Page 14 of 23
Posted: Monday 25/12/2006 19:22
by Carlos L'H
Porque TMB no "presta" los 1000 ha otro país que necesiten? Lo digo porque recientemente donó autobuses a Perú. Me gustaría ver los 1000 en otro país y subirse en ellos.
Posted: Monday 25/12/2006 20:38
by metring
En principi, és un tema de que el transport per portar-los és massa car
Posted: Monday 25/12/2006 21:15
by entfe001
Denisuko wrote:El LLOP wrote:Jamiro i Watermark teniu raó. A la L5 quan desaparegui l'últim 1000, es canviarà la tensió de la línia de 1200 a 1500.
I aixó, quin benefici hi ha cap al passatger?
El benefici estarà en la gestió del subministrament elèctric als trens. Per a la mateixa potència, elevar el voltatge suposa reduir l'amperatge.
Posted: Tuesday 26/12/2006 1:05
by nooiler
No us oblideu tampoc del tema ample de via.
Saluts!
Ample de via
Posted: Tuesday 26/12/2006 1:28
by JaMiRo!
nooiler wrote:No us oblideu tampoc del tema ample de via.
Home, són d'ample internacional, no donarien massa problemes.
Re: Que pazó?
Posted: Tuesday 26/12/2006 1:49
by wefer
Watermark wrote:El que crec que es podria referir aquest rumor és que les unitats que cites podrien consumir més potència que altres unitats.
[...]
Aixó per al funcionament de les unitats no representa cap problema a priori, peró si pot provocar problemes per a la central elèctrica que subministra la tensió a la xarxa,
Aleshores caldria ampliar la capacitat de les instal·lacions que es vegin afectades per poder suministrar la potència extra. Això vol dir diners en inversions per arreglar al sistema, i un "rebut de la llum" més alt cada mes.
I tot plegat, per fer el mateix que fan els trens d'ara, però gastant molt més. Em sembla que si el tema no es soluciona TMB hauria de retirar el contracte de compra des 9000 i deixar circulant els 1100 uns 20 anyets més
I els 9000... no sé... què tal si Alstom els regala a Cuba i així ens tornen les granotes?
Alstom
Posted: Tuesday 26/12/2006 13:04
by JaMiRo!
Hola!
wefer wrote:I tot plegat, per fer el mateix que fan els trens d'ara, però gastant molt més. Em sembla que si el tema no es soluciona TMB hauria de retirar el contracte de compra des 9000 i deixar circulant els 1100 uns 20 anyets més
Que no tenen cap problema, que són bitensió...Us penseu que l'empresa que construeix els millors trens d'alta velocitat del món fotria una cagada de tal magnitud?
wefer wrote:I els 9000... no sé... què tal si Alstom els regala a Cuba i així ens tornen les granotes?
I tú no et consideres friki? Això és un comentari 100% friki!!!
Salut!
Posted: Friday 05/01/2007 23:00
by pokeroms
Algú té el compte de quants 9000 hi ha a la L2 ja?
Hi ha diferents torns, 202, 205, 214, etc...
Ah, ja estem en el 2007, quan posaràn algun 2100 a la L4?
Salutacions!
Posted: Saturday 06/01/2007 0:02
by Vox
Fa poc hi havia 5, quelcom que em va deixar al·lucinat doncs van passar molt ràpid de 2 a 5 (JaMiRo! si que treballeu
).
No se quan començaran a posar 2100 a la L4 però sembla que coincidirà amb la retirada definitiva de les 1000 a la L5, vaja, que dic jo que a la primavera ja tindrem 2100 rodan per la L4.
A més, hi haurà un moment que entre 2100, 5000 i 9000, la L2 tingui masses trens, no?
No se com va tot això però, no es podrien assolir freqüencies d'escandol amb les unitats que hi ha ara?
Vox
Posted: Saturday 06/01/2007 12:37
by Denisuko
Abans de les eleccions municipals, segur
Posted: Saturday 06/01/2007 13:56
by Guigui
Vox wrote:No se com va tot això però, no es podrien assolir freqüencies d'escandol amb les unitats que hi ha ara?
De moment, per voler assolir freqüències d'escàndol, no han fet més que aconseguir el bloqueig continu de les línies per poder mantenir el carrussel. El resultat és que van més a poc a poc que abans, almenys la línia 3, que és la que més utilitzo.
Posted: Sunday 07/01/2007 17:14
by EUKibo
El metro està saturat, una línia ha de circular amb freqüència de 3 min, ni més ni menys. El problema és que amb aquesta freqüencia ha d'haver-hi un intercanvi de passatgers a les andanes fluid i amb el col·lapse és dificil i es generen aquests retards. L'única sol·lució és fer noves línies (quan s'acabi la L9 es notarà) i arreglar rodalies RENFE de manera que s'utilitzi per moure's per Barcelona a gran velocitat, per exemple Sats-Sagrera 8min. Sinó RENFE ja pot estar tancant perque dona un servei inutil. Clar exemple és la pèrdua d'usuaris de RENFE mentre tots els operadors en van guanyant.
Posted: Sunday 07/01/2007 18:03
by aarongilp
Home, dir que RENFE dóna un servei inutil perquè la gent de dins de BCN no l'utilitza per desplaçar-se per dins la ciutat és ser molt tancat de mires. Segons això, les línies acaben fora de BCN perquè sí, oi?
Posted: Sunday 07/01/2007 19:08
by metring
EUKibo wrote:El metro està saturat, una línia ha de circular amb freqüència de 3 min, ni més ni menys. El problema és que amb aquesta freqüencia ha d'haver-hi un intercanvi de passatgers a les andanes fluid i amb el col·lapse és dificil i es generen aquests retards. L'única sol·lució és fer noves línies (quan s'acabi la L9 es notarà) i arreglar rodalies RENFE de manera que s'utilitzi per moure's per Barcelona a gran velocitat, per exemple Sats-Sagrera 8min. Sinó RENFE ja pot estar tancant perque dona un servei inutil. Clar exemple és la pèrdua d'usuaris de RENFE mentre tots els operadors en van guanyant.
El tema de l'intercanvi de passatgers el tenen molt ben sol·lucionat a Bilbao, amb accessos a les andanes pels dos extrems i pel centre. Al ser tot de nova construcció, ho han pensat tot per l'afluència de gent massiva. A Barcelona, cal quye es plantegin això.
Posted: Sunday 07/01/2007 19:39
by entfe001
EUKibo wrote:[...] i arreglar rodalies RENFE de manera que s'utilitzi per moure's per Barcelona a gran velocitat, per exemple Sats-Sagrera 8min. Sinó RENFE ja pot estar tancant perque dona un servei inutil.
Doncs resulta que, irònicament, part dels problemes de saturació que pateix Renfe a Barcelona han sorgit arran de la integració tarifària i pel desplaçament de molts viatgers del Metro a Renfe pel menor temps de trajecte. El decreixement de Renfe a favor del Metro és, precisament, la inversió d'aquesta tendència que va començar el 2001.
Un altre exemple d'ús indegut dels serveis de Renfe és la sobreocupació dels Catalunya Exprés de la línia de Girona per a trajectes entre Barcelona i Sant Celoni.
Per altra banda, i arran del comentari de la freqüència constant de tres minuts al metro... et puc assegurar que un comboi cada tres minuts a la L5 a quarts de vuit del matí és insostenible per la gent que s'hi acumula. Allà cal un comboi cada dos minuts.
Posted: Sunday 07/01/2007 19:43
by metring
És clar, cal pensar que per traslladar-te amb metro per Barcelona, tardes més per anar al centre, o P. Catalunya, o Sants, que no pas amb la Renfe, i tot amb el mateix preu. Si el metro tingués més freqüència, al menys, no agafaria tanta gent la Renfe, però per la millora del servei i que la gent no quedaria tant axafada, tot i que trigués uns pocs minuts més.
Posted: Monday 08/01/2007 10:09
by Denisuko
Ahir diumenge vaig tenir un dia de mala sort: volia anar al mercat de st antoni, vaig fins a paral·lel per no fer tot el passadis de Passeig de Gràcia i quan hi arrivo un 9000 se'n va (cara de pena
) 6 minuts despres arriba un 2100 i quan hi arribo a St Antoni un altre 9000 a l'altre via (:()
Posted: Monday 08/01/2007 17:42
by entfe001
Denisuko wrote:Ahir diumenge vaig tenir un dia de mala sort: volia anar al mercat de st antoni, vaig fins a paral·lel per no fer tot el passadis de Passeig de Gràcia i quan hi arrivo un 9000 se'n va (cara de pena
) 6 minuts despres arriba un 2100 i quan hi arribo a St Antoni un altre 9000 a l'altre via (:()
Éssent diumenge, el 9000 que vas creuar-te a Sant Antoni seria el mateix que vas perdre a Passeig de Gràcia.
Posted: Friday 12/01/2007 21:39
by Vox
Confirmat, avui al pujarme a la 3a 9000 (9009-9010 etc), la 1a en portar alguns canvis interiors i amb la numeració al mig dels vagons, he comprovat que arrenca quasibé igual que una 5000, sense sotregades vaja, i frena raonablement bé, menys escandalós que les primeres dues 9000.
Vox
Posted: Friday 12/01/2007 22:54
by aim
Jo avui també he pogut pujar a un 9000 (el 9020-9017) i no he notat cap frenada brusca a l'arrencar ni al aturar-se. Just en el moment que he agafat jo el 9000, un altre 9000 ha arribat a l'altre andana (el 9012-xxxx) i tampoc he observat cap mena de soroll.