Page 14 of 25

Re: Perllongament d'FGC a Sabadell

Posted: Thursday 18/04/2013 18:00
by trainman
Urbanisme
17/04/2013
18:53


El soterrament de les vies dels Catalans a Gràcia i Can Feu queda en suspens mentre no hi hagi finançament
El conseller Santi Vila ho ha confirmat durant una visita a les obres de Metro Sabadell. La tuneladora ‘Arraona’ ja ha començat a perforar el segon túnel de l’allargament dels Ferrocarrils a la ciutat

El soterrament de les vies dels Catalans a Gràcia i Can Feu queda en suspens mentre no hi hagi finançament
El conseller Santi Vila i l'alcalde Sánchez visiten les obres de Metro Sabadell a Ca n'Oriac
© Juanma Peláez

Núria García


El conseller de Territori i Sostenibilitat, Santi Vila, ha confirmat, aquest matí durant una visita a les obres de Metro Sabadell, que el soterrament de les vies dels Ferrocarrils de la Generalitat al seu pas pels barri de Gràcia i Can Feu quedarà en suspens, mentre no es generin les plusvàlues urbanístiques que han de finançar els treballs. “Salta a la vista que aconseguir el finançament per aquesta via té una dificultat ciclòpica en aquests moments, però quan l’economia millori haurem de reprendre un projecte que és prioritari per a la ciutat”, ha subratllat el conseller Santi Vila. L’Ajuntament i la Generalitat van signar un conveni, l’estiu passat, que establia que aquest soterrament s’havia de finançar a través de les plusvàlues generades de la requalificació d’uns terrenys entre Can Feu i el carrer Sobarber. Es calcula que el cost del projecte estaria situat al voltant dels 24 milions d’euros, tot i que la inversió l’haurà de concretar l’estudi informatiu del projecte, que la conselleria de Territori s’ha compromès a redactar en els pròxims mesos.


Sobre aquest tema, l’alcalde de Sabadell, Joan Carles Sánchez, ha explicat que el projecte ja s’havia modificat per tal de poder fer el soterrament en el moment que fos viable i ha assegurat que el consistori sabadellenc manté un compromís ferm amb aquest projecte: “Per nosaltres és estratègic perquè significaria treure de l’àmbit residencial l’únic tram de via a peu de carrer”. Per aquesta raó, el govern municipal continuarà treballant en el planejament urbanístic de la zona amb l’objectiu que tot estigui a punt en el moment que l’economia permeti executar aquest soterrament. “La nostra obligació és dotar de les condicions necessàries aquest projecte perquè tiri endavant, malgrat que nosaltres no podem controlar la situació econòmica”, ha assenyalat el regidor d’Urbanisme a la plaça Sant Roc, Josep Ayuso.

L’ES creu que el projecte es quedarà al calaix
L’Entesa per Sabadell (ES) ha lamentat que, finalment, s’hagin confirmat les seves tesis i el soterrament de les vies al pas per Gràcia i Can Feu hagi quedat en suspens. “Ja teníem sospites que el soterrament era difícil, però creiem que ara queda descartat perquè el conveni és inviable”, ha apuntat la portaveu dels civicopolítics, Virgínia Domínguez. En aquest sentit, Domínguez s’ha mostrat convençuda que si les obres no s’arriben a fer mai, s’haurà perdut una gran “oportunitat” i creu que el govern català hauria de prioritzar una actuació com aquesta, ja que les vies del tren suposen una barrera física pels veïns dels dos barris. Els entesistes apostaven perquè l’allargament dels Catalans i el soterrament es poguessin fer alhora.

La tuneladora ja excava el segon túnel
La tuneladora Arraona ja ha començat a perforar el segon túnel de l’allargament dels Ferrocarrils de la Generalitat a la ciutat. En els pròxims mesos, la màquina excavarà 2,9 quilòmetres de túnel, des del Parc del Nord fins a l’àmbit de Sabadell Estació, un recorregut que es completarà amb el tram de 700 metres de pantalles que ja s’ha executat, entre el Parc del Nord i Ca n’Oriac. Es preveu que el túnel estigui enllestit l’any que ve i, posteriorment, es procedirà a la col·locació de la via i la catenària, les instal·lacions i comunicacions, la senyalització i enclavaments i l’arquitectura de les estacions. “Aquesta és una de les poques infraestructures que l’executiu pot continuar tirant endavant i, malgrat les dificultats econòmiques, l’horitzó de 2016 és ben plausible”, ha remarcat el conseller de Territori, Santi Vila. El conseller ha subratllat que es manté el calendari previst, tot i l’aturada de les obres durant poc més d’un any per manca de finançament, i es preveu que els treballs puguin estar enllestits l’any 2015, mentre que l’entrada en funcionament de l’allargament s’espera per a l’any següent.

Paral·lelament, es continua treballant en els diferents àmbits de les estacions com l’Eix Macià-Creu Alta i la Plaça Major, mentre que, pròximament, començaran els treballs a l’estació i a la cua de maniobres de Ca n’Oriac. D’altra banda, també estan molt avançats els treballs en l’estació i la via provisionals de Sabadell Estació, així com l’obra civil de la plaça Espanya. En els pròxims dies, es convocarà la comissió de seguiment de les obres de Metro Sabadell, un projecte que suposarà la construcció d’un nou tram de 4,4 quilòmetres de longitud, compta amb un pressupost de 430 milions d’euros.

24 combois nous
Després de la visita a Sabadell, el conseller Santi Vila s'ha desplaçat fins a Rubí, al Centre Operatiu de Control dels FGC, on ha pogut veure de prop les noves unitats de tren adquirides per FGC per a la línia Barcelona- Vallès, és a dir, els trens que circularan per la prolongació de Sabadell i Terrassa. Es tracta de 24 combois fabricats a la planta d'Alstom de Santa Perpètua de Mogoda, que han suposat una inversió de 151 milions d'euros.

Segons el president dels FGC, Enric Ticó, són "els trens més moderns que es fabriquen actualment". Es tracta d'uns combois que incrementen en un 18% la capacitat d'usuaris. Les cabines de conducció tenen un disseny "absolutament revolucionari", ha afegit Ticó. Aquests trens aniran substituint els actuals de forma progressiva fins l'any 2015.

http://www.radiosabadell.fm/Noticies/El ... inancament

Re: Perllongament d'FGC a Sabadell

Posted: Thursday 18/04/2013 23:30
by UT596001
Mai he entès la neccesitat de soterrar la línia al barri de Can Feu, un barri majoritàriament de cases baixes... però en la situació actual, que es continui planejant soterrar a Can Feu és directament un insult. Si jo fos de Can Feu em preocuparia molt més la permeabilitat de la Ronda Ibèria, sense anar més lluny...

Re: Perllongament d'FGC a Sabadell

Posted: Monday 22/04/2013 22:19
by 437.001
Fotos de les obres de perllongament dels FGC a Sabadell.
Em sembla que no són noves, tampoc sé si ja s´havien postejat.

Tretes de: http://www.infraestructures.cat/?page=a ... n&id=21877
Estació de Creu Alta-Eix Macià:

Image

Image

Image

Image

Image

Image

=============================================================


Estació de Sabadell-Nord (intercanviador amb Renfe):

Image

Image

Image

Image

Image

====================================================================


Estació de Plaça Major (la que ha de substituïr la de Sabadell-Rambla):

Image

Image

Image

Image

Image

Image

===============================================================


Estació de Ca N´Oriac (futur final de la línia):

Image

Image

Image

==================================================================================

Sabadell-Estació (on començarà el nou tram subterrani):

Image

Image

Image

Image

============================================================


Túnel des de Sabadell-Nord i tuneladora:

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Re: Perllongament d'FGC a Sabadell

Posted: Tuesday 23/04/2013 0:11
by UT596001
infraestructures.cat wrote:Image

Image
Aquestes dues fotos són bastant antigues. L'espai que es veu és de l'antiga via 4 de Sabadell-Estació, via que va quedar fora de servei farà uns 3 anys... allà es va fer una andana provisional, que es veu a mig acabar a la segona foto, i d'allà arrenca una via provisional que arriba gairebé fins a la Ronda de Can Feu, es va fer amb l'idea de fer acabar els trens provisionalment allà mentre es construïa l'estació de Sabadell-Estació subterrània, de manera que el tram Estació-Rambla quedaria fora de servei definitivament.

Re: Perllongament d'FGC a Sabadell

Posted: Tuesday 23/04/2013 2:08
by 437.001
Ja ho havia detectat, però per les fotos de Terrassa (cosa que em fa pensar que aquestes són de la mateixa època).
Crec haver llegit per aquí o algun altre lloc que a Terrassa ja hi ha via instal.lada i tot, que només falta catenària, senyalització, i acabar estacions.
A Sabadell evidentment van molt més endarrerits.

Re: Perllongament d'FGC a Sabadell

Posted: Friday 05/07/2013 15:30
by metring
http://premsa.gencat.cat/pres_fsvp/AppJ ... 7&idioma=0

Restriccions de trànsit per les obres de perllongament d'FGC a Sabadell


A partir de dilluns vinent, 8 de juliol, es tancarà el carrer Himàlaia (Ca n’Oriac) entre els carrers Collserola i Vinhamala, durant dues setmanes

Les obres de perllongament de la línia del Vallès d’FGC a Sabadell a l’entorn de la futura estació de Ca n’Oriac comportaran restriccions de trànsit a partir de dilluns vinent, 8 de juliol. En concret, els treballs de desviament d’un col·lector requeriran el tancament del carrer Himàlaia, en el tram comprès entre els carrers Collserola i Vinhamala, durant un període de dues setmanes.

Així, els vehicles que circulin pel carrer Himalàia podran girar pel carrer Alps o en algun dels anteriors. D’altra banda, les parades d’autobús de les línies urbanes L1, L80 i F3 en aquest carrer quedaran anul·lades. Els autobusos circularan pels carrers Caucas, Urals i Vinhamala.

Estat de les obres

La nova línia perllonganda d’FGC a Sabadell tindrà 4,4 quilòmetres i cinc estacions: quatre de nova construcció i l’actual Sabadell Estació, que se soterrarà i remodelarà. Les obres compten amb un pressupost d’uns 430 MEUR. Actualment, s’està excavant el segon túnel del perllongament des de Parc del Nord fins a Sabadell Estació i continuen els treballs d’obra civil de les estacions.

Pel que fa al túnel, se n’han perforat 1,1 quilòmetres dels 2,9 previstos, que es completaran amb el tram de 700 metres entre pantalles, ja executat entre Parc del Nord i Ca n’Oriac. Les actuacions a portar a terme posteriorment són la col·locació de la via i la catenària, les instal·lacions i comunicacions, la senyalització, enclavaments i l'arquitectura de les estacions.

Image

Re: Perllongament d'FGC a Sabadell

Posted: Tuesday 09/07/2013 11:26
by metring
http://www.fgc.cat/downloads/notes_prem ... _Estiu.pdf

Aquest estiu es modifica el servei del Metro del Vallès amb motiu de les obres de perllongament d’aquesta línia

(Tota la informació a l'enllaç, que no veieu què complicat copiar aquest pdf :x )

Re: Perllongament d'FGC a Sabadell

Posted: Tuesday 09/07/2013 12:01
by alf_
Los cortes de Sabadell los veo muy lógicos, pero alguien sabe que harán en Sant Cugat?

Re: Propers talls del metro

Posted: Tuesday 09/07/2013 22:10
by raulitinbcn
Talls a l'estiu de FGC:
A partir del 13 de juliol i fins a mitjan setembre modificació del servei al Metro del Vallès
Aquest estiu el servei de la línia Barcelona-Vallès es veurà modificat amb motiu de les obres de perllongament de la línia a Sabadell i Terrassa. Les alteracions s’iniciaran el dissabte 13 de juliol i duraran fins mitjan setembre. Les modificacions consistiran en:

Tram Sant Quirze – Sabadell Rambla (caps de setmana del 13 i 14, 27 i 28 de juliol)

Aquests caps de setmana es tallarà el servei de trens entre les estacions de Sant Quirze i Sabadell Rambla. Els clients disposaran d’un servei substitutori amb autobús amb parades pròximes a les tres estacions afectades (Sant Quirze, Sabadell Estació i Sabadell Rambla).

Tram Sabadell Estació – Sabadell Rambla (del 15 de juliol fins a mitjan setembre)

A més dels talls de servei dels caps de setmana abans esmentats, a partir del 15 de juliol i fins a mitjan setembre, el tall del servei de trens es farà només entre les dues estacions finals de Sabadell, és a dir, Sabadell Estació i Sabadell Rambla, i serà cobert també amb servei substitutori d’autobús.

Tram Sant Cugat-Volpelleres i Sant Cugat-Mira-sol (cap de setmana 24 i 25 d’agost)

A banda del tall de la línia S2 a Sabadell, el cap de setmana del 24 i 25 d’agost es produirà un tall del servei de tren en els trams entre les estacions de Sant Cugat i Volpelleres de la línia S2 i Sant Cugat i Mira-sol de la línia S1.

En qualsevol dels casos FGC oferirà un servei substitutori amb autobús per garantir la mobilitat dels clients i minimitzar les molèsties. Els serveis amb autobús realitzaran les mateixes parades que faria el servei de trens.

Disculpeu les molèsties.
Image

Re: Propers talls del metro

Posted: Saturday 13/07/2013 13:38
by Sokjo
Informació sobre el servei substitutori d'autobús que es podia trobar ahir a les estacions afectades:

Image

Image

Personalment no se com ha posat la parada substitutori tant lluny de l'estació de Sabadell Rambla, gairebé surt mes a compte anar a peu fins a Sabadell Estació...

I una curiositat sobre la informació a les pantalles de pròxims trens, a les pantalles posa S2 Sant Quirze i al teleindicador del tren S2 Sabadell.

P.D: Veient la informació que posa dies 13 i 14, entenc que el tall del servei s'hauria de produir el dia 13 al finalitzar el servei comercial (sobre la una de la matinada o així) però a les pantalles de l'estació indicava nomes el tren de les 23:15 com a últim tren, es a dir, crec que van fer el cavi a les dotze de la nit.

Re: Propers talls del metro

Posted: Saturday 13/07/2013 14:29
by raulitinbcn
Sokjo wrote:Informació sobre el servei substitutori d'autobús que es podia trobar ahir a les estacions afectades:

Image

Image

Personalment no se com ha posat la parada substitutori tant lluny de l'estació de Sabadell Rambla, gairebé surt mes a compte anar a peu fins a Sabadell Estació...

I una curiositat sobre la informació a les pantalles de pròxims trens, a les pantalles posa S2 Sant Quirze i al teleindicador del tren S2 Sabadell.

P.D: Veient la informació que posa dies 13 i 14, entenc que el tall del servei s'hauria de produir el dia 13 al finalitzar el servei comercial (sobre la una de la matinada o així) però a les pantalles de l'estació indicava nomes el tren de les 23:15 com a últim tren, es a dir, crec que van fer el cavi a les dotze de la nit.
Jo he estat fent fotos i tens tota la raó. L'estació i la parada queda molt lluny. Els autobusos substitutoris són de TUS.

Re: Perllongament d'FGC a Sabadell

Posted: Sunday 14/07/2013 16:33
by Sokjo
Avui m’he passat una estona per fer unes fotos a l’estació de Sabadell Estació i sorpresa, hi havia una maquina enderrocant un porxo de ciment que cobria les escales de baixada a les andanes i també han enderrocat l’escala fixa d’accés a les andanes 2 i 4. Per altra banda , la via 2 ja l’han retirat del tot. Sabeu si enderrocaran tota l’estació o només una part?
Més tard penjaré alguna fotografia.

Re: Perllongament d'FGC a Sabadell

Posted: Monday 15/07/2013 13:22
by Marcel Estadella
Dissabte hi havia sis vehicles a la llençadora, la major part O405N de les primeres séries i un o dos Citaros.

Si aconsegueixo carregar-ho us adjunto un plànol del recorregut que feien (i del que faran d'aqui a dues setmanes).

Els punts en negre son els punts de parada.

¿?

Posted: Monday 15/07/2013 19:13
by metring
http://www.lavanguardia.com/local/sabad ... ambla.html


Goteo de usuarios en la estación de Sabadell Rambla a pesar de que los trenes no circulan


Un informador de los FGC ha explicado a los pasajeros que el tramo en la ciudad está interrumpido por las obras de prolongación | Un servicio de autobuses traslada a los usuarios de una a otra estación

Sabadell. (ACN). - Usuarios de los Ferrocarrils de la Generalitat (FGC) han ido apareciendo en la estación de Sabadell Rambla a lo largo de la mañana a pesar de que este lunes los trenes no circulaban. Los pasajeros se han encontrado con las persianas bajadas y un informador que les explicaba que el tramo entre Sabadell Rambla y Sabadell Estació no funcionará hasta mediados de septiembre por las obras de prolongación del Metro del Vallès en Sabadell y Terrassa.

Los usuarios que han hablado con ACN han explicado que desconocían esta afectación y algunos han tenido que avisar al trabajo de que llegarían tarde. Este lunes es el primer día laborable con afectaciones en el servicio de los FGC en el Vallès. Los cortes emprezaron el sábado.

El informador de los FGC emplazaba a los pasajeros a dirigirse a la plaza del Mercat, situada a unos 500 metros. Desde allí salía un autobús hacia Sabadell Estació cada seis minutos. Algunos usuarios hacían caso a las indicaciones, mientras que otros decidían ir andando hasta la otra estación. También había quién preferían llegar a su destino con RENFE.

Las personas que han hablado con ACN desconocían esta afectación y algunos se han quejado de la falta de información. Es el caso del Jose, que ha tenido que avisar de que llegaría tarde al trabajo. Susanna explicó que tampoco llegaría puntual a su puesto de trabajo. Ella sí que estaba al tanto de las afectaciones, pero creía que los cortes sólo se hacían el fin de semana. Isidre, por su parte, ha optado por utilizar RENFE para ir a Barcelona.

Las afectaciones ya habían empezado este fin de semana, con el corte de circulación de trenes entre la estación de Sant Quirze del Vallès y Sabadell Rambla. Este mismo corte se volverá a producir el fin de semana del 27 y 28 de julio.

Sea como sea, este lunes era el primer día laborable con incidencias. Desde hoy hasta mediados de septiembre, el servicio entre Sabadell Rambla y Sabadell Estació ha quedado interrumpido. Los clientes disponen de un autobús que enlaza las estaciones afectadas.

Afectaciones en Sant Cugat y Volpelleres
Por otra parte, el fin de semana del 24 y 25 de agosto se modificará el servicio entre las estaciones de Sant Cugat y Volpelleres de la línea S2 (Sabadell) y Sant Cugat y Mirasol de la línea S1 (Terrassa).

Re: Perllongament d'FGC a Sabadell

Posted: Sunday 28/07/2013 19:41
by Sokjo
Avui ja han enderrocat l’estació de Sabadell-Estació per complet, només queda una mica de túnel i poc més, al següent enllaç trobareu fotos que acabo de penjar al panoràmic on es poden observar les tasques d’enderroc en diferents dies. Cal dir que no han conservat res, ni cartells, ni llums ni res que s’hagués pogut reaprofitar, una llàstima.

http://www.panoramio.com/user/1707759?w ... d=93803325

Ara estic penjant a flickr un conjunt d’imatges on es pot comparar millor el progres casi diari de l’enderroc, al vespre o demà posaré l’enllaç.

Error meu :oops: , he editat l'enllaç, amb el chrome i sense iniciar sessió em surt la pàgina amb les fotos, espero que ara sí les pogueu veure.

Re: Perllongament d'FGC a Sabadell

Posted: Sunday 28/07/2013 19:43
by metring
D'això...Fotos de l'Arc de Triomf de París??

Re: Perllongament d'FGC a Sabadell

Posted: Sunday 28/07/2013 20:17
by gatvell
Una estació molt original, em recorda... no se...l'Arc de Triomf de Paris? :riure

Re: Perllongament d'FGC a Sabadell

Posted: Sunday 28/07/2013 21:24
by Sokjo
Com us havia dit anteriorment, podeu veure el progres de l’enderroc en quatre fotos, desde el dia 14 fins avui 28.

Image Dia 14/07/2013
Image Dia 17/07/2013
Image Dia 19/07/2013
Image Dia 20/07/2013
Image Dia 21/07/2013
Image Dia 24/07/2013
Image Dia 28/07/2013

Per cert, ja he arreglat l'enllaç del Panoramio, ara hauria de funcionar correctament.

Re: Perllongament d'FGC a Sabadell

Posted: Sunday 28/07/2013 21:32
by epuig29
Funciona correctament, si.

Pel que fa a les fotos, què es pot dir, l'han esmicolat en quatre dies! :o A veure si s'acaba tot el "metro" de Sabadell aviat i podem veure els resultats de tanta destrucció!

Re: Perllongament d'FGC a Sabadell

Posted: Thursday 05/09/2013 23:47
by trainman
Urbanisme
05/09/2013
20:01


Els trens tornaran a circular entre Sabadell-Estació i Sabadell-Rambla a partir del 12 de setembre
El servei es reprendrà coincidint amb l’inici del curs escolar. Territori ho ha confirmat a Ràdio Sabadell 94.6

Els trens tornaran a circular entre Sabadell-Estació i Sabadell-Rambla a partir del 12 de setembre
Imatge d'arxiu de Sabadell-Estació
© RS 94.6

Núria García

Els trens de la línia S2 dels Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya (FGC) recuperaran el servei habitual a partir de dijous que ve, 12 de setembre, després de dos mesos interromput per les obres de Metro Sabadell. El Departament de Territori i Sostenibilitat ho ha confirmat, aquesta mateixa tarda, a Ràdio Sabadell 94.6. Des d’aleshores, el tram entre Sabadell-Estació i Sabadell-Rambla no es podia fer amb tren i es cobria amb els autobusos llançadora que havia posat en marxa Transports Urbans de Sabadell (TUS), que transportaven els viatgers des del barri de Gràcia fins a la plaça del Mercat.


El tall del servei era necessari, segons van explicar en el seu moment els responsables de les obres, perquè les actuacions que s’havien de fer a Sabadell-Estació eren incompatibles amb la circulació de trens fins a Sabadell-Rambla. Ara com ara, l’estació provisional que ha de funcionar a Gràcia fins que l’allargament estigui acabat del tot ja s’ha habilitat i s’estan acabant de tancar alguns serrells per tal que es pugui reprendre el servei, coincidint amb l’inici del curs escolar, dijous de la setmana que ve. D’aquesta manera, els treballs avancen segons el calendari previst, ja que a final del mes d’agost, el director general d’Infraestructures de Mobilitat Terrestre de la Generalitat, Xavier Flores, ja va avançar, a aquesta emissora, que la circulació de trens entre les dues estacions tornaria a la normalitat al llarg del mes de setembre.

http://www.radiosabadell.fm/Noticies/El ... e-setembre