Vaja, una cosa inesperada...
http://lhdigital.cat/web/digital-h/noti ... 23/7962094
Paralitzada la construcció de l'estació Ernest Lluch de la L5
Confirmat pel Departament de Territori i Sostenibilitat
Les obres de l'estació de Metro Ernest Lluch de la línia 5, aturades fa més de dos anys, no tenen data per tornar-se a posar en marxa. Així ho ha confirmat el Departament de Territori i Sostenibilitat. La situació econòmica de la Generalitat és la causa de la paralització del projecte.
Tot i que s’ha redactat el projecte per acabar l’interior de l’estació, amb un pressupost de dotze milions d’euros, el projecte no es podrà engegar per la situació financera de la Generalitat. De moment no hi ha data per reprendre les obres en no haver diners per aquest projecte.
Les obres de la nova estació de metro d’Ernest Lluch estan aturades des de principis de l’any 2011. Fins ara s’han invertit gairebé cinquanta milions d’euros que només han suposat per als veïns un nou enllumenat i unes voreres més amples.
Cinc anys de l’inici de les obres
Les obres de la nova estació de la línia 5, van començar a finals del 2008. Després de les primeres actuacions prèvies i el tall de la circulació de la calçada que es va perllongar durant molts mesos, tot va quedar aturat a partir del 2011.
Un 2011 que era l’any en què havia d’entrar en funcionament la nova estació. En aquell moment, des del departament de Política Territorial i Obres Públiques, es va negar qualsevol aturada. La realitat ha estat molt diferent. El projecte per acabar l’interior de la nova estació continuarà aturat sine die.
L’alcaldessa de L’Hospitalet, Núria Marín, ha dit que intentaran que aquesta obra s'inclogui en els pressupostos de la Generalitat del 2014 que ja han iniciat el tràmit parlamentari i que s'han d'aprovar a finals de desembre. "Volem que aquest tema es pugui abordar de forma ràpida. Continuarem insistint en la necessitat d’obrir l’estació, un equipament important per als veïns de L’Hospitalet”.
Marín ha destacat la importància de la nova estació. ”És una estació intermodal entre el metro de la línia 5 i el tramvia. Molts ciutadans, no només de la Porta Nord, necessitarien que aquesta estació es posés en marxa el més aviat possible”.
Els veïns també lamenten que les obres de la L5 es trobin paralitzades. Es queixen que les molèsties de les obres i el temps que han estat aturades no hagi servit de res. María Pérez ha mostrat la seva indignació.” No sabeu el que hem aguantat i total per a res. El metro no l’han obert. Molts diners invertits i al final estació tancada”.
Joana Solé ha afirmat que “aquí vivim molta gent i no tenir el metro és un problema i més, amb totes les obres que han fet. Ara ho tenim tot tapat i el metro no ha arribat”.
Retard en altres infraestructures a la ciutat
L’aturada de les obres de l’estació Ernest Lluch no són l’únic retard o incompliment per part de la Generalitat o de l’Estat pel que fa a les infraestructures a L’Hospitalet.
La línia 9 del metro havia d’entrar en funcionament l’any 2014. El Parlament va rebutjar, fa cinc mesos, dues resolucions que instaven a mantenir la data de l’any vinent per posar en marxa la línia que ha de travessar la ciutat de Nord a Sud i arribar a l’aeroport.
L’alcaldessa de L’Hospitalet, Núria Marín, va lamentar, en el seu moment, aquesta decisió del Parlament. Marín va dir que “la crisi econòmica no pot llastrar l’economia d’un país”. Se li va sumar l’Associació Empresarial de L’Hospitalet i el Baix Llobregat.
La línia 9 té l’horitzó posat en l’any 2017 però sense la garantia que estigui finalitzada en els propers quatre anys. Segons l’associació empresarial de la ciutat el retard en la posada en marxa d’aquesta línia “obre un futur incert en la competitivitat de l’Àrea Metropolitana i de Catalunya”.
L’Hospitalet també fa força anys que clama pel soterrament de les vies que divideixen en dos la ciutat. Un projecte de ciutat on totes les forces polítiques amb representació municipal estan d’acord amb la necessitat que té l’Hospitalet de soterrar la via de Vilanova i construir l’intercanviador de la Torrassa.
L’intercanviador permetria la connexió entre el tren i el metro amb efectes econòmics i socials positius immediats per a la ciutat. Un estudi fet per l’Institut Cerdà afirma que la realització d’aquests projectes suposaria una producció anual directa de 3.400 milions d’euros i 22.000 llocs de treball directes.