Page 125 of 130

Re: Notícies línia de La Pobla de Segur

Posted: Monday 07/08/2017 15:42
by davida
cesc wrote:Avui m'ha estranyat que ens hagin fet fer Transbord a Balaguer per anar a la Pobla de Segur, algú en sap dir si es habitual?
Suposo que ha sigut a Balaguer a las 11:20.
Pot ser algo tan simple como una unitat tenia que pasar per tallers o mantenimient per algo senzill, poca estona.
Si aquest unitat ha sortit a les 10:45 de Lleida no tenia temps d'anar a tallers, ja que ha Lleida habia arribat a les 10:35. Pero la unitat que ha baixat de Pobla i arriba a Balaguer a les 11:20 esta parada de 11:45 a 13:05 a Lleida.
Solució: intercanviiem passatgers de les 2unitats a Balaguer.
I si la cosa es complica eliminen el tren de las 13:05 desde Lleida i la tornada de les 14:08 desde Balaguer. Aleshores tenen tempos fins 15:05 per fer feina mes complicada.

Si nomes hi ha 2 unitats i es necesiten pel servei es tenen que fer aquestes coses "rares"

Re: Notícies línia de La Pobla de Segur

Posted: Monday 07/08/2017 16:13
by cesc
122-042-132 wrote:
cesc wrote:Avui m'ha estranyat que ens hagin fet fer Transbord a Balaguer per anar a la Pobla de Segur, algú en sap dir si es habitual?
Sky wrote:Servei substitutori a la línia Lleida-La Pobla del 31 de juliol al 4 d'agost per treballs de millora

Amb motiu dels treballs de manteniment ordinari a les nostres unitats de tren, del 31 de juliol al 4 d’agost, ambdós inclosos, es realitzarà servei d’autobús substitutori entre les estacions de Balaguer i La Pobla de Segur, i es mantindrà el servei habitual en tren entre Lleida-Pirineus i Balaguer excepte la circulació amb sortida a les 5.25 h de Lleida-Pirineus i les circulacions descendents amb origen Balaguer de les 20.38 h, de dilluns a dijous, i de les 22.28 h els divendres, que es realitzaran també en autobús.

http://www.fgc.cat/downloads/avisos_fgc ... ei_bus.pdf

Aquí no hi ha hagut cap servei substitueixi amb l'Autobús, era el servei de Lleida 10,45h a la Pobla de Segur 12,28h, hem passat de la 331-02 a la 331-01 a Balaguer, i pel que sembla a la 331-01 que ha sortit de la Pobla de Segur a les 15,30h i arriba a Lleida a les 17,05h està fallant alguna cosa ja que ara de baixada hem estat 10 minuts dins del Túnel abans d' arribar a Tremp, la 331-02 fallava alguna cosa el pujar

Re: Notícies línia de La Pobla de Segur

Posted: Monday 04/09/2017 12:11
by Sky
CCOO denúncia la precarització de la plantilla de Ferrocarrils de la Generalitat, i la consegüent manca d’efectius

Ara fa aproximadament un any que Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya està operant a la línia Lleida – la Pobla, en la qual ofereix 10 viatges d’anada i tornada. Actualment per fer aquest servei disposa d’una plantilla de 23 persones, de les quals 9 són maquinistes i la resta són personal de circulació (2 de baixa).

Aquesta plantilla, segons denúncia CCOO és “insuficient”, ja que “habitualment el personal de l’explotació de la línia Lleida – la Pobla ha de treballar fins a 10 dies seguits sense descans i en alguns casos realitzen jornades per sobre de les 8 hores diàries”. Aquest volum de treball, segons CCOO, “moltes vegades va en detriment del servei òptim i de la seguretat dels passatgers, perquè és de sentit comú que algú que treballa deu dies consecutius amb jornades maratonianes, al final del període no té els reflexos com el primer dia, per més bona voluntat i professionalitat que hi posin els treballadors i treballadores de l’empresa”.

A través d’un comunicat, el sindicat alerta que a principis d’estiu es va arribar a una situació “pràcticament insostenible” a causa de la manca de maquinistes, per la qual cosa Ferrocarrils de la Generalitat va obrir una oferta pública per cobrir una vacant de maquinista. “Convocatòria més que insuficient per poder oferir un servei òptim a la ciutadania de les nostres contrades. Ferrocarrils ha fet dos convocatòries més en 3 mesos i han resultat desertes. Tot i que s’hi han presentat diversos maquinistes tots han declinat l’oferta per les baixes condicions salarials i laborals”. Aquestes condicions són les més baixes del sector amb una diferència important: un maquinista que treballi a RENFE cobra 500 € més cada mes, i un maquinista de la mateixa empresa en cobra 400 més, mensualment. El personal que treballa a la línia de Lleida – la Pobla està equiparat al personal que treballa als cremalleres de Montserrat o de Núria.

CCOO a finals de primavera va asseure’s a negociar amb l’empresa per equiparar les condicions del personal de la línia Lleida – la Pobla amb el personal que presta serveis a les línies de rodalies de l’àrea metropolitana. En tot moment ens vam trobar amb la negativa de l’empresa a fer cap millora. Posteriorment, vam interposar una demanda de conciliació al Tribunal Laboral de Catalunya que va acabar sense acord i amb una actitud tancada per part de Ferrocarrils de la Generalitat. La resposta de l’empresa és que no volen negociar amb el sindicat perquè “s’allargarien les negociacions més de dos anys i és més ràpid que ho porteu a judici”. CCOO ha interposat un conflicte col·lectiu perquè s’apliqui el mateix conveni que als treballadors que donen servei a l’àrea metropolitana de Barcelona.

Per part de l’empresa hi ha hagut un menysteniment tàcit cap al servei que dona la línia Lleida – la Pobla a les contrades de Lleida. Tot i formar part de l’ATM de Lleida (Autoritat Transport Metropolità de Lleida), de donar un servei periòdic de rodalies, que la feina que realitzen és idèntica que la que fan els treballadors i treballadores de la xarxa de ferrocarrils, l’empresa els aplica el Conveni de muntanya de FGC que està pensat per a les pistes d’esquí i els cremalleres de Montserrat i Núria, que formen part de Ferrocarrils de la Generalitat i que res tenen a veure amb el servei que es fa a la línia de Lleida -la Pobla. En tot moment l’empresa ens ha comunicat verbalment que per a ells aquesta línia és eminentment turística, malgrat que el 90% els viatgers utilitzen la targeta de l’ATM que seria una T-10 o una T-10/30. Aquestes targetes habitualment són utilitzades per les persones que es desplacen assíduament per les contrades de Lleida, i són residents d’aquest territori.

Si no es milloren les condicions laborals i salarials del personal de la línia Lleida – la Pobla hi haurà dificultats serioses per trobar nous maquinistes i garantir que els que hi ha ara no se’n vagin a treballar a RENFE. Davant de les continuades ofertes de treball de l’operadora estatal, en poques setmanes hi pot haver una manca de maquinistes que faci inviable la sortida d’alguns dels 10 trens que hi ha diàriament programats a la línia de Lleida – la Pobla.

http://www.holalleida.com/ccoo-denuncia ... defectius/

Re: Notícies línia de La Pobla de Segur

Posted: Monday 04/09/2017 20:07
by Miquel
En tot moment l’empresa ens ha comunicat verbalment que per a ells aquesta línia és eminentment turística
Vaja, i el Conseller no ha sortit a denunciar-ho, o amaga el cap sota l'ala? Perquè si fos a la inversa, li falten minuts per sortir davant les pantalles. Quina colla de pocavergonyes. Una línia de Regional i van i diuen que es turística, amb dos pebrots!

Una altre més per a l'historial "Cara B" d'FGC.

Re: Notícies línia de La Pobla de Segur

Posted: Wednesday 06/09/2017 9:11
by Sky
Image

Destrossen la barrera d’un pas a nivell a Grenyana

A la línia de la Pobla, tot i que no va afectar els trens

La Urbana va tallar el pas per aquest camí entre la partida i el polígon


Una de les barreres del pas a nivell del ferrocarril Lleida-la Pobla que hi ha en un camí al costat de la partida de Grenyana –l’únic que queda a Lleida ciutat– va aparèixer ahir a mitja tarda caiguda, després d’haver estat envestida, presumiblement, per un vehicle. Va ser el maquinista d’un tren qui va donar l’avís a la sala de control de Ferrocarrils de la Generalitat, que va enviar operaris de manteniment a resoldre la incidència. També la Guàrdia Urbana va rebre un avís cap a les 17.30 hores i va decidir tallar el pas pel camí, que connecta la partida de Grenyana amb el polígon El Segre, per falta de seguretat, ja que els semàfors no funcionaven bé i s’havien quedat en roig. Fonts de Ferrocarrils van confirmar que la barrera va quedar reparada poc després i la Urbana va informar que cap a les vuit de la tarda va reobrir la circulació per aquest pas a nivell després de comprovar que ja tornava a funcionar amb normalitat. Els trens no es van veure afectats per la incidència.

Tant Ferrocarrils com la Urbana no van poder precisar la causa de la ruptura de la barrera. Tot sembla indicar que va ser envestida per un vehicle amb massa pressa, encara que també hi ha la possibilitat d’un acte vandàlic.

https://www.segre.com/noticies/lleida/2 ... _1092.html

Re: Notícies línia de La Pobla de Segur

Posted: Thursday 07/09/2017 14:47
by Sky
FGC i autobusos HIFE connecten la línia Lleida-La Pobla amb Tarragona, Castelló, València, Saragossa i Terol

FGC i HIFE signen un conveni de col•laboració per a la comercialització de bitllets combinats que combinin el transport amb tren i autobús

Els nous bitllets permetran enllaçar els trens de la línia Lleida – La Pobla i diferents ciutats de fora de Catalunya


El president de Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya (FGC), Enric Ticó, i el conseller delegat de La Hispano de Fuente en Segures (HIFE), Jose Maria Chavarria Homedes, han signat un conveni de col·laboració amb l’objectiu de promoure i comercialitzar bitllets combinats que connectin els trens de la línia Lleida - La Pobla amb diverses ciutats, tant de Catalunya com de fora, mitjançant el servei d’autobusos que ofereix HIFE.

El conveni pretén millorar la mobilitat dels usuaris de la línia Lleida-La Pobla mitjançant la coordinació del servei de trens i de busos, connectant la línia de Ferrocarrils amb les següents destinacions:
  • Lleida – Caspe – Alcañiz – Teruel
  • Lleida – La Pineda – Salou – Cambrils – L’Hospitalet – Vinaròs – Benicarló – Peñíscola – Oropesa – Benicassim – Castelló amb Connexió a València
  • Lleida – Flix – Ascó – Mora La Nova – Mora d’Ebre – Tortosa – Amposta – Sant Carles de la Ràpita – Alcanar
FGC i HIFE posaran a la venta en els seus punts habituals, així com en els canals informàtics corresponents, aquest nou bitllet combinat, promovent la utilització del transport multimodal i ampliant les opcions de viatges dels usuaris d’ambdues empreses.

Així, el conveni mostra la voluntat d’FGC i d’HIFE de donar un millor servei als usuaris i fer possible mitjançant acords amb altres operadores un sistema de transport multimodal amb els avantatges que proporciona als ciutadans la possibilitat de combinar diversos tipus de transport per la millora de la seva mobilitat i de les condicions tarifaries.

http://premsa.gencat.cat/pres_fsvp/AppJ ... a-terol.do

Re: Notícies línia de La Pobla de Segur

Posted: Thursday 07/09/2017 17:17
by bigcoaster
Bé per coses d'aquestes!

Re: Notícies línia de La Pobla de Segur

Posted: Thursday 07/09/2017 17:58
by Sky
FGC adquirirà un nou tren per a la línia Lleida-la Pobla de Segur

Segons ha informat avui el president de Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya, Enric Ticó, pròximament s’adquirirà un nou tren per a la línia Lleida-la Pobla de Segur. Aquest, s’afegirà als dos que funcionen actualment. Ticó no ha donat més informació, i ha explicat en roda de premsa que pròximament es donaran més detalls. La notícia ha arribat en la roda de premsa on Enric Ticó, i el conseller delegat de La Hispano de Fuente en Segures (HIFE), Jose Maria Chavarria Homedes, signaven un conveni de col·laboració amb l’objectiu de promoure i comercialitzar bitllets combinats que connectin els trens de la línia Lleida – La Pobla amb diverses ciutats, tant de Catalunya com de fora, mitjançant el servei d’autobusos que ofereix HIFE.

[...]

http://www.holalleida.com/fgc-adquirira ... -de-segur/

Re: Notícies línia de La Pobla de Segur

Posted: Thursday 07/09/2017 19:18
by albe6
La HIFE afegirà parada a l' estació de tren, no?
Perquè si no quin enllaç...

Re: Notícies línia de La Pobla de Segur

Posted: Saturday 16/09/2017 8:49
by Intercanviador
Creo que no s'ha dit per aquí, però l'estació de Sant Llorenç de Montgai és on es van grabar les imatges de la campanya del 1-O.

Re: Notícies línia de La Pobla de Segur

Posted: Saturday 16/09/2017 10:07
by bigcoaster
Intercanviador wrote:Creo que no s'ha dit per aquí, però l'estació de Sant Llorenç de Montgai és on es van grabar les imatges de la campanya del 1-O.
No s'havia dit, però no ets l'únic que se'n va adonar! :D

Re: Notícies línia de La Pobla de Segur

Posted: Saturday 16/09/2017 13:14
by Renfe445
bigcoaster wrote:
Intercanviador wrote:Creo que no s'ha dit per aquí, però l'estació de Sant Llorenç de Montgai és on es van grabar les imatges de la campanya del 1-O.
No s'havia dit, però no ets l'únic que se'n va adonar! :D
Aquí.

Re: Notícies línia de La Pobla de Segur

Posted: Saturday 30/09/2017 23:28
by oriolp13
Avui he passat amb cotxe per el costat de la línia, a la Pobla, i han instal·lat ja els semàfors (i imagino que les balisses i el blocatge) tant d'entrada com el de sortida, però encara no estan en funcionament.

Re: Notícies línia de La Pobla de Segur

Posted: Friday 22/12/2017 20:59
by oriolp13
Ja ha entrat en servei els nous semàfors lluminosos instal·lats a la línia (almenys els de la Pobla). Tant el d'entrada (E2), que només pot mostrar parada absoluta i maniobra permesa (a diferència de l'anterior senyal lluminosa que hi havia, aquesta no mostra continuament la llum blanca permetent el rebase), i la de sortida (parada absoluta/via lliure). La d'entrada antiga l'han girat i marcat amb una creu blanca, la avançada antiga, que és mecànica, segueix al seu lloc, però no així els cartells aproximadors /, //, ///)
He passat amb el cotxe per Tremp i allà no n'he vist cap de senyal lluminosa, si bé era fosc...

Re: Notícies línia de La Pobla de Segur

Posted: Saturday 23/12/2017 10:32
by Sky
El tren de la Pobla, amb 192.000 viatgers, un 73% més que l’any passat

El tren de la Pobla tancarà el 2017 amb 192.000 viatgers, que suposen un augment del 73 per cent respecte a l’any anterior, quan van ser 111.241 passatgers. Segons assenyalen fonts de Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya (FGC), titular de la línia, aquestes xifres representen un creixement progressiu dels usuaris i “certifiquen la bona acollida del nou model de gestió integral” que aplica l’empresa. L’estrena dels dos nous combois el juliol del 2016 va triplicar l’oferta de trajectes del tren de la Pobla i van disparar un 200 per cent la demanda en aquesta línia, segons dades del departament de Territori. Per la seua banda, el Tren dels Llacs va tancar la temporada del 2017 superant les xifres d’anys anteriors, amb un registre de 7.588 passatgers i uns índexs d’ocupació del 99 per cent. Del total de clients, 330 han recorregut el trajecte amb el nou tren panoràmic, que fa possible que els usuaris disfrutin de les vistes.

En aquest sentit, FGC treballa per reduir el temps del trajecte al tren de la Pobla i el gener del 2018 convertirà en baixadors a la demanda les parades d’Alcoletge, Sant Llorenç de Montgai, Àger i Cellers, que se sumaran als que ja hi ha a Vallfogona de Balaguer, Gerb, Vilanova de la Sal, Guàrdia de Tremp, Palau de Noguera i Salàs. Sis són les estacions permanents: Lleida, Vilanova de la Barca, Térmens, Balaguer, Tremp i la Pobla de Segur. A més a més, FGC invertirà prop de sis milions d’euros en la compra d’un tercer tren per a aquesta línia.

Al gener se sumaran quatre noves parades a la demanda, que s’afegiran a les sis d’aquesta modalitat.

D’altra banda, des del consell del Pallars Jussà volen promoure l’ús del tren entre els càrrecs polítics per a desplaçaments laborals a Lleida o Barcelona, una mesura que, segons assenyalen fonts de l’ens, servirà per “donar exemple a la ciutadania”.

http://www.lleida.com/noticia_canal/el- ... any-passat

Re: Notícies línia de La Pobla de Segur

Posted: Wednesday 03/01/2018 23:08
by bigcoaster
Molt bona notícia la millora de la senyalització, però encara millor la de que passaran algunes parades més a "facultatives", fet que permetrà esgarrapar alguns minuts més, que juntament amb la reducció de LTVs en que s'ha anat actuant (renovació via túnels i millora talussos zona del congost de Terradets) es podrà reduir el temps una mica més encara. I ja no diguem del 3r tren.

Sense dubte, el millor que li podia passar a la línia.

Re: Notícies línia de La Pobla de Segur

Posted: Sunday 07/01/2018 16:42
by vermer3
Al web http://lleidalapobla.fgc.cat ja es poden cercar els nous horaris a partir del 13 de gener de 2018, posant la estació d'origen (en pdf encara no estan). A partir del dissabte 13 de gener les estacions d'Alcoletge, Sant Llorenç de Montgai, Àger i Cellers-Llimiana passen a ser facultatives, estalviant 2 min el trajecte entre Lleida i La Pobla de Segur. Els encreuaments a Balaguer s'han escurçat, i tots els dies circulen 10 trens entre Lleida i Balaguer (entre Lleida i La Pobla es manté l'oferta que hi havia). Els busos Alsa costen igual que el tren entre Lleida i la Pobla (7.00 euros, suposo que trajectes intermitjos també costaran el mateix que el tren, tot i que desconec si aquesta tarificació dels busos és nova o ja existia). El primer La Pobla-Lleida arriba a les 8.41, permetent l'enllaç amb l'R12 a l'Hospitalet de les 8.50... Aquí us penjo la meva versió de l'horari de la línia Lleida-La Pobla, al meu parer més comprensible que l'horari que publica FGC on barreja tots els trens de tots els díes de la setmana...

Re: Notícies línia de La Pobla de Segur

Posted: Thursday 11/01/2018 11:17
by Sky
FGC millora el servei a la línia Lleida-La Pobla

Modificacions dels horaris, la introducció de més parades facultatives i un nou enclavament a Balaguer permetran millorar els temps de viatge i el confort dels usuaris

A partir d’aquest dissabte dia 13 la línia entre Lleida i Balaguer s’anomenarà RL1 i la línia entre Lleida i La Pobla de Segur RL2


Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya (FGC) introduirà canvis a la línia Lleida-La Pobla a partir d’aquest dissabte, 13 de gener, amb l’objectiu de millorar el servei ferroviari que s’ofereix actualment. Aquestes modificacions en el servei s’apliquen d’acord amb les propostes de millora manifestades per la Comissió de Seguiment del servei Lleida – La Pobla de Segur – Esterri d’Àneu, formada pels ajuntaments, el Consell Comarcal i els agents econòmics i socials del territori.

D’aquesta manera la línia que uneix la ciutat de Lleida amb Balaguer passarà a anomenar-se RL1 i la línia entre Lleida i La Pobla de Segur serà la RL2.

També es faran lleugeres modificacions dels horaris amb l’objectiu de millorar les connexions dels trens d’FGC amb els trens Avant, que connecten Lleida amb Barcelona.

Aquests nous horaris seran possibles gràcies a la incorporació d’algunes estacions al sistema de parades facultatives, sota demanda de l’usuari. Així, Alcoletge, Sant Llorenç de Montgai, Àger i Cellers s’afegiran al conjunt de set parades que actualment funcionen amb aquest sistema que permet reduir el temps de viatge i estalviar energia. Tots els horaris es poden consultar al web lleidalapobla.fgc.cat o a l’aplicació per a mòbils d’FGC.

Tots aquests canvis, sumats a l’entrada en funcionament d’un nou enclavament a Balaguer, permetran reduir vuit minuts el temps de viatge del recorregut entre les estacions de Lleida – Pirineus i La Pobla de Segur, i reduir un minut el temps de viatge de les circulacions amb origen Lleida i destinació Balaguer.

Una línia en constant creixement

L’any 2017 ha certificat la bona acollida del nou model de gestió integral aplicat per FGC a la línia Lleida-La Pobla des del juliol de 2016. Així, la línia incrementa progressivament el seu nombre d’usuaris tancant l’any 2017 amb 191.421 viatgers. La confiança en el nou servei ferroviari s’ha traduït en un augment del 72% respecte l’any 2016, que es va tancar amb 111.241 viatgers.

http://premsa.gencat.cat/pres_fsvp/AppJ ... a-pobla.do

Image

Re: Notícies línia de La Pobla de Segur

Posted: Thursday 11/01/2018 19:53
by robertotlh
Sky wrote:FGC millora el servei a la línia Lleida-La Pobla

Modificacions dels horaris, la introducció de més parades facultatives i un nou enclavament a Balaguer permetran millorar els temps de viatge i el confort dels usuaris

A partir d’aquest dissabte dia 13 la línia entre Lleida i Balaguer s’anomenarà RL1 i la línia entre Lleida i La Pobla de Segur RL2


Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya (FGC) introduirà canvis a la línia Lleida-La Pobla a partir d’aquest dissabte, 13 de gener, amb l’objectiu de millorar el servei ferroviari que s’ofereix actualment. Aquestes modificacions en el servei s’apliquen d’acord amb les propostes de millora manifestades per la Comissió de Seguiment del servei Lleida – La Pobla de Segur – Esterri d’Àneu, formada pels ajuntaments, el Consell Comarcal i els agents econòmics i socials del territori.

D’aquesta manera la línia que uneix la ciutat de Lleida amb Balaguer passarà a anomenar-se RL1 i la línia entre Lleida i La Pobla de Segur serà la RL2.

També es faran lleugeres modificacions dels horaris amb l’objectiu de millorar les connexions dels trens d’FGC amb els trens Avant, que connecten Lleida amb Barcelona.

Aquests nous horaris seran possibles gràcies a la incorporació d’algunes estacions al sistema de parades facultatives, sota demanda de l’usuari. Així, Alcoletge, Sant Llorenç de Montgai, Àger i Cellers s’afegiran al conjunt de set parades que actualment funcionen amb aquest sistema que permet reduir el temps de viatge i estalviar energia. Tots els horaris es poden consultar al web lleidalapobla.fgc.cat o a l’aplicació per a mòbils d’FGC.

Tots aquests canvis, sumats a l’entrada en funcionament d’un nou enclavament a Balaguer, permetran reduir vuit minuts el temps de viatge del recorregut entre les estacions de Lleida – Pirineus i La Pobla de Segur, i reduir un minut el temps de viatge de les circulacions amb origen Lleida i destinació Balaguer.

Una línia en constant creixement

L’any 2017 ha certificat la bona acollida del nou model de gestió integral aplicat per FGC a la línia Lleida-La Pobla des del juliol de 2016. Així, la línia incrementa progressivament el seu nombre d’usuaris tancant l’any 2017 amb 191.421 viatgers. La confiança en el nou servei ferroviari s’ha traduït en un augment del 72% respecte l’any 2016, que es va tancar amb 111.241 viatgers.

http://premsa.gencat.cat/pres_fsvp/AppJ ... a-pobla.do

Image
La denominació RLX denota que passen a formar part del paraigües de gestió de rodalies de Catalunya i FGC serà només l operador? O segueixen sent 100% linies FGC i es només una qüestió de nomenclatura?

Re: Notícies línia de La Pobla de Segur

Posted: Thursday 11/01/2018 22:28
by Carlos González
FGC ja diria jo que controla el servei, sinó, perquè creus que hi han trens nous??