Re: Perllongament d'FGC a Sabadell
Posted: Thursday 18/04/2013 18:00
Urbanisme
17/04/2013
18:53
El soterrament de les vies dels Catalans a Gràcia i Can Feu queda en suspens mentre no hi hagi finançament
El conseller Santi Vila ho ha confirmat durant una visita a les obres de Metro Sabadell. La tuneladora ‘Arraona’ ja ha començat a perforar el segon túnel de l’allargament dels Ferrocarrils a la ciutat
El soterrament de les vies dels Catalans a Gràcia i Can Feu queda en suspens mentre no hi hagi finançament
El conseller Santi Vila i l'alcalde Sánchez visiten les obres de Metro Sabadell a Ca n'Oriac
© Juanma Peláez
Núria García
El conseller de Territori i Sostenibilitat, Santi Vila, ha confirmat, aquest matí durant una visita a les obres de Metro Sabadell, que el soterrament de les vies dels Ferrocarrils de la Generalitat al seu pas pels barri de Gràcia i Can Feu quedarà en suspens, mentre no es generin les plusvàlues urbanístiques que han de finançar els treballs. “Salta a la vista que aconseguir el finançament per aquesta via té una dificultat ciclòpica en aquests moments, però quan l’economia millori haurem de reprendre un projecte que és prioritari per a la ciutat”, ha subratllat el conseller Santi Vila. L’Ajuntament i la Generalitat van signar un conveni, l’estiu passat, que establia que aquest soterrament s’havia de finançar a través de les plusvàlues generades de la requalificació d’uns terrenys entre Can Feu i el carrer Sobarber. Es calcula que el cost del projecte estaria situat al voltant dels 24 milions d’euros, tot i que la inversió l’haurà de concretar l’estudi informatiu del projecte, que la conselleria de Territori s’ha compromès a redactar en els pròxims mesos.
Sobre aquest tema, l’alcalde de Sabadell, Joan Carles Sánchez, ha explicat que el projecte ja s’havia modificat per tal de poder fer el soterrament en el moment que fos viable i ha assegurat que el consistori sabadellenc manté un compromís ferm amb aquest projecte: “Per nosaltres és estratègic perquè significaria treure de l’àmbit residencial l’únic tram de via a peu de carrer”. Per aquesta raó, el govern municipal continuarà treballant en el planejament urbanístic de la zona amb l’objectiu que tot estigui a punt en el moment que l’economia permeti executar aquest soterrament. “La nostra obligació és dotar de les condicions necessàries aquest projecte perquè tiri endavant, malgrat que nosaltres no podem controlar la situació econòmica”, ha assenyalat el regidor d’Urbanisme a la plaça Sant Roc, Josep Ayuso.
L’ES creu que el projecte es quedarà al calaix
L’Entesa per Sabadell (ES) ha lamentat que, finalment, s’hagin confirmat les seves tesis i el soterrament de les vies al pas per Gràcia i Can Feu hagi quedat en suspens. “Ja teníem sospites que el soterrament era difícil, però creiem que ara queda descartat perquè el conveni és inviable”, ha apuntat la portaveu dels civicopolítics, Virgínia Domínguez. En aquest sentit, Domínguez s’ha mostrat convençuda que si les obres no s’arriben a fer mai, s’haurà perdut una gran “oportunitat” i creu que el govern català hauria de prioritzar una actuació com aquesta, ja que les vies del tren suposen una barrera física pels veïns dels dos barris. Els entesistes apostaven perquè l’allargament dels Catalans i el soterrament es poguessin fer alhora.
La tuneladora ja excava el segon túnel
La tuneladora Arraona ja ha començat a perforar el segon túnel de l’allargament dels Ferrocarrils de la Generalitat a la ciutat. En els pròxims mesos, la màquina excavarà 2,9 quilòmetres de túnel, des del Parc del Nord fins a l’àmbit de Sabadell Estació, un recorregut que es completarà amb el tram de 700 metres de pantalles que ja s’ha executat, entre el Parc del Nord i Ca n’Oriac. Es preveu que el túnel estigui enllestit l’any que ve i, posteriorment, es procedirà a la col·locació de la via i la catenària, les instal·lacions i comunicacions, la senyalització i enclavaments i l’arquitectura de les estacions. “Aquesta és una de les poques infraestructures que l’executiu pot continuar tirant endavant i, malgrat les dificultats econòmiques, l’horitzó de 2016 és ben plausible”, ha remarcat el conseller de Territori, Santi Vila. El conseller ha subratllat que es manté el calendari previst, tot i l’aturada de les obres durant poc més d’un any per manca de finançament, i es preveu que els treballs puguin estar enllestits l’any 2015, mentre que l’entrada en funcionament de l’allargament s’espera per a l’any següent.
Paral·lelament, es continua treballant en els diferents àmbits de les estacions com l’Eix Macià-Creu Alta i la Plaça Major, mentre que, pròximament, començaran els treballs a l’estació i a la cua de maniobres de Ca n’Oriac. D’altra banda, també estan molt avançats els treballs en l’estació i la via provisionals de Sabadell Estació, així com l’obra civil de la plaça Espanya. En els pròxims dies, es convocarà la comissió de seguiment de les obres de Metro Sabadell, un projecte que suposarà la construcció d’un nou tram de 4,4 quilòmetres de longitud, compta amb un pressupost de 430 milions d’euros.
24 combois nous
Després de la visita a Sabadell, el conseller Santi Vila s'ha desplaçat fins a Rubí, al Centre Operatiu de Control dels FGC, on ha pogut veure de prop les noves unitats de tren adquirides per FGC per a la línia Barcelona- Vallès, és a dir, els trens que circularan per la prolongació de Sabadell i Terrassa. Es tracta de 24 combois fabricats a la planta d'Alstom de Santa Perpètua de Mogoda, que han suposat una inversió de 151 milions d'euros.
Segons el president dels FGC, Enric Ticó, són "els trens més moderns que es fabriquen actualment". Es tracta d'uns combois que incrementen en un 18% la capacitat d'usuaris. Les cabines de conducció tenen un disseny "absolutament revolucionari", ha afegit Ticó. Aquests trens aniran substituint els actuals de forma progressiva fins l'any 2015.
http://www.radiosabadell.fm/Noticies/El ... inancament
17/04/2013
18:53
El soterrament de les vies dels Catalans a Gràcia i Can Feu queda en suspens mentre no hi hagi finançament
El conseller Santi Vila ho ha confirmat durant una visita a les obres de Metro Sabadell. La tuneladora ‘Arraona’ ja ha començat a perforar el segon túnel de l’allargament dels Ferrocarrils a la ciutat
El soterrament de les vies dels Catalans a Gràcia i Can Feu queda en suspens mentre no hi hagi finançament
El conseller Santi Vila i l'alcalde Sánchez visiten les obres de Metro Sabadell a Ca n'Oriac
© Juanma Peláez
Núria García
El conseller de Territori i Sostenibilitat, Santi Vila, ha confirmat, aquest matí durant una visita a les obres de Metro Sabadell, que el soterrament de les vies dels Ferrocarrils de la Generalitat al seu pas pels barri de Gràcia i Can Feu quedarà en suspens, mentre no es generin les plusvàlues urbanístiques que han de finançar els treballs. “Salta a la vista que aconseguir el finançament per aquesta via té una dificultat ciclòpica en aquests moments, però quan l’economia millori haurem de reprendre un projecte que és prioritari per a la ciutat”, ha subratllat el conseller Santi Vila. L’Ajuntament i la Generalitat van signar un conveni, l’estiu passat, que establia que aquest soterrament s’havia de finançar a través de les plusvàlues generades de la requalificació d’uns terrenys entre Can Feu i el carrer Sobarber. Es calcula que el cost del projecte estaria situat al voltant dels 24 milions d’euros, tot i que la inversió l’haurà de concretar l’estudi informatiu del projecte, que la conselleria de Territori s’ha compromès a redactar en els pròxims mesos.
Sobre aquest tema, l’alcalde de Sabadell, Joan Carles Sánchez, ha explicat que el projecte ja s’havia modificat per tal de poder fer el soterrament en el moment que fos viable i ha assegurat que el consistori sabadellenc manté un compromís ferm amb aquest projecte: “Per nosaltres és estratègic perquè significaria treure de l’àmbit residencial l’únic tram de via a peu de carrer”. Per aquesta raó, el govern municipal continuarà treballant en el planejament urbanístic de la zona amb l’objectiu que tot estigui a punt en el moment que l’economia permeti executar aquest soterrament. “La nostra obligació és dotar de les condicions necessàries aquest projecte perquè tiri endavant, malgrat que nosaltres no podem controlar la situació econòmica”, ha assenyalat el regidor d’Urbanisme a la plaça Sant Roc, Josep Ayuso.
L’ES creu que el projecte es quedarà al calaix
L’Entesa per Sabadell (ES) ha lamentat que, finalment, s’hagin confirmat les seves tesis i el soterrament de les vies al pas per Gràcia i Can Feu hagi quedat en suspens. “Ja teníem sospites que el soterrament era difícil, però creiem que ara queda descartat perquè el conveni és inviable”, ha apuntat la portaveu dels civicopolítics, Virgínia Domínguez. En aquest sentit, Domínguez s’ha mostrat convençuda que si les obres no s’arriben a fer mai, s’haurà perdut una gran “oportunitat” i creu que el govern català hauria de prioritzar una actuació com aquesta, ja que les vies del tren suposen una barrera física pels veïns dels dos barris. Els entesistes apostaven perquè l’allargament dels Catalans i el soterrament es poguessin fer alhora.
La tuneladora ja excava el segon túnel
La tuneladora Arraona ja ha començat a perforar el segon túnel de l’allargament dels Ferrocarrils de la Generalitat a la ciutat. En els pròxims mesos, la màquina excavarà 2,9 quilòmetres de túnel, des del Parc del Nord fins a l’àmbit de Sabadell Estació, un recorregut que es completarà amb el tram de 700 metres de pantalles que ja s’ha executat, entre el Parc del Nord i Ca n’Oriac. Es preveu que el túnel estigui enllestit l’any que ve i, posteriorment, es procedirà a la col·locació de la via i la catenària, les instal·lacions i comunicacions, la senyalització i enclavaments i l’arquitectura de les estacions. “Aquesta és una de les poques infraestructures que l’executiu pot continuar tirant endavant i, malgrat les dificultats econòmiques, l’horitzó de 2016 és ben plausible”, ha remarcat el conseller de Territori, Santi Vila. El conseller ha subratllat que es manté el calendari previst, tot i l’aturada de les obres durant poc més d’un any per manca de finançament, i es preveu que els treballs puguin estar enllestits l’any 2015, mentre que l’entrada en funcionament de l’allargament s’espera per a l’any següent.
Paral·lelament, es continua treballant en els diferents àmbits de les estacions com l’Eix Macià-Creu Alta i la Plaça Major, mentre que, pròximament, començaran els treballs a l’estació i a la cua de maniobres de Ca n’Oriac. D’altra banda, també estan molt avançats els treballs en l’estació i la via provisionals de Sabadell Estació, així com l’obra civil de la plaça Espanya. En els pròxims dies, es convocarà la comissió de seguiment de les obres de Metro Sabadell, un projecte que suposarà la construcció d’un nou tram de 4,4 quilòmetres de longitud, compta amb un pressupost de 430 milions d’euros.
24 combois nous
Després de la visita a Sabadell, el conseller Santi Vila s'ha desplaçat fins a Rubí, al Centre Operatiu de Control dels FGC, on ha pogut veure de prop les noves unitats de tren adquirides per FGC per a la línia Barcelona- Vallès, és a dir, els trens que circularan per la prolongació de Sabadell i Terrassa. Es tracta de 24 combois fabricats a la planta d'Alstom de Santa Perpètua de Mogoda, que han suposat una inversió de 151 milions d'euros.
Segons el president dels FGC, Enric Ticó, són "els trens més moderns que es fabriquen actualment". Es tracta d'uns combois que incrementen en un 18% la capacitat d'usuaris. Les cabines de conducció tenen un disseny "absolutament revolucionari", ha afegit Ticó. Aquests trens aniran substituint els actuals de forma progressiva fins l'any 2015.
http://www.radiosabadell.fm/Noticies/El ... inancament