Re: Peticions de soterraments ferroviaris a Catalunya
Posted: Tuesday 05/04/2022 16:26
De debò, prou ja!!!
https://www.naciodigital.cat/santcugat/ ... sant-cugat
Ingla emplaça Puigneró a impulsar el nou túnel de FGC i soterrar les vies i estacions de Sant Cugat
L'alcaldessa considera que caldria "aprofitar" aquest projecte vallesà per canviar la fisonomia de la ciutat
per Sergi Baixas, Sant Cugat del Vallès, Catalunya | 5 d'abril de 2022 a les 13:49 |
L'alcaldessa Mireia Ingla amb el vicepresident Puigneró i la consellera Jordà | TW
Fa una setmana, l'alcaldessa Mireia Ingla va anunciar durant el primer acte polític després de ser revalidada com a candidata d'ERC de cara a les eleccions municipals del 2023 la seva intenció de promoure i defensar diversos projectes per impulsar una mobilitat interurbana més sostenible.
Entre aquests, destacava la projecció pel desdoblament de la línia de FGC vallesana amb la construcció d'un nou túnel ferroviari per sota de la serra de Collserola que també connecti Sant Cugat amb Barcelona. La republicana celebra que enguany estiguin entrant en funcionament 15 nous trens que permetran una major freqüència de combois per l'estació de Sant Cugat Centre, però alerta que ara ja s'ha arribat a la "capacitat màxima" de la línia i que, per això, cal buscar noves alternatives per donar resposta a la crescuda paulatina del nombre de viatgers.
Davant d'aquesta situació, l'alcaldessa ha enviat una carta al vicepresident i conseller de Territori, Jordi Puigneró, per reunir-se i poder conèixer de primera mà en quin punt es troba aquest projecte i quines són les passes administratives a seguir perquè sigui una realitat abans del 2030.
La republicana reconeix que aquesta infraestructura suposaria un "gran canvi" per a Sant Cugat pel que fa a la connectivitat amb Barcelona i la resta de ciutats vallesanes. En aquest sentit, Ingla exposa que aquestes obres podrien "aprofitar-se" per modificar la fisonomia del municipi i, per aquest motiu, ha reivindicat el soterrament de les vies i estacions existents entre Valldoreix, Mira-sol i Volpelleres -inclosa la de Sant Cugat Centre-.
Un cobriment que, segons va explicar l'alcaldessa, permetrà disposar d'un eix cívic i verd que facilitarà els desplaçaments a peu i en bicicleta en el marc dels canvis per una mobilitat més sostenible.
https://www.naciodigital.cat/santcugat/ ... sant-cugat
Ingla emplaça Puigneró a impulsar el nou túnel de FGC i soterrar les vies i estacions de Sant Cugat
L'alcaldessa considera que caldria "aprofitar" aquest projecte vallesà per canviar la fisonomia de la ciutat
per Sergi Baixas, Sant Cugat del Vallès, Catalunya | 5 d'abril de 2022 a les 13:49 |
L'alcaldessa Mireia Ingla amb el vicepresident Puigneró i la consellera Jordà | TW
Fa una setmana, l'alcaldessa Mireia Ingla va anunciar durant el primer acte polític després de ser revalidada com a candidata d'ERC de cara a les eleccions municipals del 2023 la seva intenció de promoure i defensar diversos projectes per impulsar una mobilitat interurbana més sostenible.
Entre aquests, destacava la projecció pel desdoblament de la línia de FGC vallesana amb la construcció d'un nou túnel ferroviari per sota de la serra de Collserola que també connecti Sant Cugat amb Barcelona. La republicana celebra que enguany estiguin entrant en funcionament 15 nous trens que permetran una major freqüència de combois per l'estació de Sant Cugat Centre, però alerta que ara ja s'ha arribat a la "capacitat màxima" de la línia i que, per això, cal buscar noves alternatives per donar resposta a la crescuda paulatina del nombre de viatgers.
Davant d'aquesta situació, l'alcaldessa ha enviat una carta al vicepresident i conseller de Territori, Jordi Puigneró, per reunir-se i poder conèixer de primera mà en quin punt es troba aquest projecte i quines són les passes administratives a seguir perquè sigui una realitat abans del 2030.
La republicana reconeix que aquesta infraestructura suposaria un "gran canvi" per a Sant Cugat pel que fa a la connectivitat amb Barcelona i la resta de ciutats vallesanes. En aquest sentit, Ingla exposa que aquestes obres podrien "aprofitar-se" per modificar la fisonomia del municipi i, per aquest motiu, ha reivindicat el soterrament de les vies i estacions existents entre Valldoreix, Mira-sol i Volpelleres -inclosa la de Sant Cugat Centre-.
Un cobriment que, segons va explicar l'alcaldessa, permetrà disposar d'un eix cívic i verd que facilitarà els desplaçaments a peu i en bicicleta en el marc dels canvis per una mobilitat més sostenible.