http://www.vilaweb.cat/www/noticia?p_idcmp=2949481
Descarrila un vagó de la línia 1 del metro de València sense causar ferits
L'accident ha tingut lloc a prop d'un pas a nivell de Burjassot
El vagó d'un tren que circulava per la línia 1 del metro de València ha descarrilat aquest matí a l'estació de Cantereria de Burjassot, tot i que no ha causat danys personals. L'accident ha tingut lloc a quarts de deu del matí a prop d'un pas a nivell, i l'últim vagó del comboi, on viatjaven un centenar de passatgers, ha descarrilat quan circulava a vint quilòmetres per hora. Segons les primeres investigacions, l'últim grup de rodes del vagó hauria sortit de la via quan el tren arribava a l'estació.
Arran de l'accident hi ha retards a la línia de Llíria a Torrent, ja que els trajectes es fan per un sol carril. L'estació de Cantereria es troba entre les de Benimaclet i Empalme, a la zona propera a la Fira de València i el Palau de Congressos, i on el tren de la línia 1 circula per la superfície.
Una línia en mal estat
Entitats com l'Associació de Víctimes del Metro de València, partits polítics, sindicats i usuaris han criticat reiteradament el mal estat d'aquesta línia i han reclamat inversions, entre altres coses, per evitar que es repeteixi l'accident del 3 de juliol de fa dos anys, en què van morir quaranta-tres persones.
En aquesta entrevista, el portaveu de l'Associació de Víctimes del Metro de València, Enric Chulio, diu a VilaWeb que els responsables polítics no han assumit cap responsabilitat per aquells fets i protesta perquè no s'ha fet cap inversió seriosa per a millorar la seguretat de la línia.
Políticament, l'accident del 2006 es va tancar després d'una d'investigació que va durar un mes, segons la qual l'accident no era ni previsible ni evitable. Judicialment, el cas es va tancar fa un parell de mesos, quan l'Audiència de València va desestimar el recurs contra l'arxivament del cas sol·licitat pels familiars de les víctimes, que consideraven que una possible manca de formació del maquinista podia implicar responsabilitat penal dels directius de Ferrocarrils de la Generalitat Valenciana o de persones vinculades amb la formació del personal. El jutjat número 21 de València va arxivar la causa adduint que la responsabilitat penal s'havia extingit precisament amb la mort del conductor.
Finalment, la setmana passada, Ferrocarrils de la Generalitat (FGV) va destruir el comboi accidentat, tot i que encara hi ha recursos pendents davant del Tribunal Constitucional.