Re: Notícies línia de La Pobla de Segur
Posted: Monday 05/08/2019 8:04
Ferrocarrils renova per 2,8 milions cinc túnels de la línia de la Pobla
Ferrocarrils de la Generalitat ha adjudicat per 2,8 milions la renovació de cinc túnels més de la línia de la Pobla de Segur. Els treballs permetran renovar les vies en cinc dels quaranta-dos passos soterrats que hi ha en tot el traçat de la línia entre Lleida i la Pobla de Segur.
En total es canviaran 2.475 metres de via i s’instal·laran fins a 3.000 travesses noves de formigó. Aquesta actuació forma part dels treballs que se centren en els túnels i on es va començar a treballar fa més de dos anys.
Es tracta dels túnels dels Homes Morts; Monares; Barcerada; Talarn i Sant Antoni, ubicats entre el municipi d’Àger i el de Tremp i els treballs preveuen la construcció d’una via de baixador a l’estació de Tremp que tindrà una longitud de cent metres amb una desviació en direcció cap a la Pobla de Segur. La zona de càrrega i descàrrega també se situarà al costat de l’estació de Tremp.
El projecte contempla també l’aixecament de les vies, retirar les velles travesses de fusta i la resta d’elements d’aquesta infraestructura, que se substituiran per altres de nous. Així mateix, també es canviarà tot el balast d’aquests dos quilòmetres i mig de traçat. A banda dels treballs a la via també s’actuarà en el drenatge dels túnels i la neteja de les cunetes.
Els treballs tenen un termini de sis mesos i els operaris podran treballar cada dia de la setmana, fins i tot els dissabtes, diumenges i festius. Aquests horaris de treball podran afectar els dels trajectes de la línia de passatgers, en funció de les necessitats de Ferrocarrils de la Generalitat, que vol augmentar la seguretat de la línia i per fer-ho porta a terme diverses actuacions en aquest sentit, tant en la via com en la reducció de la perillositat dels vint-i-un passos a nivell que hi ha en aquest traçat de Lleida a la Pobla de Segur.
A l’espera del nou tren per millorar els trajectes
El tren de la Pobla va superar l’any passat la xifra de 230.000 viatgers i Ferrocarrils espera l’arribada d’un nou comboi per a la línia. Serà el tercer, se sumarà als dos actuals, estrenats el juliol del 2016, i permetrà que les operacions periòdiques de manteniment dels combois no afectin el servei, ja que actualment queda reduït temporalment si falta una de les dos màquines. El termini d’entrada en servei d’aquest nou tren és el 2020 i l’objectiu de FGC és també millorar horaris i trajectes d’aquesta línia. L’adquisició del nou tren va quedar paralitzada la tardor del 2017 després de l’aplicació de l’article 155 pel procés independentista. Els tràmits es van reprendre l’any 2018 i es va tornar a iniciar la licitació per autoritzar la compra del comboi. La compra d’una nova unitat va ser avalada per l’increment en la demanda que ha experimentat la línia durant els últims anys. Els dos altres trens van costar 9,4 milions.
https://www.lleida.com/noticia_canal/fe ... e-la-pobla
Ferrocarrils de la Generalitat ha adjudicat per 2,8 milions la renovació de cinc túnels més de la línia de la Pobla de Segur. Els treballs permetran renovar les vies en cinc dels quaranta-dos passos soterrats que hi ha en tot el traçat de la línia entre Lleida i la Pobla de Segur.
En total es canviaran 2.475 metres de via i s’instal·laran fins a 3.000 travesses noves de formigó. Aquesta actuació forma part dels treballs que se centren en els túnels i on es va començar a treballar fa més de dos anys.
Es tracta dels túnels dels Homes Morts; Monares; Barcerada; Talarn i Sant Antoni, ubicats entre el municipi d’Àger i el de Tremp i els treballs preveuen la construcció d’una via de baixador a l’estació de Tremp que tindrà una longitud de cent metres amb una desviació en direcció cap a la Pobla de Segur. La zona de càrrega i descàrrega també se situarà al costat de l’estació de Tremp.
El projecte contempla també l’aixecament de les vies, retirar les velles travesses de fusta i la resta d’elements d’aquesta infraestructura, que se substituiran per altres de nous. Així mateix, també es canviarà tot el balast d’aquests dos quilòmetres i mig de traçat. A banda dels treballs a la via també s’actuarà en el drenatge dels túnels i la neteja de les cunetes.
Els treballs tenen un termini de sis mesos i els operaris podran treballar cada dia de la setmana, fins i tot els dissabtes, diumenges i festius. Aquests horaris de treball podran afectar els dels trajectes de la línia de passatgers, en funció de les necessitats de Ferrocarrils de la Generalitat, que vol augmentar la seguretat de la línia i per fer-ho porta a terme diverses actuacions en aquest sentit, tant en la via com en la reducció de la perillositat dels vint-i-un passos a nivell que hi ha en aquest traçat de Lleida a la Pobla de Segur.
A l’espera del nou tren per millorar els trajectes
El tren de la Pobla va superar l’any passat la xifra de 230.000 viatgers i Ferrocarrils espera l’arribada d’un nou comboi per a la línia. Serà el tercer, se sumarà als dos actuals, estrenats el juliol del 2016, i permetrà que les operacions periòdiques de manteniment dels combois no afectin el servei, ja que actualment queda reduït temporalment si falta una de les dos màquines. El termini d’entrada en servei d’aquest nou tren és el 2020 i l’objectiu de FGC és també millorar horaris i trajectes d’aquesta línia. L’adquisició del nou tren va quedar paralitzada la tardor del 2017 després de l’aplicació de l’article 155 pel procés independentista. Els tràmits es van reprendre l’any 2018 i es va tornar a iniciar la licitació per autoritzar la compra del comboi. La compra d’una nova unitat va ser avalada per l’increment en la demanda que ha experimentat la línia durant els últims anys. Els dos altres trens van costar 9,4 milions.
https://www.lleida.com/noticia_canal/fe ... e-la-pobla