Page 14 of 15

Re: Afectacions del coronavirus SARS-CoV-2 als transports

Posted: Wednesday 23/06/2021 9:13
by Fran-Ikarus
wefer wrote: Friday 18/06/2021 22:55 Sincerament, exceptuant les nits de Sant Joan i Cap d'Any, espero que NO torni el metro de nit. És una despesa absurda, no justificada per la quantitat de gent que en fa ús. per cert, m'agradaria saber quanta gent paga bitllet a aquelles hores. M'ho puc imaginar.
...i quanta gent porta mascareta (i ben posada) a aquelles hores, també

Re: Afectacions del coronavirus SARS-CoV-2 als transports

Posted: Thursday 24/06/2021 14:17
by adriaesc
wefer wrote: Friday 18/06/2021 22:55 Sincerament, exceptuant les nits de Sant Joan i Cap d'Any, espero que NO torni el metro de nit. És una despesa absurda, no justificada per la quantitat de gent que en fa ús. per cert, m'agradaria saber quanta gent paga bitllet a aquelles hores. M'ho puc imaginar.
Amb una millora dels NitBus, fent línies que calquin el metro, n'hi hauria més que suficient i estalviaríem diners que es podrien dedicar a coses més importants.
La manera com estan fetes les línies de NitBus fa que les persones que no vivim al centre triguem, per exemple, 45 minuts en NitBus per un trajecte de 10 minuts en metro. Si volem evitar accidents i que la gent pugui tenir esbarjo, amb NitBus no n'hi ha prou. La perifèria també existim i NitBus no és per a nosaltres.

Re: Afectacions del coronavirus SARS-CoV-2 als transports

Posted: Thursday 24/06/2021 15:10
by Renfe445
Home, el NitBus òbviament trigarà més en arribar a la teva destinació perquè no pot anar a 80 km/h sota terra, sense parar en semàfors ni tenir trànsit davant teu. Però tampoc ho exageraria tant, home si vius a Montcada puc entendre si et queixes que la N3 faci tota la volta per Ciutat Meridiana, però al final de tot és una qüestió personal, per tot el que he vist últimament em fa la sensació que totes les queixes són per falta d'empatia per la resta de ciutadans, recordem que el transport públic es de tots i quan fan canvis, algú li pot semblar malament però el veí que tens dos blocs amunt li sembla bé.

La perifèria ja fa temps que va deixar de ser perifèria i es pot veure perfectament com ha canviat el servei, només mira com es plantejava el nitbus l'any 91 i ara! :D

Re: Afectacions del coronavirus SARS-CoV-2 als transports

Posted: Thursday 24/06/2021 15:42
by França451
El tema es que existe una cosa llamada N0 Portal de la Pau-Colom, que nadie conoce y pocos usan. También es cierto que cuando estaba viviendo en Encants, para llegar a María Cristina antes de las 5:30 no podía coger el N0 de las 4:40 en Padilla sentido Mitre-Sants, ya que siempre siempre siempre llegaba tarde a Diagonal-Numancia y en el mejor de los casos tenía cinco minutos justos para llegar al bus de Igualada. Descubrí que cogiendo el N7, que baja hasta Plaza y vuelve a subir, llegaba antes. No recuerdo si el N7 llegaba a María Cristina o me dejaba también en Numancia. Ahora no recuerdo si cogía N1 y en Aribau-Gran Vía trasbordaba, creo al N7 o a otro, sé que por Sagrada Família estando un poco antes de la hora de paso del N0 por Padilla, llegaba antes a María Cristina y podía cazar el Monbus de las 5:30. Esa experiencia y alguna otra me valieron para darme cuenta de que el N0 va pisando huevos, y como decía el ex compañero alf, circula por Mitre siguiendo el clásico barcelonés: Parada+semáforo en rojo, por lo que desde el Hospital de Sant Pau iba contando las paradas donde no subía ni bajaba nadie, que es donde el bus cazaba el semáforo en verde y pasaba.

Re: Afectacions del coronavirus SARS-CoV-2 als transports

Posted: Thursday 24/06/2021 17:17
by Renfe445
Y todo esto se puede resumir en una frase: falta de información.

Els FGC deixaran d'obrir-se automàticament l'1 de juliol

Posted: Friday 25/06/2021 9:14
by 122-042-132
Els FGC deixaran d'obrir-se automàticament l'1 de juliol

Les portes dels trens dels Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya (FGC) deixaran d’obrir-se automàticament a partir de l’1 de juliol. L’empresa pública ha explicat que ha pres aquesta decisió “d’acord amb els requeriments de les autoritats sanitàries del transport”.

L’obertura automàtica de les portes per part dels maquinistes és una de les mesures que va prendre FGC arran de la pandèmia del coronavirus. L’objectiu era evitar que “el passatge no hagi de tocar les botoneres”.

FGC també recorda que la mascareta continua sent obligatòria als trens i estacions.
Coronavirus a Catalunya, en directe

https://beteve.cat/mobilitat/portes-tre ... ronavirus/

Re: Els FGC deixaran d'obrir-se automàticament l'1 de juliol

Posted: Sunday 04/07/2021 10:53
by Fran-Ikarus
122-042-132 wrote: Friday 25/06/2021 9:14 Els FGC deixaran d'obrir-se automàticament l'1 de juliol
He entrat al tema per escriure que al metro (si més no a la L2, que és gairebé l'únic que he utilitzat últimament) ja fa uns dies que han deixat d'obrir-les automàticament, i trobo aquesta informació d'FGC.

Bé, potser al metro n'hagin publicat una de similar a Internet (no ho he mirat), però pel que fa a les estacions i trens m'ho he trobat "empíricament" (amb gran sorpresa els dos primers cops, i assumint ja a partir del tercer que devien haver pres aquesta decisió). Pel que porto vist en aquests trajectes recents, molta gent s'ho està trobant igualment per sorpresa.

Per què aquests canvis no els incorporen al bucle de la megafonia, intercalats amb els sempiterns sobre carteristes?

Re: Afectacions del coronavirus SARS-CoV-2 als transports

Posted: Sunday 04/07/2021 14:01
by Ecomobisostrans
Als autobusos també, jo ahir tornava amb el V3 i al arribar vaig veure que no s'obria si no picava el botonet.

Re: Afectacions del coronavirus SARS-CoV-2 als transports

Posted: Sunday 04/07/2021 14:54
by Renfe445
A la línia 1 alguns trens encara obren portes automàticament, però la majoria ja no.
Fran-Ikarus wrote: Sunday 04/07/2021 10:53 Pel que porto vist en aquests trajectes recents, molta gent s'ho està trobant igualment per sorpresa.

Per què aquests canvis no els incorporen al bucle de la megafonia, intercalats amb els sempiterns sobre carteristes?
Doncs justament ho fan, ho he escoltat a unes quantes estacions de la línia 1.

Re: Afectacions del coronavirus SARS-CoV-2 als transports

Posted: Tuesday 06/07/2021 12:44
by França451
Ecomobisostrans wrote: Sunday 04/07/2021 14:01 Als autobusos també, jo ahir tornava amb el V3 i al arribar vaig veure que no s'obria si no picava el botonet.
Es curioso, el tema de TMB. Durante toda la pandemia cada vez que salía del bus picaba el botoncito. Supongo que es por dos motivos:

1: en ningún lugar visible de los que he visto se anunciaba que en buses con puertas de botón no se pícara, porque se abrían solas. Eso tendría que haberse informado, porque yo hasta hoy no me había enterado de que se abrían solas.
Y 2, derivado de eso y por la costumbre de picar el botoncito, yo picaba y sigo picando para salir. Si hay botón, en su momento se me enseñó que había que picar para salir, así que yo pico.
Asimismo en el Metro se informó en su momento que no se pícara, y que las puertas abrirían solas y por ese motivo, cuando se implantó eso dejé de picar. Y si ahora ha cambiado, pues toca picar.

Por cierto, un detalle que nadie ha visto: el hecho de que se quieran quitar de en medio las series de metro 2000, 3000 y 4000 es entre otras cosas porque tienen palanca de apertura de puertas que tienes que activar sí o sí ya que el conductor no puede abrir desde la cabina y por tanto hay que tocar por narices. (No sé si esto pasaba en las tres unidades, o en alguna sí funciona la apertura de puertas desde cabina, que yo recuerde, creo que ninguna de las tres unidades tiene esto, y las 2100 tampoco. Y espero de verdad espero que ahora no me salga nadie diciendo que por hacer esto y poner en peligro la salud pública mandamos estos trenes a la hoguera y sin dejar unidades preservadas. No seamos tan radicales, porfa, que el radicalismo en el tema de la pandemia ya me abbbbbbuuuuuuurrrrrrrrrrreeeeeeeeeeeee.

Re: Afectacions del coronavirus SARS-CoV-2 als transports

Posted: Tuesday 06/07/2021 14:53
by Renfe445
França451 wrote: Tuesday 06/07/2021 12:44
Por cierto, un detalle que nadie ha visto: el hecho de que se quieran quitar de en medio las series de metro 2000, 3000 y 4000 es entre otras cosas porque tienen palanca de apertura de puertas que tienes que activar sí o sí ya que el conductor no puede abrir desde la cabina y por tanto hay que tocar por narices. (No sé si esto pasaba en las tres unidades, o en alguna sí funciona la apertura de puertas desde cabina, que yo recuerde, creo que ninguna de las tres unidades tiene esto, y las 2100 tampoco. Y espero de verdad espero que ahora no me salga nadie diciendo que por hacer esto y poner en peligro la salud pública mandamos estos trenes a la hoguera y sin dejar unidades preservadas. No seamos tan radicales, porfa, que el radicalismo en el tema de la pandemia ya me abbbbbbuuuuuuurrrrrrrrrrreeeeeeeeeeeee.
Pues entonces ya no tendrá sentido porque ahora el usuario vuelve a abrir la puerta, cosa lógica para el aire acondicionado de los trenes.

Re: Afectacions del coronavirus SARS-CoV-2 als transports

Posted: Tuesday 06/07/2021 22:58
by Miquel
França451 wrote: Tuesday 06/07/2021 12:44
Ecomobisostrans wrote: Sunday 04/07/2021 14:01 Als autobusos també, jo ahir tornava amb el V3 i al arribar vaig veure que no s'obria si no picava el botonet.
Por cierto, un detalle que nadie ha visto: el hecho de que se quieran quitar de en medio las series de metro 2000, 3000 y 4000 es entre otras cosas porque tienen palanca de apertura de puertas que tienes que activar sí o sí ya que el conductor no puede abrir desde la cabina y por tanto hay que tocar por narices. (No sé si esto pasaba en las tres unidades, o en alguna sí funciona la apertura de puertas desde cabina, que yo recuerde, creo que ninguna de las tres unidades tiene esto, y las 2100 tampoco. Y espero de verdad espero que ahora no me salga nadie diciendo que por hacer esto y poner en peligro la salud pública mandamos estos trenes a la hoguera y sin dejar unidades preservadas. No seamos tan radicales, porfa, que el radicalismo en el tema de la pandemia ya me abbbbbbuuuuuuurrrrrrrrrrreeeeeeeeeeeee.
Es que aviam, ningú et pot dir això ja que aquests trens es retiren principalment per l'edat de tall dels clàssics 35 anys en que TMB considera que un tren és ferro, i evidentment l'amiant ha contribuït a tenir l'excusa perfecta per tirar-ho endavant sense cap oposició.

El tema palanqueta francament és indiferent, i la sentència dels 2000, 3000 i 4000 ja existia abans de l'arribada del virus.

És més, als 2100 no es pot obrir tampoc, i per si fos poc, als seus germans petits de la sèrie 500 tampoc, i que per més inri, tot i que les portes d'andana de L11 s'obren automàticament, les portes del tren les has d'obrir tu manualment amb la palanca. I així seguirà un bon grapat d'anys suposo.

Re: Afectacions del coronavirus SARS-CoV-2 als transports

Posted: Tuesday 13/07/2021 17:13
by Fran-Ikarus
La xarxa de #metrobcn tornarà a tancar a les 2 de la matinada els dissabtes. S’adapta el funcionament del suburbà a la limitació d’obertura de l’hostaleria, la cultura i els locals d’oci fins a les 0.30 hores com a màxim

http://ow.ly/1QcL50FuR93

Re: Afectacions del coronavirus SARS-CoV-2 als transports

Posted: Wednesday 08/09/2021 0:32
by Fran-Ikarus
wefer wrote: Friday 18/06/2021 22:55 Sincerament, exceptuant les nits de Sant Joan i Cap d'Any, espero que NO torni el metro de nit. És una despesa absurda, no justificada per la quantitat de gent que en fa ús. per cert, m'agradaria saber quanta gent paga bitllet a aquelles hores. M'ho puc imaginar.
Doncs sí:
https://www.elperiodico.cat/ca/barcelon ... t-12054833

Des d’aquest cap de setmana

El metro de Barcelona torna a funcionar la nit de dissabte a diumenge

Re: Afectacions del coronavirus SARS-CoV-2 als transports

Posted: Wednesday 08/09/2021 10:11
by davida
No tinc dades oficials pero jo crec que hi havia abans del Covid mes pasatgers al metro la nit de dissabte a diumenge de 3h a 5h que un diumenge al matí de 6h a 8h.
Curiosamente un diumenge de 6h a 8h no funcionen la majoria de lines d'autobús de TMB i les que circulen ho fan amb freqüencies superiors al Nitbus.

Re: Afectacions del coronavirus SARS-CoV-2 als transports

Posted: Wednesday 08/09/2021 10:44
by foronda 141
Curiosamente un diumenge de 6h a 8h no funcionen la majoria de lines d'autobús de TMB i les que circulen ho fan amb freqüencies superiors al Nitbus.
Això encara que sigui "off tòpic" es una de las coses que s'hauria de revisar, doncs cada línia te el seu horari i no permet fer transbordaments entre las pròpies línies de bus segons a quines hores.
Tindrien que funcionar totes amb el mateix horari, com el metro de 5 a 24, i aquesta hora enllaçar amb las del Nitbus de 24 a 5.

Re: Afectacions del coronavirus SARS-CoV-2 als transports

Posted: Friday 24/12/2021 9:33
by Fran-Ikarus
Tornem a l'horari nocturn restringit:

Barcelona retira las ampliaciones de los horarios del transporte público por el toque de queda
ATM ha rectificado su oferta de movilidad

El toque de queda avalado este jueves por el Tribunal Superior de Justicia de Cataluña (TSJC) ha llevado a la Autoridad del Transporte Metropolitano (ATM) de Barcelona a anular los servicios habituales de metro durante las noches de los días 25 y 31 de diciembre.

En un comunicado, la ATM ha informado de que esta es una de las medidas adoptadas para adaptar el horario del transporte público a las restricciones decretadas por el Govern en Cataluña.

Así, el servicio de metro finalizará a las 2:00 horas los días 25 y 31 de diciembre y también en las madrugadas de sábado a domingo, cuando suele funcionar toda la noche. El mismo horario se aplicará a los servicios de tranvía y Ferrocarriles de la Generalitat (FGC).

Re: Afectacions del coronavirus SARS-CoV-2 als transports

Posted: Thursday 09/06/2022 18:59
by Fran-Ikarus
La proporció de gent sense mascareta al metro, a certes hores, és tan alta (si més no en la L2, la més habitual en el meu cas), que ahir em vaig preguntar si és que ja havia decaigut l'obligació de portar-ne, al transport públic, i se m'havia passat la notícia, però acabo de comprovar que no és així.

Als autobusos és molt més excepcional trobar algú que vagi sense mascareta, tot i que si passem a valorar portar-la col·locada correctament o no, la cosa ja canvia una mica també.

Re: Afectacions del coronavirus SARS-CoV-2 als transports

Posted: Friday 10/06/2022 11:21
by Elefant
Potser la gent ja no té ganes d'obeïr una llei absurda?

Re: Afectacions del coronavirus SARS-CoV-2 als transports

Posted: Saturday 11/06/2022 21:15
by local
Elefant wrote: Friday 10/06/2022 11:21 Potser la gent ja no té ganes d'obeïr una llei absurda?
Per molt absurda que et sembli, aquesta llei està per complir-la.

I em sembla molt bé el que ha fet el conductor, no hi ha excuses per no ser persones responsables i cíviques. Després ens queixem d'altres bretolades... Posem-hi una mica de seny, si us plau.