap la tarda amb la L3 des de Palau Reial direcció Trinitat Nova, el metro es va passar de frenada (aniria en mode manual, potser) al arribar a Plaça del Centre i es va aturar pasats uns parells de metres del final de l'andana i per megafonia interna va dir que se saltaria la parada i la gent si volia baixar ha de donar mitja volta a Sants. La cara de la gent de l'andana al veure que no s'obrien les portes i de sobte arrenca. Em vé un dubte, davant aquesta situació el metro és capaç de retrocedir (era el 20xx)? O és per tema seguretat?
Està prohibit retrocedir un tren. Hauria de creuar tot el tren i des de l'altra cabina retrocedir.
Efectivament, està prohibit circular "marxa enrere" a la via general, ja que no pots veure la via.
El tren aniria amb ATP, i segurament el portava un AAC en formació. Ara que arriba l'estiu cal acostumar-se a aquestes coses. Dijous passat a L5 em va tocar un, i estaven provant d'apagar i encendre serveis del tren (5000) en plena marxa. Entre Sant Ildefons i Can Boixeres li van treure l'aire acondicionat (deu n'hi do quin silenci el 5000 sense aquest!!) i la meitat de les llums durant poc menys d'un minut.
Doncs si, circularia en ATP. Si amb ATO es saltés una parada
... allò no ho atura ningú
Re: Retards, avaries i deficiències a TMB
Posted: Sunday 07/06/2015 23:57
by Miquel
raulitinbcn wrote:Doncs si, circularia en ATP. Si amb ATO es saltés una parada
... allò no ho atura ningú
De fet anant amb ATO se la pot saltar. Als panells amb botons d'ATP/ATO dels trens de L1 i L3, com a mínim hi ha un botó per ordenar l'ATO que no s'aturi a l'estació. Però no ha estat el cas, doncs el tren s'havia estacionat fora dels límits permesos per l'ATP. Així que anava amb aquest
.
Re: Retards, avaries i deficiències a TMB
Posted: Tuesday 09/06/2015 17:23
by raulitinbcn
Miquel wrote:raulitinbcn wrote:Doncs si, circularia en ATP. Si amb ATO es saltés una parada
... allò no ho atura ningú
De fet anant amb ATO se la pot saltar. Als panells amb botons d'ATP/ATO dels trens de L1 i L3, com a mínim hi ha un botó per ordenar l'ATO que no s'aturi a l'estació. Però no ha estat el cas, doncs el tren s'havia estacionat fora dels límits permesos per l'ATP. Així que anava amb aquest
.
En els 9000 no duuen res per saltar parades al panell normal. Com no estigues als llaços d'anulació ...
Re: Retards, avaries i deficiències a TMB
Posted: Friday 19/06/2015 14:41
by MZA_1600
Informa TV3 que hi ha 6 estacions de la L1 del metro tallades per presència de fum. Concretament és el tram de Arc de Triomf a Rocafort, ambdues incloses.
http://www.ccma.cat/324/desallotjades-s ... a/2671580/
Re: Retards, avaries i deficiències a TMB
Posted: Friday 19/06/2015 15:49
by metring
Ja funciona la L1, però els trens d'aquesta i la L2 no paren a Universitat.
Re: Retards, avaries i deficiències a TMB
Posted: Friday 19/06/2015 15:52
by metring
Diuen a LV que l'origen del fum ha estat la frenada d'un tren...
Re: Retards, avaries i deficiències a TMB
Posted: Friday 19/06/2015 16:09
by bigcoaster
I a TV3 diuen que ha estat un curtcircuit a una subestació.
Re: Retards, avaries i deficiències a TMB
Posted: Friday 19/06/2015 16:19
by metring
Ara diuen que l'origen ha estat un tren de la Renfe que circulava amb les rodes frenades
Re: Retards, avaries i deficiències a TMB
Posted: Friday 19/06/2015 16:57
by raulitinbcn
Nota de premsa de TMB:
http://www.tmb.cat/ca/sala-de-premsa/-/ ... -transport
19.6.2015 Serveis de transport
Una incidència a Universitat ha afectat el servei a la línia 1 de metro aquesta tarda
El servei de metro a la línia 1 ha quedat suspès aquesta tarda a les 14.07 com a conseqüència de la presència de fum, de procedència desconeguda, en una andana de l'estació d'Universitat. L'estació ha estat desallotjada sense que cap passatger hagi necessitat assistència dels serveis mèdics d'emergència que han acudit al lloc.
Des de les 14.15 s'han establert serveis parcials en el màxim recorregut de la línia que permet la configuració dels aparells de via: d'Hospital de Bellvitge a Espanya, d'una banda, i de Marina a Fondo, de l'altra. A més, des de les 14.25 els trens no paraven a l'estació d'Universitat de la línia 2, que comparteix els accessos amb els de la línia 1.
Mentrestant han actuat els Bombers, que han revisat l'estació d'Universitat sense trobar el focus del fum, cosa que fa pensar en un origen aliè a les instal·lacions del metro.
A les 15.34 s'ha restablert el servei de metro a la línia 1 i els trens ja paren a Universitat L1 i L2, des de les 15.55 hores, un cop ha desaparegut tot el fum.
Mentre ha durat la interrupció els usuaris han pogut fer servir altres combinacions de metro així com els autobusos regulars de les línies H12 i 6, per cobrir el recorregut entre Espanya i Marina. La incidència s'ha comunicat als usuaris mitjançant megafonia, indicadors lluminosos, empleats situats a les estacions, a les pantalles del MouTV, l'aplicació TMB App, la web corporativa i xarxes socials.
Re: Retards, avaries i deficiències a TMB
Posted: Friday 19/06/2015 23:49
by wefer
Avui el tall m'ha enganxat de ple, així que parlaré de primera mà:
raulitinbcn wrote:Mentre ha durat la interrupció els usuaris han pogut fer servir altres combinacions de metro així com els autobusos regulars de les línies H12 i 6, per cobrir el recorregut entre Espanya i Marina.
Els bombers han acordonat la Pl. Universitat sencera (calia?) desviant el trànsit, de Rda. Universitat cap a Rda. St. Antoni la qual cosa ha format un tap monumental que ha col·lapsat tot el centre. Els autobusos s'hi han vist enfangats de ple, i a sobre intentant absorbint la gent que no podia agafar el metro.
raulitinbcn wrote: La incidència s'ha comunicat als usuaris mitjançant megafonia, indicadors lluminosos, empleats situats a les estacions, a les pantalles del MouTV, l'aplicació TMB App, la web corporativa i xarxes socials.
Jo he anat a l'estació d'Urgell i m'he trobat la porta tancada sense cap explicació i sense cap personal que informés. He provat un altre accés de la mateixa estació, amb el mateix resultat i trobant-me amb altra gent que tampoc entenia res, amb la qual cosa uns ha tirat cap el bus i altres a peu fins Universitat a veure si hi havia més sort (òbviament, no).
He intentat informar-me a través el Twitter, i tampoc carregava (això no és culpa de TMB).
Al final, la única manera d'assabentar-me del que passava ha estat a través d'una trucada de telèfon d'un familiar.
Me n'he anat a Pl. Universitat i m'ho he trobat tot tallat. Impossible acostar-se als accessos per veure res i no he vist ni un sol treballador de metro enlloc. En canvi, hi havia un núvol de periodistes tots apilats de forma compacta en una illeta al costat sud de la plaça esperant alguna notícia
Me n'he anat fins a Pl. Catalunya i he pogut entrar sense problema a l'estació i també al metro perquè s'acabava de reprendre el servei. No obstant, ningú m'ha informat de que els trens no paraven a Universitat, malgrat que a la cabina de Pl. Catalunya hi havia diversos treballadors. Només les pantalles, una vegada ja estaves a l'andana, avisaven de que no es parava en aquella estació.
Tot l'ambient, per cert, estava cobert per una certa boirina, però no és el pitjor que he vist.
Aquesta és la meva vivència que, com veieu, dista força del cofoisme de la nota de premsa de TMB.
Tall entre Horta i Vall d'Hebron
Posted: Friday 03/07/2015 19:24
by Guigui
Aquesta tarda, cap a les 16 hores, la L5 estava tallada entre Horta i Vall d'Hebron, segons deien per megafonia, "per presència d'una tercera persona a la via a l'estació de Vall d'Hebron". Com a alternativa proposaven usar el 185. Deuria anar content, el passatge...
Re: Retards, avaries i deficiències a TMB
Posted: Friday 03/07/2015 21:39
by metring
Guigui wrote:Aquesta tarda, cap a les 16 hores, la L5 estava tallada entre Horta i Vall d'Hebron, segons deien per megafonia, "per presència d'una tercera persona a la via a l'estació de Vall d'Hebron". Com a alternativa proposaven usar el 185. Deuria anar content, el passatge...
Aquest cop ha sigut que una persona ha quedat atrapada a una porta del tren i fins i tot ha estat hospitalitzada.
Re: Tall entre Horta i Vall d'Hebron
Posted: Friday 03/07/2015 21:49
by Miquel
Guigui wrote:Aquesta tarda, cap a les 16 hores, la L5 estava tallada entre Horta i Vall d'Hebron, segons deien per megafonia, "per presència d'una tercera persona a la via a l'estació de Vall d'Hebron". Com a alternativa proposaven usar el 185. Deuria anar content, el passatge...
Pel que sembla, algú no ha respectat l'avís de tancament de portes, s'ha enganxat a la porta, i el geni de l'AAC que portava el tren sembla que no ha mirat pel mirall si hi havia algú enganxat al sortir de l'estació, no vagi a ser que prémer els dos botons d'arrancada de l'ATO ja fos massa feina per un motorista.
http://www.ccma.cat/324/una-dona-ferida ... a/2673601/
Atenir-se a les conseqüències
Posted: Friday 03/07/2015 23:36
by Guigui
Es veu que és demanar massa a la gent que sàpiga interpretar què significa "Prohibit entrar i sortir del tren després del senyal acústic". Sembla que aprendre a llegir, escriure i comptar a primària no compta, si ens hem d'atenir a casos passats en què s'han "depurat responsabilitats".
Re: Retards, avaries i deficiències a TMB
Posted: Friday 21/08/2015 9:26
by metring
Al diari LV diuen que aquest matí ha hagut incendi al túnel d'accés a Sant Roc i han tallat la L2 entre Badalona Pompeu Fabra i Artigues Sant Adrià.
Re: Retards, avaries i deficiències a TMB
Posted: Thursday 27/08/2015 21:16
by metring
Ahir i avui he notat, tornant cap a casa, que quan els trens de la L1 van de Trinitat Vella a Torras i Bages, fan una sacsejada brusca, algú més ho ha notat?