trenesrenfe123 wrote:
Victimisme? Potser victimisme el dels usuaris de Girona, que ja heu passat del pantalla i esteu al nivell de queixar-vos perquè els trens surten de les estacions de la R11 avançats. El ridícul màxim que em faltava per sentir. Però clar, després som els de la R16 els que ens queixem per tot.
Tot i que sembla un desajust d'alguns usuaris arran del canvi d'hora, és molt més greu que un tren surti abans d'hora que no pas que ho faci més tard. Si arriba tard, mira, farà tard però arriba. Però si marxa abans, adeu tren i tu et quedes allà com un ximple fins al proper servei.
trenesrenfe123 wrote:
Se'n diu repartiment equitatiu de les unitats de regionals, suposo que saps el què és, no? El més lògic és que el material de regionals es reparteixi per totes les línies de regionals de forma proporcional a la demanda i característiques de la línia. No és just que en segons quines franjes horàries vagin 2 449 gairebé buits a Girona mentre que els trens de la R16 gairebé sempre van plens, sigui el dia i la hora que sigui. El que no pot ser és que a la R16 tinguem marxes a 160 que les compleixen les 447, i a la R11 hi hagi alguns regionals amb marxes a 120/140 que les compleixen els 449.
El material ha d'anar allà on és més adequat. Les 449 per l'R3, l'R12, l'R13 i l'R14 pinten poc o res per ser uns trens molt grans. S'ha de diferenciar el voler el tren més nou chupi guai (no ho dic per tu en concret) amb el voler el material més adient.
Sobre les marxes no hi ha cap discussió, però les marxes de la R16 tant us hauria de fer que les faci una 448 que una 449 (i si m'apures, una 470). Jo el que veig es que hi ha queixa si no hi ha tren nou, quan l'important es que hi hagi un tren que compleixi l'horari a TOTES les estacions i de manera confortable i neta. Bremar perque no hi ha el tren modern ho veig infantil.
Ep, però entenc les queixes quan posen les 447 (que de fet, haurien d'estar focalitzades aquí les queixes), al ser uns trens que a nivell de comoditat és un retrocés molt notori, i no són capaces de complir l'horari al pas per TOTES les estacions (per molt que pel camí recuperi quan les consignes de ruta l'afavoreixen).
trenesrenfe123 wrote:
A la R16 ja tenim 2 449, al mateix preu que els altres regionals, en primer lloc perquè així ho estableix el contracte entre la Generalitat i Renfe, en segon lloc perquè les Terres de l'Ebre és on tenim les tarifes més altes de Catalunya per kilòmetre, i en tercer lloc perquè el servei és del mateix tipus, Regional Express.
A l'Ebre realment hi ha una tarificació diferent, o es que realment hi ha molta més distància fins al destí (Barcelona), fent que el preu (òbviament) sigui més alt? Realment no ho sé.
Però escolta, si teniu una tarificació diferent, ho puc entendre, però si es la mateixa. Escolta, és el que toca pagar. Tots hauriem de pagar el mateix per km recorregut. Com més lluny vius més pagues
I ep, no serà que la Generalitat no ha volgut tarificar-ho diferent pel sol fet de no generar més crispació amb un tema que vol tenir de la seva banda?
trenesrenfe123 wrote:
I per acabar, us demanaria a tots els usuaris de la fantàstica i paradisíaca R11 que deixéssiu l'enveja a part. Us haurieu d'alegrar, per exemple, que a la R16 tinguem 449 al mateix preu que 447, perquè potser algun dia l'haureu d'utilitzar i ja us agradarà que sigui més barat el preu del bitllet. És molt injust que, en comptes d'alegrar-vos dels pocs avantatges respecte d'altres línies que tenim a la R16, les critiqueu.
Insisteixo, a mi com a usuari de regionals (no pas de l'R11) tant em fa si ve una 470, que una 448 o una 449. Són trens per a aquests serveis. Per a què m'hauria d'alegrar que ve un tren d'aquesta sèrie (frikisme a banda), i es més, quin avantatge -REAL- tinc per usar una 449 i no una 448 més enllà de pijades de l'època moderna? (ep i sóc jove).
trenesrenfe123 wrote:Efecte contrari? Vas equivocat. Per si no ho sabies, protestant vam aconseguir el gener d'aquest any una reducció considerable de les tarifes, amb l'objectiu d'igualar-les a la mitjana de Catalunya (tot i que encara queda feina per fer). A més, hem aconseguit una nova freqüència a última hora de la tarda direcció Barcelona, la parada d'alguns Euromed a L'Aldea (una reivindicació històrica del territori), i més coses que sense la pressió ciutadana no s'haguessin fet. Només per això els usuaris del ferrocarril, siguin de la R16 o no, hauríem d'estar contents.
Espera espera, abans deies que tarfiquen diferent, però resulta que al Gener vau conseguir que us tarifiquessin diferent? Pagueu menys per Km que quan jo vaig a Tàrrega? Si això es cert em sembla que qui es posarà a bremar sóc jo. Quina barra.
La parada dels Euromed em sembla un pegot com una catedral, temps al temps.