http://www20.gencat.cat/portal/site/Sal ... 0c1e0aRCRD
Nota: la continuació de la notícia, al tractar dun altre tema, la podeu trobar a http://transport.cat/viewtopic.php?f=7&t=8622
El conseller Nadal visita el perllongament de l’L2 de metro a Badalona i acorda la millora dels laterals de la C-31
El conseller de Política Territorial i Obres Públiques, Joaquim Nadal, ha visitat avui Badalona, per a informar sobre el terreny dels diversos projectes de millora del transport públic, la seguretat viària i l’habitatge assequible que el Govern està impulsant a la ciutat. En aquest sentit:
S’avança en el perllongament de l’L2 des de Pep Ventura, amb l’extracció de terres del nou tram de túnel de l’L2 que aproparà el metro al centre de la ciutat, així com amb la construcció de la coberta de la futura estació de Badalona Centre
Se signa un protocol per millorar els laterals C-31, entre el DPTOP i l’Ajuntament de Badalona, que preveu una inversió de 50 MEUR per a millorar els accessos a la via i la connectivitat entre les dues bandes de la ciutat
Perllongament de l’L2 Pep Ventura-Badalona Centre
Des d’octubre de 2005 el DPTOP està duent a terme obres per tal de perllongar l’L2 des de l’estació Pep Ventura, actualment final de línia, fins al centre de Badalona, per tal de facilitar l’accessibilitat al transport públic en aquesta ciutat.
L’objectiu és estendre la xarxa de metro a poblacions amb una demanda important de mobilitat, especialment a l’àrea metropolitana, per tal de millorar la cobertura del transport públic. Així, es vol promoure la utilització d’aquest mitjà per desplaçar-se cap al centre de Barcelona o altres poblacions properes, per minimitzar en la mesura del possible les congestions viàries en els accessos de la ciutat.
Aquesta actuació permetrà apropar la xarxa als viatgers de l’entorn del nucli antic de la ciutat, i ampliar, així, la cobertura del transport públic. Un cop es completin les obres d’infraestructura, s’iniciaran els treballs d’instal·lacions, l’electrificació i els últims acabats interiors. L’actuació suposarà una inversió global propera als 52 MEUR.
Una nova estació fins al centre
El perllongament de l’L2 des de l’estació de Pep Ventura comprèn la construcció d’un nou tram de túnel entre pantalles, de 644 metres de longitud, amb una nova estació ubicada al bell mig del centre urbà.
La nova estació de Badalona Centre se situa a la l’illa Fradera, entre els carrers de Santa Bàrbara, de la Creu, d’Anselm Clavé i l’avinguda Martí Pujol. L’estació consta de dos accessos. El primer se situa a l’avinguda de Martí Pujol, amb escales fixes, mecàniques i un ascensor. L’altre accés s’ubica al carrer de la Creu, i també disposa d’escales fixes, mecàniques i un ascensor.
Els accessos comuniquen amb dos amplis vestíbuls, de 1000 m2 cadascun, que enllacen amb una andana central de 100 metres de longitud mitjançant ascensors. En total, disposa de 3 vies, dues principals i una altra que funcionarà d’apartador per als trens.
Pel que fa al tram de 420 metres de túnel, pròpiament, s’inicia a la plaça de Pep Ventura i continua pel carrer de Francesc Macià fins a arribar a l’altura de la plaça de l’Alcalde Xifré / avinguda Ignasi de Loiola.
Estat de les obres
Les obres s’estan duent a terme de manera simultània a la nova estació i el túnel de línia, amb el mateix sistema constructiu, mitjançant pantalles. Quant a l’estació, actualment es treballa en l’execució de la coberta, prèvia al buidatge i extracció de les terres del que serà el futur recinte.
D’altra banda, els treballs arqueològics, que es van iniciar a la primavera del 2008, continuen a l’entorn de la futura estació, al nord de l’illa Fradera , i, fins ara, han permès recuperar restes de l’època romana. Aquest fet condiciona el termini d’execució del projecte, i, de moment, es treballa amb la previsió de completar la infraestructura a finals del 2009, per tal que es pugui posar en marxa al llarg del 2010.
En quant al túnel,
ja s’ha finalitzat la construcció de tots els murs pantalla laterals i la llosa de la coberta, i continua l’extracció de terra. L’accés al carrer de Francesc Macià es mantindrà obert com fins ara, de manera que es permetrà la circulació transversal i el pas als aparcaments i serveis.
Imatge virtual de l'estació: