Page 129 of 135

Re: Unió de les dues xarxes de tramvia i reforma Diagonal

Posted: Monday 18/05/2020 14:42
by 122-042-132
Us Recordo que la Sagrada Família és una fundació privada, no hi ha cap diner ni ajuda de cap estament oficial. què facin el que bonament vulguin. Salut!

Re: Unió de les dues xarxes de tramvia i reforma Diagonal

Posted: Monday 18/05/2020 15:04
by 122-042-132
L'argument de l'alcadessa és, com sempre, patètic.
- Primera, no crec que l'Ajuntament de Barcelona hagi tingut grans despeses amb la pandèmia; l'alcaldessa, s'ha passat aquests dos mesos demanan a les altres administracions que resolguessin els problemes.

- Segona; Pocs diners hi posava l'Ajuntament de Barcelona en les obres del tramvia; qui el paga és la Generalitat i l'ATM, i cal veure sí finalment la gestió serà pública o privada, com fins ara.

i - Tercera, precisament en moments difícils, les administracions han d'impulsar l'obra pública per donar, quan més feina, millor.

Malauradament a l'Ajuntament de Barcelona (els seus màxims dirigents) són tant mediocres actualment, i sap tant de greu!. Salut!

Re: Unió de les dues xarxes de tramvia i reforma Diagonal

Posted: Monday 18/05/2020 16:44
by davroca5
L'Ajuntament havia de pagar el cost de les obres d'urbanització, que no eren precisament barates. En qualsevol cas opino que els motius que argumenten son força ridículs, més en un moment on totes les administracions (des de la catalana fins l'espanyola i l'europea) estan apostant per sortir de la crisi gastant en projectes sostenibles gràcies a línies de crèdit hiper rentables. Per tant, no s'entenen aquests motius per dir no al tramvia ara mateix. Estic segur que darrera hi ha algú pressionant per a que no es faci, i segur que dels socis de govern...

Re: Beth Galí: “Vull el tramvia pels tres eixos de Cerdà"

Posted: Monday 25/05/2020 14:57
by 122-042-132
Entrevista d'El Nacional, a la arquitecta Beth Galí

Beth Galí, arquitecte, urbanista i dissenyadora, expresidenta del FAD, forma part del col·lectiu professional que han conformat el “model Barcelona” impulsat pels ajuntaments socialistes i que va tenir el zenit en els Jocs Olímpics del 92. Viu el confinament a cavall entre l’estudi d’arquitectes, reobert aquests dies, i casa seva. “És una meravella treballar a casa. Encara que al final fas més hores, pots fer altres coses, com tocar el cello”. En les hores de passeig reglamentat ha vist “una Barcelona que és una meravella, ens ha fet més feliços... no dic que la ciutat hagi d’estar buida. Tots diem ´com ho trobarem a faltar!´ Hem d’anar cap aquí”.
És moment de repensar Barcelona? “Aquesta pandèmia ha arribat en un moment molt oportú perquè ha sigut, jo en dic un accelerador de partícules, que de fet ja estaven latents com la pacificació de la ciutat, i que ara s’han posat d’evidència”. A Alemanya està treballant en un projecte amb les grans empreses automobilístiques perquè facin cotxes més nets i menys sorollosos. “Ja s’ha acabat això de que l’urbanista pensi la ciutat només des del seu àmbit”. Per això, “ara que no tenim cotxes, l’Ajuntament de Barcelona hauria de caminar cap a la pacificació de treure carrils i motos de les voreres, aquesta es la relació causa-efecte. Fem-ho ara, en calent, abans no s’acabi el confinament”.
Autora del parc i biblioteca Joan Miró, la zona de banys del Fòrum o el Fossar de la Pedrera a Montjuïc, aquesta urbanista companya d’Oriol Bohigas considera que “ara venim d’uns anys en què no s’ha fet res” I en lloc de plans urbanístics que són processos feixucs, prefereix obres petites que pugui ser projectades, fetes i construïdes en poc temps. “En un any podríem tenir espais estratègics escampats pels barris de Barcelona en condicions de ser viscuts. Comença a haver iniciatives en aquesta línia, molt a la vora del ciutadà, que creen teixit urbà”.

Beth Galí és molt partidària del tramvia de la Diagonal, “quasi és un vici”. Al seu entendre, hauria d’haver tres grans línies, “que són les tres grans vies de Cerdà sud, nord, oest: Diagonal, Gran Via i Meridiana, que funcionarien com el tren de l’extraradi de Paris”. Però, alerta: “Aquest tema no hauria d’estar contaminat per la política”.

Re: Unió de les dues xarxes de tramvia i reforma Diagonal

Posted: Wednesday 29/07/2020 15:06
by metring
https://ajuntament.barcelona.cat/premsa ... amviaries/

Janet Sanz i Damià Calvet expliquen novetats sobre la unió de les dues xarxes tramviàries

29/07/2020

Dimecres 29 de juliol, a les 16.00 hores, la tinenta d’alcaldia d’Ecologia, Urbanisme, Infraestructures i Mobilitat, Janet Sanz, i el president de l’Autoritat del Transport Metropolità (ATM) de Barcelona i conseller de Territori i Sostenibilitat, Damià Calvet, explicaran de forma telemàtica novetats sobre el projecte d’unió de les dues xarxes tramviàries.

El director general de l’ATM, Pere Torres, també hi serà present per resoldre qualsevol dubte o consulta que pugui sorgir.

Aquells mitjans que tinguin interès en assistir-hi, hauran d’escriure un correu a mvancells@atm.cat i se’ls facilitarà l’enllaç a la plataforma des d’on es durà a terme la compareixença.

Les qüestions que puguin sorgir durant el decurs de la mateixa, seran ateses en finalitzar les intervencions per ordre de sol·licitud de torn de paraula aixecant la mà virtualment.

La sessió serà enregistrada i les imatges estaran disponibles. Si algun mitjà hi està interessat, les podrà sol·licitar a mvancells@atm.cat.

Re: Unió de les dues xarxes de tramvia i reforma Diagonal

Posted: Wednesday 29/07/2020 16:45
by metring

Re: Unió de les dues xarxes de tramvia i reforma Diagonal

Posted: Wednesday 29/07/2020 17:27
by Railjet OBB

Re: Unió de les dues xarxes de tramvia i reforma Diagonal

Posted: Saturday 12/12/2020 11:27
by Railjet OBB
Colau pacta amb ERC la connexió del tramvia per la Diagonal, que començarà el 2021

L'Ajuntament i l'ATM aportaran 108 M € per allargar el Trambesòs de Glòries fins al passeig de Sant Joan i la gestió seguirà sent privada fins al 2032.

El govern d’Ada Colau i Jaume Collboni ha tancat un acord amb el grup d’ERC que lidera Ernest Maragall a Barcelona per iniciar les obres del tramvia per la Diagonal la tardor del 2021. En una primera fase, s’allargarà de Glòries fins a l’estació de Verdaguer (passeig de Sant Joan). La inversió prevista supera els 108 M €, que assumiran l’Ajuntament i l’Autoritat del Transport Metropolità (ATM).

De fet, l’acord amb ERC ha permès tancar un conveni entre el consistori i l’ATM que descriu què farà cadascú i quant aportarà. L’Ajuntament s’encarregarà de la urbanització de la Diagonal i de la part afectada a les Glòries per valor de 56,2 M €. Per la seva banda, l’ATM (participada per la Generalitat, l’Ajuntament i l’AMB) pagarà les vies, la catenària i els trens, per valor de 52,4 M €.

Image

En aquest primer tram, d’1,8 quilòmetres, hi haurà tres parades noves: Monumental, Sicília i Verdaguer. L’estació de Glòries es reubicarà en un nou intercanviador amb l’L1 del metro just davant del Museu del Disseny. L’Ajuntament preveu portar a votació el projecte d’urbanització de la Diagonal en la propera Comissió d’Urbanisme, i que el ple del 23 de desembre aprovi el conveni amb l’ATM.

Per on passarà el tramvia?

Entre Glòries i el carrer de Marina, en què hi ha una rambla al mig, el projecte d’urbanització preveu que el tramvia passi pels laterals i les voreres s’ampliaran amb un sol carril per al trànsit privat. Des de Marina fins a Girona, circularà pel tronc central al costat d’un carril bici. El trànsit privat quedarà relegat als laterals, que tindran voreres més amples com en el tram ja reformat entre Francesc Macià i el passeig de Gràcia.

La gestió no serà 100 % pública fins al 2032.

Una de les condicions que ERC sempre ha posat per donar el sí al tramvia és que la gestió fos 100 % pública. Ara, l’explotació del Trambaix i el Trambesòs està en mans privades i les administracions tenen poc pes. El conveni amb l’ATM es compromet a incrementar el percentatge públic i que la gestió de tota la xarxa tramviària sigui 100 % pública quan vencin les concessions actuals, previst pel 2032.

A més, fruit del conveni, l’ATM i l’Ajuntament es comprometen a ajustar la tarifa tècnica (el que paguen les administracions a l’operador privat per cada viatger) perquè l’ampliació del tramvia no aporti més beneficis a les empreses concessionàries. També es buscarà que la rendibilitat que generi la nova línia recaigui en el sector públic, que és qui n’haurà finançat la construcció (a diferència de la xarxa actual).

https://beteve.cat/mobilitat/colau-pact ... cara-2021/

Re: Unió de les dues xarxes de tramvia i reforma Diagonal

Posted: Monday 08/03/2021 16:23
by uriol108
Un vídeo en anglès que analitza el Tram de Barcelona :



https://www.youtube.com/watch?v=QsiMTwY2c8w

Re: Unió de les dues xarxes de tramvia i reforma Diagonal

Posted: Monday 08/03/2021 19:31
by Renfe445
82FD3CEA-B3D4-4033-A2BC-231037DACE2C.jpeg
82FD3CEA-B3D4-4033-A2BC-231037DACE2C.jpeg (122.47 KiB) Viewed 11772 times
No sembla irònic?

Re: Unió de les dues xarxes de tramvia i reforma Diagonal

Posted: Saturday 20/03/2021 22:10
by 122-042-132
Setmana decisiva per a l’avanç de la unió de la xarxa de tramvies per la Diagonal. L’aprovació definitiva de dos projectes permetrà començar a la tardor les obres d’urbanització del primer tram de la prolongació del tramvia, entre Glòries i Verdaguer. La comissió de governde l’Ajuntament de Barcelona té previst aprovar avui de forma definitiva el projecte d’urbanització Canòpia-Àmbit Tramvia per un import de 21,4 milions d’euros. Aquest projecte comprèn el recorregut del tramvia al tram entre els carrers de Castillejos i Badajoz, al seu pas per la plaça de les Glòries, i també l’avinguda Diagonal entre Castillejos i Cartagena. Preveu l’actuació sobre el costat Llobregat de la rambla dels Encants entre l’avinguda Diagonal i el carrer de Casp; inclou un intercanviador de transport públic situat davant de la façana del Museu del Disseny de Barcelona, i es preveu la urbanització associada a la connexió provisional dels tramvies amb les vies actuals de l’avinguda Diagonal i la Gran Via de les Corts Catalanes. El projecte també inclou la urbanització d’un tram de l’avinguda Meridiana i el carrer Àlaba, per permetre la connexió amb la línia T4 del tramvia.

Mès informació

https://www.elpuntavui.cat/territori/ar ... vanca.html

Re: Unió de les dues xarxes de tramvia i reforma Diagonal

Posted: Sunday 21/03/2021 15:24
by TECliège
Ja ha sortit a licitacio la Direccio de les Obres.

https://contractaciopublica.gencat.cat/ ... 8&lawType=

Al ftp que surt a eixa pàgina us podeu baixar tot el projecte. Suposo que la licitacio de les obres sortirà en pocs dies. Sembla que aquest cop va de debò

Re: Unió de les dues xarxes de tramvia i reforma Diagonal

Posted: Friday 18/06/2021 1:29
by Ecomobisostrans
Ampliació del tramvia entre Sant Adrià de Besòs i el Port de Badalona. Estudi Informatiu Desembre 2020 https://doc.atm.cat/ca/_dir_xarxa_tramv ... ortBDN.pdf

Molt interessant, inclou també la unió per la Diagonal, i l'esquema de línies resultant.

Re: Unió de les dues xarxes de tramvia i reforma Diagonal

Posted: Friday 18/06/2021 13:01
by França451
El esquema de líneas no me gusta. Se limitan a poner tropecientas líneas por el mismo sitio, una a Gorg por Gran Vía y otra a Sant Adrià por Diagonal. Primero se cargaron la relación directa Gorg-Sant Adriá por La Mina y ahora se cargan la relación directa Glòries-Sant Adrià por La Mina. Y crean lo que hasta ahora no existía, que era subir por Diagonal hasta el campus universitario y subir a Gorg por La Mina. Tienen ocho líneas: creo que son más que suficientes para hacer las tres alternativas: la T7 en vez de ser una lanzadera Ciutadella-Glòries, se puede aprovechar para ir por Gran Vía y bajar desde Parc del Besòs a Sant Adrià por La Mina. Y de las líneas refuerzo que salen de Bon Viatge dejar una de Bom Viatge a Sant Adrià y la otra que baje por Diagonal hasta Campus-La Mina y Gorg. Así la T8 se puede dejar para ir de Sant Adrià a Gorg y tenemos las tres alternativas por La Mina sin perjudicar a esa zona. Lo que plantean simplifica mucho, pero ojito con cómo queda la red en algunas zonas.

Lo de ampliar al Port de Badalona no me deja muy claro lo del trazado por Tres Chimeneas. Tienen que derribar ese muro y construir en ese solar y no sé por qué me da que al final en ese tramo harán vía única para el tram. Más que nada porque si aprovechan la carretera actual que hay, ese ancho no da para dos vías ni de coña. O amplían el ancho de la carretera o esto volverá a ser otro tramo de Can Jaumandreu a La Farinera. Así que ya sabéis: de tres o cuatro líneas que acaben en Sant Adriá, como mucho mucho mucho, dos llegarán al Port de Badalona.

Re: Unió de les dues xarxes de tramvia i reforma Diagonal

Posted: Sunday 20/06/2021 17:44
by Elefant
Parlant d'esquema de línies, se sap ja com quedaran amb el perllongament a verdaguer? Com que la T4 que va per Diagonal no es pot extendre a Verdaguer potser seria el moment de recuperar el concepte inicial de les línies de Gran Via baixant a Ciutadella, i la T4 anant tot per Diagonal...

Re: Unió de les dues xarxes de tramvia i reforma Diagonal

Posted: Sunday 20/06/2021 21:40
by Miquel
Ecomobisostrans wrote: Friday 18/06/2021 1:29 Ampliació del tramvia entre Sant Adrià de Besòs i el Port de Badalona. Estudi Informatiu Desembre 2020 https://doc.atm.cat/ca/_dir_xarxa_tramv ... ortBDN.pdf

Molt interessant, inclou també la unió per la Diagonal, i l'esquema de línies resultant.
Ostres, jo pensava que la prolongació era fins l'estació de Rodalies de Badalona :|

Re: Unió de les dues xarxes de tramvia i reforma Diagonal

Posted: Sunday 20/06/2021 23:20
by Carlos González
Miquel wrote: Sunday 20/06/2021 21:40 Ostres, jo pensava que la prolongació era fins l'estació de Rodalies de Badalona :|
I en les al·legacions per part de l'AMB amb el PMMU al·leguen fer l'ampliació del tramvia fins a l'estació de Rodalies de Badalona.

Re: Unió de les dues xarxes de tramvia i reforma Diagonal

Posted: Thursday 24/06/2021 23:05
by Carlos González
Una pregunta... el moment que hi hagi tramvia a tota la Diagonal... com serà l'explotació del recorregut?

Els últims plans d'explotació proposàven fer-ho d'una manera determinada, però en un termòmetre que vaig veure al Skyscrapercity que ara ha desaparegut aquesta imatge es mostrava la idea per fer els recorreguts de les línies que hi haurien.

Si al final serà així com el termòmetre original, la T1 i T2 anirien cap a la Diagonal acabant a l'estació de Sant Adrià, la T3 seria acabada fins a les Glòries, la T4 començaria a Ernest Lluch i acabaria amb Gorg passant per el traçat de Gran Via, i la T5 passaria per la Ciutadella fent primer part del recorregut de la Diagonal passant per la Mina i acabant a Gorg

Re: Unió de les dues xarxes de tramvia i reforma Diagonal

Posted: Thursday 24/06/2021 23:38
by TECliège
A la Memòria dell Projecte "Connexió del Trambaix i Trambesòs. Implantacio d'una Xarxa Tramiària Unificada. Projecte Executiu de Transport. Fase 1: Pl. Glòries - Girona (Verdaguer) ", que esta penjat al portal de Contractació, ja que actualment està en fase de licitació, menciona un "Avantprojecte d'Explotació" redactat per IGEROP per l'ATM al 2018, d'on surt aquesta imatge:

Image

Però suposo que quan estigui feta tota la xarxa, hauran passat 10 anys així que ho tornaran a estudiar i ja veurem com acaba.

Re: Unió de les dues xarxes de tramvia i reforma Diagonal

Posted: Thursday 24/06/2021 23:49
by Carlos González
TECliège wrote: Thursday 24/06/2021 23:38 A la Memòria dell Projecte "Connexió del Trambaix i Trambesòs. Implantacio d'una Xarxa Tramiària Unificada. Projecte Executiu de Transport. Fase 1: Pl. Glòries - Girona (Verdaguer) ", que esta penjat al portal de Contractació, ja que actualment està en fase de licitació, menciona un "Avantprojecte d'Explotació" redactat per IGEROP per l'ATM al 2018, d'on surt aquesta imatge:

Image

Però suposo que quan estigui feta tota la xarxa, hauran passat 10 anys així que ho tornaran a estudiar i ja veurem com acaba.
Aquesta era l'última al·legació que vaig veure... ja me'n recordo, gràcies